جام جم سرا:
سهیلا برزگر، نیاز به دفاتر طراحی و مشاوره تولید را در جامعه پوشاک کشور ضروری خواند و افزود: باید یک سری دفاتر طراحی و مشاوره تولید درکشور راه اندازی شود تا روند تولید و این صنعت را به سمت علمی سوق دهد البته این یک نگاه جدید است.
او توضیح داد: مشاوره در این عرصه کمک میکند تا یک واحد تولیدی بداند چه چیزی را تحت چه شرایطی و با چه ابزارها و ماشین آلاتی به تولید برساند. در واقع با این روش میزان سرمایه و بازگشت آن بر اساس یک روش علمی مشخص میشود.
بر اساس گزارش هنرآنلاین، برزگر بر لزوم استفاده از این نوع دفاتر تاکید کرد و گفت: متاسفانه اغلب کارگاههای سنتی ما نمیدانند چگونه باید تولید کنند. به همین خاطر توان مشخصی در این عرصه به ظهور نمیرسد و تخمین علمی نیز شکل نمیگیرد اما با توجه به گرانی نیروی کار در ایران میتوان با استفاده از اینگونه روشها و متخصصین نوعی مشتری مداری شکل داد.
او ادامه داد: در کشورهای دیگر نیز چنین مراکزی مدت هاست که وجود دارند و نقشی کاملا واسطهای را برای طراحان و تولیدکنندگان ایفا میکنند. حتی کارخانجاتی وجود دارند که مدلهای مورد نظر خود را از این مراکز خریداری میکنند.
این طراح مطرح بیان کرد: متاسفانه در ایران برشکارهای کارگاهی نقشی برابر با طراح لباس دارند به نحوی که اگر کمی سایز مانتو را بلندتر مد نظر قرار دهند، یک مدل تازه شکل میگیرد و به همین ترتیب مدلها و سایزبندیها را شکل میدهند به همین خاطر تولید یک مبنای علمی پیدا نمیکند.
برزگر درباره حضور فارغ التحصیلان رشتههای طراحی لباس در بازار تولید گفت: بسیاری از دانشجویان نیز پیش نیازهای لازم را از دانشگاه ها دریافت نمیکنند به همین خاطر وقتی در شرایط بازار کار قرار میگیرند دلزده میشوند زیرا هنوز سایزبندیها و مقولههای اینچنینی را نمیشناسند البته اخیرا لباسهای اسپرت مردانه به سمت الگوهای راحت و خوب پیش رفته است که نتیجه یک تعامل مثبت دوطرفه است.
او افزود: نباید فکر کنیم که لباس ایرانی و سنتی تنها تکه دوزیهای مربوط به ترمه یا بته جقه است زیرا طراحی باید فراتر از ظاهر در الگو و شکل و برش کار نشان داده شود صد البته تنوع پارچه نیز در آن مهم است.
این طراح لباس اظهار کرد: آنچه یک طراح را از خیاط متمایز میکند نوع دیدگاه و ایده پردازی او است بنابراین نباید یک طراح موفق صرفا به تکه دوزیهای قدیمی و مربوط به دوران قاجار و صفویه قناعت کند و آن را طرحی نو بنامد.
برزگر تصریح کرد: هر لباس یا پارچهای بر مبنای طرحی که در ذهن خالق اثر وجود دارد قشر و مخاطبان خاصی را جذب میکند اما نباید هر عملکردی را یک طراحی بنامیم زیرا اجرا و خلق یک ایده کاملا هوشمند و برنامه ریزی شده است و بر اساس تصادف شکل نمیگیرد.
او افزود: شروع به کار مراکز مشاوره تولید و آموزش به طراحان کمک میکند تا علاوه بر آموزش نیاز بازار را بهتر بشناسند ضمن اینکه شکل سنتی بازار نیز با این روش به سمت تغییر و تحول میرود و شاهد پیشرفت خواهیم بود.
لینک منبع :
ایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباسایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباس - جام جم آنلاین
jamejamonline.ir/sara/.../ایدهپردازی،-خط-تمایز-خیاط-و-طراح-لباسCached30 آوریل 2014 ... به گفته یک طراح مطرح و مدرس دانشگاه، آنچه طراح لباس را از خیاط متمایز میکند نوع
دیدگاه و ایده پردازی او است بنابراین طراح موفق نباید صرفا به ...
ایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباس - جام جم آنلاین
188.75.89.4/sara/.../ایدهپردازی،-خط-تمایز-خیاط-و-طراح-لباسCached30 آوریل 2014 ... به گفته یک طراح مطرح و مدرس دانشگاه، آنچه طراح لباس را از خیاط متمایز میکند نوع
دیدگاه و ایده پردازی او است بنابراین طراح موفق نباید صرفا به ...
ایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباس - ایمپریا
imperia.ir/.../aydhprdazy-the-distinction-tailor-and-designer-clothingCachedایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباس - تصویر 1. این طراح مطرح بیان کرد:
متاسفانه در ایران برشکارهای کارگاهی نقشی برابر با طراح لباس دارند به نحوی که
اگر کمی ...
مدرس دانشگاه: یقه انگلیسی بازار لباس را پر کرده - جام جم آنلاین
tnews.ir/جام-جم-آنلاین/9ff433060493.html
به گفته یک صاحبنظر حوزه مد و طراحی لباس، اگر تنوع کافی در بازار لباس زمستانه
وجود ندارد، نه دلیل پارچه، بلکه ... تصویر ایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباس ...
جامجم سرا | ایدهپردازی، خط تمایز خیاط و طراح لباس - اموزش خیاطی سهیلا ...
iranimag.ir/detail/1747108/article/8Cachedبه گفته یک طراح مطرح و مدرس دانشگاه، آنچه طراح لباس را از خیاط متمایز میکند ...
سهیلا برزگر، نیاز به دفاتر طراحی و مشاوره تولید را در جامعه پوشاک کشور ... جقه
است ...
مهدیس بلوجی, طراح لباس, مدرس طراحی لباس, طراح ایرانی, دکتر فشن
www.drfashion.co/designer/detail/مهدیس-بلوچی/1065/view/Cachedمهدیس بلوچی استاد دانشگاه و طراح خلاق. ... با خیاطی و دنیای لباس از دوران کودکی
آشنا بود. ... استعداد بینظیر و توانایی بالایی که در خط و رسمهای طراحی داشت، از او در
دانشگاه اسطورهای ساخت که درست شانه به شانه استادها به کار ... از ایدهپردازی تا نمایش.
[PDF] ﻃراﺣی لباس و چالﺶ ﻫای جﻠﺐ اﻋﺘماد صنﻌﺘﮕرانپوﺷاک - نساجی امروز
https://nassajiemrouz.com/uploads/164.../دیدگاه%202-164.pdfCachedدر ذهن پرورش HighFashion طراح ممکن است فقط ایده پردازی هایی برای لباس های. دهد
ولی بخش تربیت ... مقوله مد و لباس دارد: خط کش های کوچک مقوایی یعنی همان اِشِل
خیاطی.
طراحی لباس
designart.persianblog.ir/Cached
Similarاین سایت متعلق به همه ی هنرجویان - اساتید - دانشجویان و مدرسان حوزه طراحی لباس در
ایران میباشد. ... خیاط آشنایی دارد که هرازچندگاهی چند دست لباس برایش می دوزد، جالب
است بدانید که .... نوکهای ضخیمتر خطوط چیندار میدهند. ... بتوانید مانند طراحان مد ایده
پردازی کنید و الهام گیری کنید و یک کالکشن طراحی کنید و به روی کت واک ببرید.
آموزشگاه خیاطی یا طراحی لباس: چند نکته کلیدی که پیش از شروع باید ...
www.mftvanak.com/news/100039Cached20 نوامبر 2016 ... لطفا فرق آموزشگاه خیاطی با طراحی لباس را بفرمایید؛ آیا یک خیاط لزوما ... که درکى
از ابتدایى ترین مضامین خیاطى ندارند هنگام ترجمه خطوط به تکنیکال و در ... دوزی
لباس مردانه، با تاکید بر طراحی و ایده پردازی نوین، با داشتن بالا ترین ...
[PDF] ایده های مشترک در طراحی مُد و معماری با رویکرد بینامتنی ژُنت چکیده
vaa.journal.art.ac.ir/article_227_128094ccf3f214604ee3929e90876d08.pdfCachedنما یا قابی از پارچه، مفهوم سطح در معماری را به چیزی مانند لباس تبدیل کرد و نشان داد
که ... مهم ترین و بیشترین عناصر اثر گذار در ایده پردازی معماری و طراحی مُد، طبیعت
است که به .... از نظر کریستوا »تمایز اصلی بینامتنیت ...... )تصویر 6( این نقش با
خط مشی شرکت ... لباسهایی که طراحی میکرد، آغازگر تبدیل خیاطی به طراحی مُد بود.
شنبه 28 مرداد 1396 ساعت 14:21