مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مدیریت مکالمات دشوار و منفی

[ad_1]

manage negative conversations

اگر میخواهید از یک مکالمه دشوار بدون افسوس خارج شوید و حس رضایت داشته باشید باید نحوه مدیریت کردن اینگونه مکالمات را یاد بگیرید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ هر کس لااقل ۷۵درصد در مورد نحوه رفتار دیگران با خودش مسئول است. رفتارهای کلامی و غیرکلامی ما گزینه‌های بقیه برای واکنش را محدود کرده یا گسترش می‌دهند؛ برای مثال، اگر کسی در حالی که دارد از کنارتان رد می‌شود بپرسد «چطوری؟»، می‌دانید که نباید برگردید و کنار او راه بیفتید تا پاسخ مفصلی به او بدهید. با ادامه دادن به راهش، طرف مقابل به شما این پیام را می‌رساند که انتظار یک سر تکان دادن یا پاسخی کوتاه و خلاصه از شما دارد؛ اما اگر او در مقابل شما می‌ایستاد و چشم‌در‌چشم این سوال را از شما می‌پرسید، گزینه‌هایتان متفاوت می‌شد. رفتار او عکس‌العملی بیش از یک پاسخ واکنشی می‌طلبد.

ما همه محصول عادت‌هایمان هستیم و الگوهای ارتباطی به ما کمک می‌کنند تا مجبور نباشیم راجع به تک‌تک کلماتی که به زبان می‌آوریم فکر کنیم؛ اما وقتی صرفا به این دلیل که نتوانسته‌ایم گزینه‌های بهتری برای پاسخ دست‌و‌پا کنیم به سمت این الگوها می‌لغزیم، پیش‌بینی‌پذیر می‌شویم؛ مثلاً اگر به پرهیز از تقابل شناخته می‌شوید، سایرین می‌توانند شرایطی ایجاد کنند که باعث شود پا پس بکشید یا عذرخواهی کنید یا مکالمه را رها کنید. دارید مسئولیت ۷۵درصدی‌تان را واگذار می‌کنید و این خوب نیست.

اما اگر مجموعه‌ای از پاسخ‌ها دم دست داشته باشیم، می‌توانیم از الگوهای پیش‌بینی‌پذیر اجتناب کنیم؛ برای مثال، می‌توانیم یاد بگیریم که با بعضی سوالات بی‌ادبانه به عنوان پرسش‌هایی بی‌طرف برخورد کنیم یا عنصری از منطق در اظهارنظری ظاهراً مسخره بیابیم یا به یک توهین طوری پاسخ دهیم که انگار اتفاقی و غیرعمدی بوده‌است. به این ترتیب، به جای اینکه قربانی الگوهای عادتی شویم، بر آنچه اتفاق می‌افتد حاکم می‌شویم.

چنین مهارتی مخصوصا در فضاهای سیاسی که در آن‌ها آنچه گفته می‌شود، اغلب با آنچه منظور است تفاوت دارد، اهمیت پیدا می‌کند. دوام آوردن و پیشرفت در میان سیاست‌بازی‌های محیط‌های کاری نیازمند درجه‌ای از تسلط بر برخوردهای روزمره است. مهم است که روش‌های مؤثر واکنش به موقعیت‌های سخت را بدانیم.

مکالمات دشوار

اگر کسی به شما چیزی بگوید و بعد بشنوید که به دیگران حرف متفاوتی زده چه باید کرد؟ در محیط‌های سیاسی سازمانی این اتفاق نادری نیست. آیا باید بگذرید؟ کینه به دل بگیرید؟ دیگر به آن فرد اعتماد نکنید؟ مستقیم موضوع را مطرح کنید؟ با یک مجموعه واکنش آماده، گزینه‌هایی پیش رویتان خواهید داشت؛ حتی می‌توانید با واکنشی مؤثر، با فاصله کمی بعد از مرتبه اولِ این برخورد، از وقوع چنین وضعیتی در آینده جلوگیری کنید، چه در کار افزایش مجموعه واکنش‌هایتان تازه‌کارید چه باتجربه، داشتن واکنش‌های آمادهٔ متفاوت در دسترس مفید خواهد بود. لیستی که در ادامه می‌آید تاکتیک‌های دسته‌بندی شده‌ای است که بهتان کمک می‌کند این کار را انجام دهید. وقتی به یک وضعیت منفی بالقوه واکنش نشان می‌دهید، به کار بردن این تاکتیک‌ها ممکن است از صدمه به یک رابطه مهم یا رفع یک تهدید به اعتبارتان جلوگیری کند:

