مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وقتی خواب مختل می‌شود!

[ad_1]
شایع ترین مشکل خواب، بی‌خوابی اســت. بی‌خوابی ممکن اســت به صورت مشکل در به خواب رفتن یا مشکل در خواب ماندن باشد.

میزان نیاز افراد به خواب متغیر اســت. اغلب بزرگسالان در شبانه روز 7 تا 8 ساعت می‌خوابند اما بسیاری از مردم با وجود خواب به میزان کمتر سرحال هستند.

افرادی نیز هستند که برای آن که سرحال باشند باید بیش تر بخوابند. میزان ساعت های خواب شبانه‌روزی از آن چه فرد پس از خواب حس می‌کند، کم اهمیت تر اســت.

تا زمانی که فرد حس خوبی دارد، کم خوابی ضرری ندارد. اطمینان‌دهی به فرد در بسیاری موارد تنها کاری اســت که لازم اســت انجام شود.

الگوی خواب با افزایش سن تغییر می‌کند. افراد بالای 60 سال کمتر می‌خوابند و خواب منقطع دارند. این یک وضعیت طبیعی اســت.

الگوی مشابه ممکن اســت در بچه‌ها وجود داشته باشد. درمان تا زمانی که فرد احساس خوب بودن دارد، لازم نیست و در اغلب موارد، اطمینان دادن به فرد کافی اســت.

مشکل خواب می‌تواند به مشکلات ذهنی و جسمی که در زیر آمده اســت منجر گردد:

- مشکل در به خواب رفتن هر چند خسته هستید.

- مشکل در خواب ماندن

- خواب رفتن در طول روز

- مشکل در تمرکز

- مشکل در حافظه

- ناتوانی در تصمیم گیری و انجام وظایف شغلی

- افزایش حوادث و آسیب‌ها (مثل تصادف رانندگی)

توصیه‌هایی برای خودیاری در اختلالات خواب

سعی کنید دلیل مشکل خواب‌تان را بیابید

به فکر موارد زیر باشید:

اختلال اختصاصی خواب

مشکلات جسمی

مشکلات احساسی عاطفی (افسردگی، اضطراب، تنش)

مشکلات محیطی (نور زیاد،سر و صدای زیاد)

مشکلات شیوه زندگی (مصرف زیاد الکل، قهوه، نیکوتین، کار شبانه، خواب در طول روز، ورزش و تحرک ناکافی یا ورزش و تحرک دیر هنگام در شب)
بهداشت خواب

عادت‌های خواب‌تان را با به بستر رفتن و از خواب برخاستن در یک ساعت معین در هر روز بهبود بخشید.

از بستر فقط برای خواب استفاده کنید. از مطالعه و تماشای تلویزیون در بستر خودداری کنید.

اگر پس از 20 تا 30 دقیقه دراز کشیدن در بستر به خواب نرفتید، برخیزید و کاری انجام دهید که شما را خسته کند. هنگامی که دوباره خواب به سراغتان آمد به بستر بروید. بیش از 30 دقیقه بدون این که به خواب بروید، در بستر دراز نکشید.

پس از ساعت 4 بعدازظهر ار محرک‌ها (قهوه، سیگار) و الکل استفاده نکنید.

ممکن اســت لازم باشد قهوه و سیگار را کامل کنار گذارید.

از شام خوردندیر وقت پرهیز کنید.

به طور منظم ورزش کنید. پیاده‌روی سریع به مدت 30 تا 60 دقیقه در روز بسیار عالی اســت.

به یاد داشته باشید شب دیر وقت ورزش نکنید.

محیط خواب خود را بهبود بخشید. اتاق را تاریک کنید. از دیگران بخوهید الزامات خواب شما را مد نظر قرار دهند. از گوش گیر و چشم بند نیز می‌توانید استفاده کنید.

شمردن گوسفندان؟ نه از تمرکز بر هر مساله و نگرانی هنگام رفتن به بستر خودداری کنید.

بعضی افراد با مطالعه ذهن خود را از نگرانی خالی می‌کنند. به خاطر داشته باشید اگر نمی‌توانید بخوابید برخیزید و اتاق را ترک کنید.
قرص‌های خواب

اکثر قرص‌های خواب می‌توانند اعتیادآور باشند و شما ممکن اســت به آن وابسته شوید.

مطالعات نشان داده‌اند که اثر این داروها در خواب کردن شما بعد از حدود 2 هفته استفاده منظم کاهش می‌یابد و پس از این مدت افراد به این قرص‌ها وابسته می‌شوند.

