مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال که باید حتما بدانید !

به گزارش ساتین : گزافه نیست اگر فعالیت در حوزه دیجیتال را پیچیده‌ترین فعالیت اقتصادی در دنیای کنونی بدانیم. روند پیشرفت‌ها در این حوزه آنچنان سریع است که حتی پیش‌بینی دو یا سه سال آینده نیز دشوار می‌نماید. در این میان اگر شما هم ایده جدیدی دارید و به فکر ارائه محصولی جدید، خواه یک گجت با قابلیت‌های محدود، یک برنامک برای گوشی‌های هوشمند یا حتی یک بازی ساده رایانه‌ای باشید، باید خود را برای رویارویی با دنیایی از موانع و مشکلات آماده کنید.

 با این که در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان ایران، پارک های فناوری از ایده های نو پشتیبانی کرده و زمینه را برای طراحی و عرضه آنها به بازار فراهم می کنند، اما باز هم این مسیر نیازمند هوشیاری و سرعت عمل فراوانی است.

شرکت های زیادی در دنیای دیجیتال با شکست روبه رو می شوند و برخی نیز در مدت کوتاهی به شهرت و ثروت فراوانی دست می یابند. بنابراین خوب است از تجربیات این شرکت های نوپای موفق برای مدیریت بهتر امور و رویارویی با موانع پیش رو استفاده کرد.

بیایید با هم هفت نکته مهمی را که باید در مسیر راه اندازی کسب و کار دیجیتال مد نظر قرار دهیم از زبان افراد موفق در این حوزه بشنویم.

1- ذهن تان را محدود نکنید

ویلیام ولفرام، بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیکی DealDash که در زمینه حراج آنلاین فعالیت می کند، بر این باور است وقتی صاحبان ایده در جستجوی سرمایه گذار برای عملی کردن طرح هایشان با انتقاد و ترشرویی دیگران روبه رو می شوند، نباید دلزده شده و میدان را خالی کنند.

او می گوید: «شما به عنوان موسس یک شرکت نوپا باید تمرکز خود را بر حرکت هر چه بیشتر به سمت هدفتان بگذارید. به همین دلیل ممکن است در جلسه ای که با یک سرمایه گذار دارید، نتوانید او را به سرمایه گذاری روی طرحتان تشویق کنید، اما در عوض نکته ای سودمند و کاربردی را در میان سخنانش بشنوید. خلاصه این که نباید ذهنتان را محدود کرده و هدف اصلی خود را همیشه مد نظر قرار دهید.»

2- متفاوت باشید

ایکا پانانن که سه سال پیش شرکت نوپای خود را با نام «سوپر سل» (Supercell) پایه گذاری کرد، توانسته با دو محصول خود یعنی بازی استراتژیک جنگی Clash of the Clans و بازی دیگری به نام Hay Day اسم و رسمی در دنیای برنامک های iOS برای خود دست و پا کند. او به شرکت های نوپا توصیه می کند همچنان به خلاقیت ادامه داده و از شکست استقبال کنند.

وی می گوید: «مهم نیست چه برنامک هایی در دنیای گوشی های هوشمند و تبلت ها پر طرفدار است، نکته مهم این است که شما نباید سعی کنید خودتان را با روند فعلی منطبق کنید. در مقابل باید به دنبال ایده های جدید و هیجان انگیز دیگری باشید.»

شرکت سوپرسل حتی از شکست هر یک از محصولاتش استقبال هم می کند و همه کارکنان شرکت در کنار هم با خوردن یک کیک، این شکست را جشن می گیرند! پانانن می گوید: «هیچ شکی نیست که همه ما وقت و انرژی زیادی را صرف طراحی محصولی جدید می کنیم و شکست آن بی شک دلخواه ما نیست، اما در حقیقت هر شکست درس های زیادی را به همراه دارد. پس از هر شکست با هم در مورد آن صحبت کرده و درباره نقاط قوت و ضعف عملکردمان حرف می زنیم. سپس با مطالب جدیدی که از شکست می آموزیم جشن کوچکی در شرکت به پا می کنیم.»

3- هر نصیحتی را نپذیرید

جوکا هیلونن، شرکتی را برای تولید بازی برای کنسول نینتندو راه اندازی کرده است. وی می گوید: «در دوره ای که فعالیتمان را در پارک فناوری آغاز کردیم، کارشناسانی از حوزه های مختلف توصیه های متفاوتی به ما کردند. اگر قرار بود به همه این توصیه ها عمل کنیم، به احتمال زیاد تا حالا هیچ پیشرفتی نمی کردیم و در همان وضعیت اولیه می ماندیم.»

