مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران

[ad_1]

وب سایت چرخان - پیمان گل‌کار: این روزها ظاهرا تب واردات خودرو به بازار کشورمان بسیار داغ است و هر از چند گاهی، شرکت‌های گوناگون با نام نماینده رسمی، وارد کننده اصلی و خلاصه برچسب‌های مختلف، اقدام به واردات محصولات روز جهان به داخل کشور کرده و با توجه به شرایط متفاوت خودرو در ایران و علاقه زیاد کاربران داخلی، سودهای کلانی را به دست می‌آورند.

 قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران و خودرویی که ارزش خرید ندارد!

یکی از این شرکت‌ها که جدیدا اقدام به واردات خودروهای نیسان کرده است، جهان نوین آریا نام دارد که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک گروه سهیل بهوان از کشور عمان و گروه جهانگیر آریا از ایران است و تمرکز خود را بر روی خودروهای نیسان قرار داده و به عنوان نماینده رسمی فروش این برند ژاپنی، خودش را در بازار کشورمان مطرح کرده است.

این شرکت در ابتدای آغاز فعالیت، خودروی محبوب نیسان جوک را به بازار ایران عرضه نمود و سپس در دومین گام، چند روز پیش از نیسان ایکس تریل رونمایی کرد و در مراسمی که در یکی از نمایندگی‌های شهر تهران خود برپا نمود، مشخصات کامل و قیمت آن را به صورت رسمی اعلام نمود.

نیسان ایکس تریل عرضه شده، سومین نسل از این خودروست که از سال ۲۰۱۳ تولید می‌شود و نسخه ۲۰۱۷ آن با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، گیربکس اتوماتیک CVT و دو دیفرانسیل در ایران عرضه خواهد شد.

اما نقطه قابل تامل در این بین، نحوه قیمت گذاری این خودروست که به نوعی برق را از سر خریدار می‌پراند و رسما اعلام می‌کند که این خودرو نه برای رقابت، بلکه برای سود بسیار بالای جهان نوین آریا در کشورمان عرضه شده است و نه تنها ارزش خرید ندارد، بلکه در برابر رقبایش هم هیچ حرف خاصی را نخواهد داشت.

قیمت نیسان ایکس تریل رقم نجومی ۲۴۸ میلیون تومان اعلام شده، آن هم برای محصولی که یک خودروی کراس اوور متوسط از برندی است که به ساخت ماشین‌های اقتصادی هم شهرت دارد و ایکس تریل در هیچ کجای دنیا به عنوان یک محصول لوکس شناخته نمی‌شود.

 قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران و خودرویی که ارزش خرید ندارد!

برای بررسی دقیق‌تر این موضوع، قیمت روز این ماشین را در کشور امارات متحده عربی و آمریکا جستجو کردیم. این ماشین در شهر دبی و برای نسخه ۲ دیفرانسیل با همین موتور، ۹۴ هزار درهم قیمت دارد که اگر با ارز آزاد همین امروز حساب کنیم، مبلغی در حدود ۱۰۳ میلیون تومان می‌شود. این خودرو در کشور آمریکا با نام Rogue شناخته می‌شود و در بازار رقابتی آنجا، نیسان برچسب قیمتی در حدود ۲۴هزار دلار را انتخاب کرده که با هزینه مالیات و حمل و نقل در حدود ۲۶هزار دلار می‌شود. اگر این عدد را در دلار آزاد امروز ضرب کنیم، به عدد ۱۰۲ میلیون تومان می‌رسیم که همین رقم نشان از فاصله فاحش بین خودروی عرضه شده در داخل با دو بازار مهم جهانی می‌دهد.

مشخص نیست که چرا بهای این خودرو در ایران چنین تفاوت فاحشی دارد و افزایشی نزدیک به ۱۵۰ درصد در آن دیده می‌شود، آن هم در حالتی‌که بالاترین سطح تعرفه واردات در کشور ۵۵ درصد تعیین شده و با اضافه شدن عوارض، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه پلاک گذاری، سود وارد کننده (البته اگر منطقی باشد!) و سایر موارد به عدد ۱۰۰ درصد هم نباید برسد.

