مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟

[ad_1]

 

تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸

Share/Save/Bookmark

 

سونا اتاقی کوچک ساخته‌شده از چوب سرو با دمای کنترل‌شده است که به منظور ... سونا خشک حتماً باید از چوب روسی ساخته شود که به صورت لنبه سونایی شکل داده شده باشد.

به گزارش بلاغ، محققان در یک مطالعه ۲۰ ساله با ارزیابی ۲۰۰۰ مرد میانسال دریافتند مردانی که چهار تا هفت بار در هفته از سونا استفاده می کنند، نسبت به افرادی که یک بار در هفته حمام سونا می گیرند، ۶۶ درصد کمتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.

این مطالعه نشان داد که هرچه میزان استفاده از سونا بیشتر شود، احتمال ابتلا به آلزایمر کاهش می یابد.
محققان در تحقیقات قبلی دریافته بودند که حمام سونای مکرر به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مرگ ناگهانی قلبی، خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر و سایر حوادث قلبی و همچنین مرگ و میر کلی را کاهش می دهد.
محقق ارشد تحقیق، جری لاوکانن استاد دانشگاه فنلاند شرقی در این باره می گوید: «حمام سونا می تواند هم از قلب و هم از حافظه محافظت کند.»

سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟

با این حال، مشخص شده است که سلامت قلب و عروق بر مغز نیز تاثیر می گذارد. حس سلامتی و آرامشی که در طول سونا تجربه می شود، نیز می تواند نقش داشته باشد.
اثرات سونا در احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر اشکال زوال عقل در مطالعه ای با عنوان مطالعه عوامل خطر بیماری قلبی مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۲۰۰۰ مرد میانسال را که در بخش شرقی فنلاند زندگی می کردند ارززیابی کرد.
شرکت کنندگان مطالعه بر اساس تعداد دفعات استفاده از حمام سونا، به سه گروه تقسیم شدند: کسانی که یک بار در هفته حمام سونا می گرفتند، کسانی که دو تا سه بار در هفته حمام سونا می گرفتند و کسانی که چهار تا هفت بار در هفته حمام سونا می گرفتند.
این مطالعه نشان داد در میان کسانی که چهار تا هفت بار در هفته از سونا استفاده می کردند، خطر ابتلا به هر نوع زوال عقل، ۶۶ درصد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، ۶۵ درصد کمتر از کسانی بود که فقط یک بار در هفته از سونا استفاده می کردند.

 

مرجع : خبرگزاری مهر

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بهترین روش ها برای سم زدایی از بدنسم زدایی ا بدن ، چگونگی سم زدایی بدن ، چگونه بدن را سم زدایی کنیم ، رژیم غذایی برای سم چگونه پوستی زیبا داشته باشیم؟سایر مطالب پزشکی سلامت ناخن ها وقتی ناخن‌ها خبر از یک مشکل سلامت جدی می‌دهند کاهش بهترین روش ها برای سم زدایی از بدن صبحانه را نادیده نگیرید اگر صبحانه نخورید چه میشود؟ صبحانه ای با مقدار مناسب پروتئین چگونه پوستی زیبا داشته باشیم؟ شما می توانید پوست خود را حتی در مدت کوتاهی نظیر یک تا دو ماه بهبود ببخشید اول با ماساژ کار



لینک منبع :سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟

سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟ - پرشین وی www.persianv.com/pezeshki/366894.php‎Cached5 ژانویه 2017 ... سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟ «سونا» ریسک ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. محققان در یک مطالعه ۲۰ ساله با ارزیابی ۲۰۰۰ مرد میانسال ... سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟ rooykard24.com/news/.../سونا-چه-تاثیراتی-را-بر-سلامت-مغز-میگذارد‎Cached7 ژانویه 2017 ... سونا اتاقی کوچک ساخته‌شده از چوب سرو با دمای کنترل‌شده است که به منظور ... سونا خشک حتماً باید از چوب روسی ساخته شود که به صورت لنبه سونایی ... سونا چه تاثیری در سلامت قلب و عروق دارد؟ - روزنه rozanehonline.com/سونا-چه-تاثیری-در-سلامت-قلب-و-عروق-دارد؟/‎Cached15 آوریل 2017 ... سونا چه تاثیری در سلامت قلب و عروق دارد؟ .... در معرض احتمال ابتلا به بیماری تصلب سرخرگ‌ها، سکته مغزی و بی‌نظمی ضربان قلبی قرار می‌گیریم. شنا از پیری مغز جلوگیری می‌کند | iranfina iranfina.com/1396/03/شنا-از-پیگیری-مغز-جلوگیری-می‌کند/‎Cached6 ژوئن 2017 ... پیش از این مطالعات مختلف نشان داده بود که شنا باعث افزایش سلامت و حس جوانی ... می‌شود و بر روی سیستم عصبی بدن نیز تاثیرات مفیدی می‌گذارد. تاثیرات متقابل روابط جنسی و روماتیسم - نبض ما nabzema.ir/24063/تاثیرات-متقابل-روابط-جنسی-و-روماتیسم.html‎Cached14 فوریه 2017 ... بیماری های التهاب مفاصل و روماتیسم و سلامت جنسی افراد تاثیرات متقابلی بر ... سرطان · روماتولوژی · پوست و مو · قلب و عروق · گوارش و کبد · زنان و زایمان · مغز و اعصاب ... آرتریت تاثیر سوء بر روی خلق و خو و اعتماد بنفس شما می گذارد. ... یا استفاده از ماساژور برای کاهش سفتی عضلات و در صورت امکان استفاده از سونا ... کانال "cohortrafsanjan" telegchannel.com/channel/cohortrafsanjan/3031764281787146687?... مرکز بررسی سلامت عمومی رفسنجان ... سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟ ... زنجبیل از جمله گیاهان دارویی معطر و تند است که فواید سلامت مختلفی را ارائه می ... کانال "cohortrafsanjan" - انصراف telegchannel.com/channel/cohortrafsanjan/3031764281787146687?page... cohortrafsanjan@. مرکز بررسی سلامت عمومی رفسنجان. 158. 458. گزارش کانال ... cohort studies center 13:12 95/11/19. سونا چه تاثیراتی را بر سلامت مغز میگذارد؟ آیا سونا پوست را زیبا و به بدن آرامش میدهد؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/9770_فواید-سونا-را-باهم-مرور-کنیم.html/‎Cached Similar27 نوامبر 2013 ... سونا های سنتی، حمام بخار تمام بدن را نرم و راحت میکند فقط باید از موهای خود ... سونا علاوه بر مزایای مراقبتی از پوست، برای سلامتی و تندرستی شما ... کنار گذاشتن ورزش چه تاثیری بر مغز می‌گذارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/sport/public.../effect5-brain-exercise.html‎Cachedهمانطور که همه می‌دانیم ورزش کردن به طور مرتب فوائد متعددی برای سلامت مغز به همراه دارد و می‌تواند مهارت‌های فکری و حافظه را تقویت کند و احتمال زوال عقلی را در سنین بالا ... مغز - ایسنا www.isna.ir/page/archive.xhtml?mn=12&wide=0...1...مغز ساخت ویلچری که با سیگنال مغز حرکت می‌کند/ارائه بازی برای درمان کودکان بیش‌فعال ... منظم از سونا سبب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و انواع دیگر بیماری‌های زوال عقل می‌شود. ... این مساله واضح است که ورزش برای سلامت بدن مفید است با این حال ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر عضلات بر مغز و فعالیت‌های مغزی نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.