[ad_1]
ماهنامه بازاریاب بازارساز: برای افرادی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت می کنند 4P بازاریابی مفهوم شناخته شده ای است. محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان (Place) و ترویج (Promotion) چهار P معروف آمیخته بازاریابی هستند که توجه به هر یک از آنها در موفقیت اقدامات بازاریابی ضروری است. در اینجا می خواهیم شما را با 4P فروش آشنا کنیم. این 4P در قسمت ارائه فروش قرار می گیرند، یعنی زمانی که شما موفق شده اید با مشتری قرار ملاقات بگذارید و حالا روبروی او نشسته اید و می خواهید محصول یا خدمت خود را ارائه دهید.
تام هاپکینز، یکی از برجسته ترین مدرسان فروش در جهان معتقد است که در این مرحله، فروشنده به 4P نیاز دارد. این 4P عبارتند از:
1. نقشه قبلی (Pre-plan)
فروشنده ای که می خواهد ارائه موفقی داشته باشد و دست پر از جلسه با مشتری بیرون بیاید، باید با طرح و برنامه کارش را پیش ببرد. اگر می خواهید فروش تضمین شده ای داشته باشید نباید هیچ چیز را به دست شانس و اقبال بسپارید. باید برای تمام لحظات جلسه خود برنامه داشته باشید.
برخی از فروشندگان فکر می کنند که اگر قبل از جلسه یادداشت برداری کنند و یادداشت های شان را به جلسه ببرند، عدم تسلط خود را نشان داده اند؛ در صورتی که این کار نشان می دهد که فروشنده برای جلسه و مشتری خود اهمیت قائل است. علاوه بر این، یادداشت های فروشنده مانند نقشه ای جلوی او هستند که در هر لحظه به او می گویند از کدام نقطه به کدام نقطه برود.
بنابراین همه چیز به سبک فروشنده بستگی دارد. بعضی از فروشنده ها می توانند این نقشه را در ذهن شان تصویرسازی کنند و نیازی به یادداشت برداری ندارند اما این دلیل نمی شود که فروشندگانی که این توانایی را ندارند، دست خالی به جلسه بروند.
2. تمرین کردن (Practice)
فروش شباهت های بسیار زیادی با ورزش دارد و از این رو فروشندگان می توانند از ورزشکاران موفق الگوبرداری کنند. متاسفانه اتفاقی که برای فروشندگان موفق می افتد این است که پس از مدتی که کار فروش را انجام می دهند و در این کار به موفقیت هایی می رسند، فکر می کنند همه چیز را می دانند و دیگر نیازی به یادگیری ندارند. این تفکر مثل این است که ورزشکاران بزرگ مثل لیونل مسی، لبرون جیمز، تایگر وودز و راجر فدرر بگویند که چون همه چیز را درباره رشته خود می دانند و از تکنیک فردی بالایی هم برخوردارند دیگر نیازی به تمرین کردن ندارند. در صورتی که بیشترین ساعت های تمرین متعلق به ورزشکارانی است که از سایرین بهتر هستند.
تمرین این فرصت را به ورزشکار می دهد که اشتباه کند و با برطرف کردن اشتباهات خود، زمانی که وارد مسابقه شد بهترین عملکرد را داشته باشد. به همین ترتیب اگر فروشنده نیز اشتباهات خود را قبل از جلسه شناسایی و برطرف کند، بهترین عملکردش را در جلسه فروش خواهد داشت. تمرین کردن یک فروشنده همان مطالعه کردن، تحلیل فروش های گذشته و استفاده از تجربیات قدیمی ترها است.
3. به کمال رساندن (Perfect)
داشتن نقشه قبلی و تمرین کردن باعث می شوند که فروشنده به P سوم یعنی به کمال رساندن ارائه خود دست یابد. به کمال رساندن یعنی تحلیل کردن اشتباهات گذشته و درس گرفتن از آنها به منظور اصلاح و بهبود نواقص و رساندن آنها به حداقل تعداد ممکن. توجه داشته باشید که فروشنده نباید این تفکر را داشته باشد که به کمال رسیده است زیرا آنگونه که اسکار وایلد، نمایشنامه نویس انگلیسی می گوید، کسی که به کمال رسید، دیگر جایی را برای پیشرفت کردن ندارد. فروشنده باید همیشه خود را در مسیر پیشرفت ببیند.
4. اجرا کردن (Perform)
اجرا کردن به معنای مثبت آن (نه به معنی بازی دادن مشتری) بخشی از کار فروش است. فروشنده باید با اشتیاق و انرژی ارائه خود را انجام دهد. حتی زمانی که ارائه به صورت تلفنی انجام می شود، مشتری باید اشتیاق فروشنده را در صدای او بشنوند.
