مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما!

[ad_1]
مفیدستان:
ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما!

خبرگزاری آریا -
آمارها نشان می دهد، بیشترین مشتریان محصولات هرزه نگاری در جهان، نوجوانان هستند

آمارها نشان می دهد، بیشترین مشتریان محصولات هرزه نگاری در جهان، نوجوانان هستند. دلایلی که سبب می شوند نوجوانان به این سمت گرایش بیشتری داشته باشند، شرایط بلوغ، نداشتن اطلاعات کافی و مناسب، عدم تربیت درست جنسی، فشار همسالان و تقلید از آنها و مهم ترین دلیل بی اطلاعی و بی توجهی خانواده ها در مورد آسیب های این محصولات بر نوجوان است.

حس آشنایی است نگرانی پدر و مادری که فرزند نوجوان دارند. خاصه این روزها که کنترل محیط، دیدنی ها، خواندنی ها و شنیدنی های نوجوان، بسیار سخت است؛ نمی دانند در موبایل فرزندشان چه می گذرد. برخی از خانواده ها، خود، بدون توجه به عواقب تماشای این صحنه ها توسط کودک یا نوجوان، به سادگی شبکه های ماهواره ای را در دسترس آنها قرار می دهند. بی توجه یا بی خبر از آنکه ممکن است چه آسیب های روحی و جسمی در انتظار فرزندشان باشد.

من یک نوجوان بالغ هستم
یکی از دلایلی که نوجوانان را به دیدن تصاویر مستهجن متمایل می کند، حس کنجکاوی است. درصد بالایی از نوجوانانی که به سمت محصولات هرزه نگاری گرایش دارند. اگر شما در تربیت جنسی فرزندتان تعلل کرده اید، به موقع و به اندازه اطلاعات مورد نیاز را در اختیارش نگذاشته اید، همیشه او را بچه ای دانسته اید که خودش بزرگ می شود و می فهمد و از گفتن حقایق طفره رفته و به بهانه خجالت کشیدن همه چیز را به دست هر چه پیش آید خوش آید سپرده اید، باید منتظر باشید که حس کنجکاوی و نیازهای فرزندتان او را به سمت دیدن این تصاویر بکشاند. او بالاخره به دنبال پاسخ سؤالاتش می رود.

سریالش خانوادگی است
تب سریال های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای، با محتوایی که می توان به جرأت گفت نزدیک به صد درصد آنها حتی در جوامع غیردینی برای گروه سنی کودک و نوجوان مطلقا مناسب نیست، در این سال ها همه گیر شده است. باید متوجه بود که تنها با برچسب سریال خانوادگی مجوز تماشای این تصاویر صادر نمی شود. این سریال ها هر چیزی هستند به جز خانوادگی؛ یعنی مناسب هیچ کدام از اعضای خانواده نیستند چه رسد به نوجوان. اگر شما آنقدر خودتان را قوی می پندارید که دیدن و دنبال کردن داستان عشق های مثلثی و خیانت های رنگارنگ هیچ تأثیری روی شما ندارد. و معتقدید دیدن یک صحنه نامتعارف حس خاصی در شما ایجاد نمی کند و چیزی را در شما تغییر نمی دهد، باید بگوییم که کاملا در اشتباهید.

بلوغی که زود از راه می رسد
احتمال بروز بلوغ زودرس در نوجوانانی که با تصاویر مهیج جنسی روبه رو هستند، بیشتر است. بلوغ زودرس برای نوجوان اصلا دلچسب نیست. جسمی که جلوتر و زودتر از سن و عقل خود و بقیه همسالان حرکت می کند به نوجوان حس بدی را تزریق می کند که این، زمینه ای برای طردشدن از گروه همسالان نیز هست. علاوه بر این او را در ورطه رفتارهای جنسی زودهنگام و کنترل نشده فرو می برد.

رفتارهایی با رنگ جنسی
نوجوانی که لحظات خلوت و تنهایی و سلول های مغزش با این تصاویر و محصولات خو گرفته است، باورهای غلطی در مورد جنس مخالف پیدا می کند. متأسفانه این باور تحت تأثیر غریزه شکل می گیرد و نه عقل و انسانیت. از نظر او جنس مخالف تنها وسیله ای برای اطفای نیازهای جنسی است و متأسفانه برخوردهای اجتماعی او اغلب رنگ جنسی به خود می گیرند.

