مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اینجوری مشتریان تان را می پرانید!

[ad_1]
ماهنامه بازاریاب بازارساز - علیرضا داداشی: به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می کنیم رفتاری از برخی فروشندگان دیده ایم که موجب ناراحتی و آزرده خاطری ما شده اســت.

آنچه در این نوشتار قصد پرداختن به آن را داریم، برخی رفتارهای ناشایستی اســت که بعضی از دوستان فروشنده در اثر بی توجهی و شاید بی اطلاعی مرتکب می شوند و رنجش خاطر مشتریان یا مراجعین را فراهم می سازند.


این جوری مشتریان تان را می پرانید!
1. نرفتن به استقبال مشتری

تفاوتی ندارد که ما تنها فروشنده یک فروشگاه هستیم یا یکی از چند فروشنده آن، همین طور فرقی ندارد که ما نماینده عرصه محصولات یک برند هستیم و نمایندگان برندهای دیگر در کنار ما مشغول هستند یا فروشنده تمام برندهای فروشگاه هستیم. حتی مهم نیست که فروشنده محصول خودمان هستیم یا دیگران، ما فروشنده ایم و این یعنی وقتی در باز می شود و مشتری قدم به داخل فروشگاه می گذارد، ما باید با انرژی و با روی گشاده و با آمادگی کامل به استقبال او برویم.

2. بی توجهی به حضور مشتری

دوست دارم این اشتباه رفتاری را در بندی جداگانه مطرح کنم زیرا گرچه یکی از انواع استقبال نکردن اســت ولی خودش هم به شکل یک رفتار نامناسب خیلی آزاردهنده بروز پیدا می کند؛ سر فرو بردن به داخل گوشی همراه.

بنده بارها این تجربه ناخوشایند را به عنوان یک مشتری داشته ام که وقتی مشغول گفتگو با فروشنده هستم یا منتظرم که ادامه توضیحاتش را بشنوم، ناگهان کلام او قطع می شود. وقتی دقت کرده ام، متوجه شده ام که او در میانه صحبت ناگهان سر به داخل گوشی همراهش برده و مشغول خواندن یک فایل یا پست دریافتی اســت میا در زمانی که من مشغول تجزیه و تحلیل چند لحظه ای گفته های چند دقیقه پیش او شده ام، در عوض اینکه منتظر باشد تا در زمان مناسب ادامه توضیحات را ارائه کند، مشغول چک کردن گوشی همراه خود شده اســت و گاهی حتی دیده شده که فایل های دریافتی اش را به دیگر فروشندگان نشان می دهد یا برای آنها ارسال می کند.

3. غفلت از ارتباط شناسی مشتری

اینکه ما چه اندازه آماده هستیم و چه اندازه تمایل به ارتباط با مشتری داریم، حتی میزان دانش و شناخت ما از فضای کار و کسب و محصول مان نکته ای اســت که مشتری در اولین لحظات برخورد با ما متوجه آن خواهد شد.

این یعنی اینکه ما باید آن اندازه به خودمان و رفتارهای مان تسلط داشته باشیم که حتی اگر از پس شبی خسته کننده به فروشگاه آمده ایم یا در میانه روزی ناخوشایند با مشتری مواجه شده ایم، بتوانیم بر مشکلات شخصی مان غلبه کنیم و از سوی مشتری به عنوان یک فروشنده پرتوان و پر انرژی و علاقه مند به فروش شناخته شویم؛ هم در ظاهر و هم در باطن. یعنی هم برازندگی ظاهری ما و هم نوع رفتار مشتری مدارانه مان باید این پیغام را به مشتری منتقل کند که اینجا همان جایی اســت که با دست پر از آن باز خواهد گشت.

چند روز قبل همراه خانواده برای خرید بخشی از اسباب منزل به یک مجتمع تخصصی رفته بودیم. به تعداد زیادی از فروشگاه های مجتمع سر زدیم ولی فقط از دو فروشگاه اطلاعات خواستیم.

 

این جوری مشتریان تان را می پرانید! 

فروشنده یکی از آن دو فروشگاه با حوصله فراوان به توضیح در مورد برندهای مختلف محصولش پرداخت و به دفعات این توضیحات را تکرار کرد و زمان کافی صرف رابطه با ما کرد؛ ولی فروشنده فروشگاه دوم توضیحات مختصری درباره یکی دو برند داد و بعد بدون توجه به میزان تمایل ما به کسب اطلاعات و میزان علاقه ما به خرید، جمله ای عجیب گفت؛ او گفت که اگر قصد خرید دارید، بفرمایید تا توضیحات بیشتری بدهم.

 

این در حالی بود که ما واقعا همچنان انگیزه خرید داشتیم ولی این رفتار دوست عزیز فروشنده موجب شد که به این نتیجه برسیم که او تمایل چندانی به فروش ندارد و به همین دلیل به فروشگاه اولی رفتیم و با کمال میل خریدمان را انجام دادیم.

4. بی توجهی به اهمیت نوع رابطه با همکاران در تصمیم گیری مشتری

وقتی مشتریان داخل فروشگاه هستند به موارد متعددی توجه دارند. موردی که توضیح خواهم داد، احتمالا تا حد زیادی بسته به فرهنگ جوامع مختلف متفاوت خواهد بود؛ ولی قطعا در هیچ فرهنگی بی اهمیت نیست.

