مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی چیست؟

[ad_1]

آیا جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی موجب افزایش فروش می‌شود؟

physical-attractiveness-and-personality-in-advertising

چطور میتوان یک تبلیغ را به بیشترین بازدهی ممکن رساند؟ شاید با استفاده از روشهای معمول و منطقی این امر ممکن نباشد اما همیشه راه هایی برای تقلب وجود دارد!!

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ موضوع جنسیت و جذابیت جنسی در بازاریابی و تبلیغات همیشه موضوعی بوده که موردتوجه مشتریان، صاحبان کسب‌وکار و حتی دانشجویان بوده است. برخی تصور می‌کنند که جنسیت موجب افزایش فروش می‌شود، البته باوجود شواهدی مختلفی که عکس این موضوع را اثبات می‌کنند. امیدوارم این مقاله مهر تائید و پایانی باشد بر این موضوع! چراکه برخی در ذهن خود بر اساس برخی از فاکتورها تصمیم‌گیری و به این نتیجه می‌رسند که استفاده از موضوع از جنسیت درفروش تأثیرگذار است و سپس آن را به موضوع‌های دیگر بسط داده و تأثیرگذاری آن را یک اصل غیرقابل تغییر جهان‌شمول در نظر می‌گیرند. به‌هرحال هدف و مخاطب این مقاله آن دسته از افرادی است که دیگر نمی‌خواهند پول و وقت خود را برای استراتژی‌های غلط هدر دهند.

چرا افراد بسیاری تصور می‌کنند که موضوع جنسیت بر میزان فروش تأثیرگذار است؟

دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که موارد زیر تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها است:

مغز خزنده:

میل جنسی در بخشی از مغز انسان تحت عنوان مغز خزنده شکل می‌گیرد. ازآنجایی‌که افکار مردم از داخل افکار و ذهن خود آن افراد سرچشمه می‌گیرد، آن‌ها این افکار و احساسات را به موقعیت‌هایی بسط می‌دهند که در عمل هیچ ارتباطی باهم ندارند.

شنیده شدن به‌طور مکرر:

مشابه بسیاری تصورات غلط دیگر، مردم به‌کرات می‌شنوند که استفاده از جذابیت جنسی موجب افزایش فروش محصولات و خدمات می‌شود. درنتیجه، به این نتیجه می‌رسند که این موضوع حتماً باید درست باشد.

جلب‌توجه:

خواه موجب اثرگذاری بر فروش یک محصول شود یا خیر، بسیاری بر این نظر هستند که جذابیت جنسی موجب جلب‌توجه مخاطب می‌شود. اما مشکل و مسئله اصلی این است که این جلب‌توجه همیشه مثبت و اثربخش نیست.

تابو بودن یا منع مذهبی داشتن:

در برخی مجامع که در آن‌ها جذابیت جنسی نهی و منع شده، گاهی استفاده کردن یا صحبت کردن از این موضوع در عمل موجب جلب‌توجه بیشتری می‌شود. روندهای ثبت شده توسط سایت گوگل این موضوع را به‌خوبی نشان داده است.

استفاده مکرر در تبلیغات:

ازآنجایی‌که بسیاری از شرکت‌های شناخته‌شده در دنیا از موضوع جذابیت جنسی در تبلیغات خود استفاده می‌کنند، بسیاری تصور می‌کنند که یا جذابیت جنسی موجب افزایش فروش محصولات می‌شود، یا اگر این‌طور نبود مدیران تبلیغاتی این برندها از این موضوع در تبلیغات خود استفاده نمی‌کردند.

موجب افزایش فروش محصولات و خدمات مرتبط می‌شود:

جذابیت جنسی عموماً برای فروش محصولات و خدماتی کاربرد داشته و تأثیرگذار است که مرتبط با موضوع روابط جنسی و زناشویی باشد. به عبارتی می‌توان گفت استفاده از این موضوع درزمانی کاربرد دارد که کاربران نهایی جزء مصرف‌کنندگان خاص و به عبارتی تخصصی آن محصول باشند و در غیر این صورت تأثیر مثبتی بر میزان فروش ندارند.

