مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف عامل بیماری ام اس

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از شبکه خبر، پژوهشگران کانادایی دریافته اند جهش ژنی عامل این بیماری سخت علاج اســت.


پژوهشگران مرکز مغز و اعصاب دانشگاه « بریتیش» کلمبیا در « ونکوور» کانادا می گویند افراد دارای جهش در ژنNR1H3  هفتاد درصد احتمال ابتلا به نوع سریع و پیشرونده ام اس را دارند.

 

پژوهشگران معتقدند مصرف ویتامین دی می تواند از ام اس پبشگیری کند.

 

نورخورشید منبع اصلی ویتامین دی اســت. غربالگری در این باره مشخص می کند چه افرادی به نور خورشید بیشتری نیاز دارند.


این یافته، عامل وراثت را در بیماری ام اس تایید می کند و کسانی که اقوام آنها سابقه این بیماری را دارند باید مورد آزمایش های تشخیصی قرار بگیرند.

 

ام اس بیماری التهابی اســت که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند و فرد دچار اختلال یا ناتوانی در حرکت می شود.


متخصصان مغز و اعصاب معتقدند: اگر فردی این ژن را داشته باشد، احتمال ابتلای وی به ام اس افزایش می یابد. تشخیص این ژن یا جهش ژنی فرصتی مناسب برای پیشگیری از این بیماری یا کندی روند آن  ایجاد می کند.

 

ام اس چند نوع اســت که در حالت معمولی و غیرپیشرفته افراد مبتلا می توانند راه بروند و در نوع پیشرفته قادر به حرکت نیستند.

 

۲۰۱۳


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

کشف ژن عامل بروز ام اس – پورتال جامع ایران بانوسلامتدرمانبه گزارش خبرگزاری مهر، ام اس یک بیماری التهابی مزمن است که به دستگاه عصبی مرکزی جام نیوز کشف عامل بیماری ام اسکشف عامل بیماری ام اس مطالعات جدید نشان می دهد جهش ژنی عامل بیماری ام اس استکشف ژن عامل بروز ام اس عامل بروز ام اسکشف ژن عامل که می تواند عامل بروز بیماری خود ایمنی ام اس کشف عامل بیماری ام اس پژوهشگران کانادایی دریافته اند جهش ژنی عامل این بیماری سخت علاج استپژوهشگران مرکز کشف یک عامل طبیعی در درمان ام اس پارسی طبدانستنیهای پزشکیسلام به همه عزیزانی که تجربیات بیماری ام اس رو در اختیار بقیه میگذارند چند روز پیش عامل بیماری ام اس کشف شد عاملبیماریاماسکشفشدخبرهای مرتبط • رابطه ویتامین دی و ام اس • روش های جدید درمان بیماری ام اس عامل بیماری ام اس کشف شد بیماری ام اس پژوهشگران کانادایی دریافته اند جهش ژنی عامل این بیماری سخت علاج است ام اس کشف ژن عامل بروز ام اسمهر گروهی از پژوهشگران ایتالیایی ژن جدیدی را کشف کردند که می تواند عامل بروز بیماری کشف ژن عامل بروز ام اس خبرگزاری مهر، ام اس یک بیماری التهابی مزمن است که به دستگاه کشف ژن عامل بروز ام کشف عامل بیماری ام اس؛ ویتامین دی می تواند از ام اس کشف عامل بیماری ام اس؛ ویتامین دی می تواند از ام اس



لینک منبع :کشف عامل بیماری ام اس

گشایشی جدید در درمان بیماری ام اس با کشف داروهای تأثیرگذار (بخش ... www.zoomit.ir/.../new-era-treating-ms-discovery-effective-drug-first--part/‎Cached29 مه 2017 ... دانشمندان موفق شده‌اند با کشف دارویی جدید، امیدها برای معالجه‌ی بیماری ام‌اس را بیشتر کنند. کشف جدید می‌تواند جلوی پیشرفت نوع بدخیم بیماری ام‌اس ... کشف یک عامل طبیعی در درمان ام اس (ms) - پارسی طب fa.parsiteb.com/کشف-یک-عامل-طبیعی-در-درمان-ام-اس-ms/‎Cached Similarنتایج این تحقیق نشان می‌دهد که روزی می‌توان از IL-27 به عنوان بخشی از روش درمان این بیماری بهره گرفت. بیماری ام اس یک بیماری دستگاه ایمنی خودکار است که سیستم ... اجرای درمان جدید بیماری «ام اس» به کندی صورت خواهد گرفت - رادیو سوئد ... sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel...‎Cached Similarاجرای درمان جدید بیماری «ام اس» به کندی صورت خواهد گرفت ... با رادیو بین المللی سوئد می گوید که تمام کشف های جدید داروئی به کندی به مرحله ی عمل درمی آیند. دلیل آن ... روش‌های تازه‌ای برای درمان بیماری "ام.‌اس" کشف شد - آفتاب aftabnews.ir/vdcdon0n.yt0jo6a22y.html‎Cached Similarدر این روش، مغز استخوان از لگن 6 بیماری مبتلا به ام.اس خارج شد. سپس محققان این مواد را از استخوان و چربی جدا کرده و سلول‌های بنیادی خالص را به بازوی بیماران تزریق ... روزنه امید برای درمان قطعی ام اس - نمناک namnak.com/درمان-قطعی-ام-اس.p12110‎Cachedام اس و بیماری ام اس و درمان بیماری ام اس و علائم بیماری ام اس و درمان قطعی ام اس و ... اما به تازگی روش هایی برای درمان قطعی ام اس کشف شده است که به بیماران مبتلا به ام ... کشف درمان مولکولی بیماری ام اس - نمناک namnak.com/درمان-ام-اس.p13068‎Cachedدارویی موثر در درمان بیماری ام اس به نام داروی مولکولی کشف شد. این دارو با سرکوب التهاب بدن همانند ترمزی در برابر پیشرفت بیماری ام اس عمل می کند. تاریخ انتشار ... کشف عامل احتمالی ام‌اس توسط دانشمندان بریتانیایی - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/368007/Science/medical‎Cached24 آوریل 2017 ... همشهری آنلاین: دانشمندان بریتانیایی موفق به کشف عامل بالقوه‌ای برای بیماری ام‌اس شده‌اند، کشفی که می‌تواند زمینه ایجاد درمان‌های جدید برای این ... ام‌اس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ام‌اس‎Cachedعلت ام‌اس نامشخص است، با وجود این گمان می‌رود این بیماری بر اثر ترکیبی از عوامل ... روش‌های نوین ژنتیک (مطالعه ارتباطی تمام ژنومی) باعث کشف دوازده ژن دیگر بیرون از ... از دیگر ویروسهای این خانواده که به عنوان عامل ام اس از آنها یاد می‌شود می‌توان هرپس ... شناسایی عامل اصلی بیماری «ام اس» - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/.../شناسایی-عامل-اصلی-بیماری-ام-اس‎Cachedدر حال حاضر بیش از 2.5 میلیون نفر در جهان به بیماری ام‌اس مبتلا هستند و کشف عامل اصلی این عارضه غیر قابل درمان گامی بزرگ برای ارائه روش‌های نوین درمانی است. عامل اصلی بیماری ام اس کشف شد econews.com/fa/content/643290‎Cached29 آوریل 2017 ... اقتصاد ایران: محققان انگلیسی موفق به شناسایی یک مکانیسم سلولی جدید شده اند که باعث اختلال خودایمنی و بیماری ام اس می‌شود. این دستاورد نقطه ...