گاهی دیده شده که در فاصله زمانی بین رفتن یک مشتری و رسیدن مشتری دیگر و گاه در حین مدت حضور مشتریان در فروشگاه، فرخی از فروشندگان سرگرم شوخی ها و گفتگوهای خصوصی با یکدیگر می شوند. این رفتار، ضمن اینکه فرصت جذب مشتری را از فروشنده می گیرد، در قضاوت مشتری در خصوص شخصیت فروشنده هم تاثیرگذار اســت.

در هر فرهنگی، این فروشنده اســت که باید خودش را با فرهنگ مشتری تطبیق دهد و رفتار و گفتارش را مناسب پسند اکثریت افراد آن جامعه تنظیم کند. باید دقت کنیم که جدای از اینکه فروشگاه اصلا محل مناسبی برای شوخی نیست، شوخی های بعضی از فروشندگان با فروشندگان هم جنس و گاه جنس مخالف، امری اســت که در فرهنگ کشور ما پذیرفته شده و مناسب نیست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 سپتامبر 2016 ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به ...8 سپتامبر 2016 ... به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می ...9 سپتامبر 2016 ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! به احتمال بسیار برای هر یک از ما جلو آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک تولید به فروشگاه یا ...6 سپتامبر 2016 ... به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می ...6 سپتامبر 2016 ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! کشاورزنیوز: ماهنامه بازاریاب بازارساز – علیرضا داداشی: به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی ...به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می کنیم...اخبار اینجوری مشتریان تان را می پرانید! اشتباهات احمقانه در فروشبرترینها4 روز قبل. جستجو برای: تمامی اخبار توسط جستجوگر خبر سایت گردآوری شده و سایت ...ماهنامه بازاریاب بازارساز - علیرضا داداشی: به شکیبیدن بسیار بسیار برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب آگاهی از مختصات یک فرآورده به فروشگاه ...اینجوری مشتریان تان را می پرانید! سایپا رکوردار ... پنجاه و هشتمين نشست باشگاه مشتريان طی جلسه هفته آتی به ميزبانی شرکت تأمين سرمایه آرمان برگزار مي گردد.امنیت بالا، جامعیت،کاربری بسیار آسان و هوشمندی این سامانه از مهترین علل استقبال مشتريان از این سرویس جدید است. رضایت خاطر مشتريان بانک از این سامانه به حدی ...


کلماتی برای این موضوع

اینجوری مشتریان تان را می پرانید



لینک منبع :اینجوری مشتریان تان را می پرانید!

اینجوری مشتریان تان را می پرانید! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../اینجوری-مشتریان-تان-را-می-پرانید‎Cached6 سپتامبر 2016 ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! | راهکار کسب و کار موفق | Pulse ... https://www.linkedin.com/.../اینجوری-مشتریان-تان-را-می-پرانید-پایگاه-داده-کسب-و-کار‎Cached6 سپتامبر 2016 ... به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید - onvansho onvansho.ir/result/اینجوری-مشتریان-تان-را-می-پرانید.html اینجوری مشتریان تان را می پرانید درصد کل مشتریان را شامل می شدند مشتری تان . ایران خودرو در پاسخ به کاربران خبرآنلاین خسارت خواب خودرو خسارت خواب خودرو در ... [PDF] اینجوری مشتریان تان را می پرانید! - آکا - آکاایران www.akairan.com/maghalat-persia/.../news20169819243894542.pdf‎Cachedﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺍﯾﻨﺠﻮﺭﯼ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﯽ ﭘﺮﺍﻧﯿﺪ! 1. ﻧﺮﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﻣﺸﺘﺮﯼ. ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﯾﮏ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭼﻨﺪ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﺁﻥ، ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ. اینجوری مشتریان تان را می پرانید! / آرشیو farspage.com/w/6/dtk0w‎Cached25 فوریه 2017 ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! 1. نرفتن به استقبال مشتری تفاوتی ندارد که ما تنها فروشنده یک فروشگاه هستیم یا یکی از چند فروشنده آن، همین ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/اینجوری_مشتریان_تان_را_می_پرانید‎Cachedدانلود ملت اینجوری ورزش می کنن ما اینجوری :| · دانلود کلوپ مشتریان ساده فروشگاهی برنامه حسابداری صنفی سالین. اینجوری مشتریان تان را می پرانید. دانلود باشگاه ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24791690/back 6 سپتامبر 2016 ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! ماهنامه بازاریاب بازارساز - علیرضا داداشی: به احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! - آکابازاریابی،فروشنده موفق www.akairan.ir/.../اینجوری%20مشتریان%20تان%20را%20می%20پرانید!%20-...‎Cachedاینجوری مشتریان تان را می پرانید! - آکابازاریابی،فروشنده موفق. رابطه تان را اینجوری تر و تازه نگه دارید. آکایران :ماهنامه سپیده دانایی - غلامرضا میناخانی*: حتما تا به ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید! | برترینها vista.ir/news/30419341/اینجوری-مشتریان-تان-را-می-پرانید!‎Cachedبه احتمال بسیار زیاد برای هر یک از ما پیش آمده که وقتی برای خرید یا کسب اطلاع از مختصات یک محصول به فروشگاه یا نمایندگی فروش مراجعه می کنیم رفتاری از ... اینجوری مشتریان تان را می پرانید - رهتا www.rahta.com/q/اینجوری_مشتریان_تان_را_می_پرانید مجله منزل - لیلا شکیب‌مهر: دیوارهای سفید، مبل‌های خاکستری چرک و کابینت‌های استیل، خانه را شبیه یک سکوت دائمی می‌کنند؛ انگار در این خانه قرار نیست هیچ اتفاق خوبی ...