[ad_1]
مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارتهایی است که نقش کلیدی در موفقیت دارد و به ما کمک میکند تا بتوانیم کنترل زمان و زندگی خود را به دست بگیریم.
هرگز برای انجام دادن کارها وقت کافی
در اختیار نداریم و نخواهیم داشت. راز موفقیت در این است که بیاموزیم به جای انجام
دادن همه کارها، مهمترین آنها را انجام دهیم و اوقات خود را صرف فعالیتهایی کنیم
که میتوانند زندگیمان را متحول کنند. مدیریت زمان به ما کمک میکند تا کنترل
زمان و زندگی خود را به دست بگیریم.
مدیریت زمان چه مزایای دارد؟
- مدیریت زمان رسیدن به اهداف و موفقیت را
ممکن میسازد.
- مدیریت زمان موجب کاهش استرس شده و همین
امر موجب بهبود سلامت روحی و جسمی میشود.
- کمک میکند با شناسایی کارهای مهم و
اولویتها برخی از فعالیتها را حذف کرده و به آنچه بپردازیم که در زندگی واقعا مهم
است.
- کمک میکند تا از طریق حذف مزاحمتها و
فعالیتهای غیر ضروری مدت زمانی را که واقعا کار مفید میکنیم افزایش دهیم.
چهار راهکار اصلی مدیریت زمان برای کسب موفقیت:
- شناخت راهزنان و اتلاف کنندگان وقت
- یادگرفتن راههای ایجاد وقت
- از کارهای غیر مهم صرف نظر کردن
- اولویتبندی کارها
موفقیت در مدیریت زمان وابسته به تشخیص کارهای مهم است |
اتلاف کنندگان وقت عبارتند از:
- صحبتهای کم اهمیت و معاشرتهای بی دلیل
- مطالعه مطالب کم اهمیت و غیرضروری
- تلفنهای غیر ضروری
- نداشتن انضباط کاری
- تعلل در تصمیم گیری
- ناتوانی در " نه " گفتن به خواستههای نابجا
- نداشتن تمرکز حواس
- عادت امروز و فردا کردن
- قبول و یا تحمیل بیش از حد مسئولیت و کار
- عدم برنامهریزی مناسب
راههای ایجاد وقت عبارتند از:
- زنده کردن وقت مرده
- انجام کارها به طور همزمان
- تنظیم کردن وقت خواب
- عقب انداختن کارهای غیر مهم
- قاطعیت و " نه " گفتن به درخواستهای
غیرمهم
چگونه از وقتی که داریم بیشترین بهره را
ببریم؟
- اهداف خود رامشخص ساخته و مکتوب کنید.
- هرچه هدفها شفافتر باشد، کارایی در رسیدن
به آنها بیشتر میشود.
- اولویتهای حقیقی خود را در زندگی و کار
تعیین کنید.
- برنامهریزی کنید: هر دقیقه برنامه ریزی
برابر با 10 دقیقه صرفه جویی در انجام کار است.
- قبل از شروع کار، مقدمات آن را فراهم کنید.
- استعدادهای منحصر به فرد خود را تقویت کنید و سعی کنید توانمندی خودتان را افزایش دهید؛ در این صورت سریع تر به اهداف
خود خواهید رسید.
- تمرین مرتب مهارتها باعث کاهش زمان انجام
کار و افزایش کارایی میشود.
- روی مهارتی تمرکز کنید که در آن مهارت از
دیگران بهتر هستید.
- خود را تحت فشار قرار دهید تا کارهای بیشتر
و بهتری را در مدت زمان کمتر انجام دهید و بدین ترتیب به شخصی کارآمد تبدیل خواهید
شد.
- یادتان باشد برای این که کارهایی را کمتر
انجام بدهید، لازم است کارهایی را بیشتر انجام دهید تا تعادل ایجاد شود. خب، لیست کنید
که کدام کارها را باید بیشتر انجام بدهید و کدامها را کمتر.
- هرچقدر که بتوانید خوشیهای کوتاه مدتتان
را عقبتر بیندازید، به همان نسبت میتوانید به موفقیت در درازمدت، امیدوارتر باشید.
