مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن

[ad_1]

علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن  شروع از دوران نوزادی

نکته مهم آن اســت که مسواک زدن برای کودک را از همان نوزادی شروع کنیم. انجمن دندانپزشکان آمریکا پیشنهاد کرده که دهان نوزاد را از همان روزهای اول بعد از تولد تمیز کنید. البته در این زمان او هنوز دندانی ندارد و مسواکی هم لازم نیست اما می‌توانید بعد از هر وعده غذا یا شیر مادر، با یک گاز یا دستمال مرطوب، لثه‌های او را تمیز کنید.

علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن 

 

این کار سه فایده دارد: اول اینکه پلاکی را که روی لثه جمع شده برمی‌دارد. پلاک، ماده چسبناکی اســت که از باکتری‌ها، خرده‌های غذا و مخاط تشکیل شده اســت. برداشتن آن مانع از رشد باکتری‌های متعدد روی لثه کودک می‌شود. دوم اینکه موجب می‌شود کودک به داشتن یک دهان تمیز و عاری از پلاک عادت کند و در نتیجه مرحله بعدی که مسواک زدن اســت، برای او ساده‌تر خواهد شد. سوم اینکه این مساله موجب می‌شود که کودک شما به اینکه کسی در دهانش دست ببرد، عادت کند. در این صورت در آینده، مسواک زدن و یا معاینه دندانپزشک برای او آسان‌تر خواهد شد.

اولین دندان کودک در حدود شش ماهگی تا یک سالگی در می‌آید. در این زمان می‌توانید از یک گوش پاک‌کن برای تمیز کردن دندان وی استفاده کنید به تدریج با زیادتر شدن تعداد دندان‌ها، می‌توان از یک مسواک نرم کوچک کمک گرفت.

با وجود اینکه شاید کودک شما این امر را دوست نداشته باشد و با شما بجنگد اما مهم اســت که پلاک میکروبی از روی دندان‌هایش پاک شود. در سنین کودکی پوسیدگی دندان‌ها سریع‌تر پیشرفت می‌کند و با مسواک زدن می‌توانیم عامل اصلی پوسیدگی را از بین ببریم. به مساله این طور نگاه کنید: پوسیدگی دندان یک بیماری اســت! نه فقط یک سوراخ در دندان.

تا حدود سن ۶ تا ۷ سالگی، شما مسوول پاکیزه نگه‌داشتن دندان‌های کودک خود هستید. تا قبل از شش سالگی، حتی اگر فکر می‌کنید کودک شما قادر به مسواک زدن دندان‌هایش اســت اما لازم اســت باز هم شما بر کار او نظارت داشته باشید. کودک باید بداند که دندان هم مانند بقیه قسمت‌های بدنش باید تمیز شود. به او بگویید همان‌طور که تو دست‌هایت را می‌شوری، باید دندان‌هایت را هم تمیز کنی!

چه باید کرد؟

راه اصلی برای علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن این اســت که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راه‌های جذاب برای تشویق او باشید. بهتر اســت که کودک احساس کند مسواک زدن یک سرگرمی جالب اســت نه یک اجبار!

علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن 

 یک روش موثر این اســت که به کودک اجازه دهید که او دندان‌های شما را مسواک بزند. شما در طول این مدت باید بخندید و نشان دهید که او چه کار جالبی انجام می‌دهد. سپس اجازه دهید خود او دندان‌هایش را مسواک بزند و در نهایت خود شما دندان‌های او را تمیز کنید.

کار دیگری که می‌توان انجام داد، این اســت که کودک را تشویق کنید تا به طور مثال دندان‌های عروسک خود را مسواک بزند. اجازه بدهید کودک مسواک و خمیر دندان خود را انتخاب کند (البته بانظارت شما). این کار او را به مسواک زدن علاقه‌مند می‌کند.

هنگام مسواک زدن دندان‌های کودک، سعی کنید این کار را به آرامی و بدون عجله انجام دهید تا لثه‌های او آزرده نشود و لطفا هرگز تهدید نکنید که اگر مسواک نزنی تو را پیش دندانپزشک می‌برم! در بسیاری از موارد، ریشه ترس کودکان در همین تهدیدها نهفته اســت. مهم اســت که همه قسمت‌های دندان تمیز شوند.

به طور معمول حدود دو تا سه دقیقه زمان برای مسواک زدن توصیه می‌شود که البته اغلب افراد، حتی بزرگسالان، کمتر از یک دقیقه را صرف انجام آن می‌کنند. اینکه کودک را وادار کنیم دو سه دقیقه مسواک را در دهانش تحمل کند، کار سختی اســت. برای این کار می‌توانید آهنگی را با هم گوش کنید و یا آهنگی را که حدود دو دقیقه اســت، برایش بخوانید تا سر او گرم شود.

