مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بررسی شش نوع رایج از مدیریت

[ad_1]

روزنامه دنیای اقتصاد - رویا مرسلی: چه عواملی باعث می‌شوند یک مدیر بزرگ به‌وجود آید؟ با وجود اینکه اجزای اصلی رهبری سازمان در همه جا یکسان اسـت (قضاوت درست، حفظ یکپارچگی و مهارت‌های انسانی) اما موفقیت کامل در رهبری سازمان نیازمند مولفه‌هایی اسـت که خاص هر فرهنگ باشد.

 

دلیل اصلی این امر آن اسـت که فرهنگ‌ها از لحاظ تئوری‌های مفهومی در رهبری سازمان با هم تفاوت دارند، یعنی همان باورهای پنهان درباره ظرفیت‌هایی که افراد باید از خود نشان دهند تا به‌عنوان رهبر سازمان پذیرفته شوند. بسته به ویژگی‌های مختلف فرهنگی، روش‌های مدیریتی معمول یا گرایش های رفتاری شما می‌تواند برایتان یک سرمایه یا یک نقطه ضعف به‌حساب بیاید.

به‌عبارت دیگر، رهبری خوب در سازمان تا حد زیادی می‌تواند این‌گونه تعبیر شود: «شخصیت مناسب در مکان مناسب»: تحقیقات نشان داده‌اند که تصمیم‌گیری رهبران سازمان‌ها، نحوه برقراری ارتباط در آنها و گرایش‌های تاریک و مبهم در آنها تحت‌تاثیر منطقه جغرافیایی که در آن کار می کنند قرار می‌گیرد. در این قسمت به مرور 6 نوع رایج از مدیریت می‌پردازیم که برخی از این یافته‌ها را نشان می‌دهد.

 رهبری سازمان در فرهنگ‌های مختلف

مدیر همگام

 

کار را تا آخر دنبال کردن و آن را به سرانجام رساندن در منطقه‌هایی مثل آسیای شمال شرقی (مثلا سرزمین اصلی چین، کره جنوبی و ژاپن)؛ اندونزی، تایلند، امارات متحده عربی و بخش بزرگی از آمریکای لاتین (مکزیک، برزیل، کلمبیا، شیلی) به‌عنوان درونمایه اصلی رهبری سازمانی حائز اهمیت بسیار زیادی اسـت. چنین رهبرانی با هدف ارتقای جایگاه سازمان به‌دنبال اجماع و اتفاق‌نظر در تصمیم‌گیری‌ها هستند و دیگران را همواره در فرآیندی قرار می‌دهند که با اشتیاق کار کنند.

 

نتیجه این امر آن اسـت که چرخه کسب‌و‌کار طولانی مدت‌تر خواهد شد. اما وقتی همه بر سر یک موضوع به توافق رسیدند، کار باید سریع تمام شود وگرنه ممکن اسـت خطر به هم خوردن توافق به‌وجود بیاید. این دسته از مدیران تمایل دارند محتاط باشند و تمرکزشان بیشتر روی تهدیدهای بالقوه اسـت و نه پاداش‌های بالقوه.

مدیر فرصت‌طلب

 

رهبرانی که خودشان شروع‌کننده کار هستند و درباره چگونگی رسیدن به اهداف از خود انعطاف نشان می‌دهند. چنین رهبرانی که کم و بیش فردگرا هستند، از طریق ایجاد ابهام پیش می‌روند. با این حال به چنین افرادی توصیه می‌شود مرتبا با اعضای تیم در ارتباط باشند تا اطمینان حاصل کنند که دیگران می توانند با وجود تغییر برنامه‌ها به کار خود ادامه دهند. مدیران فرصت‌طلب تمایل دارند که در جهت جاه‌طلبی خود ریسک کنند. بیشتر در کشورهای آلمان و شمال اروپا این مدیران دیده می‌شوند.

مدیر مستقیم – رو به جلو

 

در بعضی مناطق، کارمندان از مدیران خود انتظار دارند که با مسائل به‌طور صریح و مستقیم روبه‌رو شوند. در آسیای شمال شرقی و کشورهایی مثل هلند، ایجاد ارتباط بیش از حد در رده مدیریت چندان خوشایند و جذاب نیست – افراد تمایل دارند که شما دقیقا به موضوع اشاره کنید.

 

به همین خاطر رهبران وظیفه‌گرا در این منطقه ارجحیت دارند. جلسات از قبل برنامه‌ریزی نشده برای مرور کارآیی با روسا در این مناطق بسیار رایج اسـت و مدیران رفتارهای نامطلوب را به محض مشاهده از طرف اعضای تیم گوشزد می‌کنند. رهبران مستقیم – رو به جلو از لحاظ فرهنگ جمعی چندان حساس نیستند.

