مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟

[ad_1]

Personalized marketing strategy

بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند بازاریابی در بهبود و کاهش هزینه‌های آن نیز قدم گذاشته باشید.

به گزارش آلامتو و به نقل از پارسیش؛ بازاریابی یکی از ارکان مهم تجارت شماست. به عنوان یک بازاریاب باید این قابلیت را داشته باشید که به مخاطبان خود واکنش مناسب را در زمان مناسب با پیامی مناسب بدهید. عمل به این موضوع کار آسانی نیست. هم زمان شما محدود اســت و هم شما گوشه‌ای از یک تیم کوچک هستید.

اما شاید بتوان با مد نظر قرار دادن چند نکته و عمل کردن به یک سری کارها از سنگینی بار این موضوع کم کرد.

همچنین بخوانید: چگونه یک استراتژی بازاریابی خوب داشته باشیم؟

۱. طراحی

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که طراحی گرافیکی هم جزو شخصی سازی به حساب می‌آید. ظاهر و حس برند شما بیشتر از کلمات می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند: شخصیت و ارزش‌های شما و داستانی که قرار اســت برای مخاطب خود بیان کنید. دلایل زیادی وجود دارد که توضیح می‌دهد چرا باید ویژگی‌های بصری را در تجارت خود مهم بشمارید. شاید عقلانی‌ترین و مهم‌ترین دلیل این باشد:

مغز ما تصاویر را دوست دارد.

حدود ۹۰ درصد از اطلاعاتی که به مغز فرستاده می‌شود، تصاویر هستند و حتی تصاویر حدود ۶۰ هزار بار سریع‌تر از متن به مغز انتقال داده می‌شوند.

مشکلی که با طراحی وجود دارد این اســت که هزینه‌بر و وقت‌گیر اســت. از طرفی هم واقعا نمی‌توان چیز دیگری را جایگزین آن کرد. هرچقدر هم که طراحی ما عالی باشد دلیل بر آن نمی‌شود که کاربردی باشد.

اما در زمانی به سر می‌بریم که همه چیز در حال تغییر و تحول اســت. حالا استارتاپی وارد بازار شده که انقلابی در دنیای طراحی ایجاد کرده اســت. تیم شرکت Canva پلت فرمی را راه اندازی کرده‌ا اســت که به کسانی از طراحی چیزی نمی‌دانند کمک کند طراحی‌های زیبایی را در مدت زمان کوتاهی خلق کنند.

کافی اســت فقط یک طرح را انتخاب کنید و آن را آن‌طور که دوست دارید تغییر دهید. و فقط در عرض چند دقیقه طراحی شما آماده می‌شود.

۲. از مشتریان خود بپرسید که چه می‌خواهند

بیشتر اوقات بازاریابان سلیقه‌ی خودشان را برای تولید در نظر می‌گیرند؛ چه نوع وایت پیپیر‌هایی را تولید کنند و چه نوع تبلیغاتی‌ را راه اندازی کنند. شاید آن‌ها خیلی هم برای این کار زحمت بکشند و تلاش زیادی بکنند اما بگذارید صادقانه بگوییم، آن‌ها وقت‌شان را تلف می‌کنند.

درست اســت که برای‌مان مهم اســت خیلی زود دست به کار شویم و سریع‌تر به مراحل اجرایی برسیم، اما در این مسیر ممکن اســت خیلی ساده انرژی خود را بی‌هدف از دست بدهیم و حتی منابع مالی‌مان هم تمام شود. برای تاثیر گذاری بیشتر می‌بایست مخاطبان خود را بهتر بشناسید. اگر می‌خواهید از سلیقه‌ی آن‌ها با خبر شوید، اگر می‌خواهید بدانید محصول شما چه جایگاهی در میان مخاطبانش دارد، اگر می‌خواهید بفهمید در آگهی‌های خود باید چه چیزی بگویید بهتر اســت از آن‌ها سوال بپرسید. این کار را حتی می‌توان به روش سنتی هم انجام داد و تلفنی از نظرات آن‌ها جویا شوید.

همچنین می‌توانید ایمیل‌های نظرسنجی نیز به مخاطبان خود ارسال کنید و از آنان بخواهید برای رسیدن به جواب سوال‌هایتان شما را یاری کنند.

۳. به تماس‌های مشتریان گوش دهید

امروزه سرویس تماس مشتریان بیشتر برای شنیدن مشکلات و نقاط ظعف محصول‌ به کار می‌رود. اگر عقیده‌ی شما این اســت که شرکت‌تان را برای مشتریان‌تان بنا کرده‌اید پس زمانی را در نظر بگیرید تا ببینید آن‌ها در مورد این شرکت چه می‌گویند، راجع به محصول شما چه نظری دارند، نقاط قوت و نقاط ضعف این محصول را چه می‌دانند.

