مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1)

[ad_1]

وب‌سایت آی بازاریابی: درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این اســت که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست . . . در واقع اغلب ما توانایی درک یا شناسایی محرک‌های رفتاری خودمان را نداریم تا از آنها در امر بازاریابی استفاده کنیم.


اما به‌عنوان بازاریاب، باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش دهیم که به‌خوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت در ذات انسان موجب تحریک ما برای داشتن یک عمل یا رفتار مناسب می‌شود. بنابراین شناختن برخی اصول اولیه و اساسی در رابطه با عکس‌العمل‌های انسان و چگونه اداره کردن آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

مردم از اینکه احساس کنند چیزی به آن‌ها فروخته می‌شود، نفرت دارند

هرگز هیچ فردی از دیدن یک فرد فروشنده که با اصرار زیاد قصد فروش چیزی به شمارا دارد با خود این‌چنین فکر نمی‌کند که: "چه خوش‌شانس بودم که دیدمش، واقعاً فکر نمی‌کردم به این وسیله نیاز داشته باشم!” بلکه، اغلب ما تا جای ممکن و در اولین فرصت از چنین افرادی دوری می‌کنیم.

 

خودم شخصاً حتی افرادی را دیده‌ام که برای فرار از دست چنین فروشنده‌هایی اقدام به خرید یک‌قلم جنس بی‌مصرف کرده‌اند که وی دست از اصرار خود بردارد. گواه این موضوع هم وجود اقلام بسیار زیاد بدون کاربرد و البته با قیمت‌های پایین در منزل شماست که شاید خودتان هم دلیلی مبنی بر خرید آن نداشته باشید.

شما مطمئناً چنین فرایندی را نمی‌پسندید، درحالی‌که این فروشنده ممکن اســت خوشحال هم باشد، اما توجه ندارد که مدت‌زمان این فروش حتی در ابعاد و حجم زیاد بسیار کم اســت. اما در فرایند بازاریابی، شما عموماً در پی ساخت رابطه با مشتری و برند هستید . . . بنابراین معذب کردن شخصی تا نقطه فروش چیزی به وی، اصلاً برای بلندمدت اثرگذار نیست. نظر دیگری دارید؟ تاکنون شده یکی از فروشنده‌ها را به یک دوست یا یک همراه پیشنهاد داده باشید، به‌احتمال‌زیاد، هرگز!

بنابراین هرگز به جنگ با انزجار ذاتی انسان‌ها از فروخته شدن چیزی به آن‌ها نروید. در عوض، سعی کنید جلب‌توجه مخاطب خودتان را داشته و به آن‌ها نشان دهید که محصول شما چگونه مشکلات آن‌ها را رفع می‌کند یا زندگی آن‌ها را بهتر و بهتر می‌کند.

 

فیلم‌های مستندی که باهدف تبلیغات ساخته می‌شوند، این هدف را به‌خوبی انجام داده و همین موضوع دلیلی بر موفقیت آن‌هاست. حتی اگر بیش‌ازحد هم تکراری یا نمایشی باشند، به دلیل سرگرم‌کننده بودن و قول دادن به مخاطب برای بهبود شرایط زندگی آن‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی ماهیت و ذات انسان ، باز اثربخش هستند.
برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش اول

 

مردم عموماً تنبل و فراموش‌کار هستند

ما انسان‌ها عموماً تنبل هستیم. تکامل و بقاء به معنای صرف آن میزان از انرژی اســت که درواقع ضرورت داشته باشد. به‌هرحال پیشینیان ما در یک مایلی محل زندگی خود فروشگاه مواد غذایی نداشتند، بنابراین نیاز به حفظ و ذخیره انرژی داشتند، و البته جالب اســت که بدانید ما همچنان این خصلت خودمان را حفظ کرده‌ایم.

 

مطمئناً 4 یا 5 نوبت در هفته به سالن ورزش می‌روید . . . اما همچنان در خانه از برداشتن جوراب خود از روی زمین طفره می‌روید و با موکول کردن آن به زمانی دیگر، احتمالاً آن را فراموش می‌کنید.

