مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور

[ad_1]

دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت: مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به ویژه در افرادی که دچار بیماری‌های مزمن هستند، عوارض زیادی به همراه دارد.

به گزارش مشرق، سیدمهدی سجادی با اشاره به موضوع خوددرمانی و مصرف خودسرانه دارو، اظهار داشت: بسیاری از مردم به غیر از داروهای شیمیایی داروهای گیاهی و سنتی را به صورت خودسرانه مصرف کرده که این موضوع عوارض زیادی را می‌تواند برای آنها به همراه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سلامتکده‌های طب سنتی در کشور دایر است و داروسازان سنتی نیز داروهای گیاهی را به بیماران ارائه می‌دهند، افزود: اکنون دوره‌ای نیست که خود بیمار روند بیماری‌اش را به سمت بهبودی از طریق مصرف خودسرانه ببرد.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران، ادامه داد: مصرف بیش از حد یا ندانسته گیاهان دارویی به ویژه کسانی که دچار بیماری‌های مزمن همچون دیابت و مشکلات قلبی و عروقی و کلیوی هستند سبب ایجاد تداخلات دارویی شده و در صورتی که داروی گیاهی مجوز بهداشتی هم نداشته باشد و تنها از عطاری تهیه شود وضعیت بدتر خواهد شد.
 
سجادی اضافه کرد: متأسفانه نظارت بر عطاری‌ها چندگانه شده در حالی که باید فرآورده‌های گیاهی عرضه آن مستقیماً تحت نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشد ولی اکنون تداخل وظایف در این زمینه ایجاد شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه داروهای گیاهی باید حتماً از طریق داروخانه و داروساز ارائه شود، گفت: یکی از راهکارهای اصلی کاهش خودسرانه مصرف دارو توجه به مثلث پزشک، داروساز و بیمار است به طوری که در اجرای طرح‌ها این سه ضلع باید به خوبی دیده شود.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران خاطرنشان کرد: از پیشنهادات ما در انجمن داروسازان ایران این بوده که طرح پزشک و داروساز خانواده مدنظر قرار گیرد و این مسأله در کاهش خوددرمانی بسیار مؤثر است.
 
سجادی ضمن هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت: سیستم نسخه الکترونیک نیز می‌تواند گام مؤثری در این زمینه باشد. البته باید توجه داشت ما مجوز تجویز نداریم و ارائه دارو بدون تجویز پزشک نباید انجام شود.
 
وی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم جایگاه داروسازان را در طرح تحول پررنگ‌تر و کلیدی‌تر کنیم تا این رفتار در اجرای مراحل درمانی فعال‌تر باشد. در مورد نظارت بر تجویز داروخانه‌ها نیز این مسأله به شدت مورد توجه قرار گرفته که داروخانه بدون نسخه دارو ارائه ندهد.
 
دبیر انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: در صورتی که در بازرسی‌ها این مسأله مشخص شود به شدت به آنها تذکر داده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

داروسازی پزشکان ایران نیروی امگا۳″ عنوان کتابی است از دکتر میشل لرژریل دربارۀ اسیدهای چرب امگا۳؛ در این خبرهای شفاف نیوز خبر فارسیشفاف نیوزبه گزارش شفاف کمال جان اوزدمیر مرد ساله و فروشنده یک مغازه کفش فروشی در استانبول درباره افسرده‌خویی اختلال روان تنی اختلالی که تحت تاثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت توسط ذهن پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …وسعت، دوره و شدت از دست رفتن رنگدانه در اشخاص مختلف متفاوت است افرادی که پوست روشنی هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور مشرق خبروان درباره رواج خوددرمانی در ضمن هشدار درباره رواج رواج خوددرمانی در کشور هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور دانلود تایم هشداردربارهرواج رواج خوددرمانی در کشور هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت مصرف خودسرانه گیاهان هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور رواج خوددرمانی در ایرانآمار نگران رواج خوددرمانی در ایرانآمار نگران رواج خوددرمانی در ایرانآمار نگران هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور فوت کودک به خاطر خوددرمانی شپش سر عکس فوت کودک به خاطر خوددرمانی شپش سر عکس فوت کودک به خاطر خوددرمانی شپش سر عکس عکس فرار از چنگال داعش دولت بهار عکس فرار از چنگال داعش دولت بهار عکس فرار از چنگال داعش دولت بهار هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور ‫هشدار موحدی کرمانی درباره «رواج سکس ایران هشدار موحدی کرمانی هشدار موحدی کرمانی درباره «رواج سکس سکس است که متأسفانه در کشور الف هشدار درباره رواج سرطان پستان در کشور هشدار درباره رواج سرطان پستان در کشور عوامل خطر در کشور گذشته درباره محمود رواج خوددرمانی در ایرانآمار نگران کننده مصرف خودسرانه دارو رواجخوددرمانی خود درمانی در کشور، هشدار اشاره به رواج خود درمانی در کشور نظام درمانی کشور هشدار درباره هشداردرباره هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور رواج خوددرمانی در کشور هشدار درباره رواج رواج خوددرمانی در ایران فرهنگ نیوز خود درمانی در کشور، هشدار اشاره به رواج خود درمانی در کشور رواج خوددرمانی در رواج خوددرمانی در ایران فرهنگ خبروان رواج خوددرمانی در ایران دبیر انجمن داروسازان ایران، ضمن اشاره به رواج خود درمانی در کشور هشدار چین به آمریکا درباره نقض برجام هشداردربارهنقضبرجام هشدار درباره رواج خوددرمانی در هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور هشدار درباره هشدار مقامات آمریکا درباره تهدیدات داعش در این کشور در جلسه این کشور درباره تهدیدات این کشور در جلسه امروز در وضعیت هشدار ‌هوای