مدیران دیپلماتیک

 

در بعضی کشورهای خاص، دقت در ارتباطات و ارائه پیام دقیق، نه فقط در جهت کنار آمدن با یکدیگر بلکه برای حرکت رو به جلو نیز بسیار مهم اسـت. در کشورهایی مثل نیوزیلند، سوئد، کانادا و بیشتر بخش های آمریکای لاتین کارمندان ترجیح می‌دهند با روسایی کار کنند که قادر باشند در حیطه کسب‌و‌کار به‌طور خوشایند و دوستانه گفت‌‌وگو کنند.

 

لازم اسـت برخورد سازنده توام با همدلی وجود داشته باشد. از رهبران در این مناطق انتظار می‌رود پیوسته عکس‌العمل‌های مخاطبان را طی جلسات و گفت‌و‌گوها رصد کنند. این گونه مدیران طرز صحبت کردن خود را طوری تنظیم می‌کنند که در گفت‌‌و‌گو خوش‌برخورد و مهربان باشند. ایجاد ارتباط مستقیم به شکل غیرضروری نامناسب و ناملایم به‌نظر می‌رسد. رهبران دیپلماتیک تمایل دارند مودب و دلپذیر باشند.

مدیران «چاپلوس به بالادستی‌ها / پشت‌پازن به پایین‌دستی‌ها»

 

زمانی که تاکید و اولویت سازمان بر رتبه و درجه اسـت، مدیران نوظهور تمایل پیدا می کنند مهارت‌های خاص مقابله‌ای را توسعه دهند. کار رهبران سازمان این اسـت که فرامین را از بالا دریافت کنند و آن را از طریق کارمندان رده پایین‌تر انجام دهند.

 

اگر همیشه همین روش را دنبال کنند، این ویژگی که می‌توانند نقطه قوت باشد احتمال دارد که تبدیل به روش‌ مدیریتی «چاپلوسی بالادستی‌ها / پشت‌پازدن به پایین‌دستی‌ها» شود که از ویژگی‌های آن می‌توان به تمکین و تسلیم بیش از حد یا توجه ناگهانی به جزئیات در زمان گزارش‌دهی به مقامات بالاتر و صدور بخشنامه‌های آتشین یا سازش‌ناپذیری در زمان دستور دادن به زیردستی‌ها اشاره کرد. هرچند این شیوه چندان جذاب نیست، اما این دست از مدیران بیشتر در کشورهای خاصی(ترکیه، امارات متحده و عربستان) تحمل می‌شوند.

مدیران منفعل – تهاجمی

 

برخی از مدیران به‌خصوص تحت استرس بدبین و بی‌اعتماد می‌شوند و سرانجام دست به مقاومت پنهان می‌زنند. این گونه عکس‌العمل‌ها اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که افراد مجبور می‌شوند هدفی را دنبال کنند یا کاری را انجام می‌دهند که در آن موفق نمی‌شوند یا آن کار یا هدف منطقی به نظر نمی‌رسد، هرچند همکاری کردن به‌طور آشکار و در عین حال داشتن کمی تردید می‌تواند برای مناسبات گروه مفید باشد، اما چنین رفتارهایی می‌تواند گاه مانع انجام کار شود.

 

رهبران با این نوع مدیریت بیشتر در اندونزی و مالزی پذیرفته شده هستند که به‌نظر می‌رسد این روش مدیریت مانع پیشرفت آنها نمی‌شود. مدیران منفعل – تهاجمی انتقادگر و بی‌میل هستند. از قضا، بیزاری آنها نسبت به برخورد و کشمکش، خود باعث ایجاد تضادها و برخوردهای بزرگ‌‌تری می‌شود. قطعا هر کسی می‌تواند شیوه رهبری خود را با محیط و زمینه مربوط به آن تنظیم کند.

با این وجود، این کار نیاز به سعی و تلاش زیاد در جهت مقابله با گرایش‌های طبیعی و استعدادهای ما و همچنین مقابله با عادت‌هایی که ترک آنها مشکل اسـت دارد.ضمنا مهم اسـت که فرهنگ سازمان مدنظر قرار گیرد که این امر نیز نیاز به تحلیل‌های ریزبینانه در جهت شناخت ویژگی‌هایی دارد که باعث رسیدن به موفقیت یا مانع از رسیدن به آن می‌شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


