مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سر کودکتان داد نزنید!

[ad_1]
وب سایت نوزادم: امروزه دیگر والدین برای تنبیه کودکان کمتر متوسل به تنبیه بدنی می شوند و در واقع به جای بلند کردن دست، صدای خود را بالا می برند. غافل از این که بعضی از کلمات به کار رفته در فریاد ها از صدمات بدنی هم بدترند.

راه حل کوتاه مدت و مشکلات دراز مدت

برخی از والدین همیشه در حال فریاد زدن هستند .گویی کودکان صدای آنها را نمی شنوند. وقتی کودکان با هم جنگ و دعوا می کنند، تکالیف شان را انجام نداده اند و والدین مجبور شوند مسآله ای را برای چندمین بار تذکر دهند چنان فریاد می زنند که گویی در اپرا هستند.

سر کودکتان داد نزنید!

گاهی والدین تصور می کنند فرزندشان آنقدر به فریاد آنها عادت کرده اســت که در صورتی که فریادی را نشنود هیچ عملی را انجام نخواهد داد.

چرا نباید سر بچه داد زد؟

البته والدین در سکوت بعد از فریاد احساس خیلی بدی پیدا می کنند و در واقع این احساس با احساس والدینی که در برخورد با کودک از کمربند استفاده کرده اند تفاوتی ندارد. آنها هم بعد از استفاده از کمربند پشیمان می شوند و به همین شدت ناراحت خواهند شد.
 
فریاد جای کمربند را می گیرد و هر چه تعداد و نوع کلمات به کار برده شده در هنگام عصبانیت بیشتر باشد، شدت صدمات روحی ایجاد شده در کودک بیشتر و متأسفانه عوارض این صدمات طولانی مدت خواهد بود. می توان با اطمینان گفت بالا رفتن صدا در بیشتر خانواده های امروزی امری طبیعی اســت. شاید فریاد زدن بر سر نوپایی که در خطر اســت شروع این رفتار غلط باشد.

وقتی والدین رو درروی کودک با عصبانیت بر سرش فریاد می زنند، کاملاً کنترل خود را از دست داده اند و کلمات را به سمت او پرتاب می کنند، و با توهین و تهدید روح کودک را نشانه می گیرند. البته خیلی سخت اســت برای بیستمین بار به کودک بگویید وسایل نقاشی ات را از وسط اتاق جمع کن. اما لطفاً به سوال ما پاسخ دهید.

سر کودکتان داد نزنید!

آیا چنانچه در هنگام خرید از فروشگاه متوجه شوید لوازم خریداری شده خوب بسته بندی نشده بر سر فروشنده فریاد می زنید که «چقدر بی عرضه ای؟!» یا وقتی متوجه می شوید که معلم فرزند شما در آموزش ریاضی ضعیف عمل کرده بر سر او فریاد می زنید که «حواست کجاست؟!»

پس چطور به خودتان اجازه می دهید بر سر کودک خود فریاد بزنید؟ این فریاد هم به اندازه ی فریاد زدن در محل کار و محیط اجتماع زشت اســت. پس چرا تصور می کنیم فریاد زدن در خانه کاری قابل قبول اســت؟

برخی از والدین این مسئله را خوب درک کرده اند و مراقب رفتار خود هستند آنها به خاطر می سپارند که حتی اگر فرزندشان (بخصوص در سن نوجوانی) به شدت عصبانی شده و فریا د می زند، والدین نباید با فریاد پاسخ او را بدهند. بلکه رفتار آنها باید الگویی برای فرزندان باشد تا توانایی تسلط بر خود را کسب کنند.

باید به خاطر سپرد فریاد زدن برای تصحیح رفتار کودک روش مناسبی نیست. بلکه برای این منظور باید برنامه ریزی بلند مدتی را اجرا کرد. اگر چه فریاد می تواند در کوتاه مدت خطری را از کودکان دور کند ولی اثرات منفی بلند مدت آن قابل جبران نخواهد بود.

سر کودکتان داد نزنید!

