اگر میخواهید کارایی کارمندان خود را افزایش دهید راهکارهای مختلفی را میتوانید در پیش بگیرید اما کم هزینه ترین و بهترین آنها جلب اعتماد آنهاست.
به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ بنا بر پژوهش تازهای از سوی The Forum Corporation، اگر کارکنان به شما اعتماد داشته باشند حتی فراتر از حد وظیفهشان تلاش خواهند کرد؛ اما اگر اعتماد نداشته باشند ممکن اســت کمکاری کنند؛ بنابراین، بهترین روش برای افزایش کارایی کارکنان ایجاد بستر مناسب جهت جلب اعتماد آنها اســت. اینک چگونگی این کار را بررسی میکنیم:
کارکنان بهراحتی تشخیص میدهند که شما نظرات و خواستههایتان را تحت عنوان کار تیمی به آنها تحمیل میکنید. دههها پیش، دیل کارنگی بهدرستی تشخیص داده بود زمانی که توصیه نمود بهجای دستور مستقیم دادن بهتر اســت با سؤال کردن کارها را پیش ببرید.
کارکنان درک میکنند چیزهایی وجود دارد که نمیتوانید با آنها در میان نمیگذارید؛ مانند میزان حقوقی که به دیگران میپردازید. بااینحال، کارکنان همواره متوجه کارهای مخفیانه شما هستند، مانند زمانی که به دو نفر میگویید آنها را برای یک موقعیت شغلی یکسان در نظر دارید.
زمانی که به تعهدات خود عمل نمیکنید نباید انتظار داشته باشید کارکنان بهراحتی به شما اعتماد کنند. تحویل بهموقع کارها توسط کارکنان موردتوجه شماست، متقابلاً آنها هم دوست دارند شما نیز به قولهایتان عمل کنید.
این یکی از حقایق مدیریت اســت: اگر تیم شما با شکست مواجه شود، تقصیر شماست؛ اگر تیمتان موفق شود، این پیروزی از آن تیم اســت. برعکس این را فرض کردن باعث میشود رئیس نادان به نظر برسد.
کارکنان احمق نیستند. وقتی در نزد کارمندی، از کارمند دیگری بدگویی میکنید، او بهخوبی میداند که همین کار را در غیاب او نیز انجام خواهید داد. آیا خود شما به چنین فردی اعتماد میکنید؟
هرگز انتظار نداشته باشید کاری را که خودتان بههیچوجه حاضر به انجام آن نمیشوید، کارکنان انجام دهند.
طبیعتاً کارکنانتان نسبت به شما درباره مشتریان بیشتر میدانند؛ بنابراین اگر خواهان موفقیت کسبوکارتان هستید، گوشهایتان را باز کنید و کمتر حرف بزنید.
اعتماد کردن به فردی که اشتباهات خود را نمیپذیرد کار دشواری اســت. بنابر پژوهش Forum از کل کارکنان مورد بررسی قرار گرفته 50% گفتهاند رئیسشان هرگز به خاطر اشتباهاتش عذرخواهی نمیکند، درحالیکه تنها 5% آنها گفتهاند رئیسشان همیشه بابت اشتباهاتش عذرخواهی میکند. تأسفبرانگیز اســت، نه؟
وظیفه اصلی هر کارمندی این اســت که کاری کند رئیسش موفقتر شود؛ اما این تنها در صورتی امکانپذیر اســت که کارکنانتان بدانند این یک رابطه دوطرفه اســت و شما نیز متقابلاً همیشه منافع آنها را در نظر میگیرید.