ما به‌عنوان مصرف‌کننده، خیلی تمایلی به فکر کردن در رابطه با مسائل مختلف نداریم حتی تمایلی به مراجعه به چند فروشگاه مختلف یا چند ردیف مختلف در فروشگاه برای یافتن یک قیمت بهتر هم داریم و همیشه خواهان کسب هر آنچه نیاز داریم، در کمترین زمان و ساده‌ترین راه ممکن هستیم.

 

فکر می‌کنید چرا برخی از فروشگاه‌هایی که مجموعه کاملی از هر نوع کالا و مایحتاج ما را عرضه می‌کنند، عموماً 20 تا 30% گران‌تر هستند، چون ما تنبل هستیم. به همین دلیل اســت که کانال‌های تلویزیونی فروش یا حتی آنلاین این‌قدر موفق هستند، چون می‌توانیم بر روی مبل خانه خود سفارش خود را ارائه کنیم.

بنابراین به‌عنوان بازاریاب باید توجه داشته باشیم که هرگونه مانعی در مسیر فروش، هرقدر هم که در نظر ما کوچک و بی‌اهمیت باشد، توانی بالقوه در متوقف کردن یک خریدار در مسیر نهایی کردن خرید دارد. پس از آن‌ها کار و فعالیت زیاد نخواهید . . . چراکه خیلی راحت سر باز می‌زنند.

 

و البته هر کس که حداقل علاقه‌ای به محصول را نشان داده به‌راحتی رها نکنید . . . اینکه تمایلی به اسرار در فروش ندارید، بی‌معنی اســت. یادآوری می‌کنم که با ذات و طبیعت خود مقابله کنید و دست از پیگیری مشتریان خود برندارید.

مردم همواره در پی کسب لذت و رضایت فوری هستند

حتی یک تأخیر کوتاه در پیگیری می‌تواند به معنای یک فرصت ازدست‌رفته باشد. چرا؟ چون مردم در پی به دست آوردن فوری هر چیزی هستند. وقتی فروش آنلاین راه افتاد . . . مردم در ابتدا تصور نابودی فروش فیزیکی در مغازه‌ها را داشتند.

 

اما این‌گونه نشد، می‌دانید چرا؟ چون مردم تمایل به مراجعه حضوری و خرید و حمل این خرید با خودشان به منزل دارند. همین خوشحالی فوری اســت که اکنون فروشگاه‌هایی مثل آمازون را مجبور به فعالیت بر روی پروژه تحویل یک‌روزه کالا کرده اســت.

 

آن‌ها تمایل به ایجاد لذت فوری و آنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن رادارند . . . چراکه می‌دانند اگر فرایند دریافت و کسب لذت برای مردم طولانی شود، ممکن اســت علاقه خود را نسبت به محصول از دست بدهند یا حتی نظر خود را تغییر دهند.

به‌عنوان یک بازاریاب باید بدانیم که در ذات انسان دادن قول نتایج عالی و فوری در نظر مشتری بسیار جذاب اســت. یک مثال عینی – اخیراً در یک پروژه پیشنهادی پروپوزالی را ارائه کرده بودم، با من تماس گرفتند، می‌دانستم که شایستگی فنی رادارم و حتی قیمت خوبی هم اعلام کرده بودم، اما درنهایت فرصت را از دست دادم.

 

چون زمانی که مشتری از من پرسید که آیا در طول یک ماه قادر به تحویل کار هستم یا نه، خیلی صادقانه گفتم "نه”. رقیب ما گفته بود "بله” و مشتری را از آن خودکرده بود و من شاهد بودم که یک ماه و دو ماه و سه ماه و چهار ماه گذشت تا پروژه تحویل شد؛ اما ایجاد لذت و رضایت فوری برنده‌شده بود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