اگر می خواهید به کودک آموزش دهید چگونه لباسش را بپوشد لازم نیست بگویید «چقدر بی دست و پایی» وقتی با این کلمات به شخصیت کودک حمله کنید، اعتماد به نفس او را از بین می برید و اینجاست که تخریب آغاز می شود. وقتی کودک یک ساله اشیا را در دهان خود می گذارد نباید بر سرش فریاد زد. او در حال شناخت محیط اســت. اگر فرزند نوجوان شما تمایل ندارد تعطیلات آخر هفته را با شما باشد او را درک کنید او به دنبال رسیدن به استقلال اســت. به جای داد و فریاد مراحل رشد فرزندان خود را درک کنید و شیوه صحیح زندگی را به آنها بیاموزید. آموزشی همراه با احترام و تکریم و نه توهین و تضعیف.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


روشهای تنبیه کودکان بهترین روش تنبیه کودکان کتک زدن کودک,رفتار کودک,اعتماد به نفس در کودکان,داد زدن سر کودک, تنبیه کودکان.باید به خاطر سپرد فریاد زدن برای تصحیح رفتار کودک روش مناسبی نیست.سر کودکتان داد نزنید! امروزه دیگر والدین برای تنبیه کودکان کمتر متوسل به تنبیه بدنی می شوند و در واقع به جای بلند کردن دست، صدای خود را بالا می برند. غافل از ...سر کودکتان داد نزنید! امروزه دیگر والدین برای تنبیه کودکان کمتر متوسل به تنبیه بدنی می شوند و در واقع به جای بلند کردن دست، صدای خود را بالا می برند. غافل از ...4 ژانويه 2007 ... بر سر كودك داد نزنيد نويسنده: سمانه افشاري هر پدر ومادري كودك خود را بزرگترين گنج جهان خلقت مي داند و خود را از بابت داشتن او، ثروتمندترين فرد.چرا نباید سر بچه داد زد؟ البته والدین در سکوت بعد از فریاد احساس خیلی بدی پیدا می کنند و در واقع این احساس با احساس والدینی که در برخورد با کودک از کمربند ...14 ا کتبر 2014 ... روشهای تنبیه کودکان بهترین روش تنبیه کودکان کتک زدن کودک,رفتار کودک,اعتماد به نفس در کودکان,داد زدن سر کودک, تنبیه کودکان ,تربیت ...سر کودکان داد نزنید! بسیاری از والدین از خود میپرسند که تا چه حد داد و فریاد کشیدن سرکودکان به آنها آسیب میرساند. در جواب باید گفت که این صدمه بستگی به کودک، ...سر کودکتان داد نزنید! ... تقدیر از فناورترین دانشگاه کشور برای نخستینبار / دکتر نگاهداری از اعطای جایزه ویژه دانشگاه نسل سوم در دومین فنبازار ملی سلامت خبر داد.


کلماتی برای این موضوع

تعلیم و تربیت،تعلیم و تربیت کودکان،تربیت …کتاب تربیت کودکروانشناسی کودک کتاب تربیت کودکروانشناسی کودکتربیت کودکانتربیت مجله اینترنتی بارداری، سیسمونی نوزاد و لوازم کودک …مجله اینترنتی بارداری اطلاعات بارداری قبل و بعد از بارداری، درمان ناباروری، متخصصین کوچولو های عسلی سوال و جوابکوچولو های عسلی نکاتی در باب کودک یاریسایر مطالب تربیت کودک اگر کودکتان دروغ می گوید چه کار باید بکنید بازی مناسب ماههای اول زندگی آشنایی با آنچه باید درمورد نوزادان بدانیم صفحه برای‌ جلوگیری‌ ازسرماخوردگی‌ نوزاد چه‌ باید کردو آیا با قنداق‌ کردن‌ می‌توان چگونه کودک خود را مودب بزرگ کنیم؟روش تربیت کودک روشهای تربیت کودک روانشناسی تربیت کودکتربیت کودکتربیت کودکتربیت کودکی که مونگول به دنیا می‌آیدسندرم یا نشانگان داون که در گذشته منگولیسم نیز نامیده می‌شد، یک بیماری ژنتیکی است که چه نوع آرایشی به صورت من میاد؟چه نوع آرایشی به صورت من میاد؟ برای دانستن اینکه چه نوع آرایشی برای چهره ی ما مناسب تر فروردین همه چیز در مورد کودکانهمه چیز در مورد کودکان جمع آوری اطلاعات رفتار و پرورش کودکان و نوزادان توسط ال آی نحوه برقراری ارتباط با کودک و نوزاد توسط …چرا کودک انگشت خود را می مکد،دلایل مکیدن انگشت نوزادان،فایده لمس کردن نوزاد،صحبت



لینک منبع :سر کودکتان داد نزنید!