نمونه‌ی خوب انجام این کار شرکت Eventbrite اســت. آن‌ها در این زمینه تعامل زیادی با مخاطبان خود دارند. و حتی بعضی از روزها تمام اعضای تیم به یک سری از تلفن‌های مشتریان شخصا جواب می‌دهند تا مستقیما نظرات آن‌ها را جویا شوند.

۴. از ابزارهای مختلف کمک بگیرید

قرار نیست همه چیز در صفحات وب خلاصه شود. باید بتوانید بهترین ابزارها را پیدا کنید تا به کمک آن بفهمید در ذهن مخاطب شما چه می‌گذرد. باید از این اطلاعات استفاده کنید تا پیام‌های بازاریابی خود را بدست آورید.

حتی ابزارهایی هم هستند که فرآیند پیدا کردن ابزارهای دیگر را ساده‌تر کرده‌اند. فقط باید چشم اندازی دقیقی از شرکت خود داشته باشید. همچنین باید بدانید دقیقا چه می‌خواهید.

بازاریابان معمولا خیل عظیمی از ابزارها و فرصت‌ها را پیش روی خود دارند، اما گاهی اوقات بهترین تصمیم همان ساده‌ترین گزینه‌ای اســت که جلوی چشم ماست و ما آن را نادیده می‌گیریم. شاید روند انجام بازاریابی خوب پیچیده باشد، اما مطمئن باشید کار خیلی سختی نیست.

ADS


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


8 سپتامبر 2016 ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟:بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند ...8 سپتامبر 2016 ... بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند بازاریابی در بهبود و کاهش هزینههای آن نیز قدم ...8 سپتامبر 2016 ... بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند بازاریابی در بهبود و کاهش هزینههای آن نیز قدم ...چگونه محتوا را شخصيسازي کنيم. نگاهی به پنج رویکرد در استراتژی بازاریابی محتوا. کد مطلب: 11920. تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰.... چگونه محتوا را شخصيسازي کنيم نگاهی به پنج رویکرد در استراتژی بازاریابی ... اطلاعات)، دلايل زيادي براي پشتيباني از اجراي استراتژي بازاريابي محتوا وجود ...بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند بازاریابی در بهبود و کاهش هزینه های آن نیز قدم گذاشته باشید. به ...برند سازی شخصی اغلب خیلی هم ساده نیست و در حقیقت چیزی فراتر از انجام دادن مجموعه ای از وظایف و راهکارها و ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ استراتژی های بازاریابی قوی به برندها کمک می کند رشد کنند و در صنعت چیره ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟23 سپتامبر 2015 ... در بازاریابی سیار موبایلی یا موبایل مارکتینگ این لازم است که پیام ها را طبق قوانین ... اما چرا و چگونه پیامک تبلیغاتی را شخصی سازی کنیم ؟ ... کدام به محصولات خاصی علاقمند هستند، بنابراین در استراتژی خود باید به این موضوع ...توسعه یکی از فاکتورهای مهم در استراتژی های بازاریابی است که کمک شایانی به حفظ راهکارهای بازاریابی می کند ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟


کلماتی برای این موضوع

کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیمکارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم بازاریابی مویرگی چیست و چگونه از بازاریابی …بازاریابیمویرگیبازاریابی مویرگی شامل توزیع مویرگی رساندن محصولات تا آخرین فروشنده است مویرگها چگونه مشتریان را وادار به خرید کنیمچگونه مشتریان را وادار به خرید کنیم مدیریت فروش و بازاریابی مقالات چگونه مشتریان را آموزش بازاریابی و فروش مشاوره و آموزش بازاریابی ، …مشاوره و آموزش بازاریابی ، فروش و مدیریت چرا باید تبلیغات جالب باشد ؟ فکر می کنید مدیریت بازاریابی اهمیت ، ضرورت و فواید تحقیقات بازاریابیتحقیقات و بازاریابی سیستمهای اطلاعات بازاریابی سیستمهای اطلاعات بازاریابی دوره های بازاریابی، همایش ها و سمینارهای بازاریابی، …اصول بازاریابی پوشش اصول اساسی و مفاهیم بازاریابی، در این دوره نشان میدهد که چگونه مسیر موفقیت بررسی ویژگیهای بازاریابی موفقتکنیک‌هایی ساده برای بازاریابی موفق انسان طبیعتا موجودی کنجکاو است و به طور کلی بازارهدف تقسیم بازار مدیریت بازاریابیمدیران ممکن است یک یا چند بخش را به عنوان بازارهای هدف برگزینند تصمیم‌گیری برای مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سمینار اهمیت فرایند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری دوره های آذرماه مرکز آموزش و مهندسی فروش چیست؟ مهندسی فروش چه کاربردی دارد؟مهندسی فروش باید برنامه ریزی و پیاده سازی شود مهندسی فروش شامل بازاریابی کالاهای



