بر اساس اعلام Interbrand، ده فاکتور برای استحکام یک برند وجود دارند که بستری بالقوه برای رشد آن به شمار میروند: شفافیت، تعهد، تسلط، پاسخگویی، اعتبار، تمایز، ارتباطات، ثبات، درگیر کنندگی و حضور پررنگ.
پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست 100 تایی ها را حضور شما معرفی کردهایم اما الآن میخواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریعترین میزان رشد را داشتهاند. با ما همراه باشید.
آئودی
در سال 2016 ارزش این برند 11.8 میلیارد دلار بوده است. آئودی اولین بار در سال 2004 در این لیست ظاهر شد و ارزشی برابر با 3.3 میلیارد دلار داشت. این شرکت بیشترین رشد را بین سالهای 2013 تا 2014 داشت و ارزش آن از 7.8 به 9.8 میلیارد دلار رسید.
ارزش این برند آلمانی طبق گفتههای Interbrand بین سالهای 2015 تا 2016 به میزان 14 درصد افزایش یافته است که نشانهای از میزان رقابتپذیری این برند در سگمنت لوکسها است. سال پیش آئودی بهترین ماه دسامبر خود در آمریکا را ثبت کرد. در مجموع سال گذشته این شرکت 202,202 دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رساند که افزایش قابلتوجهی را نسبت به آمار 182,011 دستگاهی یک سال پیش از آن نشان میدهد. فروش جهانی آئودی در سال 2015 برابر با 1.8 میلیون دستگاه خودرو بوده که رشد 3.6 درصدی نسبت به سال 2014 را نشان میدهد.
مینی
با رشد حدود 18 درصدی ارزش برند مینی به نزدیک 5 میلیارد دلار رسیده است. معاون ارشد مینی آقای سباستین مکنسن میگوید: "الآن زمان هیجانانگیزی برای کار کردن در صنعتی است که تغییرات دراماتیکی را به خود دیده است. کار کردن در مینی هیجانانگیزتر از همیشه بوده و برند ما در حال یافتن دوبارهی جایگاه والای خود است. امسال میتوانیم این نقش را دوباره تعریف کنیم که مینی نه تنها عاطفیترین برند خودرویی بوده بلکه یک برند واقعی برای سبک زندگی شهری است."
در سال 2015 مینی تعداد 338446 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال پیش از آن رشد 12 را درصدی را نشان میدهد.
پورشه
سال گذشته پورشه در سرتاسر جهان 225121 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به آمار 189,849 دستگاهی سال 2014 رشدی 19 درصدی را شاهد هستیم. این شرکت همچنین از ثبت رکورد فروش جدیدی در آمریکا لذت میبرد. این شرکت در آمریکا 51768 دستگاه خودرو فروخته است. در لیست Interbrand، پورشه با ارزش 9.5 میلیارد دلاری رشد 18 درصدی داشته و از سال 2009 تابهحال که ارزش 4.2 میلیارد دلاری داشته همواره برندی رو به رشد بوده است.
مرسدس بنز
ارزش برند مرسدس بنز از سال 2015 تا 2016 مقدار 18 درصد افزایش یافته و به 43.5 میلیارد دلار رسیده است که بزرگترین جهش است. اولین دادههای مربوط به مرسدس بنز در سال 2000 در لیست تجلی یافت و ارزش برند در آن زمان 21.1 میلیارد دلار بود. امسال مرسدس کار خود را در ردهی کلی نهمی به پایان رسانده است. سرسختترین رقیب این برند یعنی ب ام و با ارزش 41.5 میلیارد دلاری در ردهی یازدهمی قرار دارد.
نیسان
و بالاخره اولین برند با بیشتری میزان رشد در لیست Interbrand ژاپنی بوده و نیسان است که رشدی 22 درصدی داشته است. ارزش کنونی این برند 11.1 میلیارد دلار است و از زمان وارد شدن نیسان به این لیست بیشترین میزان رشد را داشته است. در سال 2011 برند نیسان تنها 3.8 میلیارد دلار ارزش داشت.
و آمار فروش این شرکت نیز به همراه ارزش آن در 6 سال گذشته با افزایش همراه بوده است. در سال 2015 آمار فروش جهانی نیسان به 5,421,804 دستگاه رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد 2.1 درصدی را نشان میدهد. در ایالاتمتحده نیسان 1,484,918 دستگاه خودرو فروخته که به معنای رشد 7.1 درصدی است.