مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان

[ad_1]

اگر قصد سفر به یک کشور متفاوت اروپایی را دارید، بلغارستان یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ در سال های اخیر بلغارستان به یکی از مراکز مهم گردشگری ایرانیان تبدیل شده است، به همین دلیل می خواهیم به این کشور زیبا و جذاب سفر کوتاهی داشته باشیم تا بیشتر با جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شویم.

بلغارستان از شرق به دریای سیاه متصل است و سواحل زیبایی دارد از شمال هم همسایه ی رومانی می باشد و مقدونیه و صربستان هم دیگر همسایگان این کشور زیبا هستند، بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و یکی از زیباترین مناطق این قاره است، جای تعجب نیست که این کشور بسیار مورد توجه گردشگران آسیایی قرار گرفته است چون در واقع بلغارستان از همه چیز کمی بهره برده است و انواع جاذبه های گردشگری را در خود جای داده ، در عین حال هزینه ی سفر به این منطقه هم به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است.

شهر-کهن-پلودیو

۱. سواحل دریای سیاه

سواحل دریای سیاه از بهترین اماکنی است که می توان به خوبی خط سیاه ساحلی اروپا را نظاره کرد، در جای جای این ساحل های زیبا جذابیت های متفاوتی وجود دارد در برخی نقاط هتل های لوکس و تفریحی جاذبه ی ساحل است و در برخی نقاط دیگر ماهی گیری سنتی رواج دارد و همین سبب توجه گردشگران شده است، در همه ی مناطق ساحلی بلغارستان توریست ها را می بینید که در حال تفریح و آفتاب گیری هستند ، ماسه های طلائی و سیاه از زیبایی های اصلی این سواحل است اما اغلب عقیده دارند بهترین سواحل دریای سیاه وارنا ( Varna ) و بورگاس ( Burgas ) هستند.

برای لذت بیشتر از اقامتتان در سواحل دریای سیاه می توانید هتل های لوکس حاشیه ی دریای سیاه را رزرو کنید.

سواحل-دریای-سیاه-بلغارستان

۲. صومعه ریلا

صومعه ی ریلا به عنوان اورشلیم بلغارستان معروف شده است، این صومعه در شمال شهر صوفیه بر فراز کوه ها قرار گرفته است از شهر صوفیه تا صومعه با اتومبیل باید حدودا ۲ ساعت راه می باشد.

صومعه ی ریلا یکی از اماکن کهن اما بسیار زیبای بلغارستان است و مربوط به پیروان ارتودوکس می باشد، این مکان در طی قرون مختلف بارها تخریب شده یا آتش گرفته و دوباره بازسازی شده است، آخرین تاریخ ساخت و ساز و بنای دوباره ی این صومعه به سال ۱۸۰۰ میلادی باز می گردد.

از نظر ظاهری صومعه ی ریلا منحصر به فرد و زیباست ، حیاطی وسیع دارد و کمی شبیه به کلیسا است، سقف این صومعه با کاشی کاری های زیبا تزیین شده و حس روحانی خوبی را به گردشگران القا می کند .

صومعه-ریلا-بلغارستان

۳. شهر کهن پلودیو | Plovp

پلودیو از نظر وسعت دومین بزرگترین شهر بلغارستان بعد از صوفیه است ، اما این شهر دو ویژگی دارد که آن را برتر از صوفیه کرده و توجه گردشگران را به خود جلب کرده، اول این که روی تپه قرار گرفته و دیگر این که شهری قدیمی می باشد، قدمت این شهر را ۶۰۰۰ سال تخمین زده اند.

معماری ساختمان های این شهر همانند دوران رنسانس است و آمفی تئاترها و ساختمان های زیبایی دارد ، اغلب خانه ها رنگارنگ هستند و منظره ای تماشایی ساخته اند، علاوه بر دیدن معماری کهن در این ناحیه تپه نوردی هم در این ناحیه لذت خاصی دارد.

شهر-کهن-پلودیو-بلغارستان

۴. هفت دریاچه | Seven Lakes

یکی از جاذبه های معروف و دیدنی هفت دریاچه ی بلغارستان است که در همه ی فصول گردشگران را به خود جلب می کند ، در فصل زمستان دریاچه ها یخ می بندد و چهره ای زیبا طبیعت می بخشد و در تابستان هم به دلیل آب و هوای عالی و مناظر زیبا، توریست ها به دیدار هفت دریاچه می روند.

در اطراف این دریاچه ها پر است از آبشار و رودخانه های زیبا و دلنشین با آب های زلال، البته برای رسیدن به این دریاچه ها باید کمی کوه نوردی کنید.

