مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صرع بیماری کودکان است

[ad_1]
صرع بیماری کودکان است

دکتر محمد غفرانی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: حدود ۸۰ نفر فارغ التحصیل فوق تخصص اعصاب اطفال در کشورداریم که مشغول به کار هستند و از هر ۲۵ درصد تخت های بیمارستانی اطفال، کودکان با بیماریهای اعصاب و یا وابسته به اعصاب بستری هستند. بنابراین حجم عظیمی از بیماری ها را بیماری های اعصاب تشکیل می دهد و مهمترین نکته ای که در بیماری های اعصاب باید مورد توجه قرار گیرد وجود حملات تشنجی مانند صرع است.

وی گفت: البته تشنج به خودی خود صرع نیست چون علت های مختلفی منجر به تشنج می شود و ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعه به متخصصین اعصاب با علائم تشنج مراجعه می کنند که علت های زیادی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: مسئله مهمی که در طب اعصاب اطفال مورد توجه است وجود اختلالات یادگیری و عقب ماندگی ذهنی و اختلالات رفتاری است و خیلی از این بیماریها که جنبه ژنتیک دارند درمان پذیر نیستند.

به گفته رئیس انجمن اعصاب اطفال ایران، صرع بیماری کودکان است زیرا ۹۰ درصد حملات صرعی زیر سن ۲۰ سال اتفاق می افتد و درباره صرع باید گفت که درمان آن مشخص شده و با داروهای جدید می توان این بیماری را درمان کرد.

غفرانی اظهار داشت: از هر ۱۰۰ بیمار صرعی ۲۵ تا ۳۰ درصد آنها به درمان های دارویی جواب نمی دهند و این افراد به عنوان صرع مقاوم به درمان نامیده می شوند و  باید با راههای دیگری شامل رژیم های غذایی مخصوص یا داروهای خاص  درمان شوند و از هر ۱۰۰۰ نفر، ۵ نفر به این بیماری مبتلا می شوند.

وی افزود: شایع ترین علائم صرع به صورت حملات تشنجی همراه با خارج شدن کف از دهان و کاهش سطح هوشیاری فرد است و در بعضی مواقع فرد کاملا بیهوش می شود و چون صرع انواع مختلفی دارد، علائم متفاوتی نیز دارد. مثلا فرد ممکن است به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به جایی خیره شود و یا احساس گز گز در قسمت هایی از بدن داشته باشد.

غفرانی توصیه کرد بهتر است هر فرد به پزشک خانواده خود مراجعه کند و پزشک خانواده می تواند بیش از ۵۰ درصد موارد را تشخیص و درمان کند و درصورت نیاز به  فوق تخصص اعصاب ارجاع داده می شوند.

کلمات کلیدی: صرع،علائم صرع،تشنج،انجمن اعصاب اطفال،دکتر محمد غفرانی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

صرع کوچک در کودکان شایع استدرمان صرع کودک پیشگیری از صرع در کودکانعلت بیماری صرعصرع چیستعلل بیماری صرع دربارهٔ صرع کودکان چه می دانیددربارهٔ صرع کودکان چه در بسیاری از موارد علت صرع شناخته نشده است علل بیماری توصیه درباره صرع کودکان بیماری صرع، بیماری ترسناکی است که ممکن است هر لحظه از ساعات شبانه روز به فرد مبتلا صرع در کودکان صرع در اغلب کودکان یک بیماری قابل درمان بهتر است کودکان مبتلا به صرع از انجام درمان گیاهی بیماری صرع درمان گیاهی بیماری صرع صرع حمله غیر قابل کنترل و رفتار غیر طبیعی حسی ، حرکتی یا روانی صرع ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادصرع کودکان ممکن است دارای رفتارهایی به نظر متخصصان بیماری صرع درمان پذیر است و علائم و عواملساز و کارتشخیصپیشگیریصرع چیست و چگونه درمان می شود؟ معاونت …در برخی از کودکان راه‌های درمان تشنج و صرع کدام است به طور کلی صرع بیماری علایم صرع در کودکان چیست؟ بیماری مراقبت …مراقبتبیماریسلامت نیوز مدیرعامل انجمن صرع ایران گفت تشنج صرع در کودکان با خیره شدن و پلک زدن طی شیوه‌های طبیعی برای درمان صرعطبیعیبرایدرمانصرعبیماری صرع یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است که تا امروز راه‌های درمان تشنج و صرع در مطالب قبلی ، علل و علائم بیماری صرع گفته شد راه‌های درمان تشنج و صرع کدام است صرع کوچک در کودکان شایع است درمان صرع کودک پیشگیری از صرع در کودکانعلت بیماری صرعصرع چیستعلل بیماری صرعجلوگیری از توصیه درباره صرع کودکان بیماری صرع، بیماری ترسناکی است که ممکن است هر لحظه از ساعات شبانه روز به فرد مبتلا حمله ور درمان گیاهی بیماری صرع دم کردهی تا یک گرم سداب جهت درمان صرع مفید است درمان بیماری صرع با بیماری های شایع کودکان صرع بیماری کودکان است صرع بیماری کودکان است فرهنگ نیوز صرع بیماری کودکان است فرهنگ نیوز صرع بیماری کودکان است فرهنگ نیوز صرع در واقع اختلال گذرا و موقت مغزی است صرع در واقع اختلال گذرا و موقت مغزی است صرع در واقع اختلال گذرا و موقت مغزی است صرع در کودکان بیماری صرع درمان صرع صرع در کودکان بیماری صرع درمان صرع صرع در کودکان بیماری صرع درمان صرع اطلاعاتی درباره بیماری صرع اطلاعاتی درباره بیماری صرع اطلاعاتی درباره بیماری صرع صرع بیماری کودکان است صرع چیست و چگونه درمان می شود؟ معاونت دانشجویی دانشگاه در برخی از کودکان مبتلا راه‌های درمان تشنج و صرع کدام است به طور کلی صرع بیماری درمان دربارهٔ صرع کودکان چه می دانید دربارهٔ صرع کودکان چه و در بسیاری از موارد علت صرع شناخته نشده است علل بیماری بیماری صرع یا حملات مکرر تشنج – علائم، عوارض ، تشخیص ، درمان صرع یک بیماری است که با تشنجات مکرر افتد و معمولاً این صرع در کودکان دیده می شود و یک صرع ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد صرع آزمایش‌های بیشتر مانند آزمایش بیوشیمی ادرار و آزمایش خون در کودکان نیاز است بیماری صرع صرع بیماری نیست صرع بیماری نیست، بلکه ناشی از یک بیماری است صرع از مشکلات سیستم عصبی می باشد که با بیهوشی و شیوه‌های طبیعی برای درمان صرع برایدرمانصرع بیماری صرع یکی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است که تا امروز بالغ بر صرع در کودکان میهن سلامت صرع در اغلب کودکان یک بیماری قابل درمان است بهتر است کودکان مبتلا به صرع از انجام ورزش بیماری کودکان فیبرو ماتزال بیماری کودکان انواع بیماری کودکان بیماری کودکان جیرفتی



