مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهکارهایی برای یک موفقیت در یک مکالمه خدمات مشتری

[ad_1]

چگونه از عهده‌ی یک مکالمه‌ی خدمات مشتری دشوار بر بیاییم؟

angry-customer

هیچ چیز مثل یک مشتری ناراضی برای کسب و کار شما خطرناک نیست پس همیشه سعی کنید در مکالمه با مشتریان ناراضی تمام تمرکز خود را در حل مشکل مشتری قرار دهید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ شروع کردن و پاسخ دادن به مکالمات دشوار، برای همه سخت است. چه این مکالمات کاری باشند و چه شخصی، ذهن انسان طوری طراحی شده که تمایل دارد سریعاً در مقابل هر عملی واکنش نشان دهد و خود را از نظر احساسی درگیر کند – و این موضوع حل تعارضات را سخت می‌کند. درنتیجه، بسیاری از افراد، به‌خصوص جوان‌ترها و کم‌تجربه‌ترها در این زمینه به مشکل برمی‌خورند.

هر کس در هر شغلی به‌نوبه‌ی خود با مکالمات دشوار دست‌وپنجه نرم خواهد کرد. یا تلویزیون مشتری خوب کار نمی‌کند، یا تبلت جدیدش خراب شده است و یا مبلغ صورت‌حسابش اشتباهاً بیشتر از حد معمول شده است؛ به‌هرحال اتفاقات بسیاری به‌سادگی رخ می‌دهند.

فارغ از موضوع، وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد، یک صحبت و مکالمه‌ی زنده ساده‌ترین راه‌حل مسئله است. در بسیاری از موارد، چنین صحبتی پای تلفن انجام می‌شود. در چنین موقعیت‌هایی باید بتوانید در حل تعارض مهارت خوبی داشته باشید تا بتوانید از این موقعیت‌های دشوار با موفقیت عبور کنید.

در ادامه روش‌هایی برای حل تعارض آمده است که می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها از عهده‌ی هر مکالمه‌ی دشواری برآیید و به راه‌حلی دست یابید که به نفع همه باشد.

غریزی عمل نکنید

طبیعت انسانی می‌گوید به ندای غریزه‌مان گوش کنیم. وقتی کسی ناراحت است و یا دارد سرمان داد می‌زند، واکنش اولیه‌ی ما این است که بلافاصله جواب او را بدهیم. اما مهم است عجولانه سعی نکنید مسئله را حل کنید. چند دقیقه فقط گوش کنید، چراکه اگر کسی احساس کند شما وسط حرف آن‌ها حرف می‌زنید، تنها وضعیت آشفته‌اش تشدید می‌شود.

گوش کنید، گوش کنید و گوش کنید

شاید این توصیه کمی بدیهی به نظر برسد، اما انجام دادنش به‌سادگی گفتنش نیست. شخص موردنظر مشغول در میان گذاشتن مسئله‌اش با شماست، پس مهم است که با آرامش گوش کنید و بگذارید حرفش را بزند. تا وقتی از شما سؤالی پرسیده نشده است حرفی نزنید و اگر هم سؤالی دارید بگذارید بعد از تمام شدن حرف‌های طرف مقابل بپرسید. بعضی وقت‌ها فقط این‌که اجازه دهید طرفتان مشکلاتش را «بیرون بریزد»، می‌تواند در تسکین آشفتگی فرد و رسیدن به گفتگویی بهتر سودمند باشد.

تشکر کنید و با یک احساس همدردی عذرخواهی کنید

پس‌ازآن که به‌دقت به حرف‌های طرف مقابلتان گوش کردید، به آن‌ها فکر کنید و اگر لازم شد آن‌ها را شفاف‌سازی کنید. در چنین لحظاتی، چند لحظه سکوت هیچ ایرادی ندارد – حتی می‌توانید مستقیماً از طرف مقابل چنین درخواستی داشته باشید.اگر موقعیت ایجاب می‌کند و شما دقیقاً متوجه مسئله‌ی آن فرد شده‌اید، به نحوی از او عذرخواهی کنید که متوجه احساس همدردی واقعی شما بشود. یادتان باشد که عذرخواهی‌ها ممکن است تصنعی به نظر برسند. راهی پیدا کنید که این‌طور نشود. اگر طرفتان صداقت شما را احساس کند، راحت‌تر و با خیالی آسوده‌تر به حرف‌هایتان گوش خواهد داد.

