مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فایده‌های آب آناناس برای بدن

[ad_1]
مفیدستان:
موثرتر از شربت سرفه

سرفه علت‌‌های مختلفی دارد از جمله عفونت تنفسی مانند برونشیت، ذات ‌الریه، واکنش به حساسیت، عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا و مصرف داروهایی مانند داروهای فشار خون نیز می‌تواند به سرفه منجر شود. علت هر چه باشد، سرفه‌های مداوم می‌تواند زندگی فرد را مختل کند به ویژه اگر هنگام خواب باشد. اگر چه شربت‌های سرفه متنوعی در بازار یافت می‌شود اما نتایج بررسی‌‌های اخیر نشان می‌دهد که آب آناناس می‌تواند در این امر موثر واقع شود.

به نقل از سایت «Health news» در سال ۲۰۱۰ محققان هندی تاثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران مبتلا به سل آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو موثرتر است. بروملین نوعی آنزیم با خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضد التهاب است که آزردگی گلو را کاهش می‌دهد. آناناس حاوی این آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌‌های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت را برای بدن آسان‌‌تر می‌کند.


سرشار از آنتی‌اکسیدان‌

آب آناناس سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این خبر بسیار خوبی است زیرا آنتی‌اکسیدان‌‌ها با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از شما در برابر پیری و سرطان محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مانند توپ‌های جنگی عمل می‌کنند که مدام در حال حمله به سلول‌های شما هستند. حمله رادیکال‌‌ها به سلول‌‌های شما باعث تخریب بیرونی سلول‌‌ها یا حتی تخریب DNA داخل سلول می‌شود که همین امر علت اصلی بسیاری از سرطان‌ها است. با مصرف آب آناناس در واقع آنتی‌اکسیدان بیشتری را وارد بدن خود کرده و از بروز پیری و برخی انواع سرطان جلوگیری می‌کنید.

حاوی مواد مغذی

برای مثال، ویتامین C بسیاری در آناناس موجود است که همانطور که همه ما می‌‌دانیم، این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی و در نتیجه کاهش احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌‌ها بسیار موثر است. در عین حال، آناناس از لحاظ وجود ویتامین ۱ B نیز بسیار غنی است؛ مانند سایر ویتامین‌های B، این نوع ویتامین در تبدیل قند به انرژی بسیار موثر است. در نتیجه مصرف این ویتامین به شما کمک می‌کند در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید. همچنین میزان منیزیم و کلسیم (مفید برای استخوان‌ها) که هر یک نقشی حیاتی در بدن ما ایفا می‌کنند، در آب آناناس بسیار زیاد است.

خاصیت ضدالتهابی با بروملین

آناناس دارای مقادیر زیادی بروملین است. بروملین یک آنزیم ضدالتهاب است. این ماده برای مقابله با آسیب ‌دیدگی‌ها و ورم مفاصل بسیار مفید است. اگر شما مبتلا به بیماری ورم مفاصل هستید، پس باید آب آناناس را یکی از نوشیدنی‌های محبوب خود کنید. همچنین در تنظیم قند خون هنگام شوک‌های ناگهانی موثر است. آب آناناس یک داروی ضد التهابی طبیعی است. شاید بهترین مزیتش این است که عوارض جانبی نامطلوب که داروهای ضد التهاب دارند را ندارد.

هضم بهتر غذا

یکی دیگر از خواص آناناس که معمولا به آن اشاره می‌شود، تاثیر آن در بهبود سیستم گوارش و هضم غذا است. این اثر نیز به دلیل وجود آنزیم بروملین است که به تجزیه پروتئین‌ها کمک می‌کند. برخی پروتئین‌‌ها مانند پروتئین‌‌های موجود در گوشت قرمز گاه دیر تجزیه شده و در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می‌کنند. مصرف آب آناناس روند تجزیه پروتئین را تسریع می‌کند. هنگامی که آب آناناس می‌‌خورید، اگر کمی زردچوبه به آن بزنید کمک زیادی به هضم غذا می‌کند.

تقویت‌کننده و انرژی زا

آب آناناس از نظر انرژی مثل موز است. نوشیدنی ورزشی بسیار خوبی است. دارای مقدار زیادی پتاسیم است که به حفظ تعادل الکترولیتی کمک می‌کند.

