مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب‌ و کار

[ad_1]

وب‌سایت بازده: آیا می‌خواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن می‌ترسید؟ در ادامه دلایل عمده‌ی شکست بسیاری از کسب و کارها به همراه راه‌های جلوگیری از آنها را برای‌تان خواهم گفت.


هر کارآفرینی که خطر شروع یک کسب و کار را به جان می‌خرد، در پس ذهن‌اش به سود فکر می‌کند. داشتن یک کسب و کار می‌تواند بسیار سودمند و در عین حال، بسیار پرخطر باشد. عوامل مشخصی وجود دارند که می‌توانند باعث شکست یک کسب و کار شوند، ولی عدم تحقیق مناسب و کافی در مورد سوددهی بازار پیش از چنین سرمایه‌گذاری پرخطری یکی از دلایل اصلی شکست در کسب و کار است.

شور و اشتیاق، کلید موفقیت در کسب و کار است ولی نمی‌تواند سوددهی را تضمین کند. اگر در مورد چیزی شور و اشتیاق داشته باشید ولی نتوانید از آن پول بسازید، و با این حال، خطر سرمایه‌گذاری را نیز در آن بپذیرید، آن‌گاه بیش‌تر شبیه یک خَیِر و کارآفرین اجتماعی هستید که بدون چشم‌داشت یا با حداقل سود می‌خواهد به دیگران خدمت کند.

پیش از قبول خطر و سرمایه‌گذاری در هر کسب و کاری، تحقیق جامع و مشورت با متخصصان، بسیار شایسته و مفید است. هیچ‌کس نمی‌خواهد کسب و کاری شکست‌خورده داشته باشد. افتخار هر کارآفرینی این است که شاهد رشد و سود پایدار کسب و کارش باشد.

برخی کارآفرینان کسب و کاری راه می‌اندازند ولی به دلیل برخی عوامل خاص، کسب و کارشان پس از مدت کوتاهی دچار شکست می‌شود. در ادامه به بحث در مورد برخی علل اساسی شکست کسب و کارها خواهم پرداخت.


۱. عدم نظرخواهی و مشورت از افراد حرفه‌ای

مهم نیست پیش خودتان فکر می‌کنید چه‌قدر خبره و مطلع هستید، وقتی می‌خواهید خط جدیدی را از کسب و کار راه‌اندازی کنید، بهتر است به دنبال نظرخواهی و مشورت با افراد حرفه‌ای باشید. این کار کمک‌ می‌کند بتوانید تشخیص دهید آیا این کسب و کار آن‌چنان که فکر می‌کردید سودده هست یا خیر. اغلب اوقات، کارآفرینان به این دلیل اقدام به راه‌اندازی یک کسب و کار می‌کنند که پیش‌تر شاهد سوددهی کسب و کاری مشابه برای دیگران بوده‌اند. آری، شاید چنین کسب و کاری برای دیگران سودده باشد، ولی شاید رازی نیز پشت این موفقیت نهفته باشد. شاید این راز مثلا مربوط موقعیت، خدمات مشتری خوب، آگاهی از منابع مناسب برای تامین مواد اولیه و غیره باشد.

داشتن یک مربی که همیشه شما را از ارتکاب اشتباهات احمقانه باز دارد، بسیار لازم و مفید است. مزیت دیگر مشورت با حرفه‌ای‌ها این است که، شما با آدم‌هایی ملاقات و گفت‌وگو می‌کنید که پیش‌تر، کسب و کار مشابه‌ی شما را راه‌ انداخته‌اند، اشتباهاتی مرتکب شده‌اند، و راه‌های جبران یا جلوگیری از آن اشتباهات را یاد گرفته‌اند.

برای مثال، بیل گیتس و سِر ریچارد برنسون دارای مربیانی نظیر وارن بافت و سِر فِرِدی لِیکر بودند. اگر آنها مشاور و مربی داشتند، شما چرا نداشته باشید؟

یکی از بهترین توصیه‌هایی که می‌توانم به هر آدمی در کسب و کار ارائه دهم این است که هرگز از یاد گرفتن دست نکشد؛ نه تنها باید در مورد بازاریابی در صنعت مربوط به خودتان مطالعه و کسب دانش کنید، بلکه در مورد چگونگی خرید و فروش خدمات و محصولات در دیگر صنایع، و هم‌چنین چگونگی اصلاح و بهبود اوضاع نیز کسب اطلاعات کنید.