در مسیر راه اندازی و نیز گسترش کسب و کار دیجیتال، توصیه های زیادی را خواهید شنید، اما نباید به همه آنها توجه کنید؛ فقط برخی از آنها را برگزینید و به کار ببندید.

4- تعادل را فراموش نکنید

مارکوس هالتونن که شرکت موفق و نوپای او با نام Small Giant هنوز یک ساله هم نشده، بر این باور است برای آغاز کار باید تیمی از افراد با استعدادها و توانایی های مختلف را تشکیل دهید.

او می گوید: «جمع کردن یک عده آدم با استعداد به تنهایی کافی نیست. باید ببینید به چه مهارت هایی نیاز دارید وآنگاه به دنبال یافتن آن مهارت در میان اعضای گروه یا انتخاب اعضای جدیدی باشید.»

5- چشم اندازی از آینده ترسیم کنید

تینا زیلاکوس که پایه گذار شرکت سازنده برنامک Yoga Retreat است، ترسیم چشم اندازی از آینده را برای ادامه حضور مقتدرانه در بازار ضروری می داند.

او می گوید: « اگر برای انجام مرحله بعدی کارتان نیاز به سرمایه دارید، در حین انجام مرحله فعلی از پروژه، سراغ سرمایه گذاران مختلف بروید و رایزنی کنید. ممکن است برخی سرمایه گذاران فعلا تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشند، ولی بعدها به کارتان علاقه مند شوند. همین علاقه مندی بموقع فعالیت تان می تواند آنها را در آینده به سوی شما جذب کند. در واقع با این کار به استقبال آینده می روید و روابط خوبی با سرمایه گذاران ایجاد می کنید.»

6- این قدر به فکر رقابت نباشید

در نظر داشتن رقابتی که در جریان است امر پسندیده ای است، اما نباید تمام تمرکزتان را صرف رقابت کنید.

جوها پانانن که مدیر و پایه گذار یک شرکت نوپای تولید بازی های رایانه ای است، می گوید «این که به جای تمرکز کافی روی پروژه تان فقط به رقابت فکر کنید، احتمال موفقیت تان را کم می کند. برخی شرکت های نوپا دچار این اشتباه بزرگ می شوند و مدام به رقابت فکر می کنند و از پرداختن به فعالیت اصلی خود غافل می شوند.»

7- بازاریابی را فراموش نکنید

ویل کاسی، مدیر بازاریابی یک شرکت بزرگ تولید بازی های رایانه ای می گوید: «بسیاری از مدیران شرکت های نوپا فکر می کنند اگر ایده بسیار خوبی داشته باشند، مشتریان به آنها مراجعه می کنند، اما این موضوع در بیشتر موارد درست نیست. به همین دلیل باید برنامه ای برای معرفی محصول خود به دیگران و ارتباط با مشتریان بالقوه خود داشته باشید.

/ جام جم



لینک منبع :7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال که باید حتما بدانید !