نکات مهم مورد در مدیریت زمان
- یادتان باشد، همیشه کیفیت کارهایی که توسط
شما انجام میشود، مهمتر از کمیت آنهاست.
- بر اهداف تاکید کنید نه بر فعالیتها
- هدفهای زندگی خانوادگی، شخصی و کاری خود
را بشناسید و آنها را بنویسید و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید.
- هدفهای قابل وصول و مشخص داشته باشید که
در حد تلاشتان، باشد.
- رسیدن به هر هدف نیازمند انجام چندین فعالیت
کوچکتر است. شما باید چندین قدم کوچکتر را بردارید تا به اهداف بالاتری برسید.
- هر روز حداقل یک هدف عمده را برای خود قایل
شده و بکوشید تا آن را محقق سازید.
- اگر هدفی دارید که گروهی است و لازمه
رسیدن به آن تلاش تمام اعضای گروه است متناسب با توان خود و اعضای گروه گام بردارید
نه خیلی سریع نه کند.
- اولویتها در یک زمان تغییر پذیرند ولی
لازم است در هر زمانی اولویتها را بازنگری کنید و تغییر دهید.
- برای برنامه ریزی، زمان بگذارید و برای انجام کارهای اولویت دار زمان بگذارید.
- هر روز وقت خود راچنان زمان بندی کنید که ابتدا مهمترین کارها را انجام دهید.
- برای خودتان محدودیتهایی در نظر بگیرید و کارها را واجب و غیرواجب کنید.
- آن کاری مهمتر است که در درازمدت، تاثیر بیشتر و مثبتتری روی زندگی شما میگذارد.
- اطمینان حاصل کنید که اولین ساعت روز کاری
شما سودمند باشد.
- هرگاه شروع به انجام کاری کردید سعی کنید
بدون وقفه آن را به پایان رسانید.
- وقتی که دارید کار میکنید، واقعا کار کنید؛
یک دقیقه هم وقت تلف نکنید.
- اگر کارتان را دوست داشته باشید، سریع و
بهتر کار میکنید و مدیریت زمان برایتان سادهتر خواهد بود.
- ما بین فعالیتها برای خود وقت استراحت
نیز در نظر بگیرید.
- به خود و اولویت بندی که انجام دادهاید
اعتماد داشته باشید.
- به هیچکس اجازه ندهید وقت شمارا تلف کرده
و برای خود صرف کند.
- از تمام لحظات زندگی خود به نحو احسن استفاده
کرده و در انتظار رویدادهای خوشایند در زندگی باشید.
- تعطیلات را خیلی جدی بگیرید؛ زمان تعطیلات
هم اصلا به کار فکر نکنید.
- هفتهای یک روز، چهار ماهی یک تعطیلات آخر
هفته طولانی و سالی، دو هفته تعطیلات درست و حسابی برای خودتان کنار بگذارید.
- وقتی که با خانواده هستید، تمام و کمال
با خانواده باشید و سرتان را به تلویزیون و روزنامه و تلفن همراه … گرم نکنید.
- انتظارات افراطی از دیگران نداشته باشید.
درست است که کمک دیگران در موفقیتهای ما نقش دارد اما بیشتر درصد موفقیت به تلاشهای خود فرد بستگی دارد.
- از همین امروز تصمیم بگیرید و تلاش خود
را شروع کنید به امید آیندهای واهی نباشید. اگر برای شروع، منتظر روز خاصی هستید،
بدانید هیچ وقت، چنین روزی فرا نمیرسد.
- در گذشته توقف نکنید و افقهای زیبایی را
برای خود ترسیم کنید. تنها از گذشته خود درس بگیرید و به عنوان موتوری برای حرکت به
جلو از آن استفاده کنید.
- هشتاد درصد از نتایجی که دارید، حاصل از
بیست درصد کارهای شماست. این بیست درصد را شناسایی کرده و شدیدا روی آنها تمرکز کنید.
- این باور را درخود ایجاد کنید که شما مسئول
زندگی و اعمال شخصی خود هستید.
- هنگام نیاز از فرد آگاهی راهنمایی بخواهید.
- همواره فردی خوشبین و سازنده باشید.