۲. عدم توجه مناسب به مشتری

اولویت دادن و توجه به مشتری بسیار اهمیت دارد. کسب و کاری که خدمات و توجه مناسبی به مشتریان داشته باشد، حتما پیشرفت می‌کند. توجه مناسب به مشتری باعث بازگشت مشتریان می‌شود، و بازگشت مشتریان باعث وفادار شدن‌شان می‌شود. اگر رفتار بسیار خوبی با مشتریان نداشته باشید، آنها سمت رقبای‌تان کشیده خواهند شد. یاد بگیرید چگونه باید به مشتریان‌تان نشان دهید که برای‌تان محترم و ارزشمند هستند. همیشه در مورد کیفیت محصول‌تان از آنها سوال کنید و در قبال اظهار نظرشان درباره‌ی محصول، تخفیفاتی برای‌شان در نظر بگیرید (صرف‌نظر از این‌که نظرشان مثبت باشد یا منفی). اگر به اندازه‌ی کافی به مشتری نزدیک نشوید، اگر شبیه سایر فروشنده‌ها با آنها رفتار کنید، فقط وقتی سراغ‌تان می‌آیند که گزینه‌ی دیگری جز شما نداشته باشند. عدم توجه کافی به مشتری، بسیاری از کسب و کارها را نابود کرده است. واحد خدمات مشتریان‌تان معرف برند شما است.

۳. تقلید از دیگران

آن چه برای آقای الف نتیجه‌بخش است، شاید برای آقای ب کارساز نباشد. بسیاری از آدم‌ها به این دلیل وارد یک کسب و کار می‌شوند یا یک کسب و کار خاصی را انتخاب می‌کنند که شاهد موفقیت دیگران در این کسب و کار بوده‌اند و فکر می‌کنند اگر آنها نیز به این کار اقدام کنند، موفق خواهند شد. بهتر است این ایده‌ی خام را از طریق مشاوره‌های مناسب قوام بیاورید، و نقاط افتراق و تمایز خود را نسبت به دیگران بازشناسید. تقلید بدون مشورت به بن‌بست می‌رسد. هرگز تقلید نکنید، نوآوری کنید.

۴. فقدان تجربه

فقدان تجربه یکی از عوامل شکست کسب و کارها است. اگر بی‌تجربه باشید یا مدیریت‌تان خام و مبتدیانه باشد، کسب و کارتان محکوم به شکست است. هنگام شروع یک کسب و کار جدید، توصیه می‌شود از خدمات آدم‌ّهای باتجربه در آن زمینه بهره‌مند شوید. آنها می‌توانند شریک یا کارمندتان باشند. حتما از بازاریاب‌های باتجربه و کارمندان آموزش‌دیده در زمینه‌ی خدمات مشتریان استفاده کنید.

۵. عدم حساب و کتاب

باید حساب و کتاب هر ریالی را داشته باشید که در کسب و کارتان به‌دست می‌آورید. اغلب اوقات، بسیاری از کارآفرینان حساب و کتاب فروش‌های روزانه‌شان را ندارند. وقتی یک روز فروش می‌کنند، با این‌ فکر که فردا هم می‌توانند به هم میزان فروش کنند، سودشان را خرج نیازهای شخصی‌شان می‌کنند. اگر می‌خواهید در کسب و کارتان موفق شوید، باید حساب و کتاب هر ریال را از درآمدتان داشته باشد. حتما برای خرج‌های‌تان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید، زیرا اگر می‌خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید ۶۰ درصد از سودتان به کسب و کار برگردد؛ به علاوه، یک‌دهم از آن را نیز به عنوان مالیات باید کنار بگذارید.

۶. عدم رشد شخصی

بسیاری از کارآفرینان بر روی خودشان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. آنها می‌خواهند خوب و موفق باشند، ولی مطالعه نمی‌کنند، تحقیق نمی‌کنند، و هم‌چنین در سمینارها و کارگاه‌هایی که باعث بالا رفتن سطح اطلاعات‌شان می‌شود، شرکت نمی‌کنند. پیشرفت شخصی در زمینه‌ی مهارت‌های رفتاری و ارتباطی یک ضرورت است. رسیدن به این مهارت دشوار و نیازمند نظم و دقت است. رسیدن به موفقیت بدون اصلاح و بهبود رفتارتان کار بسیار دشواری است. هیچ‌کس در زندگی بدون خودسازی و افزایش دانش خود پیشرفت نکرده است. هرگز دست از یادگیری بر ندارید.