تسکین کبودی و بهبود زخم

آب آناناس نیز به بهبود سریع زخم و کبودی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید نتایج سریع بگیرید، می‌توانید مستقیما آب آن را بر روی کبودی بمالید این اثرش بیشتر خواهد بود.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شش ماده طبیعی برای سم زدایی بدن، سم زدایی بدن، …با کاسنی بدنتان را سم زدایی کنید نکاتی درباره ی سم زدایی با آب هویج سم زدایی یک روزه با خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتمواد غذایی سفید رنگ چه خواصی برای بدن ما دارند ؟ بررسی ماده سفید رنگ افتادگی پوست رژیم غذایی بر اساس گروه خونی شماگروه خونی سایر مطالب تغذیه و سلامت میوه پرتقال و خاصیت های بیشماری که برای سلامتی تان در بردارد نوع غذاهای رژیمی خوش طعم بخوانیدپژوهشگران آمریکایی توصیه می‌کنند غذاهای رژیمی که خوش طعم هستند، می‌توانند برای مطالب جالب و خواندنی طب سنتی نسخه های درمانی …درمان کبد چرب طول درمان کبد چرب بین ۶ ماه تا یک سال استطبق نظر استاد خیراندیش یکی از مطالب جالب و خواندنی طب سنتی چگونه بوی کفش و …باکتری هایی که در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند، باعث ایجاد بوی بد در پاها می شوندشگردهای خانگی برای رفع بوی بد دهان آکاعسل متخصصی کار آمد برای درد های معده بهره مندی از پوستی صاف و شفاف با پاکسازی کبد و شش ماده طبیعی برای سم زدایی بدن، سم زدایی بدن، سم زدایی گیاهی لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آنکه لیمو مطالب جالب و خواندنی طب سنتی ماسک ضد چروک برای پوست خشک مطالب جالب و خواندنی طب سنتی ماسک ضد چروک برای پوست خشک طب سنتی مطالب جالب و خواندنی طب خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات مواد غذایی سفید رنگ چه خواصی برای بدن ما دارند ؟ بررسی ماده سفید رنگ افتادگی پوست را با رژیم غذایی بر اساس گروه خونی شماگروه خونی پربیننده ترین خبرها خبرنگار ایران در سوریه شهید شده است؟ پست جالب احمدرضا عابدزاده برای مطالب جالب و خواندنی طب سنتی نسخه های درمانی استاد خیر اندیش درمان کبد چرب طول درمان کبد چرب بین ۶ ماه تا یک سال استطبق نظر استاد خیراندیش یکی از نوع غذاهای رژیمی خوش طعم بخوانید پژوهشگران آمریکایی توصیه می‌کنند غذاهای رژیمی که خوش طعم هستند، می‌توانند برای کاهش وزن شگردهای خانگی برای رفع بوی بد دهان آکا عسل متخصصی کار آمد برای درد های معده بهره مندی از پوستی صاف و شفاف با پاکسازی کبد و روده کالری اب اناناس آب آناناس خواص آب آناناس



لینک منبع :فایده‌های آب آناناس برای بدن

8 فایده ی آب آناناس برای بدن - تبیان article.tebyan.net/304107/8-فایده-ی-آب-آناناس-برای-بدن‎Cached7 سپتامبر 2015 ... آب آناناس یک نوشیدنی خوشمزه است که می توانید در عین حالی که از مزه آن لذت می برید، مواد مغذی لازم و ضروری را نیز به بدن خود برسانید. در این قسمت، ... فایده‌های آب آناناس برای بدن - فرارو fararu.com/fa/news/302591/فایده‌های-آب-آناناس-برای-بدن‎Cached14 ژانویه 2017 ... آب آناناس زمانی مفید است که به‌طور طبیعی آب آن گرفته شده باشد نه اینکه بسته‌بندی شود. در اینجا برخی از مزایای آب آناناس را می‌خوانیم. 7 فایده آب آناناس برای بدن - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/details/.../7-فایده-آب-آناناس-برای-بدن‎Cached14 ژانویه 2017 ... آب آناناس زمانی مفید است که به‌طور طبیعی آب آن گرفته شده باشد نه اینکه بسته‌بندی شود. فواید آناناس برای بدن انسانها - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_9444.html‎Cached Similarاز آب آناناس می‌توان به عنوان هضم‌کننده و نرم‌کننده غذاهای مختلف نظیر گوشت استفاده کرد. همچنین از آنزیم مخصوص در آناناس می‌توان در تهیه غذاهای ژلاتینی نظیر انواع دسرها و ... خواص آناناس - ۲۳ خاصیت آناناس برای سلامتی و پوست • نوآورد www.noavard.co/خواص-آناناس-12-خاصیت-مهم-آناناس/‎Cached Similar11 نوامبر 2016 ... آنزیم بروملین باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش شده و به بدن کمک می‌کند تا به‌خوبی مواد غذایی تجزیه‌ شده و جذب شود. برای مثال با مصرف آب آناناس ... آناناس؛ میوه ای اعجاب انگیز در ترمیم زخم ها - کجارو www.kojaro.com/2016/8/1/.../every-thing-about-pineapple/‎Cached6 آگوست 2016 ... برخی از افراد با مشکل محبوس شدن آب در بدن خود مواجه می‌شوند. این مشکل که .... یکی دیگر از خواص فوق‌العاده‌ی آناناس، خاصیت ادرارآوری است. خاصیتی ... فایده‌های آب آناناس برای بدن - روزامه roozame.com/detail/1876914/فایده-های-آب-آناناس-برای-بدن‎Cached11 مه 2017 ... آب آناناس زمانی مفید است که به‌طور طبیعی آب آن گرفته شده باشد نه اینکه بسته‌بندی شود. در اینجا برخی از مزایای آب آناناس را می‌خوانیم. خواص بی نظیر آنـانـاس shafaonline.ir/fa/news/24740/خواص-بی-نظیر-آنـانـاس‎Cached Similar13 ژوئن 2014 ... گوشت و آب آناناس هر دو دارای این خاصیت هستند که ناشی از وجود ... مصرف روزانه دو حلقه متوسط آناناس تازه، بخشی از نیاز بدن به این ویتامین را تامین ... خواص انبه - با فواید و ارزش غذایی انبه آشنا شوید - مجله سلامت www.majalesalamat.com/nutrition/health-benefits-of-mangoes/‎Cached25 مه 2016 ... همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتیست. ... با آب آناناس مخلوط کنید، با توت فرنگی‌های یخی و ماست یونانی لذت گرمسیری ... 7 فایده آب آناناس برای بدن | آب آناناس زمانی مفید است که به - قطره www.ghatreh.com/news/nn35552692/فایده-آناناس-برای-بدن 14 ژانویه 2017 ... آب آناناس زمانی مفید است که به طور طبیعی آب آن گرفته شده باشد نه اینکه بسته بندی شود. -کلید واژه ها: آناناس - بسته.