مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«ترش کردن معده» و دلایل آن

علیرضا خلیلیان اظهار کرد: به دلیل بازگشت اسید معده، بیمار دچار اسپاسم عضلات مری می‌شود که با درد قفسه سینه ظاهر شده و در بیشتر موارد با دردهای قلبی اشتباه گرفته می‌شود.

این متخصص گفت: ریفلاکس بیماری بسیار مزمن است که شایع‌ترین بیماری دستگاه گوارش فوقانی در جامعه به شمار می‌رود و یکی از عوامل مهم در ایجاد سرطان در قسمت تحتانی مری است.

خلیلیان در خصوص علائم ریفلاکس معده اظهار کرد: حالت تهوع، بوی بد دهان که در صبح‌ها ایجاد می‌شود، تلخی و طعم بد دهان، ترش کردن و سوزش سر دل همگی از نشانه‌های بیماری ریفلاکس معده است.

وی افزود: عوامل زیادی در ایجاد ریفلاکس معده نقش دارند؛ مهم‌ترین علت این بیماری، چاقی است که متاسفانه یکی از معضلات عمده جامعه است. طبق آمار موجود بیش از 40 تا 45 درصد دانش آموزان ابتدایی چاق هستند و این امر موجب شل شدن عضلات شکم و دیافراگم می‌شود که بیماری ریفلاکس را تشدید می‌کند.

این فوق تخصص خاطرنشان کرد: خوردن غذاهای چرب موجب شل شدن اسفناک‌تر تحتانی مری شده و کندی حرکات و تخلیات معده را به همراه دارد. همچنین مصرف غذاهای تند و ادویه‌دار، میوه‌های ترش، مصرف سیگار و مشروبات الکلی همگی از عوامل ایجاد و تشدید ریفلاکس معده است.

خلیلیان گفت: خوردن سریع غذا و حرف زدن هنگام غذاخوردن باعث می‌شود در بین لقمه‌های غذا، هوا را هم بلع کنیم که این امر معده را تحریک کرده و موجب تشدید ترشح اسید معده و در نهایت برگشت اسید معده به داخل مری می‌شود. ریفلاکس معده در نوزادان هم دیده می‌شود اما ریفلاکس در نوزادان تا شش ماهگی طبیعی بوده و نیاز به درمان ندارد. ریفلاکس معده کودکان را هم دچار می‌کند که با ایجاد سرفه در بیمار موجب تشدید علائم آسم در کودکان می‌شود.

این فوق تخصص عنوان کرد: بهترین روش درمان این بیماری این است که عوامل ایجاد کننده را پیدا کنیم و بعد برای درمان تصمیم بگیریم. مثلا کودکان چاق مبتلا به ریفلاکس باید وزن خود را کاهش داده و از مصرف غذاهای چرب و فست فود خودداری کنند. ریفلاکس معده در صورت عدم درمان خطرناک است و عوارض زیادی را به دنبال دارد. افراد بلافاصله پس از خوردن غذا نباید دراز بکشند و حداقل میان خوردن غذا تا استراحت، سه ساعت فاصله اندازند، غذا را آهسته بخورند، به خوبی بجوند و بین لقمه‌های غذا صحبت نکنند و مصرف غذاهای فست فود و چرب را به حداقل برسانند. (ایسنا)



لینک منبع :«ترش کردن معده» و دلایل آن

دلایل و راه درمان ترش کردن معده - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_6935.html‎Cached Similarریفلاکس را بیشتر آدم‌ها تجربه می‌کنند. منظور از ریفلاکس، همان سوزش سردل یا به اصطلاح عامیانه «ترش کردن» است. ریفلاکس، احساس ناخوشایندی است که درصورت ... ۳۶ درمان خانگی ترش کردن معده که فوری اثر می‌کند - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۳۶-درمان-خانگی-برای-ترش-کردن-معده-که-فور/‎Cached11 دسامبر 2016 ... در این نوشتار با بازده همراه باشید تا ۳۶ درمان خانگی برای ترش کردن معده که فوری اثر می‌کند را به شما معرفی کنیم.ترش کردن معده، که بیش‌تر با نام ... ترش کردن معده یک زنگ خطر است - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/sour-stomach-alarm.html‎Cached Similarسوزش گلو رفلکس اسید معده بیماری ترش کردن، سوزش گلو از علایم مشهود رفلکس اسید معده است و می‌تواند زنگ خطری برای سایر بیماری‌ها باشد... سوزش سر دل یا ترش کردن غذا و درمان آن - پارسی طب fa.parsiteb.com/سوزش-سر-دل-یا-ترش-کردن-غذا-و-درمان-آن/‎Cached Similarدرمان رفلکس اسید معده (ترش کردن ) با گیاهان. سوزش سردل یا ریفلاکس مری، به برگشت غذا از معده به مری گفته می‌شود. نشانه مشخص این مشکل، سوزش ناراحت کننده ... علت های ایجاد ترش کردن معده چیست؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4072545/علت-های-ایجاد-ترش-کردن-معده-چیست‎Cached Similar30 آگوست 2012 ... با دلایل ایجاد ترش کردن معده آشنا شده و به نکاتی در این رابطه توجه کنید. ترش‌ کردن معده را اورژانسی درمان کنید! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../ترش‌-کردن-معده-را-اورژانسی-درمان-کنید‎Cached Similar29 ا کتبر 2015 ... ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به آن است که با این راهکار، اورژانسی می‌توانید آن را درمان کنید. علت ترش کردن معده و بهترین درمان خانگی و موثر برای از بین بردن آن https://www.payamesalamat.com/علت-ترش-کردن-معده/‎Cached17 ژانویه 2017 ... در ادامه به برخی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ترش کردن معده اشاره میکنیم.این مواد در سریع ترین زمان ممکن از درد، تهوع، نفخ را کم میکنند. ترش کردن را جدی بگیرید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/263974/ترش-کردن-را-جدی-بگیرید‎Cached Similar25 مارس 2013 ... بسیاری از مردم بر این باورند که ترش کردن آن‌قدر اهمیت ندارد که نیاز به مراجعه به ... این فرآیند که به علت برگشت محتویات معده به ویژه اسید به داخل مری ایجاد ... به همین دلیل برای مثال، با گذاشتن پتو زیر تشک یا شیب‌دار کردن تخت ... علت های ایجاد ترش کردن معده چیست؟ - جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز ... www.momtaznews.com/علت-های-ایجاد-ترش-کردن-معده-چیست؟/‎Cached Similar31 آگوست 2015 ... با دلایل ایجاد ترش کردن معده آشنا شده و به نکاتی در این رابطه توجه کنید. ... خسرونیا افزود: ترش کردن معده به دلیل ترشح اسید زیاد است و همچنین ... «ترش کردن معده» و دلایل آن - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../ترش-کردن-معده-و-دلایل-آن‎Cached20 مه 2015 ... تصویر «ترش کردن معده» و دلایل آن. علیرضا خلیلیان اظهار کرد: به دلیل بازگشت اسید معده، بیمار دچار اسپاسم عضلات مری می‌شود که با درد قفسه ...