۷. مکان نامناسب

یک کارآفرین تصمیم گرفت در یک منطقه‌ی محلی اقدام به تاسیس کافی‌شاپ کند. قهوه‌های آن کافی‌شاپ بسیار دلپذیر و با قیمت مناسب بودند. رابطه‌ی وی با مشتریان نیز بسیار عالی بود. ولی بعد از یک سال، کافی‌شاپ‌اش به اندازه‌ی کافی رشد نکرد و به سختی می‌توانست آن را اداره کند؛ بنابراین تصمیم به فروش کافی‌شاپ گرفت. بعد از آن، کارآفرین ۲۹ ساله‌ای که سرمایه‌ی کافی نیز در اختیار داشت، احساس کرد می‌تواند با تزریق پول به کافی‌شاپ، این کسب و کار را سودده و شیک و مد روز کند. وی نیز نتوانست این کافی‌شاپ را به سوددهی برساند. چرا؟ به دلیل موقعیت مکانی این کسب و کار. نتیجه این‌که نمی‌توانید در جایی کسب و کارتان را آغاز کنید که نیازی به خدمات شما نداشته باشند. شیک و مد روز کردن کسب و کار باعث نمی‌شود آدم‌ها نزدتان بیایند و به شما وفادار بمانند. پیش از انتخاب مکان تاسیس کسب و کار باید به خوبی آن منطقه را از لحاظ بازار بررسی کنید.

۸. عدم تمرکز

ممکن است کارآفرینان به راحتی به دلیل مشغله‌های جزئی بسیار زیاد از مسیر اصلی خود منحرف شوند. هر بار که تمرکزشان به یک سو جلب می‌شود، از قدرت تفکرشان کاسته می‌شود. یک کارآفرین یا تاجر خوب هرگز تمرکزش را از مسائل مهم و اولویت‌ها بر نمی‌دارند. ولی برخی‌ها گرفتار وسواس و کمال‌گرایی در مشغله‌های جزئی می‌شوند که به راحتی می‌توانند آنها را به افراد دیگر محول کنند. کارآفرین باید یاد بگیرد برخی کارها را به دیگران محول کند. کوته‌بینی یک آدم وقتی آشکار می‌شود که گرفتار وسواسی شده باشد که به جای کیفیت به دنبال کمیت کار باشد. پرمشغله بودن به معنی سازنده و موثر بودن نیست.

۹. انتظارات نادرست

برخی نوبنیادها (استارت‌آپ) فکر می‌کنند همین که وارد کار شدند، بدون هیچ تلاش و برنامه‌ای پول از در و دیوار به آنها هجوم می‌آورد. گاهی اوقات، مقصر فقط خودِ کارآفرینانی هستند که تنها آن‌چه را که دوست دارند می‌شوند و فکر می‌کنند بیش‌تر از دیگران می‌دانند. در نتیجه باید گفت، راه‌اندازی یک کسب و کار موفق، مثل دو صد مترِ سرعت نیست، بلکه مثل ماراتن است. اگر نمی‌خواهید در فقر و فلاکت بمیرید یا شاهد سقوط کسب و کارتان باشید، باید سخت بکوشید. هرگز از کاری که انجام نداده‌اید، انتظار پاداش نداشته باشید.

۱۰. به سرعت تسلیم شدن

این مهم‌ترین دلیل شکستِ بسیاری از کسب و کارها است. اگر پشتکار نداشته باشید؛ اگر مطالعه و تحقیق نکنید؛ اگر بعد از یک شکست بارها و بارها تلاش نکنید، شاید در کسب و کارتان موفق نشوید. اول باید بدانید رسیدن به نیمه‌های راه در کسب و کار هرگز به معنی موفقیت نیست. یکی دیگر از مشکلاتی که در همان آغاز، باعث تعطیلی کسب و کار می‌شود عدم تامین مالی یا کمبود بودجه است. بسیاری از کارآفرینان با راه‌اندازی کسب و کارشان با بودجه‌ی عملیاتی ناکافی، مرتکب اشتباه مهلکی می‌شوند. عمر چنین کسب و کارهایی آن‌چنان طولانی نیست زیرا موسسان آنها به راحتی ناامید و دلسرد می‌شوند؛ به ویژه اگر مجبور باشند با افراد قوی رقابت کنند.