در واقع چنین قیمت گذاری عجیب و غریبی که قاعدتا شرکت وارد کننده بایستی در قبال آن پاسخگو باشد، هیچ توجیهی در خرید نیسان ایکس تریل باقی نمی‌گذارد و در شرایطی که رقبای این محصول چون هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج بهایی زیر ۲۰۰ میلیون تومان دارند، دلیلی بر خرید این خودرو باقی نمانده و بدون شک می‌توان آن را یک پروژه شکست خورده پیش از آغاز فروش دانست! مقایسه این محصول با توجه به ظاهر و حتی آپشن و قدرت موتور، با خودروهایی چون هیوندای سانتافه و یا کیا سورنتو هم نمی‌تواند چندان منطقی باشد، چون علاوه بر برتری خودروهای کره‌ای، باز هم قیمت منطقی‌تری نسبت به بهای ایکس تریل دارند.

نظر شما در این ارتباط چیست؟ فکر می‌کنید که چرا یک خودرو با چنین اختلاف قیمتی وارد کشور می‌شود و این سیاست قیمت گذاری بر اساس چه ساز و کاری تدوین شده است؟ آیا شما حاضر هستید که ۲۴۸ میلیون تومان برای یک کراس اوور متوسط و معمولی (البته در سطح جهانی) پرداخت کنید؟


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب خودرو بانک سایت تخصصی خودروها و ماشین های موجود در ایرانخودروبانک، سایت تخصصی خودرو ها و ماشین های موجود در ایران در این سایت تست و بررسی فروش نیسان جوک ،میکرا ،قشقایی و قیمت و …بازارمدیرعامل شرکت جهان نوین نماینده نیسان ژاپن در ایران از آغاز پیش فروش خودروهای نیسان قیمت ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خودروهای جدید پژو در ایرانقیمت ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خودروهای جدید پژو در ایران عصر خودرو مدیرعامل شرکت عصر خودرو جزئیات نهایی قرارداد رنونیسان با ایراناز سوی وزیر صنعت در گفت و گو با عصر خودرو اعلام شد جزئیات نهایی قرارداد رنونیسان مشخصات کلی وانت نیسان دوگانه سوزاطلاعات فنی خودروها قیمت خودرو اخبار اطلاعیه های فروش شرایط فروش محصولات ام جی با پربیننده ترین و آخرین اخبار حوادث روز ایران و جهانسگی که از شدت گرسنگی در ایران خودکشی کرد تصویر تغییر نام یک فیلم در جشنواره آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران و دیگر …آخرین اخبار انتخابات های ایران و جهان آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران خودرو بانک سایت تخصصی خودروها و ماشین های موجود در ایران خودروبانک، سایت تخصصی خودرو ها و ماشین های موجود در ایران در این سایت تست و بررسی خودرو ها و فروش نیسان جوک ،میکرا ،قشقایی و قیمت و مشخصات بازار مدیرعامل شرکت جهان نوین نماینده نیسان ژاپن در ایران از آغاز پیش فروش خودروهای نیسان خبر داد بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو اتومبیل بانک اطلاعات خودرو، قیمت خودرو، قیمت ماشین،قیمت اتومبیل مقایسه و انتخاب ماشین قیمت ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خودروهای جدید پژو در ایران قیمت ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومانی خودروهای جدید پژو در ایران عصر خودرو مدیرعامل شرکت مشترک عصر خودرو جزئیات نهایی قرارداد رنونیسان با ایران از سوی وزیر صنعت در گفت و گو با «عصر خودرو» اعلام شد جزئیات نهایی قرارداد رنونیسان با ایران مشخصات کلی وانت نیسان دوگانه سوز شما میتوانید در بخش اطلاعات فنی خودرو بر اساس نیاز خود و بر اساس فاکتورهای مختلف مانند پربیننده ترین و آخرین اخبار حوادث روز ایران و جهان آخرین اخبار حوادث ایران و جهاناخبار حوادث روزحوادث در تهراناخبارحوادثعکس حوادث امروز آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران و دیگر انتخابات آخرین اخبار انتخابات های ایران و جهان آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران اخبار