چه زمانی استفاده از جذابیت جنسی درفروش محصول مؤثر نیست؟

پس تا اینجا کار یاد گرفتیم که استفاده از جذابیت جنسی درفروش محصولات و خدمات نامرتبط تأثیری در میزان فروش ندارد. تحقیقی که اخیرا توسط دانشگاه ویسکانسین در آمریکا انجام‌شده است به‌خوبی این موضوع را نشان داده که تبلیغات محصولات نامرتبط به موضوع روابط جنسی و زناشویی در صورت استفاده از عامل جذابیت جنسی با 10% کاهش بازدید توسط عموم مردم روبرو می‌شوند. این مطالعه درواقع اطلاعات به‌دست‌آمده توسط تجربیات دیوید اُگیلوی در طی فعالیت‌های تخصصی وی را تائید کرده است. همچنین پروفسور جِف ریچاردز نیز در این رابطه چنین اعتقاد دارد.

برخی از دلایل عدم تأثیرگذاری استفاده از جذابیت جنسی بر فروش

دلایل مختلفی در این رابطه وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

برخی از مردم را ناراحت می‌کند:

ارائه جذابیت و زیبایی جنسی به‌صورت رایگان و به‌گونه‌ای مفت و بی هزینه برای مخاطب موجب افزایش دفع و رد پیشنهاد مطرح‌شده در تبلیغ توسط عموم مردم می‌شود، خصوصاً خانم‌ها که عامل اصلی خرید محصولات در خانه و خانواده هستند.

حیله و تزویر:

برخی اعتقاددارند که استفاده از جذابیت جنسی برای فروش محصولات و خدمات نامرتبط به‌نوعی تزویر و حیله که در عمل هم موجب بی‌ارزش شدن تصویر شرکت و برند و هم محصول در نظر مخاطب می‌شود.

توجه مخاطب را از عیوب محصول دور می‌کند:

برخی دیگر اعتقاددارند که یک محصول نباید دارای ویژگی‌ها و مزایای خاص و منحصربه‌فردی برای مصرف‌کننده باشد تا شرکت برای فروش آن مجبور به استفاده از جذابیت‌های جنسی شود.

مردم کلاً محصول را فراموش می‌کنند:

آن دسته از افرادی که به یک محصول به دلایلی غیر ویژگی‌ها و مزایای خاص و منحصربه‌فرد آن جلب می‌شوند، عامل جذب‌کننده آن‌ها (در اینجا جذابیت جنسی تبلیغ) را بیشتر از هر چیز دیگر به یاد می‌آورند.

