مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژیم غذایی مناسب برای دیابت و فشارخون بالا

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، التهاب مزمن علت متداول دخیل در بیماری قلبی، دیابت، آرتروز چاقی و سندروم متابولیک است. به دلیل وجود شماری از فاکتورهای زیست محیطی از جمله خوردن غذاهای فرآوری شده، چربی های اشباع، قند و مواد شیمیایی، التهاب شرایط خطرناکی است که موجب بروز مشکلات جدی دیگری می شود.

خوشبختانه شماری از مواد خوراکی طبیعی موجب کاهش میزان التهاب در بدن می شوند که می توان به میوه و سبزیجات تازه، ماهی، غلات کامل، و برخی ادویه ها اشاره کرد. افزایش میزان مصرف اسیدهای چرب اُمگا-۳ در رژیم غذایی مهم ترین گام در پیشگیری از التهاب در بدن است. در ادامه به ۳ گروه مواد غذایی با خاصیت بالای ضدالتهابی اشاره می شود.

زنجبیل

زنجبیل دارای فواید متعددی برای سلامت است که از آن جمله می توان به تسکین درد معده، پیشگیری از بیماری حرکتی و کاهش التهاب اشاره کرد. درحالیکه هنوز علم مشخص نکرده است چگونه زنجبیل تازه موجب کاهش التهاب در بدن می شود، اما این ماده گیاهی موجب کاهش التهاب دخیل در بروز آرتروز و سرطان های مختلف می شود.

ویتامین C

ویتامین C موجود در گریپ فروت، پرتقال، لیمو و بسیاری از سبزیجات، به خاطر توانایی مقابله با سرماخوردگی معروف است. با این حال ویتامین C آنتی اکسیدان قوی ای است که موجب کاهش تاثیرات مضر استرس می شود و همراه با ویتامین E به عنوان یک ماده خوراکی ضدالتهابی بسیار موثر عمل می کند.

از آنجائیکه ویتامین C محلول در آب است در بدن ذخیره نمی شود از اینرو باید در طول روز مصرف شود تا میزان مناسب آن در بدن حفظ شود.

اسیدهای چرب اُمگا-۳

اسید چرب اُمگا-۳ و اسیدهای چرب ضروری از چربی های خوب سالم هستند که به پیشگیری از بیماری قلبی، درد مفاصل، مشکلات سلامت روان و التهاب کمک می کنند. معمولا افراد بیشترین چربی اُمگا خود را از طریق روغن ماهی تامین می کنند. اُمگا-۳ در ماهی های دریا، روغن ماهی، آووکادو و روغن زیتون یافت می شود.

نسبت ایده آل ضدالتهابی اُمگا-۶ به اُمگا-۳، ۱:۱ است درحالیکه معمولا این نسبت در رژیم غذایی غربی به طور میانگین ۲۰:۱ است. تحقیقات قابل توجهی اثبات می کنند که اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجب کاهش التهاب شده و از مشکلاتی نظیر دیابت و بیماری قلبی پیشگیری می کنند، از اینرو مصرف ۱,۰۰۰ mg دو بار در روز توصیه می شود.

التهاب در بروز بسیاری از مشکلات قابل پیشگیری از جمله دیابت و بیماری قلبی نقش دارد. از اینرو لازم است رژیم غذایی سرشار از مواد خوراکی ضدالتهابی نظیر آووکادو، ماهی، پرتقال، لیمو و زنجبیل باشد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رژیم غذایی برای بیماران قندی و چربی خون بالا فشارخون رژیمغذاییبرایتجویز رژیم غذایی همیشه به معنای کاهش میزان غذای دریافتی نیست بلکه در حقیقت اصلاح رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایراننکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت رژیم ، رژیم غذایی ، سایت رژیم سلامتیرژیم غذایی رژیم لاغری چاقی برنامه رژیم لاغری آنلاین و رایگان مفالات تغذیه و رژیم دیابت نوع دو چیست و رژیم غذایی دیابت نوع دو، دیابت …رژیم غذایی دیابت نوع دو لازم به ذکر است که بیماری دیابت نوع دو که روزگاری فقط بیماری فشارخون چربی خونکلسترولدرد سینه درد قلب دیابت …فشارخون چربی خونکلسترولدرد سینه درد قلب دیابت نوع و روزه خوابرفتگی دست و پارژیم غذایی در سرطان ها در رژیم غذایی روزانه خود تا حد امکان از گوشت‌های کم چرب استفاده کنید قبل از این که رژیم غذایی ، تغذیه و سلامتیلاغریرژیم های غذاییتغذیه و سلامتیلاغری و تناسب انداممصرف صحیح میوهصبحانهناهار بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی چیهتغذیه درمانی رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بیماری دیابت بسیار ضروری و مهم است ولی رژیم غذایی مناسب در کم خونی فقر آهن سایت …در بین کم خونی‌ها آنمی فقر آهن ، شایع‌ترین کم خونی نه تنها در ایران بلکه در جهان به دیابت بارداری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاددیابتبارداریدیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در طی دوران رژیم غذایی برای بیماران قندی و چربی خون بالا فشارخون چربی رژیمغذایی تجویز رژیم غذایی همیشه به معنای کاهش میزان غذای دریافتی نیست بلکه در حقیقت اصلاح برنامه رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایران نکاتی درباره فواید و زیان‌های مصرف آجیل یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت مصرف دیابت نوع دو چیست و رژیم غذایی دیابت نوع دو، دیابت نوع آکا رژیم غذایی دیابت نوع دو لازم به ذکر است که بیماری دیابت نوع دو که روزگاری فقط بیماری افراد رژیم ، رژیم غذایی ، سایت رژیم سلامتی رژیم غذایی رژیم لاغری چاقی برنامه رژیم لاغری آنلاین و رایگان مفالات تغذیه و رژیم غذایی در قلب رژیم غذایی فشار خون بالا رژیم غذایی در پرفشاری خون فشار خون بالا رژیم غذایی و نوع تغذیه ، هم در پیشگیری از ایجاد بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی چیه تغذیه درمانی رعایت رژیم غذایی مناسب در کنترل بیماری دیابت بسیار ضروری و مهم است ولی از آن رژیم غذایی در سرطان ها در رژیم غذایی روزانه خود تا حد امکان از گوشت‌های کم چرب استفاده کنید قبل از این که گوشت را رژیم غذایی ، تغذیه و سلامتی لاغریرژیم های غذاییتغذیه و سلامتیلاغری و تناسب انداممصرف صحیح میوهصبحانهناهارشام رژیم غذایی مناسب در کم خونی فقر آهن سایت پزشکان بدون مرز در بین کم خونی‌ها آنمی فقر آهن ، شایع‌ترین کم خونی نه تنها در ایران بلکه در جهان به شمار می دیابت بارداری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد دیابتبارداری دیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در طی دوران بارداری