همه مشاغل به هنر اجرا کردن نیاز دارند ولی در فروش، اجرا کردن بخشی از وظایف اصلی یک فروشنده است. فروشنده باید بتواند با مدیریت درست زمان، اجرایی خاطره انگیز برای مشتری داشته باشد تا تصویر او برندش در ذهن مشتری حک شود.
[ad_2]
لینک منبع بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط
کلماتی برای این موضوع استراتژی ؛ آمیزه بازاریابی حسی مشاوره کسب …ما به افراد و شرکت ها کمک می کنیم تا کسب و کار شان را بطور علمی راه اندازی و با بهترین نظرات درباره کنکور کارشناسی ارشد سال …کاربرانی که تمایل دارند می توانند نظرات خود را درباره کنکور کارشناسی ارشد سال رشته بازاریابی و فروش و تفاوت های آنهافرض کنید قصد دارید کسب و کاری را راه اندازی کنید و محصول کالا یا خدمات تولید و ارائه
لینک منبع :هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد
هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/news/.../هر-فروشنده-ای-این-4p-را-نیاز-داردCachedهر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد. برای افرادی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت
می کنند 4P بازاریابی مفهوم شناخته شده ای است. محصول (Product)، قیمت (Price)، ...
[PDF] هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد - آکا - آکاایران
www.akairan.com/maghalat-persia/.../news20161015951555851.pdfCached15 ا کتبر 2016 ... ﺗﺎﻡ ﻫﺎﭘﮑﯿﻨﺰ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺪﺭﺳﺎﻥ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ، ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﺑﻪ 4P ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ
. ﺍﯾﻦ 4P ﻋﺒﺎﺭﺗﻨﺪ ﺍﺯ: ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: 1. ﻧﻘﺸﻪ ﻗﺒﻠﯽ (plan-Pre). ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﻫﺮ ...
هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد - برترین ها | خبر فارسی
khabarfarsi.com/u/26539645
هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد. ماهنامه بازاریاب بازارساز: برای افرادی که در حوزه
بازاریابی و فروش فعالیت می کنند 4P بازاریابی مفهوم شناخته شده ای است.
هر فروشنده ای این 4P را احتیاج دارد (4 عکس) - سرزه
www.serze.com/فروشنده-احتیاج-دارد-عکس-2014473/Cachedهر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد برای افرادی که در حوزه بازاریابی و فروش کار
میکنند 4P بازاریابی مفهوم شناخته شده ای است.
هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد - سایت خبری مه پو
www.mahpoo.com/akhbar/.../news20161015090057981570.htmlCachedبرای افرادی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت می کنند 4P بازاریابی مفهوم
شناخته شده ای است. محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان (Place) و ترویج (
Promotion) ...
هر فروشنده ای این ۴P را نیاز دارد - کشاورزنیوز
keshavarznews.ir/1395/07/24/هر-فروشنده-ای-این-۴p-را-نیاز-دارد/
این ۴P عبارتند از: ۱٫ نقشه قبلی (Pre-plan). هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد.
فروشنده ای که می خواهد ارائه موفقی داشته باشد و دست پر از جلسه با مشتری بیرون
بیاید، ...
بازاریابی - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/بازاریابیCached
Similarبرای روشن شدن این تعریف باید بدواً اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله
، .... بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به 4P) به شرح زیر استوار است: ...
فرایند فروش شامل هر اقدامی است که شما آن را با هدف بستن قرارداد فروش و گرفتن
امضای ... در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانهای
دارد.
هر فروشنده ای 4P نیاز دارد - محبوب ها
mahboobha.ir/tag/هر-فروشنده-ای-4P-نیاز-دارد
هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد... برای افرادی که در حوزه بازاریابی و فروش فعالیت
می کنند 4P بازاریابی مفهوم شناخته شده ای است. محصول (Product)، قیمت (Price)، ...
فروشندگان حرفه ای هرگز نباید چنین اشتباهاتی بکنند | استارت ام ال ام
startmlm.ir/فروشندگان-حرفه-ای-هرگز-نباید-چنین-اشتب/
7 ژانویه 2017 ... هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد ... بسیار اهمیت دارد که بدانید فروشندگان حرفه ای
برای کسب موفقیت باید چه کارهایی انجام دهند و از چه ... بهترین روش کنترل فرآیند
فروش این است که سوال بپرسید. ... پیشنهاد می کنم چک لیستی شامل تمام اطلاعات
مورد نیاز داشته باشید و قبل از هر تماس یا جلسه آن را بررسی کنید.
هر فروشنده ای این 4P را نیاز دارد - برترین ها - لاگر
foroushii.loger.ir/post/.../هر-فروشنده-ای-این-4p-را-نیاز-دارد-برترین-هاCached15 ا کتبر 2016 ... این 4P در قسمت ارائه فروش قرار می گیرند، یعنی زمانی که شما
موفق شده ... تام هاپکینز، یکی از برجسته ترین مدرسان فروش در جهان معتقد است که در
...
دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت 12:03