موضوع آزاد

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

رابطه جنسی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟ مشاوره جنسیآکایران همخوانی جنسی زناشویی و شخصیتی هر دو در درجه نخست اهمیت قرار دارند و نمی توان اسرار ارضای خانمها را بیاموزید،دانستنی های جنسی مشاوره جنسیاین جمله طلایی در زندگی زناشویی تان معجزه می کند اختلافات ‏خانوادگی و زناشویی در توییتر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتوییتروب‌گاه توییتر با نشانی در دسترس می‌باشد، البته در بعضی از کشورها از جمله از نگاه مردان چه زنانی زیبا هستند؟ – جدیدترین اخبار …ازنگاهمردانچهزنانینارسایی قلبی و سابقه مصرف مواد علت مرگ جورج مایکل دانش آموزان مدرسه ای در کرمانشاه در نیک صالحی پرتال سرگرمی، روانشناسی، پزشکی، مد، …نیک صالحی اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون،آشپزی،گردشگری افشاگری سولماز از فساد اخلاقی در مسابقه استیج من و …افشاگریسولمازازفسادافشاگری سلماز روی آنتن زنده برنامه استیج من و تو در برنامه زنده شب گذشته مسابقه محمدرضا حیاتی در کنار همسرش عکس و بیوگرافی …جالب و خواندنیحیاتی کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامهٔ اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتبا درج این ابزار در سایت و وبلاگ خود ، می توانید صفحاتی که بیشترین بازدید را در بازه از علی ضیا و مصطفی زمانی تا الناز شاکردوست و رعنا …اخبار داغاز علی ضیا و مصطفی زمانی تا الناز شاکردوست و رعنا آزادی ؛ مجردها و متاهلان سینما و فیلم کارگاه حضوری و تصویری فن بیان و صداسازی …فنبیانصداسازیفن بیان و صدا سازی از جمله نیازهای ضروری هر انسان موفق است که در این کارگاه به مهارت رابطه جنسی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟ مشاوره جنسی رابطه جنسی چند درصد ازدواج است؟ بنا به گزارش آکاایران دکتر بهنام اوحدی، روانپزشک و اسرار ارضای خانمها را بیاموزید،دانستنی های جنسی مشاوره جنسی این جمله طلایی در زندگی زناشویی تان معجزه می کند اختلافات ‏خانوادگی و زناشویی در صدر توییتر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد توییتر وب‌گاه توییتر با نشانی در دسترس می‌باشد، البته در بعضی از کشورها از جمله ایران و چین از نگاه مردان چه زنانی زیبا هستند؟ – جدیدترین اخبار ایران و ازنگاهمردانچه نارسایی قلبی و سابقه مصرف مواد علت مرگ جورج مایکل دانش آموزان مدرسه ای در کرمانشاه در شعله نیک صالحی پرتال سرگرمی، روانشناسی، پزشکی، مد، دکوراسیون، آشپزی نیک صالحی اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،دکوراسیون،آشپزی،گردشگری افشاگری سولماز از فساد اخلاقی در مسابقه استیج من و تو افشاگریسولمازاز رسوایی های تازه از پشت صحنه من و تو سایت خبری ممٺاز نیوز در برنامه زنده امشب مسابقه استیج من محمدرضا حیاتی در کنار همسرش عکس و بیوگرافی ساتین جالب و خواندنی حیاتی کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامهٔ اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در بخش یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایت با درج این ابزار در سایت و وبلاگ خود ، می توانید صفحاتی که بیشترین بازدید را در بازه زمانی از علی ضیا و مصطفی زمانی تا الناز شاکردوست و رعنا آزادی اخبار داغ از علی ضیا و مصطفی زمانی تا الناز شاکردوست و رعنا آزادی ؛ مجردها و متاهلان سینما و تلویزیون



