مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2)

[ad_1]

وب‌سایت آی بازاریابی: در مجموع درس‌های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. برخی از آن‌ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت جریان نقدی یا پیش‌بینی تقاضا اسـت.

 

اما درس‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم (4 مورد در بخش اول و ادامه 4 مورد دیگر در این بخش پایانی) . . . کلیدهایی برای نگاه کردن به یک تصویر بزرگ‌تر و شکل دادن به یک شرکت بزرگ همراه با دسترسی به مشتریان در گوشه و کنار دنیاست.


 هشت درس بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار از مک‌دونالد – بخش دوم

5- تقویت هسته اصلی و اولیه کسب‌وکار

کسب‌وکار تنها شامل بازده و نرخ بازگشت سرمایه و میزان فروش نمی‌شود، بلکه شامل نوعی کشش و جذابیت برای مشتری هم می‌شود. این درواقع همان‌جایی اسـت که هسته اصلی یک کسب‌وکار تقویت‌شده و رشد می‌کند.

 

درس حقیقی از مک‌دونالد که در اینجا آموخته می‌شود این اسـت شما نیاز به ساخت ارزش برند خود در هر بازاری که وارد آن می‌شوید، دارید و ارزش برند با استفاده صحیح از ارتباطات بازاریابی میسر می‌شود. در همین زمان، نقطه تماس نیز نقشی اصلی را بازی می‌کند. به هر یک از شعب مختلف مک‌دونالد در این رابطه توجه کنید و می‌بینید که در این شعبه‌ها از رنگ‌های زنده و روشن و همچنین جوی لذت‌بخش استفاده‌شده اسـت.

 

و این موضوعی اسـت که درواقع به‌راحتی قابل‌مشاهده و احساس کردن حتی از فاصله‌ای 200 متری از شعبه موردنظر اسـت. درواقع حداقل سودآوری یک کسب‌وکار این اسـت که در کنار اندیشیدن به دسترسی پیدا کردن و برقراری ارتباط با مشتری در حین توسعه کسب‌وکار، باید از آمدن و جلب شدن مشتری به سمت خودتان هم اطمینان کسب کنید که از طریق استفاده از ابزارهای مناسب بازاریابی ممکن هست.

6- بسته‌بندی محصولات

تاکنون هیچ برندی راندیدم که بهتر از مک‌دونالد از مفهوم بسته‌بندی در بازاریابی استفاده کند. مثلاً بسته‌بندی غذای کودکان در مک‌دونالد با عنوان "هَپی میل” شامل یک همبرگر، یک نوشابه و سیب‌زمینی سرخ‌شده می‌شود. چه راه بهتری برای فروش سه قلم از محصولات خود باهم و به‌صورت هم‌زمان سراغ دارید؟ چرا تنها یک همبرگر به مشتری خود بدهید، درحالی‌که وی با اندک هزینه‌ای بیشتر قادر به تهیه یک همبرگر، یک نوشابه و یک بسته سیب‌زمینی سرخ‌کرده دارد؟

 

اما توجه کرده‌اید که زمانی که اخذ آن مقدار قیمت اندک و اضافی را در بیش از 35000 شعبه اجرا می‌کنید، حجم پول اضافی بیشتر دریافت شده چه مقدار می‌شود؟ بنابراین درسی که در اینجا از مک‌دونالد یاد می‌گیریم فروش هم‌زمان چند محصول یا فروش یک یا چند محصول دیگر در کنار یکی از محصولات اصلی خودتان اسـت که منجر به خرید محصولات بیشتر از شما و درنهایت کمک به افزایش حداقل شود شما از منبع این تعامل با مشتری می‌شود.

7- قد علم کردن در برابر رقابت

کی اِف سی، برگر کینگ و سابوِی برخی از رقبایی هستند که گوشه‌ای سهم بازار مک‌دونالد را از آن خودکرده‌اند. ازآنجایی‌که مردم کشورهای توسعه‌یافته توجه بیشتری به‌سلامتی روزمره خوددارند، و تعداد بیشتری از آن‌ها از این برند خسته و درمانده شده‌اند، مجموع فروش این برند در حال کاهش پیدا کردن اسـت.