مدبرانه پاسخ دهید

حال که عذرخواهی کرده‌اید، در کنار طرف مقابل راه‌حلی برای مشکل او پیدا کنید. اگر هم نمی‌تواند یک راه‌حل فوری برای مشکل ارائه دهید یا نمی‌توانید چیزی را که فرد می‌خواهد فراهم کنید، از راه دیگری وارد شوید.

برای مثال، می‌توانید بگویید «در حال حاضر نمی‌توانیم تلویزیونتان را تعمیر کنیم، اما می‌توانیم زمان‌بندی کنیم تا فردا کارشناسان مشکلتان را حل کنند مادامی‌که راه‌حلی کوتاه‌مدت ارائه می‌شود، خیال مشتری هم راحت‌تر خواهد بود. بسیاری ضروری است در مواردی که امکان دارد یک بازه‌ی زمانی برای حل مشکل ارائه دهید و به تعهدی که داده‌اید عمل کنید.

حل مشکل را از مشتری پیگیری کنید

ایمیل، یک نامه‌ی دستی و یا یک تماس پیگیری کوتاه راهی ساده برای نشان دادن این است که فرد را فراموش نکرده‌اید. اگر آن‌ها را این‌گونه سورپرایز کنید، برایشان از یک دشمن اولیه، به یک دوست و منبع قابل‌اعتماد تبدیل خواهید شد.

حل‌وفصل یک وضعیت ناخوشایند خیلی بیشتر از ارائه‌ی یک راهکار فوری وقت می‌برد. مهم است که زمان بگذارید و مشکل را به‌درستی موشکافی کنید، و سپس به راه‌حل‌های مناسب و استراتژی‌های حل تعارضی دست‌یابید که شخصی‌سازی‌شده، مرتبط و به‌موقع هستند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

یک ایرانی در بوستون فرض کنید تیم کوهنوردی ایران قله کلیمانجارو رو فتح کرده و برگشته و دسته گل دور یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتابزاری حرفه ای برای ارتباط مدیران سایتوبلاگ با کاربران بصورت آنلاین در محیط فارسی و اخبار و اطلاعات استاندارد و مدیریت کیفیآفتاب بنزین‌هایی که در حال حاضر در داخل کشور عرضه می‌شود با آن استانداردی که ما هنر برخورد با آدم‌های غیرمنطقی یک پزشکشش موردی که گفتم ابزاری حمله و دفاع مناسبی برای شما در قابل افراد غیرمنطقی هستند رایانش ابری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادرایانشابریکاربر رایانش ابری متشکل از سخت‌افزار و نرم‌افزاری است که برای تحویل برنامه‌های ارتباطات و رسانه ها مقالات مفیدارتباطاتارتباطات سیارارتباطات زیرساختارتباطات فن آواارتباطات سازمانیارتباطات فن بیان و سخنرانی دوره رایگان آموزش فن بیان و …فنبیانفن بیان مهارتی ضروری برای افراد موفق است با شرکت در دوره رایگان آموزش فن بیان اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای کلیه مشمولان کاردانی ، دیپلم و زیر دیپلم دارای اخبار،اخبار روز،اخبار خبرگزاری ها اخبار،آخرین …در این بخش شما با انواع اخبار غزهاخبار ایراناخبار سوریهاخبار اخبار روز غزه اخبار روابط عمومی مقالات روابط عمومی فقدان یک اتحادیه صنفی و حرفه ای فراگیر و قدرتمند در سطح کشور متشکل از روابط عمومی وبلاگ یک مهندس تفکر و اقدام در برنامه ریزی استراتژیک برنامه ریزی استراتژیک مشاور رایگان کنکور استاد علیرضا افشاربرای رسیدن به موفقـــیت طمع نکنید تلاش هایتان را بیشتر کنید اخیرا تعداد بسیار مقالات حقوق پورتال پرتال حقوقمقالاتحقوقآیا زناشویی قابل فسخ است؟ نویسنده ۱۳٩٤۳٢۸ برای این که دو انسان مجذوب و مکمل



