مرتضی رحمانی موحد در حاشیه نمایشگاه الکامپ در این باره گفت: «در ادامه برنامهریزیهایی که برای ارتقای خدمات در حوزه گردشگری با استفاده از فناوری IT یا ICT داریم، چند ماه قبل در ستاد هماهنگی خدمات سفر مصوب شد که سامانهای تحت عنوان سامانه ملی خدمات سفر و گردشگری راهاندازی شود تا بتوانیم دستگاههای اصلی که اکنون برای دادن اطلاعات و خدمات مورد نیاز به مسافران در طول سفر خدمترسان هستند را به هم مرتبط کنند. مقدمات این مساله برای فاز اجرایی در حال انجام است.»
این مقام مسوول درباره استفاده از وایفای در نقاط پرتردد و پرحجم گردشگری نیز تصریح کرد: «با شرکتهای بزرگی که در حوزه اینترنت و خدمات الکترونیک فعال هستند، در حال همکاری هستیم تا شرایطی فراهم شود که با استفاده از زیرساختهای این شرکتها، خدمات و اطلاعات مورد نیاز در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد.»
به گفته او، در مرحله اول، این خدمات به زبان فارسی و در مرحله دوم برای گردشگران خارجی و به زبان انگلیسی اجرا میشود. به این ترتیب شرایطی فراهم خواهد شد که گردشگر از طریق تلفن همراه هوشمند خود بتواند به جاذبهها و محورهای مهم گردشگری دست پیدا کند.
رحمانیموحد درباره برنامههای معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در زمینه الکترونیکی خاطرنشان کرد: «برنامه داریم خدمات متنوعی از طریق ICT در اختیار مسافران خارجی قرار دهیم. به عنوان مثال کاری کنیم که وقتی توریستی از سیمکارتهای اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و... استفاده میکند به صورت خودکار به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کند.»