 

اما مک‌دونالد هم آرام نشسته و شروع به توسعه کسب‌وکار خود به کشورهای درحال‌توسعه کرده و همچنین برخی از اقلام غیر محبوب یا با طرفدار کمتر را از لیست غذایی خود حذف کرده یا آن‌ها را با انواع غذاهای سلامت و مفیدتر جایگزین کرده اسـت.

 

این کار درواقع دست بالا بردن به نشانه تسلیم علیرغم رقابت سخت در جریان اسـت. درس اصلی در این رابطه از برند مک‌دونالد داشتن یک توانایی اصلی و هسته‌ای اسـت که موجب تمایز شما از هر کس دیگری می‌شود. امروزه حتی کِی اِف سی و سابوِی هماهنگی در محصول را که مک‌دونالد ارائه‌کننده آن در شعبات خود دارد را ارائه کنند.

8- هدف قرار دادن چرخه زندگی خانواده

یک درس مهم و باارزش از مک‌دونالد درزمینهٔ توسعه کسب‌وکار این اسـت که شما نیاز به اندیشیدن به کل چرخه زندگی خانواده و پیشنهاد دادن محصولاتی بر اساس مشتریان خودتان دارید. مک‌دونالد وعده غذایی "هَپی میل” را برای ارائه به کودکان طراحی کرده اسـت و به همین ترتیب گزینه‌هایی هم برای بزرگ‌ترها و . . . داشته و در تنظیم منو خود به تمام اعضای خانواده توجه خاصی دارد.

 

ارتباطات بازاریابی از طرف شرکت نیز در تلاش برای هدف قرار دادن افراد مختلف در هر خانواده به شیوه‌های مختلفی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. مثلاً اگر از یکی از شعب مک‌دونالد بازدید کرده باشید، حتماً دیده‌اید که هر یک از اعضای خانواده بر اساس نیازهای وی جای خاصی برای استفاده از غذاها در اختیار دارد که بر این اساس به بخش‌هایی برای مراجعه همراه با خانواده، برای مراجعه درزمانی که کاری دفتری یا . . . داشته و نیاز به انجام دادن آن دارید و همچنین جایی برای مراجعه درزمانی که بازنشست شده‌اید. بنابراین همه اعضای مختلف یک خانواده رو هدف قرار دهید تا از هر دسته از مشتریان به سمت شما مراجعه کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


17 آگوست 2016 ... در مجموع درسهای مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب و کار میتوان از مکدونالد آموخت. برخی از آنها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت ...16 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) ... بااینوجود، برند مکدونالد در سراسر و به عبارتی 119 کشور مختلف حضورداشته و دارای ... 2- انطباقپذیری17 آگوست 2016 ... در مجموع درس های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب و کار می توان از مک دونالد آموخت. برخی از آن ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت ...18 آگوست 2016 ... 8- قرار چرخه خانواده درس و از درزمینهٔ کسبوکار است شما به به چرخه خانواده پیشنهاد محصولاتی اساس خودتان مکدونالد غذایی میل” برای به طراحی است به ...16 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مک دونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسب وکار ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2).17 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2) چهارشنبه 27 مرداد 1395 01:04 ب.ظ. وبسایت آی بازاریابی: در مجموع درسهای مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ ...5 درس بازاریابی اینترنتی استیو جابز استیو جابز در انجام تمامی کارهایش یک روش منحصر به فرد را برمیگزید. این منحصر به فرد بودن در شخصیت، منش، محصولات و ...نیمه نخست دیدار ردهبندی جام جهانی فوتسال 2016 در حالی با تساوی بدون گل تمام شد که دروازبانهای 2 تیم نمایش خیرهکنندهای داشتند. به گزارش خبرنگار گروه ورزش ...شما خبرهای روز سهشنبه 9 شهریور 1395 / 27 ذیقعده 1437 / 30 آگوست 2016 را مشاهده میکنید. تماس با ما | تبلیغات | موضوعات خبری. صفحه نخست · مرندو حومه · آذربایجان.17 آگوست 2016 ... در مجموع درسهای مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب و کار میتوان از مکدونالد آموخت. برخی از آنها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت ...