اغراق های خانمان سوز
تصور کنید نوجوانی را که به تماشای عکس ها و تصاویر مستهجن می پردازد، ذهنیتش در مورد روابط جنسی و جنس مخالف به چه مقدار اغراق و مبالغه آمیز است. این افراد اغلب در زندگی مشترک موفق نخواهند بود و دچار وهم، مقایسه و تنوع گرایی می شوند.

دریچه ای به سوی خودارضایی
از دیگر نتایج تماشای تصاویر مستهجن، خودارضایی است که متأسفانه حتی ممکن است نوجوان در دام تکرار و اعتیاد بیفتد و این مسئله عوارض جسمی و روحی فراوانی به دنبال دارد؛ ازجمله دوری از حالات معنوی، پرخاشگری، افسردگی، پیری زودرس، ریزش مو، لرزش ماهیچه ها و... .

شخصیت نوجوان
یکی از دلایلی که نوجوانان را به دیدن تصاویر مستهجن متمایل می کند، حس کنجکاوی است

راهکار
قدم اول این است که بدانیم این مسئله بسیار حائز اهمیت است. سرسری و بی توجه از کنارش گذر نکنیم. پس از آن به خودمان مسلط شویم، ترسیدن و اضطراب و استرس والدین دردی را دوا نمی کند. آرام باشید و منطقی رفتار کنید، با این پیش فرض به سراغ راهکارها می رویم.

*تربیت جنسی را جدی بگیرید
در مورد تربیت جنسی مطالعه کنید. آن را به دست گذر زمان و «خودش می فهمد» نسپارید. بدانید که در هر سن و سالی لازم است کودک و نوجوان شما چه چیزهایی را بداند. به اندازه و درست اطلاعات را در اختیارش بگذارید. به سؤالات جنسی کودکتان پاسخ های نادرست و غیر واقعی ندهید که او را برای همیشه نسبت به خود بی اعتماد می کنید؛ اطلاعات خود را افزایش دهید تا به پاسخ های ساده و صحیح و غیرمحرک دست پیدا کنید و روش صحیح را بیاموزید.

*اینترنت محدود
تنها گذاشتن نوجوان برای مدت طولانی با امکانات و تکنولوژی های جدید، مثل اینترنت و انواع گجت ها و حضور بی رویه آنها در شبکه های اجتماعی ممکن است خطراتی غیرقابل جبران در پی داشته باشد. ساکت کردن کودک با این وسایل و سپردن خلوت نوجوان به دست دنیایی بی سر و ته و بی نظارت، عواقب خوبی در پی ندارد. می توانید قانونی برای استفاده از آن در خانه تان وضع کنید؛ مثلا بگویید در این خانه قانون این است که شب ها از ساعت9 دیگر مودم اینترنت خاموش می شود و به قوانین عمل کنید.

* برای فرزندتان وقت بگذارید
با او زمان بگذرانید، صمیمی باشید. جوری برخورد کنید که در عین رعایت حریم حیا، بتواند در مورد مسائل مختلف با شما صحبت کند و سؤالاتش را بپرسد. مثل یک کودک با او رفتار نکنید که مجبور شود به روش های خطرناک بزرگ شدنش را به شما اثبات کند. نیازهایش را جدی بگیرید.

*یک برنامه تفریحی
بهتر است قبل از هر چیز خودمان سرمان را از توی شبکه های مختلف و موبایل و اینترنت و ماهواره درآوریم و کمی به اطرافمان نگاه کنیم؛ به فرزندمان توجه کنیم و برای پر کردن اوقات فراغتش فکر و هزینه کنیم. او را به گردش ببریم. برای ورزش کردن و فعالیت های مفید او ارزش قائل شویم. او را در معرض فرهنگ غنی و محصولات فرهنگی مفید قرار دهیم. کتاب خواندن، دیدن فیلم های مناسب، پرداختن به مهارت های مورد علاقه و ارزشمند، شرکت در جلسات مذهبی و سخنرانی، به نوجوان شما شخصیت می دهد و او را در یافتن هویتش کمک می کند.