توصیه می‌کنم، پیش از شروع هر کسب و کاری، این جمله را ملکه‌ی ذهن‌تان کنید: "‌هر کاری می‌کنم (کار مثبت) که به موفقیت برسم‌”‌؛ و همین جمله به تنهایی می‌تواند آغاز موفقیت‌تان باشد. این طرز فکر کمک‌تان می‌کند به گستره‌ی وسیع‌تری برای کسب و کارتان بیندیشید. تلاش کنید و تلاش کنید و باز هم تلاش کنید.

نتیجه‌گیری

عوامل و دلایل دیگری نیز برای شکست کسب و کار یک کارآفرین وجود دارد، ولی بر اساس سال‌ها تجربه‌ام در کسب و کار، ۱۰ مورد بالا جزء عوامل اصلی شکست در کسب و کار به حساب می‌آیند. اگر بتوانید بر این مشکلات غلبه کنید، تا موفقیت در کسب و کار مورد نظرتان راه زیادی ندارید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


5 ا کتبر 2016 ... آیا میخواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن میترسید؟ در ادامه دلایل عمدهی شکست بسیاری از کسب و کارها به همراه راههای جلوگیری از ...5 ا کتبر 2016 ... آیا می خواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن می ترسید؟ در ادامه دلایل عمده ی شکست بسیاری از کسب و کا.5 ا کتبر 2016 ... وب سایت بازده: آیا می خواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن می ترسید؟ در ادامه دلایل عمده ی شکست بسیاری از کسب و کارها به همراه ...لینک بعدی | صفحه نخست لینکدونی | سایت بهترین کتاب های جهان | لینک قبلی آیا میخواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن میترسید؟ در ادامه دلایل عمدهی شکست بسیاری از کسب و کارها به همراه راههای جلوگیری از آنها را برایتان خواهم ...11 ا کتبر 2016 ... بازده: میخواهید و جدیدی کنید از در میترسید؟ ادامه عمدهی بسیاری کسب کارها همراه جلوگیری آنها برایتان گفت. هر که شروع کسب کار به میخرد، پس به ...بلاغ مازندران - 10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب و کار. آیا میخواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن میترسید؟ در ادامه دلایل عمدهی .10. ﻛـﺎرآﻓﺮﻳﻦ ﻛﺎرﻛـﺸﺘﻪ ﻛـﻪ در ﻛﺎر. ﻫـﺎي. ﺧـﻮد ﺗﺠﺮﺑـﻪ. ي. ﺷﻜﺴﺖ. ﻫﺎي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ را داﺷﺘﻪ، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و در. 7 ... دﻻﻳﻞ و رﻳﺸﻪ. ﻫﺎي ﺷﻜﺴﺖ. ﻛﺴﺐ. وﻛﺎر. ﻫﺎي ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ ﻛﺎرﺑﺮدﻫﺎي اﺳﺎﺳـﻲ ﺷـﺎﻣﻞ. : ﺗﻘﻮﻳـﺖ. ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﻄﺒﻴﻖ .... ﻣﺸﻜﻼت ﻣﺤـﺼﻮل، ﺑﺎزارﻳـﺎﺑﻲ، ﻣـﺎﻟﻲ، ﻣـﺪﻳﺮﻳﺘﻲ و ﭘﺮﺳـﻨﻠﻲ را از ﻋﺎﻣـﻞ. ﻫـﺎي. اﺻﻠﻲ ﺷﻜﺴﺖ. ﻛﺴﺐ. وﻛﺎر.آیا میخواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن میترسید؟ در ادامه دلایل عمدهی شکست بسیاری از کسب و کارها به همراه راههای جلوگیری از آنها...آیا میخواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید ولی از شکست در آن میترسید؟ در ادامه دلایل عمدهی شکست بسیاری از کسب و کارها به همراه راههای جلوگیری از آنها را برایتان خواهم ...