7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال که باید حتما بدانید ! | ساتین saten.ir/13474/درس-مهم-در-کسب-و-کار-دیجیتال-که-باید-حتم/ 28 ژانویه 2014 ... به گزارش ساتین : گزافه نیست اگر فعالیت در حوزه دیجیتال را پیچیده‌ترین فعالیت اقتصادی در دنیای کنونی بدانیم. روند پیشرفت‌ها در این حوزه ... 7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../7-درس-مهم-در-کسب-و-کار-دیجیتال‎Cached27 ژانویه 2014 ... گزافه نیست اگر فعالیت در حوزه دیجیتال را پیچیده‌ترین فعالیت اقتصادی در دنیای کنونی بدانیم. روند پیشرفت‌ها در این حوزه آنچنان سریع است که ... 15 نکته درباره کسب و کار، که هر کارآفرینی باید بداند - برترین ها www.bartarinha.ir/.../15-نکته-درباره-کسب-و-کار-که-هر-کارآفرینی-باید-بداند‎Cached2 ژانویه 2016 ... بزرگ ترین مشکلی که مؤسسان و صاحبان کسب و کار های کوچک دارند این است که آنها در حوزه ... اما مهم این است که بدانید چگونه از شم خود استفاده کنید. 7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../73955-درس-مهم-در-کسب-کار-دیجیتال‎Cached27 ژانویه 2015 ... 7 درس مهم در کسب و کار دیجیتال ... بیایید با هم هفت نکته مهمی را که باید در مسیر راه اندازی کسب و کار دیجیتال مد نظر قرار دهیم از زبان افراد موفق در ... ۷درس مهم برای شروع یک کسب و کار موفق | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/...کارآفرینی.../205515-درس-مهم-برای-شروع-یک-کسب-کار-موفق‎Cached13 جولای 2017 ... من قصد دارم به شما هفت درس مهم درباره شروع یک کسب و کارموفق را آموزش دهم. ... 7-آنچه را که انجام می دهید دوست داشته باشید ... باید بدانید مهم نیست که کسب و کار شما چه چیزی است، اگر شما آن را دوست داشته باشید و به طور جدی .... +عکس · ۲۱ دانستنی درباره‌ میلیونرها که حتما باید بدانید · چند روش خانگی برای کاهش دندان درد ... کارهایی که برای موفقیت تا قبل از سن 35 سالگی باید انجام دهیم ... https://www.linkedin.com/.../کارهایی-که-برای-موفقیت-تا-قبل-از-سن-35-سالگی-باید-sanam-taherian-fard‎Cached17 سپتامبر 2016 ... هفته گذشته بطور تصادفی مقاله ای با عنوان 35 کاری که باید برای موفقیت ... نکته دوم این است که لازم نیست حتما این کارها را تا 35 سالگی انجام بدهید. ... حتی بدلیل ورود به چند کسب و کار که با اهداف شغلی من سازگار نبود، زیان های مالی و ... 7. از اشتباهات گذشته درس بگیرید. همه افراد، حتی کارآفرینان موفق در مسیر ... ۲۴ درس که خیلی ساده زندگی کنیم - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۲۴-درس-که-خیلی-راحت-زندگی-کنیم/‎Cachedبرای اینکه ساده زندگی کنیم باید چندین درس ساده زیستی را بیاموزیم. ... Digital Marketing .... به این معنی نیست که اصلا خرت و پرت و گرفتاری نداشته باشیم: باید بدانیم کخ ما ... شما باید برای آن‌چه مهم است وقت بگذارید: وقت برای فرزندان‌تان، وقت برای .... ۱۰ نشانه فرسودگی شغلی که حتما باید بدانید · ۲۱ ویژگی که یک زن خوب برای ... 52 نوع استراتژی بازاریابی که باید بدانید [قسمت اول 1 تا 17 ... https://isfahanplus.ir/52-نوع-استراتژی-بازاریابی-که-باید-بدانید/‎Cached9 آوریل 2017 ... 52 نوع استراتژی بازاریابی که باید بدانید [قسمت اول 1 تا 17] ... 52 انواع استراتژی های بازاریابی مورد استفاده‌ی کسب و کارهای امروز در ادامه آمده اند: ... شما مهم است و هم برای مشتریان‌تان، می‌تواند برای کسب و کارتان معجزه کند. ... حتما بخوانید: بازاریابی دیجیتال چیست؟ ... 7- بازاریابی دعوت به اقدام CTA) Call to Action). درس‌هایی از دیجی‌کالا و درآمد روزانه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی آن ... www.khoshfekri.com/.../lessons-from-digikala-success-for-startups/‎Cached Similar5 مارس 2014 ... این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک ... درس مهم: استمرار، پشتکار و تلاش روزانه برای بهتر شدن ... جالب است بدانید آمازون در سال 2012 هر ثانیه بیش از 300 آیتم می فروخته ... دیجی‌کالا به کل کشور دسترسی دارد حالی که برای یک کسب و کار .... آخه چطور 7 درصد یک میلیارد میشه 84 میلیارد ؟ 10 روش بهبود تجربه کاربری برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی modireweb.com/10-UX-best-practices-for-ecommerce-success‎Cached17 جولای 2017 ... حال، کسب‌وکارهای آنلاین چگونه می‌توانند کاری کنند که روند کار مشتری تا حد ممکن ... دارن لو، بنیانگذار بیتکاچا می گوید: "قسمت های مهم هر صفحه را در سمت چپ ... اسکات هورن مدیر ارشد بازاریابی [24]7 می‌گوید: "شرکت‌های کسب‌وکار الکترونیک باید ... نیست که شما متخصص باشید، فقط کافیست راه انجام کار را بدانید.