مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه سوپ لبوی خوشمزه و خوش‌ رنگ (سوپ چغندر)

[ad_1]

سوپ لبو یا سوپ چغندر یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه پاییزی است که با استفاده از لبو، سیب زمینی و هویج تهیه میشود. با طرز تهیه سوپ لبو آشنا شوید.

با نزدیک شدن به فصل سرما، بازار پخت انواع آش و سوپ حسابی داغ می‌شود و این پیش‌غذاها یا غذاهای خوشمزه در منازل یا رستوران‌ها با دستورهای متفاوت و مواد اولیه متنوع تهیه می‌شوند. یکی از سبزیجات ویژه این فصل چغندر یا لبو است که اکثر ما آن را به صورت آب‌پز و داغ در پاییز و زمستان میل کرده‌ایم. اما با استفاده از این سبزی، انواع آش چغندر یا لبو و همچنین سوپ لبو خوشمزه‌ای تهیه می‌شود که رنگ بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد. 

در ادامه قصد داریم طرز تهیه سوپ لبو خوشمزه و خوش رنگی را آموزش دهیم که با کمترین مواداولیه و در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شود و می توان از آن به عنوان یک پیش غذای سالم، خوشمزه و اشتها آور در مهمانی‌ها نیز استفاده نمود. 

مواد لازم برای تهیه سوپ لبو (سوپ چغندر):

 چغندر (لبو)2-3 عدد 
 سیب زمینی بزرگ1 عدد 
 ساقه کرفس1 عدد 
هویج بزرگ 1 عدد 
برگ بو  1 عدد
 رزماری1 شاخه کوچک
 فلفل چیلی و نمکبه میزان لازم 
آب مرغ به میزان لازم 
طرز تهیه سوپ لبو، سوپ چغندر، آش چغندر، ، خواص لبو، خواص چغندر

طرز تهیه سوپ لبو (سوپ چغندر):

  1. برای تهیه سوپ لبو ابتدا باید لبو‌ها را شسته و پوست بگیرید و داخل قابلمه قرار دهید.
  2. سیب زمینی و هویج را نیز پوست بگیرید و به لبوی داخل قابلمه اضافه کنید.
  3. حالا ساقه کرفس را خرد کرده و به مواد قبلی اضافه کنید. 
  4. برگ بو و شاخه کوچک رزماری را نیز به همراه نمک و مقداری پوردر چیلی نساییده به مواد قبلی اضافه کنید.
  5. آب کرغ را روی مواد ریخته و شعله را روشن کنید. 
  6. صبر کنید تا سبزیجات پخته و نرم شوند.
  7. حالا برگ بو را از داهل قابلمه درآورده و همه مواد را داخل مخلوط کن‌بریزید و خوب میکس کنید. البته از گوشت‌کوب برقی نیز می توانید استفاده کنید. 

سوپ لبوی شما آماده است. می‌توانید روی آن را با مقداری خامه غلیظ و ساقه پیازچه خرد شده یا شوید خرد شده تریین نمایید و با آبلیمو ترش میل نمایید.

نکته:

  • در مواد اولیه سوپ لبو یا سوپ چغندر از پیاز و یا پیازچه نیز می‌توانید استفاده کنید و این مورد به ذایقه شما بستگی دارد.
  • سوپ لبو را می‌توان به عنوان یک سوپ سرد نیز سرو نمود.

اکثر سوپ‌ها مانند سالادها دستورالعمل خاصی ندارند و شما می‌‌توانید با توجه به سلیقه و ذایقه خود، مواد اولیه آن‌ها را تغییر دهید. امیدواریم این سوپ لبوی خوشمزه و آسان را تهیه کرده و از خودن آن لذت ببرید. 

گردآوری: گروه آشپزی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک زندگی مد و …آرشیو موسیقی ایرانی و خبرهای موسیقی ایران و موسیقی جهاناخبار پزشکی و سلامتبخشهای آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی …طرز تهیه ته چین مرغخورشت کرفسجوجه کبابتزیین سالاد الویه آشپزیاشپزیتزیین سالاد کیک انار آشپزی و شیرینی پزیبراونی یکی از کیک های غنی شده با کاکائو و شکلات هست طعم بسیار دلچسب و خوبی داره گیاهان دارویی گیلان نصیرمحلهگیاهانداروییگیلانگیلان مهمترین تولیدکننده شکوفه‌های شفابخش در ایران به گزارش خبرنگار مهر، برکت و آموزش آشپزی، غذاهای ایرانی، انواع دسر، آشپزی آنلاین،آشپزی با طرز تهیه بردبلاو مواد لازم برای بردبلاو برای ۴ نفر برنج ۳ پیمانه سیب زمینی نگینی ۲ عدد پیاز موسیقی ایرانی آرشیو و خبرهای موسیقیسبک زندگی مد و آرایش آرشیو موسیقی ایرانی و خبرهای موسیقی ایران و موسیقی جهاناخبار پزشکی و سلامتبخشهای سلامتی کیک انار آشپزی و شیرینی پزی براونی یکی از کیک های غنی شده با کاکائو و شکلات هست طعم بسیار دلچسب و خوبی داره گیاهان دارویی گیلان نصیرمحله گیاهاندارویی گیلان مهمترین تولیدکننده شکوفه‌های شفابخش در ایران به گزارش خبرنگار مهر، برکت و حاصلخیزی