سر کودکتان داد نزنید! - بیتوته www.beytoote.com/baby/tuition/tanbih2-kodak.html‏ - ذخیره شده - مشابه روشهای تنبیه کودکان بهترین روش تنبیه کودکان کتک زدن کودک,رفتار کودک, اعتماد به نفس در کودکان,داد زدن سر کودک, تنبیه کودکان. تصاویر برای سر کودکتان داد نزنید! سر کودکتان داد نزنید! - فردایی بهتر fardayibehtar.com/1396/02/02/سر-کودکتان-داد-نزنید/‏ - ذخیره شده 3 روز پیش ... امروزه دیگر والدین برای تنبیه کودکان کمتر متوسل به تنبیه بدنی می شوند و در واقع به جای بلند کردن دست، صدای خود را بالا می برند. غافل از این که ... سر کودک‌تان داد نزنید | پایگاه خبری جماران - امام خمینی - انقلاب اسلامی www.jamaran.ir/بخش-اخبار-82/480206-سر-کودک-تان-داد-نزنید‏ - ذخیره شده 15 آگوست 2015 ... والدین هیچ وقت نمی توانند بفهمند که در سر کوچولوی شان چه می گذرد و خب کودک هم نمی تواند بگوید. این به طور قطع بسیار خسته کننده است که از ... روزنامه کیهان85/10/14: بر سر کودک داد نزنید - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=1312073‏ - مشابه 4 ژانویه 2007 ... بر سر کودک داد نزنید نویسنده: سمانه افشاری هر پدر ومادری کودک خود را بزرگترین گنج جهان خلقت می داند و خود را از بابت داشتن او، ثروتمندترین فرد. سر کودکتان داد نزنید! - خبر نو khabareno.com/fa/news/106489/سر-کودکتان-داد-نزنید‏ 27 ژانویه 2016 ... سر کودکتان داد نزنید! امروزه دیگر والدین برای تنبیه کودکان کمتر متوسل به تنبیه بدنی می شوند و در واقع به جای بلند کردن دست، صدای خود را بالا ... پنجره ای رو به روشنایی - سر کودکان داد نزنید! everything-ir.blogfa.com/post-85.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه بسیاری از والدین از خود می‌پرسند که تا چه حد داد و فریاد کشیدن سرکودکان به آن‌ها آسیب می‌رساند. در جواب باید گفت که این صدمه بستگی به کودک، خانواده و کلماتی دارد ... کارشناسان رفتاری: سر فرزندتان داد نزنید - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/.../کارشناسان-رفتاری-سر-فرزندتان-داد-نزنید‏ - ذخیره شده 5 آوریل 2016 ... سلامت آنلاین- متخصصان تربیت کودک می‌گویند اگر برای منظم کردن فرزند خود سر او فریاد می‌زنید، اثر منفی آن را در رفتار کودک با دیگران و نیز با ... سر کودکتان داد نزنید! | ایراتو irato.ir/fa/news/2146580/سر-کودکتان-داد-نزنید/‏ سر کودکتان داد نزنید! منبع خبر : خانواده - جام نیوز. چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴. موضوع : خانواده. باید به خاطر سپرد فریاد زدن برای تصحیح رفتار کودک روش مناسبی ... سر کودکتان داد نزنید! | نیشام | مجله بانوان | تالار گفتمان بانوان nisham.ir/threads/سر-کودکتان-داد-نزنید.24232/page-3‏ منم آرزو هاش رو خراب میکنمgirl_nysham_ir (1)girl_nysham_ir (1)Trolls Nysham (32)[/ QUOTE] یااااا خدااااا Trolls Nysham (18) واسه همینه میگم آدم بچه دار...