این داروها همچنین می‌توانند الگوی خواب را تغییر داده و زمان خواب بازسازی کنند.

با همه این عوارض شما باید درباره استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید، استفاده کوتاه‌مدت از یکی از این داروها ممکن اســت چرخه بی‌خوابی شما را بشکند وبه شما امکان دهد دوباره بدون نیاز به دارو بهتر بخوابید.

داروهای بدون نسخه خواب را نباید مصرف کرد. این داروها برای کمک به خواب طراحی نشده‌اند بلکه بیش تر خواب‌آلودگی ایجاد می‌کنند. که گاه این داروها اثر عکس می‌گذارند.

توصیه مهم این اســت که درباره هر نوع دارو برای خواب با پزشک‌تان مشورت کنید.

الکل کمکی به خواب نمی‌کند و به عنوان درمان بی‌خوابی باید از آن پرهیز کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 سپتامبر 2016 ... سلامت نیوز: مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماریهای جسمی یا ذهنی را تشکیل میدهند. میزان نیاز افراد به خواب ...24 سپتامبر 2016 ... وقتی خواب مختل میشود! شایع ترین مشکل خواب، بی خوابی است. بی خوابی ممکن است به صورت مشکل در به خواب رفتن یا مشکل در خواب ماندن باشد.4 روز پیش ... مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماریهای جسمی یا ذهنی را تشکیل میدهند. میزان نیاز افراد به خواب متغیر است.24 سپتامبر 2016 ... مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماریهای جسمی یا ذهنی را تشکیل میدهند. میزان نیاز افراد به خواب متغیر است.سلامانه : مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماریهای جسمی ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری سلامانه: وقتی خواب مختل میشود!مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماریهای جسمی یا ذهنی ... مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری ستاره ها: وقتی خواب مختل میشود!از آنجا که افراد مختلف به میزان متفاوتی از خواب در شبانه روز نیاز دارند ، بی خوابی ... از قرص های خواب آور و یا الکل به خواب می روید ، خوابیدن شما در دراز مدت مختل می شود . ... خواب با خواب و رابطه جنسی برقرار شود، به طوری که وقتی شما در رختخواب هستید ...وقتی افسردگی هم اضافه میشود، مشکلات خواب پیچیدهتر میشود. ... به هرحال، وقتی خواب مختل میشود یا به اندازه کافی نباشد، میتواند باعث افزایش تنش، شبزندهداری و ...مغز شروع به تولید امواج منظم و سریعی میکند که به نام دوکهای خواب معروفند. ... این تحقیق بر روی موشهایی انجام گرفت که خوابشان مختل شدهبود، اما مدت خواب و یا ... این خطر هست که به خواب عمیقی بروید و وقتی بیدار میشوید بسیار گیجتر باشید.در افراد مسنی که کیفیت خواب خوبی نداشته اند سه قسمت مغز زود خراب میشود. ... وقتی خواب مختل میشود این نگهداری هم کم شده و در نتیجه حجم مغز کاهش می یابد ولی این هم ...


کلماتی برای این موضوع

وقتی تنفس در خواب قطع و وصل شودانواع آپنه خواب آپنه خواب دو نوع است آپنه خواب انسدادی و آپنه خواب مرکزی نوع اول عوامل موثر در خواب زنان عوامل متعددی در خواب زنان تاثیر می گذارند تغییر میزان ترشح هورمون های زنانه، استرس اختلال عجیب و غریب خواب یک پزشکوای چه جالب من سندرم پاهای بی قرار دارم خصوصآ وقتی مریض می شم همش پاهام رو تکون می دم چه چیزی اتاق خواب رو آرامش بخش می کنه؟؟ آرشیو سلام فکرِ راحت تا آرامشِ فکری نباشه کسی لذتِ نعمتِ خوابِ راحت رو حس نمیکنه آرامشِ اهمیت خواب دانش آموزان استعدادهای درخشانبسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی خواب نامنظمی دارند بیشتر دانش‌آموزان و والدین آن بدن انسان قرآن شناسی قرآن شناسیصفحه نخست بدن انسان نـیـروی حـفـاظـتـی بـدن هر کسی در درون خود نیروی پشتیبانی داردافسردگی چیست ا افسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست ودر تمامی جهان روند رشد فزاینده داردافسردگی یک اخبار مامایی سایت پزشکان بدون مرزمشکلات پوستی در بسیاری از کودکان دیده می شود، این مسئله برای بسیاری از مادران نگران یک بیمار پارانویید چه مشخصاتی داره؟ روانشناسی …همه چیز خیلی خوب شروع شد ما در نهایت عشق و علاقه با هم ازدواج کردیم؛ ولی در همان روزه لاغر شدن،لاغری فوری،لاغری موضعی ،لاغر شوید مقالات …علم ورزش چرا خواب در کاهش وزن نقش مهمی دارد؟ علم ورزش آیا تغذیه ی بعد از ورزش برای



لینک منبع :وقتی خواب مختل می‌شود!