  1. از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنید. کلمات یا اقدامات طرف دیگر را طوری تفسیر کنید که فضا را برای تعاملات آینده فراهم کند. اگر کسی گفت: «نمی‌خواهم دعوا کنم.» یک تغییر دیدگاه مناسب می‌تواند این باشد که «قطعاً دعوا نمی‌کنیم، داریم مباحثه می‌کنیم و تا آنجایی که می‌دانم شما خوب بحث می‌کنید.»
  2. حرف‌ها را به شکل متفاوتی که کمتر منفی باشد بگویید. اگر کسی شما را متهم کرد که در جلسه‌ای بیش از حد محکم بوده‌اید، می‌توانید در پاسخ بگویید، «درباره این موضوع احساسی قوی دارم». اگر لج‌باز خوانده می‌شوید، می‌توانید بگویید، «وقتی پای موضوع مهمی که به موفقیت کار مربوط است در میان باشد، خیلی مصصم هستم». به جای اینکه بگذارید عبارات برخورنده یا نادرست بگذرند، جایگزین برایشان پیشنهاد کنید.
  3. موفقیت‌های گذشته را برای بازتعریف شکست فعلی به کار ببرید. اگر افراد درگیر در یک مکالمه سابقه‌ای از تعاملات مثبت دارند، یادآوری موفقیت گذشته و توانایی رسیدن به نقطه مشترک می‌تواند مفید باشد: «ما سابقه خوبی در کار با هم داریم، دلیلی ندارد حالا این سابقه را خراب کنیم.»
  4. ابهام و جهت‌دهی عبارات منفی را تغییر دهید. هر کس ممکن است تصادفاً حرف برخورنده‌ای بزند یا جرقه مخالفت را بزند. در چنین مواقعی، یک استراتژی مفید این است که: به آنها فرصت بدهید که کار درست را انجام بدهند. «البته راه بهتری هم برای گفتن این موضوع وجود دارد» یا «منظور شما همان چیزی بود که من فکر می‌کنم؟»، مثال‌های از تشویق افراد به بازنگری و تغییر حرفشان هستند.
  5. سؤال کنید. وقتی درباره منظور کسی تردید دارید، یک رویکرد معقول این است که قبل از واکنش منفی برداشتتان را بررسی کنید: «ممکن است منظورت را واضح‌تر بگویی؟»
  6. موقعیتِ قدرت طرف مقابل را تنظیم کنید. وقتی به کسی اجازه می‌دهید احساسی ناگوار در شما ایجاد کند یا کارتان را زیر سوال ببرد، دارید بی‌دلیل برای خودتان در مقابل او موضع ضعف و تسلیم می‌گیرید. این ناهماهنگیِ موضعِ قدرت اغلب قابل تغییر است. یک روش برای این کار کاهش تأثیر این برخوردها روی شما، با تغییر نگرش‌تان است. می‌توانید احساس ناراحتی را نپذیرید یا اینکه بگویید، «خوشبختانه به این راحتی‌ها به من برنمی‌خورد. مخصوصاً با موقعیت‌های نادر مثل این».
  7. اولویت مسائل را تغییر دهید. با تمرکز روی روند کار، مکالمه را از ترجیحات شخصی دور کنید. مثلا یک پاسخ می‌تواند این باشد که، «به نظر می‌رسد روی «چه» توافق داریم؛ اما در مورد «چطور» به مشکل خورده‌ایم». با این روش مشکل را نصف می‌کنید. حالا تمرکز تنها روی یک جنبه از مسئله‌ای است که در غیر این صورت ممکن بود به شکل یک بن‌بست حل‌نشدنی به نظر بیاید.