کلماتی برای این موضوع

۱۲ نشانه‌ای که می‌گویند کسب‌و‌کار ما پول‌خوری دارد … هزینه‌هایتان را پیگیری نمی‌کنید در مورد این موضوع خیلی دستپاچه نشوید کسب و آشنایی با راهکارهای موفقیت در کارآفرینیآشناییباراهکارهایکارآفرینان افرادی خلاق و متفاوت هستند که با بکارگیری از ابزارهای موجود ، پرورش بررسی تاثیر ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در …این وبلاگ متعلق به دانشجویان مدیریت کسب و کار های کوچک دانشگاه ارشاد می باشداین چگونه به روش با کمترین سرمایه ممکن کسب در دوران رکود اقتصادی، راه اندازی یک کسب و کار نو ممکن است ناممکن و یا دشوار به نظر آیدآشنایی با کارآفرینی مقاله در راهکار مدیریتکسب و کارهای کوچک الزاماً کارآفرینانه نیستند، خلاقیت و به دنبال فرصت ها بودن لازمه آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی بازارها سریع تر از سخنان آموزنده پانزده کارآفرین بزرگ تاریخ بشرآنچه در این ایمیل آورده شده است، برگزیده ای از سخنان بزرگترین کار آفرینان تاریخ بشر استمهمترین اخبار ایران و جهانواکنش ایران به تصویب تمدید تحریم‌های ایران در سنای آمریکا سازمان ملل در سودان جنوبی محمود معظمی نوابغ فروش روانشناسی فروش آموزش فروش و دورهایآموزشیچرا شرکت در دورۀ نوابغ فروش برای شما ضروری است؟ محمود معظمی به‌درستی معتقد استمجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …ماهی با روکش خامه و شوید غذایی است خوشمزه و عالی برای مهمان های خاص و در عین حال ساده و کارآفرینیهمه ما در اطراف خود کسی را سراغ داریم که رویای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک را در سر پارسینهساز و کار ترافیکی پایتخت برای مدیریت آلودگی هوا مناسب است؟کیتلین جنر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبروسجنراو در ۲۸ اکتبر ۱۹۴۹ با نام ویلیام بروس جنر و در مونت کیسکو نیویورک به دنیا آمد او دو درباره شرکت سازه گستر شمال …سازه گستر شمال به عنوان معتبرترین شرکت در کیفیت ساخت و ساز معرفی شد سازه گستر شمال به مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سمینار اهمیت فرایند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری دوره های آذرماه مرکز آموزش و الف تاکنون چند هزار مشمول غایب برای خرید سربازی …سلام دوستان اشتباه نکنید مجلس و دولت هم تعداد خرید را حدود هزار نفر پیش بینی کرده اند تالار بورس تهرانخبرگزاری فارس امروز نماد معاملاتی شرکت بورسی باز و در عوض نماد شرکت دیگر بسته شدمقاله خلاقیت در مدیریت مقالات خلاقیت و نوآوریدانلود فایل خلاصه ی کتاب استراتژى انتظار جلد اول و دوم دانلود خلاصه کتاب ثروت در آرشیو اخبار بانکی مرجع کاربردی بانک و اقتصاد ایران شنبه ، آذر ، بانکی دات آی آر معاون عملیاتی مشهد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمشهدمشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است این شهر در زمان



