مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب

[ad_1]

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه سعیده فراهانی: در این مطلب می خواهیم روش ابداعی پاول مندوجا، را بررسی کنیم. روزی در رستورانی همراه با دو تن از دوستانش، وقت تلف می کرد که ناگهان متوجه این حقیقت شد که آینده این کار چیزی جز تباهی و سیاهی نیست. با خود گفت: «هی! اگر دست از این وقت تلف کردن کنشی، به زودی جنازه متعفن ات را در گودالی پیدا می کنند.»


بعد از آن، در بعدازظهر یک روز سه شنبه، به طور کلی از این وضعیت روزانه بیرون آمد به ایالت دیگری رفت و مشغول یک کسب و کار واقعی شد. مدیر فروش جان فرهستی طولانی از مشتریان به او داد و از او خواست تا یک جلسه فروش با 206 مشتری برگزار کند.

درس هایی که جان از جوانی تباه شده اش آموخت


چهار سالی که وقت تلف می کرد، باعث شده بود که ضر رجبران ناپذیری براساس قانون 20-80 به خود بزند. قانونی که به شما م یگوید 20 درصد از سرمایه ای که دارید می تواند تاثیرگذار و مهم باشد و 80 درصد باقی مانده، هر چقدر هم که بزرگ باشد، چندان مهم نیست.


او بخش مهمی از مغزش، درواقع سرمایه اش را که 20 درصد می شد، به تباهی کشانده بود اما می توان گفت براساس همین قانون نیز می دانست که 80 درصد از مشتری هایش کاملا بی انگیزه برای خرید هستند و تاثیر زیادی در فرآیند فروش ندارند و فقط 20 درصد باقی مانده ارزش سرمایه گذاری دارند. از میان این 20 درصد تنها چهار درصد هستند که می توانند گزینه خوبی برای انجام معامله باشند. او باید این 4 درصد بالقوه از مشتری هایش را به خوبی طبقه بندی می کرد. بنابراین روشی را ابداع کرد که بعدها به عنوان «پنج عامل مهم برای شناخت یک مشتری واجد شرایط» شهرت یافت.

 

 پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب


همه سخنرانان مهم و تاثیرگذار بازاریابی و فروش می دانند که در ابتدا باید افرادی که شرایط لازم را ندارند، از فرآیند فروش کنار گذاشت.


اگر مشتری شما پول نداشته باشد یا آن که شما راه حلی مناسب نداشته باشید تاب ا آن بتوانید به او چیزی بفروشید، یا حتی اگر مشتری هیچ نیاز فوری ای برای انجام معامله نداشته باشد؛ در این صورت بهتر است بدانید که نباید هیچ معامله ای با آن مشتری انجام شود.


جان این نکته را دریافت که از میان 206 مشتری اش، فقط چند نفر هستند که کمی انگیزه برای خرید دارند؛ افرادی که کمتر از پنج درصد کل مشتریان را شامل می شدند- به احتمال زیاد بیشتر از ده نفر نمی شدند؛ عملا همین ده نفر ارزش سرمایه گذاری را داشتند.


جان متوجه شد که کمتر از نصف این ده نفر هستند که در نهایت از او خرید می کنند. اگر او بتواند با همه 206 مشتری اش، تماس بگیرد و سوال های مناسبی از آنها بپرسد، می تواند وقت زیادی برای خودش بخرد و می تواند در مدت زمان باقی مانده به نیازهای واقعی مشتریان حقیقی اش بپردازد.


جان فرآیند فروش را به پنج شرط اساسی تقلیل داد. شروطی که همیشه منجر به فروش می شود. من کسی را نمی شناسم که مثل جان توانسته باشد فروش را در این چند اصل خلاصه کند:

آیا مشتری شما پول دارد؟


بعضی از بازارها از مشتریانی تشکیل شده که پولی ندارند. درواقع بسیاری از بازارها به عنوان گروهی از افراد بی پول تعریف شده اند. این بازارها را شناسایی کنید.