تفاوت بین کسانی که ارتباط مؤثر برقرار می‌کنند، با کسانی که در مکالمه و حتی زندگی به هر طرف رانده می‌شوند ممکن است همین تطبیق‌پذیری باشد. دفعه بعد که به نظرتان با راه بسته‌ای مواجه شدید، چه به علت برخورد و چه به علت نبود فهم متقابل، تاکتیک‌های بالا را در نظر بگیرید. آزمایش تنها راه برای رسیدن به حداقل ۷۵درصدی مسئولیت برخوردها با ماست؛ در غیر این صورت، بیشتر روزهای ما در گرفتاری عادات پیش‌بینی‌پذیرمان می‌گذرد و به جایی هم نمی‌رسیم و در این مسیر هیچ سود و لذتی هم نیست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

الف یک انحلال، یک قبض و یک بسطخبر تجزیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این روزها، سوژه درخور توجهی است به بهانه تاثیر ابعاد ارگونومی بر فعالیت و افزایش بهره وری …• خاکستری رنگی است خنثی که هیچ گرایشی را بر نمی انگیزد و عاری از هر نوع تحریک است و به پنج استراتژی برای هدایت یک تیم موثر از هر فردی برای تیم‌تان دعوت نکنید زمان ایجاد یک تیم، رهبران کسب و کار اغلب در دام نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو …فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو هنر گفتگوی تلفنی و آداب استفاده از تلفن تفاوت عمده ی آزمون با دو نوع دیگر تافل ، افزوده شدن بخش و حذف بخش از آن می آموزش ظاهر کردن دو منوی استارت و شات دان در ویندوز آموزش ظاهر کردن دو منوی استارت و شات دان در ویندوز باشگاه فوتبال یوونتوس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادباشگاهفوتبالیوونتوسباشگاه فوتبال یوونتوس انگلیسی که با نام‌های یوونتوس و یا یووه نیز پارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه آغوش باز سردار نقدی برای فرمانده جدیدعکسآموزش زبان انگلیسی معلم یاردر این پست مشاغل را در زبان انگلیسی بیان می کنیم تا از آنها در مکالمات خود از آن الف یک انحلال، یک قبض و یک بسط خبر تجزیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این روزها، سوژه درخور توجهی است به بهانه انتشار تاثیر ابعاد ارگونومی بر فعالیت و افزایش بهره وریقسمت سوم • خاکستری رنگی است خنثی که هیچ گرایشی را بر نمی انگیزد و عاری از هر نوع تحریک است و به همین آموزش زبان انگلیسی معلم یار ضرب المثل های قرآنی و معادل انگلیسی آن با کلیک روی عکس بالا به صفحه ی ضرب المثل های قرآنی، از فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو هنر گفتگوی تلفنی و فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو آشنائی با فن خطابه ، اصول مخاطب شناسی ، مناظره باشگاه فوتبال یوونتوس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد باشگاهفوتبال باشگاه فوتبال یوونتوس انگلیسی که با نام‌های یوونتوس و یا یووه نیز شناخته می پنج استراتژی برای هدایت یک تیم موثر از هر فردی برای تیم‌تان دعوت نکنید زمان ایجاد یک تیم، رهبران کسب و کار اغلب در دام این تله تفاوت عمده ی آزمون با دو نوع دیگر تافل ، افزوده شدن بخش و حذف بخش از آن می باشد آموزش ظاهر کردن دو منوی استارت و شات دان در ویندوز آموزش ظاهر کردن دو منوی استارت و شات دان در ویندوز مرجع آموزش زبان ایرانیان دانلود مجموعه آموزش زبان انگلیسی مجموعه آموزش زبان انگلیسی پیشرفته ترین مجموعه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی می