لینک منبع :چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟

چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟ - آلامتو www.alamto.com/personalized-marketing-strategy.html‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟:بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟ بعد از ... - Instagram https://www.instagram.com/p/BKFfZdeDuBl/‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2016 ... 38 Likes, 1 Comments - ورکان (@vorkanir) on Instagram: “چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟ بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم :: وبلاگ تفریحی و ... yisemin.blog.ir/post/چگونه-استراتژی-بازاریابی-را-شخصی-سازی-کنیم‏ 8 سپتامبر 2016 ... بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند بازاریابی در بهبود و کاهش هزینه‌های آن نیز قدم ... پونیلا - چگونه استراتژی بازاریابی ... - ورود 130.185.76.16/post/348906/‏ - ذخیره شده بعد از ایجاد استراتژی بازاریابی خود باید به سمت شخصی سازی آن بروید تا علاوه تسریع فرآیند بازاریابی در ... چگونه استراتژی بازاریابی را شخصی سازی کنیم؟ چگونه پیام های تبلیغاتی را در بازاریابی سیار شخصی سازی کنیم؟ www.artamarketing.com/.../191-customize-advertising-messages-on-mobile-marketing‏ - ذخیره شده 23 سپتامبر 2015 ... در بازاریابی سیار موبایلی یا موبایل مارکتینگ این لازم است که پیام ها را طبق قوانین ... اما چرا و چگونه پیامک تبلیغاتی را شخصی سازی کنیم ؟ ... کدام به محصولات خاصی علاقمند هستند، بنابراین در استراتژی خود باید به این موضوع ... چگونه اقدام به برنامه ریزی استراتژیک کنیم - طراحی سایت sitedesign-co.com/.../چگونه-اقدام-به-برنامه%20ریزی-استراتژیک-کنیم‏ - ذخیره شده - مشابه با وجود آنکه تامین بهداشت، آموزش و رفاه ملی از جمله مسوولیت های دولت به شمار می آید، ولی امروزه برای تولید خدمات در این زمینه ها، روز به روز از سازمان های خصوصی و غیر ... چگونه برنامه بازاریابی خود را شخصی سازی کنیم؟ - باشگاه کاربران روماک forum.romaak.ir/showthread.php?tid=737‏ - ذخیره شده در بازاریابی اینترنتی یکی از اصلی ترین مسائل شخصی سازی کمپین است. به این معنا که شما برای برای هر دسته از مخاطبین و حتی برای هر نفر از ... تکنیک های فروش در بازاریابی - مدیران ایران modiriran.ir/1393/03/تکنیک-های-فروش-در-بازاریابی/‏ - ذخیره شده - مشابه 23 مه 2014 ... تکنیک های فروش در بازاریابی ، تکنیک هایی که به شما کمک می کنند ... فروش شخصی موثر در کشور فروشنده (مادر)، مستلزم ایجاد ارتباط مطلوب با مشتری است .... ( دیوید، مدیریت استراتژیک) ... ساده ترین تکنیک برای نهایی سازی فروش، دعوت کردن مشتری به خرید است .... چگونه با چنین شرایطی در بازار رقابت ‌کنیم؟ چگونه با ایمیل بازاریابی کنیم - اخبار رسمی https://news.akhbarrasmi.com/.../چگونه-با-ایمیل-بازاریابی-کنیم/‏ - ذخیره شده 8 مارس 2017 ... بازاریابی ایمیلی به دلایلی همچون هزینه پایین، بازگشت سرمایه بالا، هدفمندی بالا، قابلیت شخصی سازی برای کاربران راهبردی‌تر است. انواع استراتژی های بازاریابی: ۵۱ نوع استراتژی بازاریابی که باید ... bazdeh.org/۵۱-انواع-استراتژی-های-بازاریابی/‏ - ذخیره شده ما در اینجا ۵۱ انواع استراتژی های بازاریابی ( و تاکتیک های بازاریابی ) را برای‌تان. ... در بعضی از بازارها مهم است که میزان در دسترس بودن محصول را یک بار کنیم. ... بازاریابان مدرن یاد گرفته‌اند چگونه عمل دهان به دهان معتبر را برای شرکت‌شان و ... توسعه‌ی یک طرح بازاریابی شخصی‌سازی شده از طریق تحلیل بخش‌های مختلف مشتری بر ...