هنگام مسواک زدن، بیشتر وقت را صرف دندان‌های عقب کنید زیرا پوسیدگی در این دندان‌ها بیشتر ایجاد می‌شود. سپس نوبت به دندان‌های جلو می‌رسد. هنگامی که کودکان خودشان مسواک می‌زنند، اغلب فقط سطوح جونده را تمیز می‌کنند. باید به آنها آموخت که سطوح داخلی و خارجی را هم مسواک کنند. به کودک بیاموزید که دهانش را با آب بشوید و سپس آن را تف کند.

خمیر دندان، خوب یا بد؟

نکته مهم آن اســت که تا وقتی کودک یاد نگرفته آب دهانش را خالی کند، باید از خمیر دندان (آن‌هم به مقدار زیاد) استفاده کرد. تا حدود دو سالگی مسواک خالی همراه با آب یا خمیر دندان‌های فاقد فلوراید کافی اســت. زیرا قورت دادن خمیردندان‌های حاوی فلوراید می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در کودک شود.

بعد از سن دو سالگی هم به اندازه یک نخود خمیر دندان کافی اســت. زیرا مقادیر بیشتر آن موجب ایجاد کف زیاد در دهان می‌شود و ممکن اســت آزاردهنده باشد. اندازه مسواک هم مهم اســت.

مسواک‌های کودکان باید سرکوچکی داشته باشد که به آسانی داخل دهان کودک جا شود. موهای آن هم باید نرم باشد. سطح زبان را هم تمیز کنید.

علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن 

زبان می‌تواند محل مناسبی برای رشد و تکثیر انواع باکتری‌ها باشد که موجب ایجاد بوی بد دهان می‌شود. نخ کشیدن میان دندان‌های کودک هم مهم اســت. البته اغلب دندان‌های شیری، به‌خصوص دندان‌های جلو، از هم فاصله دارد و چندان لزومی به تمیز کردن فاصله میان آنها نیست. اما دندان‌های عقب به تدریج به هم نزدیک می‌شود و سپس به هم می‌چسبد. در این زمان باید نخ کشیدن را شروع کرد.

نخ دندان‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که بعضی از آنها مخصوص کودکان اســت. هنگام نخ کشیدن هم باید مواظب باشیم که نخ را با فشار و محکم وارد فضای میان دندان‌ها نکنیم زیرا سبب ایجاد زخم در لثه می‌شود.

در نهایت باید گفت که کودک در همه زمینه‌ها از پدر و مادر تقلید می‌کند. اگر شما مساله مسواک زدن و بهداشت دهان را جدی بگیرید، مطمئن باشید کودک هم علاقه‌مند می‌شود از شما پیروی کند.

 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


راه اصلی برای علاقهمند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راههای جذاب برای تشویق او باشید.آموزش مسواک زدن صحيح به کودک، وظيفه مهمي است که بر عهده والدين است. ... راه اصلي براي علاقهمند کردن کودکان به مسواک زدن اين است که اين کار را براي آنها جالب نشان ...16 نوامبر 2015 ... راه اصلی برای علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راه های جذاب برای ...راه اصلی برای علاقهمند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راههای جذاب برای تشویق او باشید.آموزش مسواك زدن به كودكان جزء وظایف والدین محسوب می شود كه اكثر آنها از همان آغاز در مورد ... زمانیكه كودك شما به تمیز كردن دهان عادت می كند، جرم های دهان او از بین می روند، آنها ... پس بچه ها می توانند حتی بیشتر از خواندن یك سرود به مسواك زدن علاقه مند شوند.شروع از دوران نوزادی. نکته مهم آن است که مسواک زدن برای کودک را از همان نوزادی شروع کنیم. انجمن دندانپزشکان آمریکا پیشنهاد کرده که دهان نوزاد را از همان روزهای اول بعد از ...1 جولای 2014 ... وادار کردن بچه ها به مسواک زدن همیشه کار آسانی نیست، مواقعی هست که بچه ها ... مهم است تا بچه ها را علاقه مند و تحریک نماییم تا خودشان مسواک بزنند.شيوه مسواك زدن بهتر است از سنين پائين به كودكان آموزش داده شود. كارشناسان ... از همين امروز دست به كار شويد و براي علاقه مند كردن كودكتان راههاي مناسبي پيدا كنيد. كودك ...کودک در همه زمینهها از پدر و مادر تقلید میکند. اگر شما مساله مسواک زدن و بهداشت دهان را جدی بگیرید، مطمئن باشید کودک هم علاقهمند میشود از شما پیروی کند.علاقه مند کودکان به مسواک زدن. این مسواک دلسوز شماست! فراموش کردن مسواک زدن از آن اتفاقاتی نیست که فقط سراغ آدم فضاییها برود! بلکه ممکن است برای همه ما در یک ...