25 آگوست 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1). درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در ...27 آگوست 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و پایانی ... خیره مشابه هم شده است – با این تعهد که چیزی در حدود 1% از خریدهای انجامشده مثلاً به خیره .درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست. در واقع اغلب ما توانایی ...وب سایت آی بازاریابی: درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست .14 ا کتبر 2016 ... درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست. در واقع ...25 آگوست 2016 ... آی درواقع، از فوق این این که شما انسان به کارشناس شما رابطه ماهیت ذات نیست . در اغلب توانایی یا محرکهای خودمان نداریم از در بازاریابی کنیم.27 آگوست 2016 ... موفقیت, ذات انسان ها, محرک های رفتاری انسان, بازاریابی برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1)در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی ...آکاایران: درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست. در واقع اغلب ما ...شما خبرهای روز دوشنبه 8 شهریور 1395 / 26 ذیقعده 1437 / 29 آگوست 2016 را مشاهده میکنید. تماس با ما | تبلیغات | موضوعات خبری. صفحه نخست · مرندو حومه · آذربایجان.


کلماتی برای این موضوع

صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشدبازاریابی شبکه ای اگردوست دارید صاحب تجارت خود باشید بازاریابی شبکه ای پیشنهاد ما به شماست کلیه برند ثروت زایی برنداینترنت این روزها نقش بسیار پر رنگ تری از آنچه که در چند سال پیش داشت پیدا کرده استچرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالجواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است واقعا بدبختی چیست؟ کسی که معاد را باور جراحی بینی، مرگ و زیبایی آکاجراحی بینیمرگ و زیبایی جراحی بینیجراحی زیباییمضرات جراحی بینینوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف عفونت و التهاب واژن در زنان؛ علائم، علل ایجاد و درمان آکاواژنیتالتهاب لگنیک عفونت واژینال بوده و در اثر التهاب پوشش داخلی واژن ایجاد می شود فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو …احساس مى‏کنم انسان اجتماعى و برون‏گرا نیستم ؛ زیرا هنگام حضور در جمع دوستانه یا داستان من و خواهر زنم نرگس آبادههیجده ساله پدر پسر را خطاب کرد ای عزیز تر از جان قبل از رفتنت ، کمی مقابل پدر راه برو فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو …فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو آشنائی با فن خطابه ، اصول مخاطب شناسی



لینک منبع :برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1)

برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/373853/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید-1 25 آگوست 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1). درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در ... Images for برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) - آکا www.akairan.com/maghalat-persia/.../news20168257504822995.html‎Cached25 آگوست 2016 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته اطلاعات ... مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید - بخش 1 - روانشناسی برتر www.ravanshenasibartar.com/the-article-is-not-unlike-the-human-essence-of-marketing-part-1/ مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید - بخش 1,بازاریابی,روش های بازاریابی, چگونه بازاریابی کنم,راهنمای بازاریابی,روش درست بازاریابی, برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و پایانی https://www.ibazaryabi.com/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید2/‎Cached10 آگوست 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و پایانی ... خیره مشابه هم شده است – با این تعهد که چیزی در حدود 1% از خریدهای انجام‌شده مثلاً به خیره . برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) | برترینها vista.ir/news/30206194/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید-(1) درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست. در واقع اغلب ما توانایی ... برخلاف ذات آدمیزاد بازاریابی نکنید (1) - سرزه www.serze.com/برخلاف-آدمیزاد-بازاریابی-نکنید-1762484/ 9 سپتامبر 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان می باشید به معنای متخصص بودن شما ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید 1 - رهتا www.rahta.com/q/برخلاف_ذات_انسان_بازاریابی_نکنید_1 صاحب‌خبر - تحقق معرفت ذات الهی درست است که انسان از طریق حس، وهم، خیال، عقل و نقل نمی‌تواند به معرفت ذات نایل شود، اما از طریق ذات او می‌تواند به ذات او معرفت پیدا ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) – تاپک topak.ir/fun/414396/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید--2-‎Cachedبرخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و پایانی ... دیگر فعالیت‌های خیره مشابه هم شده است – با این تعهد که چیزی در حدود 1% از خریدهای انجام‌شده مثلاً به خیره . نرم افزار CRM پگاه سیستم - برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید crm.pegahsystem.com/articles/363-2017-01-01-12-50-17‎Cached1 ژانویه 2017 ... صفحه اصلی · مقالات; برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید ... خیره مشابه هم شده است – با این تعهد که چیزی در حدود 1% از خریدهای انجام شده مثلاً به خیره .