کلماتی برای این موضوع

پس زمینه های زیبا ویژه ماه رمضان با کیفیت بالا کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز چطور طوطی را دستی کنیم به نظر من ساده ترین راه برای غلبه بر ترس طوطی از دست ،مراحلی به نام حساسیت زدایی است پایگاه کاوشگران روابط عمومی درس مهم از دستورالعمل بازاریابی برند دونالد ترامپ بازاریاب ده راهکار برای آنکه باهوش‌تر باشیم و باهوش به نظر …راهکارباهوشسه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ گوگل از فروش‌ گوشی های پیکسل تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۸ میلیارد دلار کسب



لینک منبع :درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2)

درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../درس-های-بازاریابی-به-روش-مک‌-دونالد-2‏ - ذخیره شده 17 آگوست 2016 ... در مجموع درس‌های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌ و کار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. برخی از آن‌ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت ... درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2) - برترین ها 94.182.146.175/fa/news/.../درس-های-بازاریابی-به-روش-مک‌-دونالد-2‏ - ذخیره شده رتبه: ۹۲% - ۷٬۵۳۳ نقد 17 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2). در مجموع درس‌های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌ و کار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2) - برترین‌ها | دمادم https://damadam.ir/.../درس-های-بازاریابی-به-روش-مک‌-دونالد-2/3334451‏ - ذخیره شده در مجموع درس های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب و کار می توان از مک دونالد آموخت. برخی از آن ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت جریان نقدی یا ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2) - آکا www.akairan.com/maghalat.../news201681720444266661.html‏ - ذخیره شده 17 آگوست 2016 ... در مجموع درس های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب و کار می توان از مک دونالد آموخت. برخی از آن ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23723019‏ 16 آگوست 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2) .... . . داشته و در تنظیم منو خود به تمام اعضای خانواده توجه خاصی دارد. ارتباطات بازاریابی از طرف شرکت نیز در ... انجمن راسخون - درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) https://rasekhoon.net/forum/thread/1190424/page1/‏ - ذخیره شده 17 آگوست 2016 ... انجمن راسخون ، درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) ... بااین‌وجود، برند مک‌دونالد در سراسر و به عبارتی 119 کشور مختلف ... 2- انطباق‌پذیری درس های بازاریابی به سبک مک دونالد (2) - سرزه www.serze.com/بازاریابی-دونالد-1762474/‏ - ذخیره شده 9 سپتامبر 2016 ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2) در مجموع درس‌های مختلفی موجود باشند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌ و کار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. درس های بازاریابی به روش مک دونالد 2 آکا - مجله خبری نیوز newzz.ir/search/?q=درس+های+بازاریابی+به+روش+مک+دونالد+2+آکا‏ - ذخیره شده 6 مارس 2017 ... اولین دوره تربیت مدیر بازاریابی فوتبال توسط پژوهشگاه علوم ورزشی و به همکاری سازمان لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شد. به گزارش ایسنا، اولین ... ایران خبر - درس های بازاریابی را به روش مک دونالد بیاموزید www.irankhabar.ir/.../درس-های-بازاریابی-روش-مک-دونالد-بیاموزید‏ - ذخیره شده 16 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مک‌دونالد وجود ندارد که بتواند به‌ عنوان‌ مثال و نمونه ... درس های بازاریابی را به روش مک دونالد بیاموزید ... 2- انطباق‌پذیری درس های بازاریابی به روش مک دونالد (1) - مجله خبری شوش مال shooshmall.com/blog/درس-های-بازاریابی-به-روش-مک-دونالد-1/‏ 16 آگوست 2016 ... هیچ شرکت دیگری غیر از مک دونالد وجود ندارد که بتواند به عنوان مثال و نمونه بهتری برای مدیریت کسب وکار در ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.