مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟

[ad_1]
آیا هر طرح کسب‌وکاری شامل یک طرح بازاریابی می‌شود؟
1- یک طرح کسب‌وکار کل ماهیت وجودی یک کسب‌وکار را پوشش می‌دهد که این موضوع شامل استراتژی جامع کسب‌وکار، طرح‌های مالی، بازارهای هدف، فروش‌ها، محصولات و خدمات، عملیات و چگونگی ارتباط تمامی این موارد با یکدیگر می‌شود. در مقابل، یک طرح بازاریابی تنها بر فرایندها و فعالیت‌های بازاریابی متمرکز می‌شود: استراتژی بازاریابی، بازارهای هدف، آمیخته بازاریابی، پیام‌رسانی، برنامه‌ها و مواردی ازاین‌دست. جریان وجوه نقد برای یک طرح کسب‌وکار بسیار حیاتی اســت، اما اغلب جایی در یک طرح کسب‌وکار ندارد.

2- بله، یک طرح کسب‌وکار تقریباً همیشه شامل بخشی تحت عنوان بازاریابی می‌شود. اما میزان تمرکز بر این بخش از یک طرح کسب‌وکار به یک طرح دیگر متفاوت اســت، به‌گونه‌ای که خودم شخصاً شاهد طرح‌های کسب‌وکاری بوده‌ام که تمرکز آن‌ها بیش از بخش بازاریابی بر بخش‌هایی از قبیل محصولات و خدمات متمرکز بوده اســت. اما این موارد معمول نبوده و در اغلب موارد استثناء هستند.

3- برخی از افراد تنها به طرح بازاریابی توجه داشته و به‌طور کل طرح کسب‌وکار را فراموش می‌کنند، چراکه شغل آن‌ها یا توجه آن‌ها یا تمرکز آن‌ها بجای کل کسب‌وکار تنها بر جنبه بازاریابی یک کسب‌وکار معطوف اســت.

چند روز پیش مقاله‌ای خواندم با عنوان 5 مرحله برای تدوین یک طرح کسب‌وکار که سعی می‌کنم خلاصه‌ای از آن را در ادامه برای شما بیاورم:

مرحله اول: هویت شما به‌عنوان یک کسب‌وکار

فهرست‌های مجزایی از نقاط ضعف و قوت‌ها و اهداف خودتان تهیه کنید. در این فهرست‌ها به همه‌چیز اشاره‌کنید و از طولانی شدن آن نگران نباشید. هیچ‌چیز را ویرایش یا حذف نکنید. سپس در بین این نکات و موارد به دنبال اولویت‌ها باشید. اگر این مرحله را به‌صورت صحیح و کامل به اتمام رسانید، موارد بسیار زیادی برای کار کردن بر روی آن‌ها در اختیاردارید که البته از لیست دیگر کسب‌وکارها مطمئناً کامل‌تر اســت. در این مرحله می‌توانید برخی از موارد کم‌اهمیت‌تر را از لیست حذف کنیم و موارد بااهمیت بیشتر را به ابتدای لیست انتقال دهید.

برای تکمیل کردن این فهرست‌ها گاهی ممکن نیاز به بازخورد از مدیران بخش‌های مختلف داشته باشید. مثلاً اگر سطح مدیریت سازمان شما تمایل به محافظه‌کاری بر هزینه کردن منابع دارد، این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک ضعف در نظر گرفته شود که البته شما چنین ضعفی ندارید. همین موضوع می‌تواند عاملی برای حذف شدن آن از لیست شما شود.

مرحله دوم: تمرکز بر بازارها

به‌عنوان قدم بعدی شما نیاز به تهیه یک طرح کلی از رئوس فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط با کسب‌وکار خوددارید که هم شامل عوامل داخلی و هم عوامل خارجی مرتبط با کسب‌وکار شما باشند – این عوامل عموماً قابل‌کنترل نبوده، ولی قابل پیش‌بینی هستند. فرصت‌ها می‌توانند شامل بازارهای جدید، محصولات جدید و روندهایی باشند که به نفع کسب‌وکار شما هستند. تهدیدها شامل رقابت و پیشرفت‌هایی در فنّاوری و فناوری می‌شوند که موجب شکل‌گیری یک وضع نامساعد برای شما می‌شوند.

همچنین فهرستی از افراد و سازمان‌های جدید تهیه کنید که به‌عنوان خریداران ایده آل یا بازار هدف برای کسب‌وکار شما مطرح می‌شوند. شما می‌توانید هر یک از این افراد را به‌عنوان یک شخصیت مستقل در نظر بگیرید، مثلاً مادربزرگی که به‌تازگی با خدمات ایمیل آشنا شده اســت یا یک دانشجوی کالج که به‌تازگی اولین کارت اعتباری خودش را دریافت کرده اســت. این افراد همگی نمادین و ایده‌آل هستند و به‌عنوان بهترین خریدار ممکن مطرح می‌باشند.

