مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری

[ad_1]

تین‌نیوز| پژمان حاتمی‌فر*: در برخی کشورها بخش‌های خاصی از گردشگری به‌منظور تامین زیرساخت‌ها، بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی از دولت کمک‌هایی دریافت ‌می‌کنند. از سوی دیگر، دولت‌ها تلاش می‌کنند ضمن کاهش تصدی‌گری، به امور برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت خدمات گردشگری بپردازند. تنوع فعالیت‌های مربوط به صنعت گردشگری باعث شده است رونق این بخش، اثر اقتصادی بالایی را برای اقتصاد کشور در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی ایجاد کند. تحقیقات زیادی درخصوص تعاریف، مدل‌ها و متغیرهای کیفیت خدمات صورت گرفته است و غالبا ارزیابی خدمات را به‌دلیل ماهیت ناملموس بودن آنها که کیفیت را نامعلوم ‌می‌کند، بسیار مشکل دانسته‌اند. در چنین فضایی بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه، دو عامل بسیار مهم برای هر مقصد گردشگری هستند؛ چراکه این فضا به‌شدت رقابتی است و شرکت‌ها ناچارند مطالعات زنجیره تامین گردشگری را برای افزایش مزیت رقابتی خود موردتوجه قرار دهند.

 
هماهنگی در زنجیره تامین گردشگری
مدیریت زنجیره تامین یکی از باصرفه‌ترین روش‌ها برای یکپارچه‌سازی و هماهنگی تامین‌کنندگان مربوطه، تولید‌کنندگان و فعالیت‌های کسب‌و‌کارها است که به ارائه محصولات و خدمات به مصرف‌کننده نهایی منجر می‌شود. به عبارت دیگر مدیریت زنجیره تامین گردشگری روشی برای پاسخگویی مناسب به خواسته‌های اشباع‌ناپذیر و متفاوت مشتریان محصولات گردشگری است، زیرا به افزایش کیفیت محصول نهایی منجر می‌شود.  از سوی دیگر عدم هماهنگی در درون حلقه‌های زنجیره تامین و بین حلقه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین دلایل بررسی زنجیره تامین گردشگری است؛ چراکه این عدم هماهنگی باعث کاهش رضایت گردشگران و در نهایت کاهش میزان گردشگران ورودی به یک مقصد می‌شود. افزایش هماهنگی‌ها در سراسر زنجیره تامین گردشگری بیشترین تاثیر را بر عملکرد مالی، کیفیت خدمات، ارتباطات و رضایت گردشگر می‌تواند داشته باشد. این رویکرد همچنین می‌تواند منجر به ایجاد مزیت رقابتی برای کسب و کارهای فعال در صنعت گردشگری شود. در هماهنگی یک زنجیره تامین گردشگری سه عامل اساسی و بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از: اطلاعات، ارتباطات و هماهنگی تامین‌کنندگان.
در هماهنگی یک زنجیره تامین، اطلاعات نقشی مهم و ضروری دارد، زیرا تصمیم‌گیری‌های مدیران زنجیره تامین براساس این اطلاعات صورت می‌پذیرد. سیستم اطلاعات شامل ابزارهایی است که برای کسب آگاهی‌های لازم از اطلاعات موجـود و همچنـین تجزیه و تحلیل آنها برای اتخاذ بهترین تصمیم در زنجیره تامین به‌کار می‌رود. بدون اطلاعات، یک مدیر نمی‌داند مشتریان چه می‌خواهند، چه میزان موجـودی در انبـار است یا اینکه چه موقع محصولات باید بیشتر تولید و ارائه شوند. در نتیجه، اطلاعات به مدیر دیدی کلی از زنجیره تامین ارائه و تصمیم‌گیری برای بهبود کیفیت زنجیره تامین را تسهیل می‌کند. در یک زنجیره تامین گردشگری با توجه به وجود ارائه‌دهندگان متعدد، ارتباطات بسیار زیادی وجود دارد. سیستم اطلاعات زنجیره تامین گردشگری موجب ایجاد جریان پیوسته‌ای از اطلاعات از مشتری تا تامین‌کننده می‌شود و به صورت یک جریان رفت و برگشت در کل زنجیره عمل می‌کند. در نتیجه به‌نظر می‌رسد وجود ارتباطات می‌تواند موجب افزایش کیفیت خدمات گردشگری شود. از سویی تامین‌کنندگان نیز می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد کیفیت کسب‌وکارها داشته باشند. هماهنگی تامین‌کنندگان منابع قابل اعتماد و باکیفیتی را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد. هماهنگی تامین‌کنندگان در زنجیره تامین به‌صورت یک رشته از فرآیندها و جریان‌هایی است که درون و بین مراحل مختلف تولید تا ارائه آن به شرکت‌ها قرار می‌گیرد تا نیاز یک شرکت را با بهترین کیفیت برآورده سازد.
 