آیا آنها عجله و اضطرار دارند؟


برای درک موضوع«اضطرار» تصور کنید که خونریزی ای در ناحیه گردن اتفاق افتاده است؛ مشکلی که باید به سرعت برطرف شود. بعد از این تصور می توانید ضرورت رفع نیاز فوری یک مشتری را درک کنید. اگر می خواهید پول زیادی به دست بیاورید محصول شما باید در مورد یک یا هر دو این موارد زیر باشد:


دردسر و گرفتاری بزرگ، خسارت مالی، خطر از دست دادن سرمایه.


ولع داشتن برای لذتی که نامعقول به حساب می آید.


اگر مشتری شما هیچ گرفتاری ای نداشته باشد که بخواهد آن را حل کند و اشتیاقی نداشته باشد که به سرعت بخواهد برطرفش کند، پس می توان گفت هیچ اضطرار و عجله ای ندارد و جزو مشتری های بالقوه شما قرار نمی گیرد.

آیا آنها به خاطر ویژگی استثنایی محصولتان، از شما خرید می کنند؟


در بازار پرسش اساسی این است که مشتری چه سودی از خریدش خواهد برد؟ چه نوع معامله ای را به سرعت انجام خواهدداد؟ چه سودی می خواهد از خرید ببرد که فروشنده های دیگر آن را وعده نداده اند؟

 

 پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب


با پاسخ به این پرسش ها می توانید ویژگی های استثنایی محصول خود را دریابید.


* محصول شما چه ویژگی ای دارد که دیگر محصولات فاقد آن هستند؟
* چرا مشتری باید از شما (و نه شخصی دیگر) خرید کند؟
* چه ضمانتی می توانید به مشتری بدهید که دیگران نمی توانند بدهند؟

آیا آنها قدرت بله گفتن دارند؟


دوستی دارم که تلاش زیادی می کرد تا بلیت های سمیناری را به پزشکان بفروشد اما موفق نمی شد. پزشکان افرادی هستند که سرمایه دارند؛ شرایط استثنایی محصول شما برایشان مهم است و همچنین برای خرید عجله دارند- بیشتر دکترها مسائل مالی زیادی دارند که در سمینارها به آن می پردازند- اما تقریبا غیرممکن است که ای میلی از یک دکتر دریافت کنید که در آن به درخواست شما برای فروش سمینار، بله گفته باشد: چون این منشی اوست که وظیفه باز کردن ای میل ها را برعهده دارد. منشی می تواند جواب منفی بدهد ولی نمی تواند پیشنهاد شرکت در سمینار را بپذیرد. همچنین شما به مهندسی که برای خرید نیاز به اجازه رییس اش داشته باشد نیز نمی توانید چیزی بفروشید.

آیا سعی می کنید از طریق دپارتمان منابع انسانی شرکتی درخواست کار بدهید در حالی که نایب رییس شرکت باید رزومه شما را بررسی کنید نه دپارتمان منابع انسانی؟ آیا محصول شما با طرح ها و برنامه های کلی مشتری تان سازگاری دارد؟


تصور کنید یک جراح مغز هستید و باید بر روی مغز یک بیمار عملی انجام دهید. بیمار شما این عمل را نخواهد پذیرفت مگر اینکه درد بسیار کمتری نسبت به راه حل جایگزین برایش داشته باشد (به عنوان مثال مرگ). هر آنچه شما بخواهید بفروشید باید با عوامل موجود و طبیعی هماهنگی داشته باشد- عواملی که در داخل و خارج از دنیای انتظارات شما قرار گرفته است.
روشی که در این مقاله معرفی شد، بالاترین درجه را در تفکر 20-80 به خود اختصاص داده است. هر کدام از این پرسش ها می تواند 80درصد از مشتریانی را که قصد خرید ندارند از فرآیند فروش کنار بگذارد. حتی اگر شما هم در مورد این پرسش ها با خود صادق باشید به طور خودکار در ارتباط با آن دسته از مشتریانی قرار می گیرد که در راس هرم مشتریان حقیقی جای گرفته اند؛ مشتریانی که کمتر از یک درصد هستند.