خودتان را بجای هر یک از این خریداران ایده‌آل قرار دهید و سپس در مورد این فکر کنید که این مشتری بالقوه از چه رسانه‌ای استفاده می‌کند و چه پیامی از طریق این رسانه‌ها پیام شما به بهترین نحو به آن‌ها انتقال می‌دهد؟

مرحله سوم: تمرکز بر استراتژی

حالا نوبت به جمع‌وجور کردن فهرست‌های شما می‌رسد. در این مرحله باید در پی اشتراک هویت منحصربه‌فرد خود و بازار هدف خودتان باشید. در قالب پیشنهادهای ارائه‌شده از طرف کسب‌وکار خودتان، چه مواردی را می‌توانید از لیست تهیه‌شده به دلیل عدم ماهیت استراتژیکی آن حذف کنید. سپس به حذف مواردی بی اندیشید که جزء بازار هدف شما قرار نمی‌گیرند.

به‌عنوان‌مثال، یک کسب‌وکار فعال در حوزه رستوران که بر ارائه غذا ارگانیک و سالم متمرکزشده اســت ممکن اســت بیشتر در پی کسب مشتریان از بازار هدف خود باشد که تمایل به استفاده از مواد غذایی سبز (خام‌گیاه‌خواری) داشته باشند و ازاین‌رو در پی داشتن درآمد خالصی بیش‌ازحد متوسط این صنعت باشد.بنابراین، به این منظور ممکن اســت افرادی را که تمایل به‌صرف غذای فوری از قبیل انواع همبرگر و پیتزا دارند یا به دنبال مصرف وعده‌های غذایی همراه با تخفیف زیاد هستند، را از بازار خود حذف کنند.

نتیجه مرحله سوم درواقع استراتژی اســت: تمرکز خود را باید بر مواردی قرار دهید که دارای بیشترین انطباق با هویت شما بوده و بیشترین تشابه را با بازار هدف شما دارند. به عبارت بر حوزه‌هایی متمرکز شوید که مشترک در سه بخش اشاره‌شده در این مطلب هستند.

مرحله چهارم: تعیین اهداف قابل‌اندازه‌گیری

به جزئیاتی واقعی و قابل‌اندازه‌گیری بپردازید. استراتژی بازاریابی شما باید تبدیل به طرحی شود که شامل بازبینی ماهانه، پیگیری و اندازه‌گیری نتایج به‌دست‌آمده، پیش‌بینی فروش، بودجه‌های مبتنی هزینه و معیارهای غیرمالی برای پیگیری نتایج شود. این معیارها می‌تواند شامل تعداد سرنخ، تعداد معرفی محصول، تعداد تماس‌های انجام‌شده، لینک‌های ایجادشده، محتوا منتشرشده در وبلاگ‌ها، تعداد بازدید از صفحات، نرخ‌های تبدیل مشتری بالقوه به مشتری و تعداد سفرهای انجام‌شده و پروپوزال‌های ارائه‌شده شوند. برای این کار باید وظایف مهم به افراد مهم حاضر در تیم شما داده شود و مسئول موفقیت یا شکست وظایف محول شده به خودشان شناخته شوند.

مرحله پنجم: بازبینی و اصلاح طرح در بازه‌های زمانی مشخص

دقیقاً همانند یک طرح کسب‌وکار، طرح بازاریابی شما هم باید همراه با کسب‌وکار شما به توسعه و تکامل ادامه دهد. فرضیات اولیه شما مطمئناً تغییر می‌کنند، پس نیاز به انطباق با شرایط جدید بازار و صنعت خوددارید. برخی بخش‌های طرح نیز ممکن اســت نسبت به بخش‌های دیگر آن کارایی بهتری داشته باشند، بنابراین حتماً نیاز به بازبینی و اصلاح آن به‌منظور اضافه کردن آموخته‌ها و تجربیات جدید خوددارید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