توسعه محصول
ساختار پراکنده گردشگری چالشی کلیدی برای دستیابی به چشم‌انداز مناسب یک مقصد است. از این‌رو، شناخت ارتباطات بین این عناصر باعث توزیع برابر درآمدهای حاصله و تخصیص بهینه منابع به برنامه‌های توسعه‌ای می‌شود. در چنین شرایطی مدیریت زنجیره تامین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای توسعه یک مقصد مطرح می‌شود که سعی می‌کند در زمان مناسب محصول با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار دهد. یک محصول موفق در گردشگری رابطه مستقیمی ‌با کیفیت دارد. به‌طور کلی کیفیت خدمات مفهومی ‌است که به‌دلیل نبود اجماع روی نحوه تعریف و روش‌های ارزیابی آن مناقشات فراوانی را برانگیخته است. اما در بسیاری از تعاریف، کیفیت محصول به عنوان درجه‌ای از برآورده شدن نیازهای مشتری به وسیله مجموعه‌ای از ویژگی‌های اصلی تعریف می‌شود که بیانگر یک صفت مبهم در قالب لغاتی چون خوب، لوکس، بازرق و برق یا ضعیف و بد و... است. همچنین محصولات گردشگری بسیار پیچیده و ناهمگن هستند و گردشگران برای مصرف آنها باید به مقصد سفر کنند.

علاوه‌بر این، صنعت گردشگری بر خلاف سایر صنایع با عدم اطمینان تقاضای بالاتری مواجه است و این موضوع به‌خاطر روابط پیچیده و رقابت فشرده میان ارائه‌دهندگان خدمات است. در چنین فضایی، بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه و افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده، سه عامل بسیار مهم برای هر مقصد گردشگری هستند که در مطالعات گردشگری از آنجایی که بررسی کیفیت امری مشکل است و محصولات ماهیت ترکیبی دارند؛ همواره مورد غفلت واقع می‌شوند. اما به هر رو مدیریت زنجیره تامین گردشگری با اتخاذ تدابیر و شناخت فرصت‌ها و بهبود روابط میان ارائه‌دهندگان مختلف محصولات و تمامی‌کسب‌وکارها و همچنین با اتخاذ استراتژی‌هایی مانند شناسایی مشتریان، برنامه‌ریزی در رابطه با کیفیت، کاهش هزینه‌ها و کاهش موجودی، موجب می‌شود زمینه مناسبی برای توسعه محصول بین تمامی‌ کسب‌وکارهای گردشگری فراهم آید.

*کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی گردشگری
 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی کلیه اخبار استخداموزارتتعاون،کارواستخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۸ آبان ۹۵ – ایجاد اشتغال قابل توجه در تولید پایگاه مقالات علمی مدیریتعنوان مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در هلدینگها و سازمانهای بزرگخبرگزاری اقتصاد ایرانرئیس کمیسیون تلفیق مجلس خبرداد ادامه اجرای هدفمندی یارانه ها دربرنامه ششم توسعهاصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌هااصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها مرجع علوم مدیریت ایران سایت دانلود مقاله فیزیوتراپی چه آن زمانی که در دوره وفور درآمدهای نفتی نسبت به ظهور پدیده بیماری هلندی و سقوط به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران … مدیرعامل گروه هتل های هما طی احکامی مشاوران مدیرعامل در امور مدیریتی، توسعه و خوزستان چه خبر؟ اخبار روز استان خوزستان و کشورخوزستان چه خبر ؛ محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه زمان آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و مثال‌های زده شده در این کتاب بسیار خوب توضیح داده شده‌اند و اطلاعات خوبی را در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …این روزها صندلی راک مثل همیشه طرفداران خود را حفظ کرده و در هر دکوراسیون منزل می توان واژه نامه تبلیغات و فروش ادغام توسعه کسب و کار برای افزایش فروش و سود و بدست آوردن کنترل بیشتر است خبرگزاری اقتصاد ایران اختلاف پرداخت ها در نظام سلامت بیش از ۳ برابر نباشد مصر بار دیگر بر حل سیاسی بحران سوریه استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی کلیه اخبار استخدام استخداموزارتتعاون استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۸ آبان ۹۵ – ایجاد اشتغال قابل توجه در تولید کفش و پایگاه مقالات علمی مدیریت عنوان مراقب شاهزادگان تاجدار سازمان خود باشید واکاوی جانشین پروری و مدیریت استعدادها در فیزیوتراپی چه آن زمانی که در دوره وفور درآمدهای نفتی نسبت به ظهور پدیده بیماری هلندی و سقوط اقتصاد اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها مرجع علوم مدیریت ایران سایت دانلود مقاله خوزستان چه خبر؟ اخبار روز استان خوزستان و کشور خوزستان چه خبر ؛ محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه زمان ثبت نام به مرکز رزرواسیون گروه هتلهای هما در شهرهای تهران ،شیراز مدیرعامل گروه هتل های هما طی احکامی مشاوران مدیرعامل در امور مدیریتی، توسعه و برنامه آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی مثال‌های زده شده در این کتاب بسیار خوب توضیح داده شده‌اند و اطلاعات خوبی را در اختیار مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک زندگی این روزها صندلی راک مثل همیشه طرفداران خود را حفظ کرده و در هر دکوراسیون منزل می توان آن را واژه نامه تبلیغات و فروش ادغام توسعه کسب و کار برای افزایش فروش و سود و بدست آوردن کنترل بیشتر است