مدیریت زمان یعنی استفاده بهینه از وقت |
وقت را نمیشود پس انداز کرد. فقط میتوان
آن را خرج یا سرمایه گذاری کرد. مدیریت زمان نیز یعنی استفاده بهینه از وقت و برای
رسیدن به این هدف باید عادتهای قبل را فراموش کنید، روشهای جدید را بیاموزید و برای
ترک عادات نادرست و یادگیری روشهای جدید صبور باشید. اگر با تمرین و ممارست مدیریت زمان را تبدیل
به یک عادت کنید، فرصت بیشتری خواهید داشت تا بیشتر با عزیزان خود بوده و به کارهایی
که دوست دارید، بپردازید.
گردآوری: مجله اینترنتی ستاره
[ad_2]
لینک منبع
بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط با این موضوع ثبت نام فراگیر پیام نور بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه پیام نور ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از مدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سوممدیریت با هوش اخلاقی امیرشفیعی و مجتبی احمدی محققان به تازگی سازمانی، علاقه مند به پایگاه مقالات علمی مدیریتعنوان مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در هلدینگها و سازمانهای بزرگ مدیریت تکنولوژی چیست؟مدیریت تکنولوژی چیست؟ تعریف فناوری یا تکنولوژی در مورد تعاریف فناوری یکسری تعاریف آموزش مدیریت و بازاریابی – آراددیگر سالهاست زمان آن گذشته که در دفتر کار خود بنشینید تا مشتری به سراغ شما بیاید کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در نقش های مدیران در سازمان،برقراری ارتباط موثر با …رهبری آموزشی ، مدیریت آموزشی،برقراری ارتباط موثر،چگونه دیگران را مدیریت کنیم نکات مهم در ورزش ورزش ، بدنسازینکات مهم در عکاسینکات مهم خانه دارینکات مهمنکات مهم قبل از باردارینکات مهم ریاضی مدیریت منابع آب در ایران و جهان آکامدیریت منابع آب در ایران و جهان آب سر منشاء تولید تلاش و تمدن است خداوند در قرآن مهمترین اخبار ایران و جهان عکس سر در کاخ هشت بهشت که اثری از آن نیست تصاویر قطاری مخصوص ثروتمندان عکس لحظات مدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سوم مدیریت با هوش اخلاقی امیرشفیعی و مجتبی احمدی محققان به تازگی سازمانی، علاقه مند به رهبری ثبت نام فراگیر پیام نور بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه پیام نور ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از سوم پایگاه مقالات علمی مدیریت عنوان مراقب شاهزادگان تاجدار سازمان خود باشید واکاوی جانشین پروری و مدیریت استعدادها در مدیریت تکنولوژی چیست؟ مدیریت تکنولوژی چیست؟ تعریف فناوری یا تکنولوژی در مورد تعاریف فناوری یکسری تعاریف و نقش های مدیران در سازمان،برقراری ارتباط موثر با دیگران،مدیریت رهبری آموزشی ، مدیریت آموزشی،برقراری ارتباط موثر،چگونه دیگران را مدیریت کنیم،کدیران در کاروفناوری کَلاله به وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در قسمت نکات مهم در ورزش ورزش ، بدنسازی نکات مهم در عکاسینکات مهم خانه دارینکات مهمنکات مهم قبل از باردارینکات مهم ریاضی هفتم مدیریت منابع آب در ایران و جهان آکا مدیریت منابع آب در ایران و جهان آب سر منشاء تولید تلاش و تمدن است خداوند در قرآن کریم به امکان سنجی اجرای طرح های استراتژی توسعه شهری در امکان سنجی اجرای طرح های استراتژی توسعه شهری در افغانستان با رویکرد مدیریت استراتژیک سفته چیست ؟ – مدیریت مالی دانستنیها مدیریت مالی مدیریت مالیحسابداریمالیاتبورسحقوق دستمزدبیمهمعصوم بیگی
لینک منبع :مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان)
مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان) - مجله اینترنتی ستاره
setare.com/fa/.../مدیریت-زمان-چیست-نکات-مهم-در-مدیریت-زمان - ذخیره شده
11 دسامبر 2016 ... مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارتهایی است که نقش کلیدی در موفقیت دارد و به ما کمک
میکند تا بتوانیم کنترل زمان و زندگی خود را به دست بگیریم.