7 آگوست 2016 ... وبسایت آی بازاریابی - آریا: آیا هر طرح کسبوکاری شامل یک طرح بازاریابی میشود؟ تفاوت آنها در چیست؟ چه تفاوتی بین یک طرح کسبوکار و طرح ...7 آگوست 2016 ... یک طرح کسب وکار کل ماهیت وجودی یک کسب وکار را پوشش می دهد که این موضوع شامل استراتژی جامع کسب وکار، طرح های مالی.1 ا کتبر 2016 ... آیا هر طرح کسبوکاری شامل یک طرح بازاریابی میشود؟ تفاوت آنها در چیست؟ چه تفاوتی بین یک طرح کسبوکار و طرح بازاریابی وجود دارد؟ آیا یک طرح ...7 آگوست 2016 ... یک طرح کسب وکار کل ماهیت وجودی یک کسب وکار را پوشش می دهد که این موضوع شامل استراتژی جامع کسب وکار طرح های مالی بازارهای هدف فروش ها ...15 ژانويه 2016 ... آیا شما یک محصول و یا خدمات کسب و کار دارید و نیاز دارید تا بازار ... در این مقاله بازاریابی کسب و کار و چیزی که شما نیاز به دانستن در ... هر کسب و کار به سمت بازاریابی به اشکال B2B (کسب و کار به کسب و ... شما ممکن است فکر می کنم که B2B و بازاریابی B2C یکسان است اما تفاوت های ظریف بین این دو وجود دارد.22 مه 2012 ... اوضاع اقتصادی امروز، شرایط پیچیده راه اندازی یک کسب و کار جدید و وجود رقبای بسیار زیاد در هر شغلی باعث شده است که درصد موفقیت کاهش یابد.باید بدانید که در این کسب و کار نیز مانند هر کسب و کار دیگر برای دست یابی به موفقیت نیاز به ... ایران هشدار- با توجه به اعطای مجوز بازاریابی شبکه ای به 12 شرکت توسط وزارت صنعت ... آیا با پیوستن به شرکت خطر زیان مالی برای شما وجود دارد ؟7 آگوست 2016 ... آی - آیا طرح شامل طرح میشود؟ آنها چیست؟ تفاوتی یک کسبوکار طرح وجود آیا طرح شامل طرح هم چرا یکی بدون دیگری کنیم؟ خوبی و این و مشابه بسیار ...آیا کسب و کار شما نیاز به مشاور در حوزه بازاریابی دارد؟ امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد تا حدودی ممکن شده و این ...آیا نیاز به رقیب در کسب و کار صحت دارد؟ ما به عنوان افراد کارآفرین به صورت ذاتی در وجود خود به هر مشکلی به مثابه یک چالش نگاه میکنیم. این چالشها فرصتی را فراهم ...


کلماتی برای این موضوع

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ماندگار سی آر ام برگرفته از به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد از موفقیت در کسب و کار و بازاریابی،چگونه فروش و …موضوعات جلب اعتماد مشتری شعارهای تبلیغاتی جذاب بنویسید مطالعه بازارکسب و کار خدمات خوشفکری به کسب و کارهای کوچک و …خدمات خوشفکری به کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها سلام دوست گرامی آیا شما هم مانند آیا دولت کانادا برای همه مهاجران شغل تامین می‌کند در این قسمت از مجموعه مطالب می‌خواهم به یکی از ایرادات عمیق‌تر کاندونشینی برای تازه مراحل کسب و کار دانشگاه علم و صنعت ایران مرکز …موفقیت هر کسب و کار رابطه نزدیکی با چگونگی صحیح کنترل کردن آن امور آن دارد در واقع آموزش کسب و کار اینترنتی – ایران تجارت کاملا …معرفی نازنین معروف مدیر سایت ایران تجارت آموزش کسب و کار اینترنتی هستم متولد ۱۳۶۷ پارک بازاریابی ایران افزایش رضایت مشتری و کسب …هفت راه افزایش فروش در فروشگاه های بزرگ آیا تاکنون برای خرید و تهیه ملزومات مورد نیاز تحقیق درمورد یک کسب و کار مناسب و راه اندازی آن …مشاوره کسب و کار،طراحی و پیاده سازی سیستم بازاریابی ویژه سازمانهای کوچک و متوسط ما نگاهی به شاخصهای فضای کسب و کار در ایران به …شاخصهای فضای کسب و کار چیست، و فضای کسب و کار ایران در مقایسه با جهان در چه جایگاهی محلی برای آغاز یک کسب و کار کارگاه بسته بندی …به نظر شما چگونه یک کسب و کار با موفقیت رو به رو می شود بر اساس شانس بر اساس محیطی که