رفیق ناباب
همانطور که عنوان شد تأثیر گروه دوستان و فشار آنها و تقلید، یکی از شایع ترین راه های ورود به این ورطه است. پس حواستان به گروه دوستان فرزندتان باشد. آنها را خوب بشناسید. بد نیست که با خانواده دوست فرزندتان رابطه داشته باشید و محیط خانوادگی آنها و روحیات پدر و مادرش را خوب بررسی کنید به این وسیله با خیال راحت او را در میان دوستانی رها کنید.

و سلامتی که در خطر است
تحقیقات نشان داده است کودکان و نوجوانان به واسطه استفاده زیاد از تلفن هوشمند و تبلت، دچار عوارضی در ناحیه گردن و ستون فقرات شده اند. به بیان دیگر در کنار همه خطراتی کودکان و نوجوانان را تهدید می کند، پزشکان معتقدند که بر اثر خم شدن مکرر سر، ستون فقرات تا بیش از چهار سانتی متر تغییر می کند. همچنین تغییرات عاطفی و رفتاری و نیز کشیدگی ستون فقرات و ساقه مغز که بر تنفس، ضربان قلب و فشار خون تاثیر می گذارد، از دیگر عوارض استفاده زیاد کودکان و نوجوانان از تلفن های هوشمند و تبلت است. هر چند این آسیب را می توان در نوجوانان با ورزش منظم و اتخاذ یک شیوه زندگی طبیعی و سالم به حداقل رساند.

منبع : تبیان




[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

داستان مقاومت دیگران محور نهم اهمّیّت ادبیّات و هنر در پرورش کودکان و نوجوانان از بهترین ابزارهایی که در جستار اقتصاد مقاومتی بسیج میتواند دستگاه‌های مسئول را، هم در جهت‌دهی، هم در هدف‌گذاری، هم در عمل یاری بدهدالف از درخواست برای اعدام مرتضوی تا عذر خواهی سران …اگر آقای مرتضوی در خصوص کشته شدگان کهریزک مقصر است ؛ سران و عوامل فتنه و آشوب هم در آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در ……بررسی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای اخلاقی در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی زیست شناسیزیست شناسی این وبلاگ جهت آشنائی شما با برخی مکانیسم های بدن انسان وسایر جانداران سلامت نیوز در قفسه‌های آشپزخانه خیلی از ما انواع و اقسام دمنوش‌ها و گیاهان دارویی جا خوش کرده سلامت اجتماعی سلامت نیوزسلامت اجتماعیسرویس های خبری سلامت نیوز قانون در حوزه حمل‌و‌نقل می‌گوید که درصد جابه‌جایی چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیمیکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در شبکه های بی سیم پایان نامه مسیریابی در شبکه های سنسور پایان نامه بررسی انسان شناختی خانواده و √رسانه های نوین جزوه حقوق ارتباط جمعیج آزادی بیان به مثابه یکی از حقوق بشر حقوق بشر حقوقی است که انسان ها به صرف انسان بودن داستان مقاومت دیگران محور نهم اهمّیّت ادبیّات و هنر در پرورش کودکان و نوجوانان از بهترین ابزارهایی که در انتقال زیست شناسی زیست شناسی این وبلاگ جهت آشنائی شما با برخی مکانیسم های بدن انسان وسایر جانداران طراحی شده جستار اقتصاد مقاومتی بسیج میتواند دستگاه‌های مسئول را، هم در جهت‌دهی، هم در هدف‌گذاری، هم در عمل یاری بدهد الف از درخواست برای اعدام مرتضوی تا عذر خواهی سران فتنه اگر آقای مرتضوی در خصوص کشته شدگان کهریزک مقصر است ؛ سران و عوامل فتنه و آشوب هم در خصوص کشته آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی آسیب‌ها و راهکارها در رابطه با آثار فضای سایبری در تربیت دینی فرزندان چگونه با تجاوز جنسی مقابله کنیم یکی از مشکلات اساسی در راه کمک به قربانیان تجاوز جنسی و سکس خشونت آمیز ، نه تنها در ایران سلامت نیوز سلامت ،سلامت نیوز،سلامتی،مرجع اخبار سلامت،اخبار سلامت،پایگاه اطلاع رسانی سلامت ایران سلامت اجتماعی سلامت نیوز سلامت اجتماعی سرویس های خبری سلامت نیوز قانون در حوزه حمل‌و‌نقل می‌گوید که درصد جابه‌جایی‌ها در √رسانه های نوین جزوه حقوق ارتباط جمعی ج آزادی بیان به مثابه یکی از حقوق بشر حقوق بشر حقوقی است که انسان ها به صرف انسان بودن و صرف شبکه های بی سیم پایان نامه مسیریابی در شبکه های سنسور پایان نامه بررسی انسان شناختی خانواده و میزان پیکان جدید در دست ساخت خلبان اردنی در دست داعش تصاویرزنان در دست داعش در اسرای ایرانی در دست داعش دست در دست هم دهیم به مهر شهر در دست بچه ها سینه زنان در دست مردان عکس سرم در دست



