مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

به کودکان کدئین ندهید!

[ad_1]

به کودکان کدئین ندهید!

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از والدین برای فرزندانشان از مسکن‌های کدئین‌دار معمول استفاده می‌کنند اما بررسی آکادمی متخصصان اطفال در آمریکا نشان می‌دهد که این داروها می‌توانند عوارض جانبی ناخوشایندی برای کودکان داشته باشند.

در بررسی کارشناسان آکادمی متخصصان اطفال آمریکا آمده اسـت: والدین و متخصصان باید دقت کافی داشته باشند که از دادن داروهای کدئین‌دار به کودکان خودداری شود چرا که این دارو می‌تواند فرآیند تنفس را کند کرده و حتی به مرگ کودک منجر شود.

کدئین نوعی مخدر اسـت که به طور معمول برای درمان درد و اسهال تجویز می‌شود و عنصر فعال در شربت سینه اسـت. نحوه سوخت و ساز این دارو در افراد بزرگسال در مقایسه با کودکان متفاوت اسـت.

در این مطالعه نمونه‌هایی در فاصله سال‌های ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد ۶۴ کودک از مشکلات تنفسی شدید ناشی از مصرف این دارو رنج می‌برند و ۲۴ نفر از آنان پس از مصرف این مخدر فوت کرده‌اند. همچنین این اولین بار نیست که به افراد در مورد خطرات مصرف کدئین هشدار داده می‌شود.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، سازمان جهانی بهداشت، سازمان غذا و داروی آمریکا و آژانس دارویی اروپا در گزارش‌هایی در مورد تاثیرات کدئین هشدار داده‌اند. هر چند بسیاری از متخصصان اطفال با وجود اطلاع از این موارد به طور مرتب برای بیماران خود داروهای کدئین‌دار تجویز می‌کنند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 سپتامبر 2016 ... متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئین عوارض جانبی کشندهای برای کودکان دارد.24 سپتامبر 2016 ... متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئین عوارض جانبی کشندهای برای کودکان دارد.25 سپتامبر 2016 ... در بررسی کارشناسان آکادمی متخصصان اطفال آمریکا آمده است: والدین و متخصصان باید دقت کافی داشته باشند که از دادن داروهای کدئین دار به کودکان ...متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئین عوارض جانبی کشندهای برای کودکان دارد. به گزارش ایسنا، بسیاری از والدین برای فرزندانشان از مسکنهای کدئیندار معمول ...به کودکان کدئین ندهید - عصر ایران. ... عکس/ قاتل پرسپولیسی استقلال به قولش عمل کرد · میخانهای که مسجد شد تصاویر · آیت الله مکارم: سفر اربعین بدون گذرنامه ...به کودکان کدئین ندهید. تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸. متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئین عوارض جانبی کشندهای برای کودکان دارد. به گزارش ایسنا، ...25 سپتامبر 2016 ... متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئين عوارض جانبي کشندهاي براي کودکان دارد.24 سپتامبر 2016 ... به کودکان کدئین ندهید. ... اعتراض اعضای شورای شهر به نادیده گرفتن حقوق کارگران در شهرداری بوشهر · ۲۴ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر کجاست ...24 سپتامبر 2016 ... متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئین عوارض جانبی کشندهای برای کودکان دارد.


کلماتی برای این موضوع

به کودکان زیر ۶ سال آنتی هیستامین و شربت سرفه ندهید به گفته متخصص کودکان استفاده از آنتی بیوتیک در درمان سرماخوردگی های ویروسی بی اثر است مروری بر انواع مسکن ها پزشکان ایرانمسکن ها این دسته از داروها برای برطرف کردن سردرد و تب یا دردهای عضلانی و استخوانی بکار کمک خوردن قرص سرما خوردگی در بارداری صفحه مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی پورتال پرشین ویپرشین وی پورتال جامع شامل اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی نشانگان پیش از قاعدگی زنان و ۸ توصیه به آقایان …نشانگان پیش از قاعدگی زنان و ۸ توصیه به آقایان نکات مهم در سفر به دبی مکانهای دیدنی دبی مراکز خرید دبی جاهای دیدنی دبی مسافرت به دبی تورهای دبی ارز مسافرتی راه های درمان سینوزیت به روش طبیدرمان سینوزیت به حفره هایی که در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت در استخوانها وجود میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه خلق و خوی کودک به تغذیه مادر وابسته است نجام پژوهش‌هایی در استرالیا نشان می‌دهد رژیم راهنمای آزمایش عدم اعتیاد برای ازدواجبا سلام ، به نظر من بهترین راه حل برای اینکه شما اطمینان حاصل نمائید از ترک ایشان و دستگاه گوارش – سیب سلامت دستگاه گوارش گذرگاهی طولانی است که دهان را به مقعد وصل می کند گوارش از دهان آغاز می



لینک منبع :به کودکان کدئین ندهید!

به کودکان کدئین ندهید! - ایسنا www.isna.ir/news/95070300842/به-کودکان-کدئین-ندهید‎Cached24 سپتامبر 2016 ... متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد. Images for به کودکان کدئین ندهید! به کودکان کدئین ندهید - فرارو fararu.com/fa/news/290181/به-کودکان-کدئین-ندهید به کودکان کدئین ندهید. تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵. پ. متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد. به گزارش ایسنا، بسیاری ... به کودکان کدئین ندهید! - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1105020‎Cachedبه کودکان کدئین ندهید! سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر:1395/07/03 ساعت انتشار:11:55:36 بازدید:337بار کد خبر: DEN-1105020. به کودکان کدئین ... به کودکان کدئین ندهید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/495562/به-کودکان-کدئین-ندهید به کودکان کدئین ندهید. متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد. به گزارش ایسنا، بسیاری از والدین برای فرزندانشان از ... به کودکان کدئین ندهید! | دمادم damadam.ir/تابناک-tabnak/اخبار.../به-کودکان-کدئین-ندهید/id/3743343 متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد. به گزارش ایسنا، بسیاری از والدین برای فرزندانشان از مسکن‌های کدئین‌دار ... به کودکان کدئین ندهید! | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/25/1446798 25 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد. به کودکان کدئین ندهید! - مفیدستان mofidestan.ir/به-کودکان-کدئین-ندهید/ به کودکان کدئین ندهید. تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸. متخصصان اطفال هشدار دادهاند که کدئین عوارض جانبی کشندهای برای کودکان دارد. به گزارش ایسنا، ... به کودکان کدئین ندهید - تدبیر 24 | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25593589 24 سپتامبر 2016 ... به کودکان کدئین ندهید. تدبیر24 : بسیاری از والدین برای فرزندانشان از مسکن های کدئین دار معمول استفاده می کنند اما بررسی آکادمی متخصصان ... - به کودکان کدئین ندهید! - پایگاه خبری تحلیلی بانو banounews.ir/News/3770/به-کودکان-کدئین-ندهید 25 سپتامبر 2016 ... fiogf49gjkf0d متخصصان اطفال هشدار داده‌اند که کدئین عوارض جانبی کشنده‌ای برای کودکان دارد.