لینک منبع :آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟

آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../آیا-هر-کسب-و-کاری-نیاز-به-بازاریابی-دارد‏ - ذخیره شده 7 آگوست 2016 ... وب‌سایت آی بازاریابی - آریا: آیا هر طرح کسب‌وکاری شامل یک طرح بازاریابی می‌شود؟ تفاوت آن‌ها در چیست؟ چه تفاوتی بین یک طرح کسب‌وکار و طرح ... آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟ | sanam taherian fard ... https://www.linkedin.com/.../آیا-هر-کسب-و-کاری-نیاز-به-بازاریابی-دارد-sanam-taherian-fard‏ - ذخیره شده 1 ا کتبر 2016 ... آیا هر طرح کسب‌وکاری شامل یک طرح بازاریابی می‌شود؟ تفاوت آن‌ها در چیست؟ چه تفاوتی بین یک طرح کسب‌وکار و طرح بازاریابی وجود دارد؟ آیا یک طرح ... آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟ - آکا akairan.com/maghalat-persia/.../news201681023503015762.html‏ - ذخیره شده آکاایران: آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟ 1- یک طرح کسب وکار کل ماهیت وجودی یک کسب وکار را پوشش می دهد که این موضوع شامل استراتژی جامع کسب وکار، ... آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟ | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/.../آیا-هر-کسب-و-کاری-نیاز-به-بازاریابی-دارد‏ - ذخیره شده دسته: متفرقه (موفقیت-بازاریابی-برترین ها). کد خبر: 3081399. ۱۳۹۵/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۰. آیا هر کسب و کاری نیاز به بازاریابی دارد؟ یک طرح کسب‌وکار کل ماهیت وجودی یک ... گزارشاتی که هر کسب و کاری به آنها احتیاج دارد – نرم افزار CRM کالو ... kalocrm.com/reportseverybusinessneed/‏ - ذخیره شده 30 ژانویه 2017 ... گزارشاتی که هر کسب و کاری به آنها احتیاج دارد ... تر و دفعات خرید بیشتر معمولا به هزینه کمتری برای بازاریابی و تبلیغات نیاز دارند در ... روند استراتژی های کسب و کار ما عمل می کند و آیا نیاز به تغییر یا تخفیف وجود دارد یا خیر. کسب و کار اینترنتی را چگونه آغاز کنیم؟ - مدیر وب modireweb.com/how-to-start-an-internet-business‏ - ذخیره شده - مشابه آیا فکر می کنید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتما باید کدنویسی کنید؟ ... تولید محتوای دیجیتال نیاز امروزی هر کسب و کاری محسوب می شود و برای ایجاد محتوای دیجیتال حرفه ای نیاز به .... این موضوع کاملا به مدل بازاریابی شما بستگی دارد. آیا کسب و کار کوچک شما واقعا نیاز به یک طرح بازاریابی دارد؟ - مشاوره ... rezadabiri.com/آیا-کسب-و-کار-کوچک-شما-واقعا-نیاز-به-یک-ط/‏ - ذخیره شده 15 نوامبر 2016 ... یعنی شما و هر کس دیگری که در تیم شما هست بتواند مسیر کسب و کار را دنبال کند ، کسب و کار چطور بایستی پیش رود و چطور باید به مقصد برسد . آیا کسب و کار من هم وب سایت می خواهد؟ - نوین وب سایت www.novinwebsite.com/importance-of-website-in-business/‏ - ذخیره شده ۱۳۹۶-۰۱-۱۵ /در بازاریابی, بلاگ, طراحی وب سایت /توسط ... دلایل بسیاری برای داشتن وب سایت در هر کسب و کاری وجود دارد که در این مقاله با اشاره به ... وب سایت تجاری سبب می شود مشتریان به راحتی از کالا و خدمات شما آگاه شوند ومشتریان بالقوه به ... شما بهبود یابد ولی یک نکته اهمیت دارد که وب سایت ها نیاز به پشتیبانی قوی دارند. آیا کسب و کار های کوچک به چارت سازمانی نیاز دارند؟ - مشاوره و آموزش ... bazaryabi.net/161/آیا-کسب-و-کار-های-کوچک-به-چارت-سازمانی/‏ - ذخیره شده - مشابه ضرورت استفاده از چارت سازمانی و پایبندی به آن در کسب و کار های کوچک بسیار ... بازاریابی. مشخص شدن نحوه ی ارتباطات درون سازمانی : واضح ترین نقش یک چارت سازمانی ... هر سمت که در چارت سازمانی قرار می گیرد وظایف و اختیارات کاملا مشخصی دارد. 5 کلید اساسی و مهم برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک - آیدین نامدار aydinnamdar.com/.../5-کلید-اساسی-مهم-بازاریابی-کسب-ک/‏ - ذخیره شده 28 مارس 2017 ... اصولی مهم و بنیادی در این زمینه وجود دارد که با یادگیری آن ها می توانید موجب ... متاسفانه بازاریابی کسب و کارهای کوچک این روزها به قدری مشغول انجام ... استراتژی شامل تصمیماتیست که شما در جهت افزایش بازده تاکتیک های خود به آن نیاز دارید. ... شما به عنوان مدیر، و به عنوان موسس هر کسب و کاری، قبل از اجرایی کردن ...