لینک منبع :هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور

هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور | خبرگزاری ایلنا www.ilna.ir/بخش.../428596-هشدار-درباره-رواج-خوددرمانی-در-کشور‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... ایلنا: دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت: مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به ویژه در افرادی که دچار بیماری‌های مزمن ... دبیر انجمن داروسازان ایران مطرح کرد هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور ... www.farsnews.com/13950822000110‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت: مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به ویژه در افرادی که دچار بیماری‌های مزمن ... هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/4720979/هشدار-درباره-رواج-خوددرمانی-در-کشور‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت: مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به ویژه در افرادی که دچار بیماری‌های مزمن ... هشدار انجمن داروسازان درباره رواج خود درمانی در کشور - انجمن داروسازان ایران daroosaz.net/home/details/9576179928‏ - ذخیره شده یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۵:۵۵:۱۱. هشدار انجمن داروسازان درباره رواج خود درمانی در کشور. دبیر انجمن دارو سازان ایران گفت: مصرف خود سرانه داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها ... آخرین اخبار رواج خوددرمانی در ایران - بازدید https://buzdid.ir/tag/رواج-خوددرمانی-در-ایران‏ دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور، گفت: مصرف خودسرانه گیاهان دارویی به ویژه در افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند، عوارض زیادی ... هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور/ عطاری ها مجوز ارائه داروی گیاهی ... khabarfarsi.com/u/28053079‏ 13 نوامبر 2016 ... هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور/ عطاری ها مجوز ارائه داروی گیاهی ندارند ... که چرا باید در شبکه توزیع داروی کشور بعضاً شاهد این اقدام غیرحرفه ای و ... هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0490174‏ هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور. ... شاخص کیفیت هوای کرج از مرز ۱۵۰ گذشت/ هشدار به البرزی‌ها ... کشت برنج تراریخته راه‌حل توقف مصرف سموم کشاورزی در کشور. هشدار درباره رواج خوددرمانی در کشور/ عطاری‌ها مجوز ارائه داروی گیاهی ندارند ... akhbartop.com/52932/‏ - ذخیره شده دانلود بازی Sumoman برای PC · چرا ژست‌های حرکتی حسگر اثر انگشت باید در تمام گوشی‌های هوشمند تعبیه شوند؟ چگونه بیشترین بهره وری را از کار ببرید؟ روی خط خبر/ هشدار انجمن داروسازان درباره رواج خود درمانی در کشور – آشیانه ashiyanehost.ir/روی-خط-خبر-هشدار-انجمن-داروسازان-دربار/‏ 13 نوامبر 2016 ... روی خط خبر/ هشدار انجمن داروسازان درباره رواج خود درمانی در کشور دبیر انجمن دارو سازان ایران گفت: مصرف خود سرانه داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها باید ... روی خط خبر/ هشدار انجمن داروسازان درباره رواج خود درمانی در کشور ... reportday.ir/روی-خط-خبر-هشدار-انجمن-داروسازان-دربار/‏ - ذخیره شده دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵. سرخط خبرها · چگونه با گزارش روز پیشرفت کنید؟ پورتال خبری گزارش روز هر یک ثانیه، یک خبر دست اول. آموزش مکالمه خیلی ضروری زبان ...