فروش در ابتدا و قبل از هر چیز، فرآیندی است که به تعیین صلاحیت مشتری می پردازد؛ فرآیندی که وظیفه اش متقاعدکردن مشتری نیست! فقط با کسانی که واجد شرایط هستند معامله کنید. تنها در این صورت است که می توانید برای خود زمان زیادی بخرید.


این پنج عامل مهم را روی کاغذی بنویسید و در مقابل چشمانتان قرار دهید تا برای همیشه در ذهنتان ثبت شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …دوره های آذرماه مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران محتوای دوره آموزشی مهارتهای جذب و روتختی دونفره ویکنفره زیبا با قیمت مناسب و …روتختی دونفره ویکنفره زیبا با قیمت مناسب و ارسال رایگانروش تحقیقپرسشنامه در این پرسشنامه ۲۰ سوال درباره رفتار واحساسات مختلف داده شده استپس از عروس مد ارایشاموزش درست کردن موی کوتاه دخترانه موها را با شامپو و نرم کننده مناسب بشورید زمانی اتوماسیون و نرم افزار حقوقی حقوق یار محاسبات …نرم افزار حقوقی ،اتوماسیون حقوقی و دبیرخانه حقوقی دارالوکاله جهت ثبت اطلاعات دفتر روتختی قیمت مناسب ارسال رایگان صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از لیست قیمت کولر گازی گری کولر گازی گری دارای سال ضمانتنامه کمپرسور و ماه ضمانت کلیه قطعات فنی کولر گازی،نصب پارسی نیوزخبرگزاری فارس با پیروزی پر گل آرسنال مقابل بازل و تساوی سن ژرمن توپچی‌ها به عنوان هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، مناسب ایدهراهاندازیکسبومطالب مشابه بهترین زمان برای معرفی یک محصول جدید به بازار چه زمانی است؟ اجرای صوتی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش مالیآموزش مدیریت دوره های آذرماه مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران محتوای دوره آموزشی مهارتهای جذب و استخدام نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در شهریار تهران نمونه کارهای نقاشی ساختمان نمونه کارنقاشی ساختمان نمونه روتختی دونفره ویکنفره زیبا با قیمت مناسب و ارسال رایگان صفحه روتختی دونفره ویکنفره زیبا با قیمت مناسب و ارسال رایگان روش تحقیق نام علیرضا نام خانوادگی اخوان کارشناسی ارشدرشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد واحد فیروز روتختی قیمت مناسب ارسال رایگان صفحه تأثیر بلای آلودگی بر خانم‌های باردار و روش برای کاهش آن روش ساده برای خلاص شدن از درد هفت ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم، مناسب برای ایدهراهاندازی مطالب مشابه بهترین زمان برای معرفی یک محصول جدید به بازار چه زمانی است؟ اجرای صوتی کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم نویسندگان مترجم سید ساجد متولیان منبع طی دهه اخیر، ما به شناخت اقلیم کلیماتولوژی یکی از بهترین و دقیق ترین نرم افزارهای پیش بینی وضعیت خورشید است که برای سیستم ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی



لینک منبع :پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب

پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../پنج-عامل-مهم-برای-شناختِ-مشتری-مناسب‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب. در این مطلب می خواهیم روش ابداعی پاول مندوجا، را بررسی کنیم. روزی در رستورانی همراه با دو تن از دوستانش، ... پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب - آکا www.akairan.com/maghalat.../news20161227154769952.html‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... مشتری،بازاریابی,[categoriy]. آکاایران: پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب. همه سخنرانان مهم و تاثیرگذار بازاریابی و فروش می دانند که در ابتدا ... پنج عامل مهم برای شناخت مشتری مناسب | تمام عیار tamamayar.com/tag/پنج-عامل-مهم-برای-شناخت-مشتری-مناسب‏ 6 دسامبر 2016 ... مجله پنجره خلاقیت – ترجمه سعیده فراهانی: در این مطلب می خواهیم روش ابداعی پاول مندوجا، را بررسی کنیم. روزی در رستورانی همراه با دو تن از دوستانش، ... پنج عامل مهم برای شناخت مشتری مناسب - خانه padsha.com/tag/پنج-عامل-مهم-برای-شناخت-مشتری-مناسب‏ - ذخیره شده آرایش مناسب برای افرادعینکی اگر عینکی هستید حتی با یک آرایش جزئی چشم شما از پشت عینک بیشتر جلوه می‌دهد. البته اگر زیاد آرایش کنید با خط عینک شما برخورد ... پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب - سایت دانستنی ها learningsite.ir/پنج-عامل-مهم-برای-شناختِ-مشتری-مناسب/‏ 2 دسامبر 2016 ... دوبرابر شدن تعداد دانشجویان فعال در امر ورزش بر طبق برنامه پنج ساله ...... به عنوان «پنج عامل مهم برای شناخت یک مشتری واجد شرایط» شهرت یافت. پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب www.coka.ir/articles/.../پنج-عامل-مهم-برای-شناختِ-مشتری-مناسب‏ - ذخیره شده پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب مشتری , بازاریابی. پنج عامل اصلی برای شناختِ مشتری عالی (2 عکس) - سرزه www.serze.com/عامل-اصلی-برای-شناختِ-مشتری-عالی-2392375/‏ - ذخیره شده 2 دسامبر 2016 ... پنج عامل مهم برای شناختِ مشتری مناسب. در این مطلب می خواهیم روش ابداعی پاول مندوجا، را چک کنیم. روزی در غذاخوری ای به همراه دو تن از دوستانش، وقت هدر ... [DOC] بهره وری نیروی انسانی - مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی tosea.mui.ac.ir/sites/tosea.mui.ac.ir/files/bahrevari.docx‏ - ذخیره شده - مشابه به همین منظور شناخت عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان یکی از اهداف بهسازی نیروی ... در این پژوهش منظور از عوامل مؤثر بر عملکرد، عواملی است که مدل هفت عامل عملکرد با عنوان عامل .... در بحث رضایت در یکی دو دهه اخیر رضایت مشتری و ارباب رجوع یک رویکرد تازه در ... استفاده صحیح و مناسب از منابع(کارایی) با رعایت موارد زیر حاصل می‌شود:. [PPT] مقاله: مشتری مداری www.pogc.ir/Portals/0/maghalat/891013.5.pps‏ - ذخیره شده - مشابه برای مشتری کیفیت خدمات مهمترین عامل مراجعه به یک واحد خدماتی است . مدیرانی موفق هستند ... برای مشتری قیمت و بهای خدمات ارائه شده مهم است . مشتریان ضمن آنکه ... معمولاً ایجاد یک چرخه کاری مناسب که در آن بتوان از اتلاف وقت جلوگیری کرد ،. خواسته درونی .... مجریان مربوطه. ایجاد ارتباط با مشتریان به منظور شناخت نیاز و خواسته هایشان. خلاصه متن کتاب روان شناسی فروش - Dr. Yahya Alavi alavi.ac/خلاصه-متن-کتاب-روان-شناسی-فروش/‏ - ذخیره شده اغلب مدیران ارشد و مدیران عامل شرکتهای فورچون 500 از میان فروشندگان شرکتها انتخاب می شوند. ... از مهارت کافی برخوردار باشیدو اگر محصول مناسبی را در بازار مناسب به فروش برسانید، ... هفت زمینه مهم در کار فروش عبارتند از مشتریان احتمالی، ایجاد ارتباط موثر، .... 6-تحسین و شناخت: یکی ازمهمترین خواسته های همه ما این است که دیگران ...