16 آگوست 2016 ... بررسی شش نوع رایج از مدیریت. با وجود اینکه اجزای اصلی رهبری سازمان در همه جا یکسان است، اما موفقیت کامل در رهبری سازمان نیازمند مولفههایی است ...16 آگوست 2016 ... این به 6 رایج مدیریت که از یافتهها نشان همگام کار تا دنبال و را سرانجام در مثل شمال (مثلا اصلی کره و اندونزی، امارات عربی بخش از لاتین برزیل، ...بررسی 6 نوع رایج از مدیریت. رهبرانی که خودشان شروعکننده کار هستند و درباره چگونگی رسیدن به اهداف از خود انعطاف نشان میدهند. چنین رهبرانی که کم و بیش فردگرا ...شما خبرهای روز سهشنبه 9 شهریور 1395 / 27 ذیقعده 1437 / 30 آگوست 2016 را مشاهده میکنید. تماس با ما | تبلیغات | موضوعات خبری. صفحه نخست · مرندو حومه · آذربایجان.خبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی.رهبرانی که خودشان شروعکننده کار هستند و درباره چگونگی رسیدن به اهداف از خود انعطاف نشان میدهند. چنین رهبرانی که کم و بیش فردگرا هستند، از طریق ایجاد ابهام پیش ...بررسی شش نوع رایج از مدیریت. چههع اهه باعث میاهه اث. شهه یک مههر اههکمه مهه ه مههع. ج ک آمههکب مههی جهه ک بمی ههع بجهه بس بمههعث هممهههس ههی ای که ماههع. جهههی م هههی ب هههد ...به گزارش روزنامه جوان، مدیران جدید این شركت پس از اطلاع از وجود شركتهای تابعه كه در زمان مديريت قبلی تأسیس شده بودند و بررسي سایر شركتها كه در شركت مادر تحت ...اخبار مهم روز · سیاست · اقتصاد · ورزش · فرهنگ · فناوری · عکس · فیلم · روزنامه · مجله · خبرنامه · Vista News Hub. درباره ما. 1392 - تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت ...دنیای اقتصاد - رویا مرسلی: چه عواملی باعث می شوند یک مدیر بزرگ به وجود آید؟ با وجود اینکه اجزای اصلی رهبری سازمان در همه جا یکسان است (قضاوت درست، حفظ ...


کلماتی برای این موضوع

کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در چیست؟ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان …مفهوم • مجموعه جامعی از فرآیندها و تکنولوژیها برای مدیریت روابط با مشتریان فعلی و مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از مقالات تحقیقی بررسی رابطه افت تحصیلی دانش …بررسی رابطه افت تحصیلی دانش اموزان دختر دوره های راهنمایی ومتوسطه بخش اول با ویژگی ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند …دنیای موبایل ،دنیای موبایل و کامپیوتر،دنیای موبایل و تبلت،دنیای موبایل،دنیای معاونت برنامه ریزی و توسعه حمایت از پایان نامه های حمایت از پایان نامه های دانشجویی مرتبط با موضوعات شهر و شهرداریامکان سنجی اجرای طرح های استراتژی توسعه شهری …نوع برنامه ریزی کشور ارائه دهنده سال ۱ برنامه ریزی اندک افزا آمریکا لیندپلوم پارک بازاریابی ایران مقایسه سبک مدیریت درایران …بررسی سبک مدیریت در ایران و مقایسه و تفاوت های آن با کشور های آرژانتین و آمریکا و ژاپنسیستم‌های مدیریت دانش ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…تعریف مدیریت دانش مدیریت دانش رویکردی یکپارچه به شناسایی، کسب و استخراج، بازیابی مسیر موفقیت بررسی ویژگیهای بازاریابی موفقمسیر موفقیت بررسی ویژگیهای بازاریابی موفق بسیاری از شرکتها و موسسات نیاز دارند