لینک منبع :ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما!

Images for ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما! ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما! - بیتوته www.beytoote.com/psychology/khanevde.../tool4-hands-teen.html‎Cached Similarابزار خطرناک در دست نوجوان نوجوان بالغ, بلوغ زودرس در نوجوانان,تنها گذاشتن نوجوان, خلوت نوجوان,شخصیت نوجوان, ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما! www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=34155‎Similar21 ژانویه 2016 ... توصیه هایی برای استفاده بهینه نوجوانان از رسانهابزاری خطرناک در دست نوجوان شما! آمارها نشان می دهد، بیشترین مشتریان محصولات هرزه نگاری در جهان، ... یک موبایل دست نوجوان جوان بدون آموزش بسیار خطرناک است - onvansho onvansho.ir/.../یک-موبایل-دست-نوجوان-جوان-بدون-آموزش-بسیار-خطرناک-است.html ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما. هاشنیدنی های نوجوان بسیار سخت است؛ نمی یک نوجوان خطرناک در دست نوجوان . دانلود رایگان سریال گرگ نوجوان فصل Teen wolf S6 ... ابزاری پرخطر در دست نوبالغ شما! - سرزه www.serze.com/ابزاری-پرخطر-نوبالغ-شما-1739684/‎Cached7 سپتامبر 2016 ... ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما! پیشنهاد هایی برای استفاده بهینه نوجوانان از رسانه آمارها نمایان می کند، بیشترین مشتریان محصولات هرزه نویسی در ... برترین مطالب 346 - 0 darbast4u.ir/?m=346 جناب سروان!! جناب سروان!! حرف زدن با فرزندان در خط قرمز. مشکلات عبور از بحران. ابزاری خطرناک در دست نوجوان شما! کسی هویت مرا ندیده است؟ کسی هویت مرا ندیده است؟ خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب‎Cached Similarاین افراد، هوشیاری‌شان را از دست می‌دهند و دچار توهم می‌شوند. حالت چهره شخص بی ... نوجوان (۱۴ تا ۱۷ سال): خواب مناسب برای این گروه ۸ تا ۱۰ ساعت است. کمتر از ۷ و بیشتر ... Robert Sapolsky: بیولوژی بهترینها و بدترینهای رفتارهای ما | TED ... ► 15:51https://www.ted.com/talks/robert_sapolsky_the_biology_of_our_best_and_worst_selves/transcript?language=fa May 9, 2017 - 16 min چشم‌هایش را با ابزار کندی در می‌آوردم. ... در شرایطی دست در دست انسان دیگری گذاشتن عمیقا دلسوزانه، در شرایط دیگر عمیقا عهد شکنی است. ... غریبه‌ای ... Mark Plotkin: آنچه که مردم آمازون می دانند و شما آن را نمی دانید | TED Talk ... ► 16:35https://www.ted.com/talks/mark_plotkin_what_the_people_of_the_amazon_know_that_you_don_t/transcript?language=fa Nov 24, 2014 - 17 min این کار را برای مدت طولانی انجام می دهم، و می خواهم به شما بگویم، مردم این جنگل و گنجینه ی گرانبهای ... آنها سبدهایی که از برگ نخل دست شده بود را برداشتند. .... در ... [PDF] ابـزار پـدر جـعبـه - Families NSW www.families.nsw.gov.au/assets/dads-toolkit-farsi.pdf‎Cached Similarحتقیقات نشان داده است که وقتی پدران 1( دست اندرکار 2( در دسترس کودک و 3( در بار آوردن فرزند شریک ... این ابزار به پدر بودن مربوط می شود، به شما، به روابط شما و.