لینک منبع :طرز تهیه سوپ لبوی خوشمزه و خوش‌ رنگ (سوپ چغندر)

تصاویر برای طرز تهیه سوپ لبوی خوشمزه و خوش‌ رنگ (سوپ چغندر) طرز تهیه سوپ لبوی خوشمزه و خوش‌ رنگ (سوپ چغندر) setare.com/.../طرز-تهیه-سوپ-لبوی-خوشمزه-و-خوش‌-رنگ-سوپ-چغندر‏ - ذخیره شده 4 نوامبر 2016 ... سوپ لبو یا سوپ چغندر یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه پاییزی است که با استفاده از لبو، سیب زمینی و هویج تهیه میشود. با طرز تهیه سوپ لبو آشنا ... پونیلا - سوپ لبو، خوش رنگ و خوشمزه ponila.com/post/70967/‏ ماده اصلی سوپ برش چغندر ( لبو) است و همین باعث قرمزرنگ بودن سوپ می شود. ... ترشی لبو یکی از ترشی هایی است که خیلی خوشرنگ میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه ... طرز تهیه سوپ لبو - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/tag/طرز%20تهیه%20سوپ%20لبو/‏ طرز تهیه سوپ چغندر,طرز تهیه سوپ چغندر,طرز تهیه سوپ لبو,طرز تهیه سوپ لبو,طرز ... سوپ لبو خوش‌رنگ و خوشمزه یک ظرف گود مخصوص مایکروفر را آماده کنید و پیاز، ... طرز تهیه سوپ چغندر - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../preparation-beet-soup.html‏ - ذخیره شده - مشابه پخت سوپ چغندر پخت انواع سوپ سوپ چغندر را به همراه روغن تفت دهید . سپس به ... طرز تهیه سوپ چغندر. مجموعه: آموزش انواع ... این سوپ خیلی خوش رنگ است. . لذت آشپزی ... آموزش آشپزی | طرز تهیه سوپ خوشمزه لبو • انواع آش و سوپ • همراه با علم https://baelm.net/آموزش-آشپزی-طرز-تهیه-سوپ-خوشمزه-لبو/‏ - ذخیره شده صفحه اصلی آشپزی انواع آش و سوپ آموزش آشپزی | طرز تهیه سوپ خوشمزه لبو ... رنگ صورتی خوشرنگ باشد مقدار شیر را بیشتر کنید یا خامه را درون سوپ هم استفاده کنید. ... سوپ لبو،طرز تهیه سوپ، روش تهیه سوپ،سوپ لبو،لبو،چغندر،سوپ،تهیه سوپ لبو ... سوپ لبو، خوش‌رنگ و خوشمزه (۲ عکس) - سرزه www.serze.com/لبو-خوشمزه-عکس-378365/‏ 9 ژانویه 2016 ... صفحه اصلی طرز تهیه انواع غذا پیش غذا ، سوپ و آش سوپ لبو، خوش‌رنگ و خوشمزه (۲ عکس). کیلیپ فیلم ماکارونی چیز برگر این خوشمزه پنیری! طرز پخت سوپ خوش آب و رنگ چغندر روسی - تک فارس www.takfars.ir/طرز-پخت-سوپ-خوش-آب-و-رنگ-چغندر-روسی/‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... چغندرها (لبوها) را با 10 فنجان آب در قابلمه بزرگی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. ... image, طرز پخت سوپ خوش آب و رنگ چغندر روسی ... این سوپ جدید و خوشمزه دستور پختی بسیار ساده دارد و بدلیل ترکیباتش یک سوپ رژیمی و ... چغندر و لبو را این جوری بپزید تا خوشمزه تر شوند - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../چغندر-و-لبو-را-این-جوری-بپزید-تا-خوشمزه.html‏ - ذخیره شده مواد لازمچغندر : یک کیلوآب : نصف پیمانهشکر : به میزان دلخواه طرز تهیه لبو چغندرها را ... نکته : چغندرها بعد از پخت بسیار خوش رنگ می‌باشند و از آب آن می‌توان در تهیه ... سوپ لبو، خوش‌رنگ و خوشمزه - تبیان article.tebyan.net/78703/سوپ-لبو-خوش-رنگ-و-خوشمزه‏ - ذخیره شده 16 نوامبر 2008 ... به عنوان مثال، اگر هوس خوردن سوپ لبو کرده‌اید، اما زمان زیادی برای پخت لبو حتی در ... طرز تهیه: یک ظرف گود مخصوص مایکروفر را آماده کنید و پیاز، ...