لینک منبع :رژیم غذایی مناسب برای دیابت و فشارخون بالا

رژیم غذایی مناسب برای دیابت و فشارخون بالا - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../رژیم-غذایی-مناسب-برای-دیابت-و-فشارخون-بالا‏ - ذخیره شده 5 دسامبر 2016 ... متخصصان برای مبتلایان به فشارخون بالا و دیابت مصرف سه ماده خوراکی را توصیه می کنند. رژیم غذایی پیشنهادی(بیماران دیابتی-چربی خون بالا-فشارخون ... www.zamaninejad.ir/wordpress/?p=194‏ - ذخیره شده - مشابه 20 دسامبر 2010 ... رژیم غذایی پیشنهادی(بیماران دیابتی-چربی خون بالا-فشارخون) ... -بیماران دیابتی وقندخون بالا حداکثر۳عددتخم مرغ رامی تواننددرطول هفته مصرف ... رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون بالا - دیابت diabetestma.org/.../رژیم%20غذایی%20مناسب%20برای%20افراد%20مبتلا%20به%2...‏ - ذخیره شده - مشابه رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون بالا. نقش سویا و محصولات لبنی کم چرب در کاهش فشار خون. مطالعات نشان می دهد که جایگزین نمودن کربوهیدرات ها با ... تغذیه در ( کلسترول بالا، دیابت، فشار خون بالا ) - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../تغذیه-در-کلسترول-بالا،-دیابت،-فشار-خون-بالا.html‏ - ذخیره شده 21 آگوست 2012 ... سلام خسته نباشید مادر من 42 سال دارد و کلسترول بالا، دیابت و فشار خون هم دارد چه غذاهایی براش مفیده؟ ممنون. رژیم غذایی برای بیماران قندی و چربی خون بالا - فشارخون.. چربی خون ... robabnaz17.persianblog.ir/.../رژیم_غذایی_برای_بیماران_قندی_و_چربی_خون_بالا‏ - ذخیره شده - مشابه رژیم غذایی برای بیماران قندی و چربی خون بالا. تغذیه در دیابت. در این بیماری افزایش قند خون در بیمار همراه دفع قند در ادرار بوده ، عوارض مختلف ایجاد می کند از جمله: ۷ فرمان برای اینکه ۱۰۰ سال زنده باشید! - بیتوته www.beytoote.com/health/.../command7-live-years.html‏ - ذخیره شده - مشابه دیابت,کلسترول بیماری قلبی فشارخون بالا رژیم غذایی مناسب عوارض چاقی,مصرف سیگار, کم تحرکی,حمله قلبی, افزایش طول عمر,خطر سکته,ابتلا به بیماری, بیماری ... کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی و بدون دارو - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/کنترل-فشار-خون-بالا-و-رژیم-فشار-خون/‏ - ذخیره شده در مقاله امروز راستینه می خواهیم به بررسی راههایی برای کنترل فشار خون پرداخته و همچنین شما را با رژیم غذایی فشار خون بالا (DASH) آشنا نماییم، توجه داشته باشید ... دیابت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت‏ - ذخیره شده - مشابه درمان دیابت بارداری در ابتدا با رژیم غذایی و فعالیت بدنی است و در صورت عدم .... به دیابت، کنترل قند ضعیف، فشار خون بالا، جنسیت مذکر، چاقی و مصرف سیگار. میوه های مفید برای فشار خون بالا | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/میوه-های-مفید-برای-فشار-خون-بالا/‏ - ذخیره شده - مشابه در این بخش به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند یک لیست غذایی آماده کردیم که بدانند چه غذاهایی برایشان مفید و چه غذاهایی مضر است. افراد با افشار خون بالا باید ... کاهش سریع فشار خون بالا با رژیم "دش" - نمناک namnak.com/کاهش-سریع-فشار-خون-بالا.p11210‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۲ - ۹۶ نقد کاهش سریع فشار خون بالا با دنبال کردن رژیم موفقی به نام رژیم "دش" پیشنهادی ... وزن و بیماری های غیرواگیری مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، چربی خون بالا، سرطان ها ... بیشتر ما می دانیم رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از سالم ترین انواع رژیم غذایی در ...