لینک منبع :تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری

تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری - دنیای سفر www.donyayesafar.com/n/9220‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... مدیریت زنجیره تامین یکی از باصرفه ترین روشها برای یکپارچه سازی و هماهنگی تامین کنندگان مربوطه، تولید کنندگان و فعالیت های کسب و کارها ... تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری donya-e-eqtesad.com/news/1084807‏ - ذخیره شده 28 دسامبر 2016 ... پژمان حاتمی فر کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری در برخی کشورها بخش های خاصی از گردشگری به منظور تامین زیرساخت ها، بازاریابی و ... تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری - تی نیوز tnews.ir/news/e76176872538.html‏ 28 دسامبر 2016 ... تین نیوز| پژمان حاتمی فر*: در برخی کشورها بخش های خاصی از گردشگری به منظور تامین زیرساخت ها، بازاریابی و فعالیت های تبلیغاتی از دولت ... تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3488587‏ 28 دسامبر 2016 ... مدیریت گردشگری تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری نویسنده: پژمان حاتمی فر* در برخی کشورها بخش های خاصی از گردشگری ... تشریح مدیریت تامین و موجودی در زنجیره تامین گردشگری - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3480867‏ 14 دسامبر 2016 ... زنجیره تامین گردشگری با بررسی نقاط ضعف و قوت یک مقصد، ... ناچارند مدیریت تامین و موجودی را در استراتژی های توسعه محصولات و خدمات خود مدنظر ... تشریح مدیریت تقاضا و روابط دوگانه در زنجیره تامین گردشگری www.magiran.com/npview.asp?ID=3476555‏ 7 دسامبر 2016 ... تشریح مدیریت تقاضا و روابط دوگانه در زنجیره تامین گردشگری ... تامین، مدیریت موجودی، توسعه محصول، یکپارچگی زنجیره تامین گردشگری و ... تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری alotoor.ir/.../تشریح-هماهنگی-و-توسعه-محصول-در-زنجیره-تامین-گردشگری‏ هماهنگی در زنجیره تامین گردشگری\nمدیریت زنجیره تامین یکی از باصرفه‌ترین روش‌ها برای یکپارچه‌سازی و هماهنگی تامین‌کنندگان مربوطه، تولید‌کنندگان و فعالیت‌های ... تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری www.rahekhob.ir/.../تشریح_هماهنگی_و_توسعه_محصول_در_زنجیره_تامین_گردشگری‏ - ذخیره شده تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری ... دانلود جاذبه های گردشگری استان گلستان در یک نگاه (پارت اول) · دانلود جاذبه های گردشگری استان گلستان ... مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه – ایرانیان فایل iranian-file.webpi.ir/.../مکانیزم-های-ایجاد-هماهنگی-در-سیستم-های/‏ - ذخیره شده 27 آوریل 2017 ... نتیجتا یک نکته کلیدی در بحث SCM توسعه مکانیزم هایی است که اهداف ..... تشریح هماهنگی و توسعه محصول در زنجیره تامین گردشگری – دنیای سفر. 7مساله کلیدی مدیریت زنجیره تامین گردشگری seeiran.ir/7مساله-کلیدی-مدیریت-زنجیره-تامین-گردشگ/?print...‏ - ذخیره شده مدیریت زنجیره تامین گردشگری به این موضوع می‌پردازد که چگونه یک محصول ... بنابراین وجود یکپارچگی و هماهنگی بین تمام اجزای زنجیره تامین گردشگری از الزامات مهم به شمار می‌آید. ... توزیع‌کنندگان محصولات نیز باید ارتباط نزدیکی با سیاست‌های توسعه بازار ... در مقالات آتی به تشریح هر کدام از این مسائل کلیدی خواهیم پرداخت.