وی راهاندازی بانک ایده را پاسخی به برخی نگرانیهای ایدهپردازان دانست و بیان کرد: «امکان کپیبرداری از ایدهها همیشه وجود داشته و این بانک میتواند با ثبت ایدهها و اطلاعرسانی درباره آنها به سایر مراکز مرتبط، فضای امنی را در برابر کپیبرداری از آن ایدهها ایجاد کند.»
به گفته این استاد دانشگاه، به همین منظور گروهی در دانشگاه علم و فرهنگ برای شناسایی این ایدهها و ثبت دادههای آنها تشکیل شده است و کار را با ثبت ایدههای برگزیده استارتآپ ویکند کسب و کارهای نوین گردشگری در فضای مجازی شروع میکند. ئیس دانشگاه علم و فرهنگ همچنین اظهار کرد: «این کار جدید بوده و حتما در ابتدا با مشکلاتی همراه خواهد شد، اما سعی میشود با درج ایدهها در سایر مراکز و در دسترس قرار دادن اطلاعات، از موازیکاریها جلوگیری شود.»
ایمانی خوشخو درباره تاثیر برگزاری استارتآپها در صنعت گردشگری نیز تصریح کرد: «هدف اصلی استارتآپ ویکندها ایجاد راه میانبر برای خلق شغلهای جدید و تبدیل ایدهها به کسب و کار است و در صنعت گردشگری با توجه به ویژگی خاص این صنعت که بیش از ۹۰ درصد مشاغل آن از سوی بنگاههای کوچک ایجاد میشود و نوآوری در آن حرف اول را میزند، استارتآپها میتوانند عامل مهمی برای اتصال ایدهها با صاحبان مشاغل و سرمایهگذاران باشند؛ مخصوصا اینکه گردشگری در کشور ما صنعتی نوپا محسوب میشود و تحصیلکردهها و فارغالتحصیلان زیادی هم دارد.»
یمانی خوشخو درباره نتیجه استارت آپ ویکند گردشگری که مربوط به ایجاد کسبوکار و ایدهپردازی در فضای مجازی بود، بیان کرد: «در استارتآپی که هفته گذشته برگزار شد و مربوط به ایدهپردازیها در فضای مجازی بود، حدود ۵۵ ایده ارائه شد که در رقابتی سخت و تنگاتنگ در نهایت بیش از 6 ایده برگزیده شد تا در بانک ایده ثبت شود. ماهیت آنها نیز به گونهای بود که حتما میتواند مورد توجه صاحبان کسبوکار و سرمایهگذاران قرار گیرد.»