مدیریت زمان چیست و تکنیکهای آن کدام است؟ | متمم
https://motamem.org/مدیریت-زمان-چه-اصول-و-تکنیکهایی-دارد/ - ذخیره شده
مدیریت زمان یا Time Management، یکی از دغدغه های مهم بسیاری از ماست. .... به جای
اینکه یک بار ببینیم ریشه مسئله چیست، هر روز وقت ما صرف جستجوی کارمند ... زمان
محمدرضا شعبانعلی · معرفی چند کتاب مدیریت زمان و تکنیکهای آن (+نکات کلیدی) ...
6 نکته مهم در مدیریت زمان - بیتوته
www.beytoote.com/.../important3-time-management.html - ذخیره شده - مشابه
نکته مهم در مدیریت زمان اولین گام مدیریت زمان, اولویت بندی و زمان بندی کارها,برنامه
روزانه ,بهترین زمان, برنامه ریزی,برنامه ریزی مناسب,
یازده نکته در مدیریت زمان | مدیر سبز
modiresabz.com/یازده-نکته-در-مدیریت-زمان/ - ذخیره شده
ما در این مقاله قصد برآن داریم که ۱۱ نکته از نکات مهم و عملی مدیریت زمان را برایتان
بیان کنیم تا با استفاده از این نکات بتوانید زمان خود را به بهترین وجه مدیریت ...
مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان) | مدیریت - قطره
www.ghatreh.com/.../مدیریت-زمان-چیست-نکات-مهم-مدیریت-زمان - ذخیره شده
11 دسامبر 2016 ... مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارت هایی است که نقش کلیدی در موفقیت دارد و به ما
کمک می کند تا بتوانیم کنترل زمان و.
مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان)
30si.ir/مدیریت-زمان-چیست؟-نکات-مهم-در-مدیریت-زم/
نکات مهم مورد در مدیریت زمان. یادتان باشد، همیشه کیفیت کارهایی که توسط شما انجام
میشود، مهمتر از کمیت آنهاست. بر اهداف تاکید کنید نه بر فعالیتها; هدفهای زندگی ...
مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان) - مجله اینترنتی
2bia.ir/مدیریت-زمان-چیست؟-نکات-مهم-در-مدیریت-زم/ - ذخیره شده
مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان). راههای ایجاد وقت عبارتند از: زنده کردن
وقت مرده; انجام کارها به طور همزمان; تنظیم کردن وقت خواب; عقب انداختن کارهای غیر مهم ...
نویدک | مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان)
navidak.ir/.../what-is-time-management-tips-on-time-management/ - ذخیره شده
4 فوریه 2017 ... مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارتهایی است که نقش کلیدی در کامیابی دارد و به ما
کمک میکند تا بتوانیم کنترل زمان و زندگی خود را به دست بگیریم.
نکات مدیریت زمان در جدیدترین کتاب برایان تریسی - برترین ها
www.bartarinha.ir/.../نکات-مدیریت-زمان-در-جدیدترین-کتاب-برایان-تریسی - ذخیره شده - مشابه
توانایی شما برای مدیریت زمان در نقش مدیر به اندازه هر کار دیگری، تعیین کننده
موفقیت و شکست تان است. ... میزان کنترلی که بر زمان و زندگی خود دارید، شاخصی
مهم از میزان آرامش درونی، هماهنگی و سلامتی ذهنی شماست. ... این نکات از جدیدترین کتاب
سال 2014 برایان تریسی با نام «کتابخانه مدیریت ..... علت لرزش دست روحانی چیست
؟
مدیریت زمان چیست؟ (نکات مهم در مدیریت زمان) - تی نیوز
tnews.ir/news/f17375832153.html - ذخیره شده
11 دسامبر 2016 ... مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارت هایی است که نقش کلیدی در موفقیت دارد و به ما
کمک می کند تا بتوانیم کنترل زمان و زندگی خود را به دست بگیریم.
یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 19:48