لینک منبع :مدیریت مکالمات دشوار و منفی

مدیریت مکالمات دشوار و منفی - 7 راهکار برای مدیریت مکالمات منفی www.alamto.com/manage-negative-conversations.html‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... مدیریت مکالمات دشوار و منفی:اگر میخواهید از یک مکالمه دشوار بدون افسوس خارج شوید و حس رضایت داشته باشید باید نحوه مدیریت کردن اینگونه ... مدیریت مکالمات دشوار و منفی -هفته نامه سلامت - آکاایران www.akairan.com/havades.../news2016121923163370750.html‏ - ذخیره شده 19 دسامبر 2016 ... مدیریت مکالمات دشوار و منفی:اگر میخواهید از یک مکالمه دشوار بدون افسوس خارج شوید و حس رضایت داشته باشید باید نحوه مدیریت کردن اینگونه ... در مکالمات سخت و دشوار کاری چگونه رفتار کنیم؟ - مدیران ایران modiriran.ir/1394/.../در-مکالمات-سخت-و-دشوار-چگونه-رفتار-کنیم/‏ - ذخیره شده 7 مارس 2016 ... مکالمات سخت و دشوار بخش جدایی ناپذیر مدیریت هستند؛ چه حین مطلع ... کارایی بازخورد منفی بدهید، بلکه می خواهید یک مکالمه ی سازنده در مورد رشد و ... مدیریت مکالمات دشوار و منفی هفته نامه سلامت - ناب نیوز nobnews.ir/search/?q=مدیریت+مکالمات+دشوار+و+منفی+هفته...‏ - ذخیره شده به گزارش تابناک : اخیراً شرکتی دستگاه کوچکی را به شکل جواهر ساخته است که براحتی مکالمات ضبط شده را به متن تبدیل می‌کند. این دستگاه کوچک هوشمند ... پونیلا - چگونه در یک مکالمه کاری ... - ورود 130.185.76.16/post/211800/‏ - ذخیره شده مدیریت مکالمات دشوار و منفی. اگر میخواهید از یک مکالمه دشوار بدون افسوس خارج شوید و حس رضایت داشته باشید باید نحوه مدیریت کردن اینگونه مکالمات را یاد بگیرید. مدیریت مکالمات دشوار و منفی هفته نامه سلامت - آوانیوز ava-news.ir/search/?q=مدیریت+مکالمات+دشوار+و+منفی+هفته+نامه...‏ با نصب نرم افزار PRO Robot Note Call Recorder روی تلفن همراهتان به صورت خودکار تمامی تماس ها را با بهترین کیفیت ضبط کنید و در همان لحظه روی صدای ضبط ... مدیریت مکالمات دشوار و منفی -هفته نامه سلامت max-news.ir/search/?q=مدیریت+مکالمات+دشوار+و+منفی...نامه...‏ - ذخیره شده مدیریت مکالمات دشوار و منفی -هفته نامه سلامت. جستجوی شما با کلمه " مدیریت مکالمات دشوار و منفی -هفته نامه سلامت " نتیجه ایی نداشت. 7 روش داشتن یک مکالمه خوب با افراد منفی | مجله مدیران https://managersmag.com/.../7-روش-داشتن-یک-مکالمه-خوب-با-افراد-منفی/‏ - ذخیره شده آنها را می شناسید. شاید با آنها همکار هستید، با آنها زندگی می‌کنید یا با آنها دوست هستید و گاهی با یکدیگر بیرون می‌روید. آنها غر می‌زنند، نظر می‌دهند، انتقاد. مدیریت مکالمات دشوار و منفی هفته نامه سلامت - آی وی نیوز ivnews.ir/search/?q=مدیریت+مکالمات+دشوار+و+منفی+هفته+نامه+سلامت‏ شنود تلفن مسافران هواپیما در ارتفاع ۱۰ هزار فوتی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به گزارش خبرآنلاین، این روزها همه می‌دانند NSA از شهروندان جاسوسی و اغلب ارتباطات ... چطور گفت‌وگوهای دشوار را به نتیجه برسانیم؟ | Yarikadeh yarikadeh.com/en/node/161‏ - ذخیره شده شما در تمام طول زندگی با گفت‌و‌گوهای دشواری روبه رو خواهید شد که طرز مواجهه با آن ها را ... در متن هر گفت‌و‌گوی دشوار را درک کنید، می‌توانید مسائل را به صورت موثرتری مدیریت کنید. ... اگر مکالمه، درک و تصور شما نسبت به خودتان را خدشه‌دار کند، طبیعی است که ... این واقعیت که شما قصد خرابکاری یا تاثیر منفی گذاشتن را نداشته‌اید شاید ...