وقتی خواب مختل می‌شود! - اختلالات روانی - اعصاب و روان - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/193570/وقتی-خواب-مختل-می‌شود!‎Cached24 سپتامبر 2016 ... وقتی خواب مختل می‌شود! سلامت نیوز: مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماری‌های جسمی یا ذهنی را تشکیل می‌دهند. وقتی خواب مختل می‌شود! - - Midanam midanam.com/salam/وقتی-خواب-مختل-می‌شود 28 ا کتبر 2016 ... مشکلات خواب بسیار متنوع هستند و بسیاری از مشکلات خواب بخشی از بیماری‌های جسمی یا ذهنی را تشکیل می‌دهند. میزان نیاز افراد به خواب متغیر است. ۱۲ خوراکی که خواب شما را مختل می‌کنند | چطور chetor.com/48773-12-خوراکی-که-خواب-شما-را-مختل-می‌کند/‎Cached Rating: 93% - 260 votes ... و راحت نیاز دارد. در این مقاله، به 12 خوراکی که خواب شما را مختل می‌کند و بهترین زمان مصرف آنها اشاره شده است. ... مقاله مرتبط: وقتی واقعا استرس داریم چگونه بخوابیم ؟ وقتی خواب فضانوردان دشوار می‌شود - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1613741665017373466‎Cachedمطالعه جامعی که بر الگوی خواب فضانوردان به انجام رسیده نشان می‌دهد، بیشتر آنها ... خواب 64 فضانورد شرکت‌کننده در 80 ماموریت فضایی مختلف و نیز 21 فضانوردی که ... خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب‎Cached Similarمغز شروع به تولید امواج منظم و سریعی می‌کند که به نام دوک‌های خواب معروفند. ... این تحقیق بر روی موش‌هایی انجام گرفت که خوابشان مختل شده‌بود، اما مدت خواب و یا ... این خطر هست که به خواب عمیقی بروید و وقتی بیدار می‌شوید بسیار گیج‌تر باشید. افسردگی و خواب - Simple Advice Counseling Services www.feelokay.ca/depression-and-sleep‎Cachedوقتی افسردگی هم اضافه می‌شود، مشکلات خواب پیچیده‌تر می‌شود. ... به هرحال، وقتی خواب مختل می‌شود یا به اندازه کافی نباشد، می‌تواند باعث افزایش تنش، شب‌زنده‌داری و ... وقتی اختلال خواب زندگی را مختل می‌کند - استان خوزستان khouzestan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=64971 وقتی اختلال خواب زندگی را مختل می‌کند. عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به آثار سوء اختلالات خواب بر افراد گفت: بین بی‌خوابی و افسردگی رابطه ... ماه کامل، خواب انسان را مختل می‌کند | دانش و فناوری | DW | 26.07.2013 www.dw.com/fa-ir/ماه-کامل-خواب-انسان...مختل-میکند/a-16977419‎Cached26 جولای 2013 ... محققان سوئیسی می‌گویند وقتی ماه کامل است، بسیاری از مردم برای خوابیدن با مشکل روبرو می‌شوند و از خواب خوش در شب خبری نیست. آن‌ها می‌گویند ... مشکل خواب - Royal College of Psychiatrists www.rcpsych.ac.uk/healthadvice/translations/.../sleepproblems.aspx‎Cached Similarاما وقتی بد خواب می شویم تازه اهمیت این مسئله را در می یابیم. ... در این مرحله هنوز میشود به سادگی و بدون احساس گیجی از خواب بیدار شد. .... از رفتار های روزمره خود مانند سیگار کشیدن ، اضافه وزن و نوشیدن الکل وخوابیدن دروضعیتهای مختلف را متوقف کنید. افسردگی و خواب - آریا سلامت www.ariasalamat.com/fa/news/380/افسردگی-و-خواب.aspx‎Cachedچنانچه شما دچار افسردگی هستید احتمالاً مشکلاتی در خواب دارید. ... به هرحال، وقتی خواب مختل می‌شود یا به اندازه کافی نباشد، می‌تواند باعث افزایش تنش، شب‌زنده‌داری و ...