در افسانه های کهن بلغارستان می گویند این هفت دریاچه به دلیل جمع شدن اشک چشم غولی تشکیل شده که از دوری معشوقه اش می گریسته و به کوه ها پناه برده بوده است.

دریاچه-بلغارستان

۵. قلعه بلوگرادچیک | Belogradchik

قلعه ی بلوگرادچیک به دلیل قرار گیری میان صخره هایی زیبا با اشکالی عجیب و غریب معروف شده است، به راستی که این قلعه ترکیبی از زیبایی های طبیعی و بشری است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

این قلعه آن قدر شگرف و جذاب است که در سال ۲۰۰۹ میلادی نامزد قرار گیری در فهرست جهانی عجایب هفتگانه شد، در این مکان ترکیب شن و ماسه و صخره با گیاهان گوناگون را می توانید مشاهده کنید، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر بلغارستان هستید این قلعه ی زیبا را از دست ندهید.

قلعه-بلوگرادچیک-بلغارستان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با جاذبه های گردشگری بلغارستان آشنا شویدبلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه های بی نظیری دارد و در گذشته بخشی از مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای …تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور مکان های دیدنی ایران ،جاذبه های گردشگری جهان …تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور جاذبه های گردشگری مازندرانمازندرانسفال گری سفال یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین دست ساخته‌های هنری بشر است که ریشه در جاذبه های گردشگری اردبیلاردبیلعسل و سرشیر عسل و سرشیر معروفترین محصول و سوغاتی مناطق اطراف سبلان و اردبیل می‌باشدراهنمای سفر و گردشگری طبیعت گردی جاذبه های گردشگری و راهنمای سفر و گردشگری طبیعت گردی جاذبه های گردشگری و توریستیمعرفی جاذبه های گردشگری سریلانکا لست سکندکشور سریلانکا طی سال های اخیر توانسته است نام خود را در کنار کشور های معروف توریستی معرفی جاذبه های گردشگری ارمنستان ایروان لست …با سلام و خسته نباشید من و خانواده ام نفر قصد سفر به ارمنستان از طریق زمینی رو داریم شرکت خدمات مسافرتی پارس پالاد ، برگزار کننده تور های قدیمی ترین تمدن ماندگار جهان در چین، جاذبه های تاریخی بسیاری از جمله، شهر ممنوعه تور مسافرت راهنمای گردشگری راهنمای مهاجرت …اطلاعات گردشگری و تورهای مسافرتی مورد نیاز خود را برای کشورهای مختلف در مهاجریست جاذبه های گردشگری وارنا جاذبه های گردشگری و علمی بلغارستان می باشد ، جاذبه های توریستی مهم و دارای جاذبه های گردشگری وارنا جاذبههایگردشگریوارنا جاذبه‌های گردشگری وارنا کلیسای وارنا کلیسای وارنا از مهم‌ترین نمادهای این شهر است که در مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان بلغارستانجاذبه های گردشگری بلغارستان بلغارستانجاذبه های گردشگری بلغارستان بلغارستانجاذبه های گردشگری بلغارستان جاذبه های گردشگری مراکز خرید مناطق جاذبه های گردشگری مراکز خرید مناطق جاذبه های گردشگری مراکز خرید مناطق مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان با جاذبه های گردشگری بلغارستان آشنا شوید بهترین هتل های بلغارستانمناطق تفریحی بلغارستان و جاذبه های گردشگری بلغارستان آشنایی با جاذبه های گردشگری بلغارستان سرگرمی گردشگری بهترین هتل های بلغارستان مناطق جاذبه های گردشگری مکان های گردشگری و جاذبه های دیدنی های بلغارستان، مناطق دیدنی بلغارستان آکا دیدنی های بلغارستانبلغارستانمناطق دیدنی بلغارستانجاذبه های گردشگری بلغارستانمراکز جاذبه های گردشگری صوفیه در بلغارستان … جاذبه های گردشگری از بهترین نوع و از مناطق مختلف گذارترین جاذبه گردشگری های گردشگری بلغارستان جاذبه های گردشگری بلغارستان گردشگری جاذبه های گردشگری مناطق تفریحی بلغارستانراهنمای گردشگری و سیاحتی بلغارستانجاذبه جاذبه های گردشگری بلغارستان جاذبههای جاذبه های گردشگری بلغارستان جاذبه های گردشگری گرفته و با گذر از مناطق جاذبه های گردشگری وارنا بلغارستان جهانگردی توریستی و گردشگری در در حال رشد و توسعه‌ی بلغارستان جاذبه های گردشگری وارنا مکانهای دیدنی ،جاذبه های گردشگری ایران ،مکانهای تفریحی ایران گردشگری گردشگری ایرانجاذبه های گردشگری تور گردشگریمناطق و جاذبه های گردشگری