لینک منبع :قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران

قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران و خودرویی که ... - چرخان charkhan.com/.../قیمت-گذاری-عجیب-نیسان-ایکس-تریل-ایرا.html‏ - ذخیره شده 8 ژانویه 2017 ... قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل باعث شده تا این خودرو ارزش خرید نداشته باشد. مشخص نیست چرا شرکت جهان نوین آریا چنین قیمت بالایی را ... تصاویر برای قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران و خودرویی ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31128592‏ 8 ژانویه 2017 ... قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران و خودرویی که ارزش خرید ندارد! این روزها ظاهرا تب واردات خودرو به بازار کشورمان بسیار داغ است و هر از چند ... قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران و ... - دیجیتال سلام hi01.ir/قیمت-گذاری-عجیب-نیسان-ایکس-تریل-در-ایرا/‏ - ذخیره شده 8 ژانویه 2017 ... قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل‌ در ایران نیسان ایکس تریل عرضه شده در ... و نه تنها ارزش خرید ندارد، بلکه در برابر رقبایش هم هیچ حرف خاصی ... قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران - پورتال خبری و سبک ... tnews.ir/news/d2e677635147.html‏ رامین رضاییان مقابل قطری ها فرصت حضور در میدان را بدست نیاورد · پیشرفت ۹۵ درصدی خط ۶ مترو تهران · کی روش پای حرفش ماند/ افشین پیروانی فقط وعده بود! مقایسه رنو کولیوس 2017 با نیسان ایکس تریل - ماشین 3 www.mashin3.com/.../مقایسه-رنو-کولیوس-2017-با-نیسان-ایکس-تریل.html‏ - ذخیره شده ماشین های مورد نظر ما ماشین سامورایی نیسان ایکس تریل از دیار ژاپن و آخرین نسل از .... مشخصات فنی نیسان ایکس تریل های وارد شده به ایران به شرح زیر میباشد . .... ،، امیدوارم بعد از قیمت گذاری مجددا یک مقایسه دیگر از شما ببینیم،با تشکر مجدد بخاطر ... ورود رسمی نیسان ایکس تریل به بازار [تماشا کنید] - دیجیاتو digiato.com/.../مشخصات-فنی-و-قیمت-نیسان-ایکس-تریل-بازار/‏ - ذخیره شده 6 ژانویه 2017 ... برای مثال از جمله امکانات شاخص نیسان ایکس تریل می. ... قصد دارد تا تجربه ای متفاوت را برای مشتریان ایرانی به ارمغان آورد. ... قیمت و شرایط بازار نیسان ایکستریل ... نیز این روزها به دلیلی نامشخص دچار مشکلات شماره گذاری شده است. 1nis-10. از این رو شاید عجیب نباشد که مدیران جهان نوین آریا، نیسان اکستریل را در ... نیسان ایکس تریل - تیونینگ تاک - تالارهای خودرو tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?t=106198‏ - ذخیره شده دوستان لطفا تجربیاتتو یا شنیده هاتون در مورد نیسان بگین هرچی گشتم چیزی بدرد ... -ایرا.html قیمت گذاری عجیب نیسان ایکس تریل در ایران. بالا ... خودروی جدید نیسان ایکس تریل در تهران رونمایی شد + قیمت - ایران جیب www.iranjib.ir/.../خودروی-جدید-نیسان-ایکس-تریل-در-تهران-رونمایی-شد-+-قیمت/‏ - ذخیره شده 6 ژانویه 2017 ... خودروی جدید نیسان ایکس تریل در تهران رونمایی شد + قیمت ... قیمت نیسان ایکس- تریل فول 2016 با موتور 2500 سی‌سی و قدرت خروجی 171 ... تهویه دوگانه و استایلش ب این نیسان می ارزه و ۱۰۰ میلیون شما میتونید سرمایه گذاری کنید ... پرشین خودرو | قیمت گذاری نیسان در ایران، خوب یا بد؟ www.persiankhodro.com/.../قیمت-گذاری-نیسان-در-ایران،-خوب-یا-بد؟‏ - ذخیره شده 4 روز پیش ... پرشین خودرو: قیمت گذاری در سگمنت کراس اوورها به دلیل محبوبیتی که در بازار ... خودروی آسیایی نیسان ایکس تریل بود که ایرانی ها خاطرات خوبی از ...