لینک منبع :راهکارهایی برای یک موفقیت در یک مکالمه خدمات مشتری

راهکارهایی برای یک موفقیت در یک مکالمه خدمات مشتری - آلامتو www.alamto.com/customer-service-conversation.html‎Cached1 نوامبر 2016 ... راهکارهایی برای یک موفقیت در یک مکالمه خدمات مشتری:هیچ چیز مثل یک مشتری ناراضی برای کسب و کار شما خطرناک نیست پس همیشه سعی کنید در ... راهکارهایی برای یک موفقیت در یک مکالمه خدمات مشتری -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../customer-service-conversation.html‎Cached24 جولای 2017 ... راهکارهایی برای یک موفقیت در یک مکالمه خدمات مشتری:هیچ چیز مثل یک مشتری ناراضی برای کسب و کار شما خطرناک نیست پس همیشه سعی کنید در ... هفت قانون فروش موفق | مدیر سبز modiresabz.com/هفت-قانون-فروش-موفق/‎Cached Similar Rating: 4.3 - 32 votes اولین قانون موفقیت در فروش «تخصیص زمان بیشتر به مشتریان احتمالی بهتر» است. ... افراد بخش خدمات مشتری، تیم بازاریابی و نیروی فروش خود را گرد‌هم آورید تا ... به ذهنش می‌رسد را بیان کند ودر حین مکالمه فروش، از یک مطلب به مطلب دیگر بپرد. ده نکته برای بازاریابی تلفنی موفق | مدیر سبز modiresabz.com/ده-نکته-برای-بازاریابی-تلفنی-موفق/‎Cached Rating: 4.2 - 25 votes بازاریابی تلفنی یکی از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های جذب مشتری است. ۱. در ساعات ... هر روز سعی کنید حداقل یک تماس بیشتر از روز قبل بگیرید. وقتی پس از ... انواع مشتری : ۷ نوع مشتری که برای موفقیت در مذاکره فروش باید آنها ... iranmct.com/news/7-نوع-مشتری-مذاکره-فروش‎Cached Similar19 نوامبر 2015 ... برای فروش بیشتر ، روش مذاکره خود را با نوع مشتری منطبق سازید . ... در برخی کتب نیز راهکارهایی ارائه‌شده بود که تنها در یک شرکت کاملا ... وقتی شانس ملاقات یا مکالمه با وی را به دست آوردید، حتما از محصولات و خدمات خویش یک سری ... مقالات بازاریابی | 10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی https://www.ibazaryabi.com/10common-mistakes-in-a-telephone-marketing/‎Cached29 آوریل 2012 ... موفقیت در تجارت تلفنی هنگامی محقق می شود که در یک تماس تلفنی بتوانید ... که مشتریان در تماس های خود مطرح می کنند، دربارۀ قیمت کالا یا خدمات است. ... شما باید در ۳ دقیقۀ اول مکالمه با کمک سؤالات خود و پاسخ های آن ها، این موضوع را ... چند نکته برای ارتباط و تعامل با مشتریان عصبانی کال سنتر - حامی سان hamisun.ir/تعامل-با-مشتریان-کال-سنتر/‎Cachedبنابراین در جریان خدمات رسانی کال سنتر، نباید اشتباهات شرکت تان را نادیده ... انتخاب و انتظار یک مشتری از کال سنتر، ایجاد یک مکالمه ساده و در دسترس، به صورت ... ۱۲ نکته برای بهبود عملکرد مرکز تماس (بخش اول) | حامی‌سان راهکارهای ... hamisun.ir/بهبود-عملکرد-مرکز-تماس-بخش-اول/‎Cached26 جولای 2017 ... برای یک موفقیت کاری انعطاف پذیر برنامه ریزی کنید ... یک مکالمه کوتاه هنگام قهوه خوردن، از یک جلسه رسمی بسیار تاثیرگذار تر است. ... اهدافی مانند: کاهش نرخ ریزش کارمندان، ارائه خدمات مشتریان بی نقص یا رسیدن و حتی فراتر ... اسرار موفقیت در کال سنتر : روش های آسان برای بهبود دستورالعمل ... hamisun.ir/اسرار-موفقیت-در-کال-سنتر-روش-های-آسان-ب/‎Cachedبهترین راه برای ایجاد یک دستورالعمل جریان تماس موثر، بازخورد گرفتن از کارمندان ... کال سنتر به دست می آید و فواید زیادی دارد، از بهبود خدماتی که شما به مشتریان (و ... کارکنان خود را قادرسازید تا یک مکالمه را طوری جلو ببرند که خودش جریان یابد. 32 نکته برای اینکه یک فروشنده حرفه ای باشید و هرچیزی بفروشید ... 12ceo.ir/32-نکته-برای-اینکه-یک-فروشنده-حرفه-ای-باش/‎Cached Similar29 مه 2017 ... 32 نکته ای که شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل میکند. – سعی کنین استارت مکالمه رو طوری شروع کنین که از مشتری بخواین در مورد شما و محصولاتتون به چه ... در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات شما، خونسردی خودتون رو حفظ کنین. ... راه های اشتباهی که مردم عام فکر میکنند از طریق آن ها ثروتمند میشوند.