لینک منبع :مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان

با جاذبه های گردشگری بلغارستان آشنا شوید - بیتوته www.beytoote.com/iran/tafrihi/attractions3-bulgaria.html‏ - ذخیره شده - مشابه جاهای دیدنی بلغارستان مکانهای تفریحی بلغارستان دیدنی های بلغارستان,بهترین هتل های بلغارستان,مناطق تفریحی بلغارستان,بلغارستان,جاهای دیدنی بلغارستان ... جاذبه های گردشگری وارنا - دلتابان www.deltaban.ir/agency-attraction-30-جاذبه-های-گردشگری-وارنا‏ - ذخیره شده - مشابه مهمترین رود ماریتسا نام دارد که از رشته کوه‌های رودوپ در غرب بلغارستان سرچشمه گرفته و با گذر از مناطق مرکزی کشور راه جنوب را در پیش گرفته و وارد ترکیه می‌شود و ... جاذبه های گردشگری وارنا بلغارستان - اطلاعات تور مسافرتی www.gardeshgarha.com/tourism/tourist-attractions-of-varna-bulgaria/‏ - ذخیره شده - مشابه 18 ژوئن 2015 ... وارنا سومین مرکز تجاری و صنعتی بلغارستان است که در آن فعالیت های صنعتی ... برخی از جاذبه های گردشگری وارنا را در ادامه ی مطلب ذکر می کنیم. از کدام نقاط گردشگری بلغارستان بازدید کنیم؟ - الی گشت https://www.eligasht.com/.../کدام-نقاط-گردشگری-بلغارستان-بازدید/‏ - ذخیره شده رتبه: ۴ - ۲ رأی 21 آگوست 2016 ... بلغارستان با سواحل و جاذبه های توریستی متعدد خود، گردشگران ... توجه گردشگران شده است، در همه ی مناطق ساحلی بلغارستان توریست ها را می بینید ... تصاویر برای مناطق و جاذبه های گردشگری بلغارستان جاذبه های گردشگری بلغارستان - جاده های سبز www.jadehayesabz.ir/tourism/europe/bulgaria/‏ - ذخیره شده جاذبه های گردشگری بلغارستان: جاهای دیدنی بلغارستان از سواحل بلغارستان تا جاذبه های ... جاهای دیدنی بلغارستان,جاذبه های توریستی بلغارستان,مناطق تفریحی ... دیدنی های بلغارستان، مناطق دیدنی بلغارستان - آکا - آکاایران www.akairan.com/europe/bolgharestan/111006065642.html‏ - ذخیره شده - مشابه دیدنی های بلغارستان,بلغارستان,مناطق دیدنی بلغارستان,جاذبه های گردشگری بلغارستان,مراکز گردشگری بلغارستان,اماکن دیدنی بلغارستان,کشور بلغارستان, دیدنی ... درباره بلغارستان - قیمت تور www.nsptours.com/EuropeCountry/BulgariaAbout.aspx?lang=Fa‏ - ذخیره شده - مشابه درباره بلغارستان ، درباره وارنا، سرزمین ماسه های طلایی. ... سواحل فوق العاده و چشمه های آب معدنی این شهر را به یکی از زیباترین مراکز گردشگری با شهرتی جهانی ... تفریحی و ورزشی در گلدن سند ، می توانید از جاذبه ها و گشت های شهری استفاده کنید، قیمت ... بلغارستان |مکان های دیدنی،جاذبه های گردشگری کشور بلغارستان ... https://www.findatour.co/fa/tourist-countries/bulgaria‏ - ذخیره شده اطلاعات کامل درباره مکان های دیدنی،جاذبه های گردشگری کشور بلغارستان،فرهنگ، مردم ،غذاهای بلغاری دو شهر توریستی بلغارستان صوفیه و وارنا. دیدنی های شهر وارنا در بلغارستان | اخبار | شرکت خدمات مسافرت هوایی و ... www.abibaltour.com/fa/news/بلغارستان‏ - ذخیره شده - مشابه یکی از باورنکردنی ترین جاذبه های طبیعی وارنا و بلغارستان محسوب می شود . این جاذبه طبیعی در 18 کیلومتری غرب وارنا قرار دارد و در بین عموم این مکان به جنگل ...