لینک منبع :صرع بیماری کودکان است

صرع بیماری کودکان است/۳۰ درصد مقاوم به درمان دارویی - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../صرع-بیماری-کودکان-است-۳۰-درصد-مقاوم-به-درمان-دارویی‏ - ذخیره شده 12 نوامبر 2016 ... رئیس انجمن اعصاب اطفال ایران، از «صرع» به عنوان بیماری کودکان نام برد و گفت: ۹۰ درصد حملات صرعی در سن زیر ۲۰ سالگی اتفاق می افتد. صرع - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صرع‏ - ذخیره شده - مشابه اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی کودکان مبتلا به صرع را سه تا پنج برابر بیشتر از ... صرع تنها یک بیماری نیست بلکه یک نشانه بیماری است که می‌تواند بر اثر ... ‏۱ علائم و نشانه‌ها - ‏۲ عوامل - ‏۳ ساز و کار - ‏۴ تشخیصتشخیص و درمان صرع در کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/malady.../seizures4-children.html‏ - ذخیره شده دکتر صباغی درباره صرع و علائم آن می‌گوید: معمولا بیماری صرع در بچه‌های بالای 5 سال شایع است و در کودکانی که سن کمتری دارند شیوع ندارد. علائم تشنج به این شکل ... نگران صرع کودک نباشید، با دارو درمان می شود - نی نی بان niniban.com/fa/.../نگران-صرع-کودک-نباشید-با-دارو-درمان-می-شود‏ - ذخیره شده - مشابه دکتر اشرفی گفت: معمولا با تشخیص ابتلای کودک به بیماری صرع، خانواده‌ها تصور می‌کنند که بیمار تا آخر عمر دچار محدودیت است و نمی‌تواند امور روزمره را به درستی انجام ... آیا کودکان دچار صرع می توانند به مدرسه بروند؟(ویژه والدین و اولیای مدارس ) www.pezeshk.us/?p=10076‏ - ذخیره شده - مشابه سئوال این است یا مدرسه باید راجع به صرع دانش آموز مبتلا اطلاع داشته باشد ؟ ... اختلال صرع توضیح و آموزش داد و سپس راجع به مشکل خاص دانش آموز مبتلا خانواده بیمار ... علت بیماری صرع چیست؟ - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../علت-بیماری-صرع-چیست‏ - ذخیره شده - مشابه در کل صرع بیماری درمان ‌پذیری می ‌باشد و افراد نباید هیچ نگرانی از این بابت داشته .... مهمترین مشکل در کودکان این است که افزایش یا کاهش بیش از حد مراقبت در آنان می ... صرع - دکتر محمدکاظم بخشنده | فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان drbakhshandeh.com/30/صرع.html‏ - ذخیره شده - مشابه 8 آگوست 2015 ... پس بروز یک حمله تشنج بدون علت خاص صرع نمی باشد و حداقل دو حمله لازم است تا بگوییم کودک بیماری صرع دارد. ------(3).--docx. بیماری صرع تا چه ... علت و علایم تشنج در کودکان و بزرگسالان - نمناک namnak.com/علت-علایم-تشنج-در-کودکان.p23819‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۷ - ۳۱ نقد اگر علت تکرار حمله مشخص باشد دیگر عنوان بیماری صرع نیست و به عنوان علامتی ... تب فقط یکی از نشانه های احتمالی بروز عفونت در کودکان است و چنان که اشاره شد ... بیماری صرع یا اپی‌لپسی چیست و راه های درمان بیماری کدام است؟ www.melikala.com/دانستنیها/183-صرع‏ - ذخیره شده اختلالات صرع در مورد عوامل رفاهی اجتماعی شامل از: اختلال افسردگی اساسی، اختلال اضطراب و میگرن واختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی کودکان مبتلا به صرع را 3 تا 5 ... 13 توصیه درباره صرع کودکان - تبیان article.tebyan.net/262334/13-توصیه-درباره-صرع-کودکان‏ - ذخیره شده 10 نوامبر 2013 ... بیماری صرع، بیماری ترسناکی است که ممکن است هر لحظه از ساعات شبانه روز به فرد مبتلا حمله ور شود و او را درگیر کند. این بیماری حتی کودکان را هم ...