لینک منبع :10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب‌ و کار

۱۰ دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب‌ و کار - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۱۰-دلیل-اصلی-شکست-کارآفرینان-در-کسب‌-و/‎Cachedداشتن یک کسب و کار می‌تواند بسیار سودمند و در عین حال، بسیار پرخطر باشد. عوامل مشخصی وجود دارند که می‌توانند دلیل شکست کارآفرینان در کسب و کار باشند، ولی ... علل اساسی شکست کسب و کارها - نمناک namnak.com/علل-شکست-درکسب-و-کار.p37686‎Cachedعوامل مشخصی وجود دارند که می توانند باعث شکست یک کسب و کار شوند، ولی عدم تحقیق مناسب و کافی در مورد ... 10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب و کار ... دلایل اصلی شکست شرکت‌های نوپا و نوآور در فناوری‌های نوین - کفا www.kefaco.ir/blog-191-دلایل-اصلی-شکست-شرکت‌های-نوپا-و-نوآور-در-فناوری‌های-نوین‎Cached7 نوامبر 2016 ... دلایل اصلی شکست شرکت‌های نوپا و نوآور در فناوری‌های نوین ... کنکاش پیرامون دلایل این شکست‌ها و اعلام آن می‌تواند به کارآفرینان حوزه‌های ... بر طبق پیش‌بینی کارشناسان، از هر 10 شرکت نوپا، 9 شرکت با شکست روبرو می‌شوند. ... راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا در حوزه فناوری‌های بالا (High-Tech) مانند سوار شدن بر ترن ... 90 درصد استارتاپ‌ها شکست می‌خورند؛ آن 10 درصد چه ویژگی دارند؟ | روز ... roozafarin.com/90-درصد-استارتاپ‌ها-شکست-می‌خورند؛-آن-10-درصد-چه-ویژگی-دارند؟‎Cached Similarطبق گزارش نشریه Fortune "دلیل اصلی" شکست استارتاپ‌ها این است که "محصولی ... مدیرعامل یا کارآفرین اصلی تصور می‌کند "کار من رهبری کسب و کارم است". 10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب و کار - اکاایران www.akairan.ir/10_دلیل_اصلی_شکست_کارآفرینان_در_کسب__و_کار‎Cachedکلمه 10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب و کار هنوز در آکا ویکی تعریف نشده است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۶. 10 دلیل اصلی شکست کارآفرینان در کسب و کار. [PDF] شناسایی ریشه های شکست کارآفرینان کارکشته ایرانی karad.irost.org/pdfarticle/elyasi%20final%202.pdf‎Cached Similar10. ﻛـﺎرآﻓﺮﻳﻦ ﻛﺎرﻛـﺸﺘﻪ ﻛـﻪ در ﻛﺎر. ﻫـﺎی. ﺧـﻮد ﺗﺠﺮﺑـﻪ. ی. ﺷﻜﺴﺖ. ﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﻲ را داﺷﺘﻪ، ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ و در. 7 ... دﻻﻳﻞ و رﻳﺸﻪ. ﻫﺎی ﺷﻜﺴﺖ. ﻛﺴﺐ. وﻛﺎر. ﻫﺎی ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ ﻛﺎرﺑﺮدﻫﺎی اﺳﺎﺳـﻲ ﺷـﺎﻣﻞ. : ﺗﻘﻮﻳـﺖ. ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺗﻄﺒﻴﻖ .... ﻣﺸﻜﻼت ﻣﺤـﺼﻮل، ﺑﺎزارﻳـﺎﺑﻲ، ﻣـﺎﻟﻲ، ﻣـﺪﻳﺮﻳﺘﻲ و ﭘﺮﺳـﻨﻠﻲ را از ﻋﺎﻣـﻞ. ﻫـﺎی. اﺻﻠﻲ ﺷﻜﺴﺖ. ﻛﺴﺐ. وﻛﺎر. دلایل شکست کارآفرینان با تجربه ایرانی ! - خبرگزاری اقتصادی ایران econews.com/fa/content/382780‎Cached16 آوریل 2013 ... این یک الگوی متعارف است که اولین کسب و کار ایجاد شده توسط یک ... می توان چنین نتیجه گرفت که دلایل و ریشه های اصلی شکست کارآفرینان مورد ... [PDF] بررسی و مطالعه کارآفرینی و علل و عوامل ترس از راه اندازی کسب و کار ... ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/743713‎Cachedآغاز یک کسب و کار جدید چالشی سخت، نومیدکننده و سرشار از نگرانی است. .... ن قبل از این مثال قصد کارآفرینی و ترس از شکست در. ایران بهتر بود. « بحران جهانی که کارشناسان آن را علت اصلی افت کارآفرینی در ایران می دانند، عواملی مانند .... Page 10 ... علل شکست کارآفرینان در ایران https://jed.ut.ac.ir/article_22827.html‎Cachedبراساس نتایج به‌دست آمده از این تحقیق عوامل اصلی شکست کارآفرینان در ایران ... و سه عامل داخلی تغییر انگیزه‌ها، خستگی و دل‌سردی از کار، ارزیابی غیرواقعی طرح و ... دلایل اصلی شکست یک کسب و کارهای نوپا چیست؟ - رحیم قرآنی dr-ghorani.ir/index.php?page=blog-post&article-id=5‎Cachedدر این مقاله به معرفی اصلی ترین دلایل شکست کسب و کارهای نوپا مورد بررسی قرار ... کسب و کارهای نوپایی که شروع میشوند تنها و تنها 10 درصد پس از 4 سال زنده مانده و به ... کارآفرینی| شکست کارآفرینی| استارت آپ| کسب و کار| دکتر قرآنی| قرآنی.