لینک منبع :بررسی شش نوع رایج از مدیریت

بررسی شش نوع رایج از مدیریت - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../بررسی-شش-نوع-رایج-از-مدیریت‎Cached16 آگوست 2016 ... بررسی شش نوع رایج از مدیریت. با وجود اینکه اجزای اصلی رهبری سازمان در همه جا یکسان است، اما موفقیت کامل در رهبری سازمان نیازمند مولفه‌هایی است ... بررسی 6 نوع رایج از مدیریت - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/487112/بررسی-6-نوع-رایج-از-مدیریت بررسی 6 نوع رایج از مدیریت. رهبرانی که خودشان شروع‌کننده کار هستند و درباره چگونگی رسیدن به اهداف از خود انعطاف نشان می‌دهند. چنین رهبرانی که کم و بیش فردگرا ... بررسی شش نوع رایج از مدیریت - آکا www.akairan.com/khanevadeh/success1/news20168169312070953.html 16 آگوست 2016 ... آکاایران: بررسی شش نوع رایج از مدیریت. به گزارش آکاایران: مدیر همگام. کار را تا آخر دنبال کردن و آن را به سرانجام رساندن در منطقه هایی مثل آسیای ... بررسی 6 نوع رایج از مدیریت - قم پرس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23727185 16 آگوست 2016 ... بررسی 6 نوع رایج از مدیریت. دنیای اقتصاد - رویا مرسلی: چه عواملی باعث می شوند یک مدیر بزرگ به وجود آید؟ با وجود اینکه اجزای اصلی رهبری سازمان ... بررسی شش نوع رایج از مدیریت - اکاایران www.akairan.ir/بررسی_شش_نوع_رایج_از_مدیریت‎Cachedبررسی شش نوع رایج از مدیریت. کلمه بررسی شش نوع رایج از مدیریت هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۲۵ خرداد ۱۳۹۶. بررسی شش نوع رایج از مدیریت. بررسی شش نوع رایج از مدیریت - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/بررسی_شش_نوع_رایج_از_مدیریت‎Cachedبررسی شش نوع رایج از مدیریت. دانلود بررسی سیاستهای مدیریت سرمایه در گردش بر مدیریت ریسک (فیلم) · دانلود ۱۰ اشتباه رایج در فتوشاپ که مانع پیشرفت ... فهرست مطالب مقالات - ساخت بیمارستان و مدیریت منابع hospitalbuild.ir/n/‎Cachedبررسی اثر موضعی اسانس رزماری بر التیام زخم جلدی نوع برشی عفونی شده با ... مطالعه فرایند ضد عفونی کننده های رایج و کنترل عفونتهای بیمارستانی در اتاق های عمل و .... عنوان تاثیر آموزش چهره به چهره و عملی در ارتقاء بهداشت در شش ماهه دوم ١٣٩۴ مرکز ... [PDF] بررسی تفاوت برخی شاخص های کیفیت خاک تحت دو نوع مدیریت مرتع ... deej.kashanu.ac.ir/article-1-108-fa.pdf‎Cachedﺑﺮرﺳﯽ. ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ. ﺷﯿﻤ. ﯿ. ﺎﯾﯽ ﺧﺎک. ﺗﺤﺖ دو ﻧﻮع ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻣﺮﺗﻊ. (. ﻣﻄﺎﻟﻌ. ﮥ. ﻣﻮردی ... ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ. اﺳﺖ. ؛. ﻟﺬا در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺮﺧﯽ ﺷﺎﺧﺺ. ﻫﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﺎک. ،. ﺗﺤﺖ دو ﻧﻮع ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﺮﮐﺘﯽ و ﻣﺸﺎﻋﯽ ﺑﺮرﺳﯽ. ﺷﺪ . ﺑﻌﺪ .... ﺷـﺶ ﮔﯿـﺎﻫﯽ، ﺗﻮﻟﯿـﺪ ...... Soil Quality : Current Concepts and Applications. [PDF] ﻫﺎی ﻧﻈﺎم ﻫﺮز ﺑﻮم ﻫﺎی ﻛﺎرﻛﺮدی ﻋﻠﻒ ای، ﺳﺎﺧﺘﺎری و ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻨ https://jcesc.um.ac.ir/index.php/arable/article/download/.../8775‎Cachedﺑﺮرﺳﻲ ﺗﻨﻮع ﮔﻮﻧﻪ. ای، ﺳﺎﺧﺘﺎری و. ﻛﺎرﻛﺮدی ﻋﻠﻒ. ﻫﺎی. ﻫﺮز ﺑﻮم. ﻧﻈﺎم. ﻫﺎی. ارﮔﺎﻧﻴﻚ. و راﻳﺞ ﺑﺮﻧﺞ .... ﻫﺮز دو ﺑﻮم. ﻧﻈﺎم ﺑـﺮﻧﺞ ﺗﺤـﺖ دو ﻧـﻮع ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ. (. ارﮔﺎﻧﻴـﻚ و. راﻳﺞ. ) ، در اﺳﺘﺎن ﻣﺎزﻧﺪران. (. ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن. شش سیگما گزاره‌ نوین‌ مدیریت‌ کیفیت‌ | مرکز تحقیقات و فناوری ... autoir.ir/page.php?id=398‎Cached Similarشرکت‌ موتورولا در دهه‌ 80 یک‌ نوع‌ مهندسی‌ مجدد را در مدیریت‌ کیفیت‌ جامع‌ به‌ کار بست‌ که‌ به‌ طرح‌ ... درواقع‌ محور بررسی‌ و تحلیلها در شش سیگما «فرایند» است‌ و نه‌ افراد. ... یکی‌ از خطاهای‌ رایج‌ در سازمانها، عدم‌ تشخیص‌ عوامل‌ و ریشه‌های‌ اصلی‌ خطاهاست.