کلماتی برای این موضوع

اقدام پژوهی محتوای آموزشی آب نما آبشار آکواریوم اورانوس دیسکس پرت آنجل بوفالو لجن خوار اسکار مرجان سیلور آب آموزش الفبا به کودکان قبل از مدرسه درست یا غلط ؟، آموزش به آموزش به کودکان سالهآموزش به کودک یک سالهآموزش به کودکان پیش دبستانیآموزش به آیا می خواهید نوزادتان شب ها به راحتی بخوابد؟ …سلامت سلامت خانواده سلامت کودکان و نوزادان آیا می خواهید نوزادتان شب ها به راحتی دهان ودندانتوصىه مى کنم اصلا نوشابه هاى کازدار مصرف نکنىد اکر به سلامتى خود علاقه مند هستىد برنامه آموزش در دوره پیش از دبستان برنامه ریزی …مقدمه نوشتن یکی از راه های بر قراری رابطه میان انسان هاست که به وسیله مجموعه ای از شکل نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد میزان امنیت اعتیاد این زن چندش آور به بلند کردن ناخن هایش عکساین خانم که سابقا فقط علاقه مند به بلند کردن ناخنهای دستش بود مدتی است که به بلند کردن کاروفناوری کَلالهبه وبلاگ کاروفناوری کلاله خوش آمدید دوستان لطف نمایید در نظر سنجی کاروفناوری که در دلخوشی معماری برای کودکان شروع کنید به جستجو کردن در کتاب‌های مطلوب کودکتان و یا مجله‌ها و کتاب‌های سایر مطالب تربیت کودک کودک را وادار به حضور در جمع نکنید مشکلات رفتاری کودک خردسال نقش کدامیک از والدین در



لینک منبع :علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن

علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن - بیتوته www.beytoote.com/baby/hygienebaby/brushing2-children.html‎Cached Similarراه اصلی برای علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راه‌های جذاب برای تشویق او باشید. چگونه کودک را به مسواک زدن تشویق کنیم؟ - مدرسه مامانها mamanschool.niniweblog.com/.../چگونه-کودک-را-به-مسواک-زدن-تشویق-کنیم.html‎Cached Similarآموزش مسواک زدن صحیح به کودک، وظیفه مهمی است که بر عهده والدین است. ... راه اصلی برای علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان ... چگونه کودک خود را به مسواک زدن علاقه مند کنیم؟ - مجله پزشکی دکتر سلام hidoctor.ir/portal/.../چگونه-کودک-خود-را-به-مسواک-زدن-علاقه-مند/‎Cached16 نوامبر 2015 ... راه اصلی برای علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راه های جذاب برای ... مسواک زدن کودکان razavi.aqr.ir/Portal/home/?news/937878/.../مسواک-زدن-کودکان‎Cachedراه اصلی برای علاقه مند کردن کودکان به مسواک زدن این است که این کار را برای آنها جالب نشان دهیم. از همین امروز شروع کنید و به دنبال راه های جذاب برای تشویق کودکتان ... تکنیک مناسب مسواک زدن در کودکان | مسواک زدن | طریقه ی صحیح مسواک ... www.dr-hejazi.com/تکنیک-مناسب-مسواک-زدن-در-کودکان/‎Cachedدر ابتدا برای اصولی مسواک زدن کودک ... بهترین راه برای علاقه مند کردن کودک به مسواک زدن این است که هم ... مرکز اسلامی نوگلان هادیه|علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن hadieh.mahdportal.ir/fa/news-details/12445/‎Cachedشروع از دوران نوزادی. نکته مهم آن است که مسواک زدن برای کودک را از همان نوزادی شروع کنیم . انجمن دندانپزشکان آمریکا پیشنهاد کرده که دهان نوزاد را از همان روزهای اول بعد از تولد ... مسواک زدن کودکان را با Playbrush به یک بازی تبدیل کنید www.binahaiat.com/.../مسواک-زدن-کودکان-را-با-Playbrush-به-یک-بازی-تبدیل-کنید‎Cached29 نوامبر 2015 ... اگر مسواک زدن برای فرزندان شما خسته کننده است، ممکن است که شما به ... که مسواک بچه ها را به یک دسته کنترل کننده بازی تبدیل می کند علاقه مند ... لذت بخش کردن مسواک برای کودک - ایردن irden.ir/amoozesh/dandanpezeshki/129249/‎Cached Similarشیوه مسواک زدن بهتر است از سنین پائین به کودکان آموزش داده شود. کارشناسان ... از همین امروز دست به کار شوید و برای علاقه مند کردن کودکتان راههای مناسبی پیدا کنید. کودک ... علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن | | linkchee.com/NUEACAAAAAAIA‎Cached28 دسامبر 2016 ... علاقه‌مند کردن کودکان به مسواک زدن. مسواک زدن, مسواک, فواید مسواک زدن, روش مسواک زدن. شروع از دوران نوزادی. نکته مهم آن است که مسواک زدن جدیدترین ... چگونه کودکان رابا مسواک آشتی بدهیم - ویستا vista.ir/article/107675/چگونه-کودکان-رابا-مسواک-آشتی-بدهیم‎Cached14 ژوئن 2008 ... علاقه‌مند کردن و حتی مجبور کردن کودکان به مسواک زدن کار سختی است، حتما شما هم می‌دانید. بیشتر آنها حاضر نیستند که داوطلبانه مدت زمان دو دقیقه را ...