لینک منبع :تاثیر جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی چیست؟

تاثیر جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی چیست؟ - آلامتو www.alamto.com/physical-attractiveness-and-advertising.html 31 دسامبر 2016 ... تاثیر جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی چیست؟:چطور میتوان یک تبلیغ را به بیشترین بازدهی ممکن رساند؟ شاید با استفاده از روشهای معمول و ... تاثیر جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی چیست؟ -آکا www.akairan.com/.../physical-attractiveness-and-advertising.html‎Cached24 جولای 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد تاثیر جذابیت جنسی در تبلیغات و بازاریابی چیست؟ ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در ... نقدی بر بزرگان کوچک پوشک مرسی - رصد رسانه rasadrasane.com/نقدی-بر-بزرگان-کوچک-پوشک-مرسی/‎Cached6 مارس 2016 ... ... بخشی از نکات قابل توجه این تبلیغات جذابیت های جنسی است که نوع تبلیغات ... تیزرهای تبلیغاتی پوشک مرسی به دلیل متفاوت بودن و جذابیت کانسپت های اجرا شده توانسته تاثیر مستقیمی بر روی مخاطب عام و ... کند اما بدلیل ضعیف بودن برخی از فعالیت های بازاریابی این برند سهم .... تبلیغات چاپی چیست؟ اثربخش‌ترین استراتژیهای تبلیغاتی | وب سایت مهندس امید رجائی omidrajaei.com/2016/09/.../اثربخش‌ترین-استراتژیهای-تبلیغاتی/‎Cached19 سپتامبر 2016 ... به راستی استراتژی‌های تبلیغاتی پشت این برندها چیست؟ ... کمپین‌هایی هستند که موفقیت یا شکستت عملیات فروش و بازاریابی را رقم می‌زنند. ... زمانی که یک شرکت بتواند در برابر مخاطبان خود جذابیت داشته و برای آن ... نوزادان یا از حیوانات کوچک می‌تواند احساسات مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دهد. ... جاذبه‌های جنسی. در نگاه مرد لاغری زن جذاب نیست - ایران سلامت forum.iransalamat.com/.../در-نگاه-مرد-لاغری-زن-جذاب-نیست-40122/‎Cached Similarدر نگاه مرد لاغری زن جذاب نیست از دیر باز همواره محققین علوم جنسی و علوم رفتاری بر آ. ... در رسانه های گروهی و وسایل تبلیغاتی به عنوان الگوی جذابیت بدنی ارائه ... سود سالیانه 40 میلیون دلاری حاصل از فروش فراورده های لاغری چنان اغوا ... مرکز اطلاع رسانی تبلیغات کشور | آموزش تخصصی تبلیغات و ... domino-graph.ir/page/53/?wordfence_logHuman=1&hid...‎Cached2 ا کتبر 2016 ... خصوصیات تأثیرگذار شخصیت بر رفتار خرید مصرف‌کننده – بخش اول ... مرتبط با آن برای بازاریابان اهمیت داشته باشد، پس اصلاً شخصیت چیست؟ ... شخصیت بر رفتار خرید مصرف کننده و تاثیر آن بر بازاریابی و فروش محصول اشاره کردیم ... مرکز تخصصی آموزش تبلیغات کشور موضوع جنسیت و جذابیت جنسی در ... [PPT] اصول بازاریابی www.sarmadsaidi.com/elearning/Principles%20of%20Marketing.pps‎Cached Similarمدیران فروش; فروشندگان; مدیران تبلیغات; کارکنان تبلیغات پیشبرد فروش ..... بازاریاب باید بداند چه کسانی در تصمیم گیری خرید تأثیر دارند و نقش هر کدام از آنان چیست. ..... ساختاری را مورد بررسی قرار دهد که در بلندمدت در جذابیت ایت قسمت تأثیر دارند. ..... سطوح مختلف موجودی جنسی نیز برای تأمین رضایت مشتری اهمیت دارند. تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثر بخشی تبلیغات news0.ir/.../تاثیر%20جذابیت%20افراد%20مشهور%20و%20اثر%20بخشی%20...‎Cached... تبادل نظر درباره ایجاد یک تشکل واحد برای همه واحدهای اقامتی کشور · تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثر بخشی تبلیغات · نماهنگ زیبای دلخوشی با صدای مرتضی گلی ... [PDF] تصویر بدنی بهرتی بسازیم https://sllc.umd.edu/sites/sllc.umd.edu/.../Chapter-3-v11%20%28.pdf‎Cachedمزه ی تلخ خشونت و آزار جسمی، جنسی عاطفی را چشیده ایم همواره گرفتار احساس نا امنی ... شکل رفتاری بروز کند که آن را »بی نقص گرایی« می نامیم و بر اثر آن در سراب ... اگر جذابیت نداشته باشند به احتمال زیاد برای به دست ... حاصل از تبلیغات صنایع غذایی، مد، زیبایی، و تغذیه .... به آن است، برخی کشورها با جلوگیری از فروش مواد. روانشناسی رنگها ؛ ترکیب رنگ در تبلیغات بازاریابی فروش | پیردانا jayino.com/.../marketing.../color-psychology-mixing-colour-marketing/‎Cached Similar22 مه 2014 ... روانشناسی رنگها ؛ ترکیب رنگ در تبلیغات و بازاریابی ، تاثیر روانشناسی رنگها در ... نارنجیِ مایل به قرمز : نمایانگرِ آرزو، غریزه ی جنسی، لذت، تسلط، ... و برای وضوح نیاز به یک رنگِ تیره دارد، سایه های رنگِ زرد جذابیتِ دیداری ندارند ...