مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است

[ad_1]

 

درس بزرگ عاشورا
تبیان به نقل از گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجلس سوگواری شب شانزدهم محرم 1438 (ه.ق) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از شیعیان و دلسوختگان اهل بیت(علیهم السلام) در محضر حضرت آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، مجتهد عظیم الشان و استاد اخلاق حوزه علمیه در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(علیه السلام) شهر ری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی در این مجلس روضه و سوگواری حسینی گفت: "امامت" بحثی قرآنی و منتسب به خداوند است و امامان را خود خداوند تعیین کردند و مربوط به مردم نیست. امام رضا (علیه السلام) جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) را به شمس تابنده تشبیه می کند. زیرا اگر فاصله سیارات از خورشید زیاد شود آنها نابود می شوند و به همین شکل اگر مردم از امام دور شوند، دچار خسران می شوند.

وی افزود: علاقه و محبت به اهل بیت (علیهم السلام) اجر و ثواب دارد اما باید با معرفت و اطاعت همراه شود. محبت همراه با معرفت و اطاعت، موجب کمال و تعالی انسان بیشتر می شود و مدام به خدا نزدیک تر و نزدیک تر می شود و این مسیر، پایانی ندارد.

مروی ادامه داد: محبت تمام اهل بیت (علیهم السلام) موثر است اما انسان با محبت امام حسین(علیه السلام)، سریعتر به کمال و قرب الهی می رسد.

وی در ادامه اظهار کرد: انسان باید در دعا، مصلحت و حکمت الهی را در نظر گیرد لذا مدام اصرار نکند. فردی می گفت چند دختر دارم و مدام دعا و اصرار میکردم که خدا پسری نصیبم کند. اما الان مدام دعا می کنم که خدا این پسر را از من دور کند؛ زیرا خیلی مرا اذیت می کند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به درس های عاشورا اظهار کرد: عاشورا درس های بسیاری برای انسان ها دارد از جمله ماجرای عبرت آموز حر است؛ کسی که امام حسین(علیه السلام) را به کربلا آورد و راه را بر حضرت بست. اما وقتی پشیمان شد و از سیدالشهدا(علیه السلام) پرسید آیا راه توبه بر من باز است؟ حضرت فرمودند: بله. 

مروی همچنین در خصوص حر بیان کرد: درس بزرگ توبه حر "بخشش اشتباهات" دیگران است. به این موضوع توجه شود که بازگشت و توبه جر فایده ای برای امام حسین(علیه السلام) و سرنوشت جنگ نداشت.

انسان باید در دعا، مصلحت و حکمت الهی را در نظر گیرد لذا مدام اصرار نکند. فردی می گفت چند دختر دارم و مدام دعا و اصرار میکردم که خدا پسری نصیبم کند. اما الان مدام دعا می کنم که خدا این پسر را از من دور کند؛ زیرا خیلی مرا اذیت می کند.

وی ادامه داد: انسان با درس گرفتن از عاشورا باید خطاهای دیگران را ببخشد، زیرا گناه کردن او را دیده ایم ولی توبه کردن او را که ندیدیم. شاید آن فرد خاطی، توبه کرده باشد و خدا او را بخشیده باشد.

مروی همچنین سفارش کرد: نباید انسان کینه کسی را به دل را بگیرد، به ویژه هنگامی که تقاضای بخشش کرد باید او را بخشید. البته بهتر این است که خطاکار را پیش از تقاضای بخشش از طرف او بخشید.

مروی در ادامه گفت: به یک موضوع باید توجه شود. بحث بخشش و گذشت مربوط به خودی ها و مسلمانان است و شامل دشمنان نمی شود. زیرا خداوند دستور به شدت برخورد با دشمن را داده است.


منبع:
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

آیه ای از سر بریده، بالای نی تلاوت می شود!

آیه ای از سر بریده، بالای نی تلاوت می شود!

شیطان را گریان کنید!!

شیطان را گریان کنید!!

روزهای شوم و مبارک

روزهای شوم و مبارک

رازی برای سعادت دنیا و آخرت

رازی برای سعادت دنیا و آخرت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


17 ا کتبر 2016 ... حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای دیگران یکی از درس های بزرگ عاشورا است.18 ا کتبر 2016 ... بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است. حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای دیگران یکی از درس های بزرگ عاشورا است.17 ا کتبر 2016 ... بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است n n n. ... نخست وزیر عراق: اردوغان خطای مرگبار صدام را تکرار نکند. حیدرالعبادی: مقامات ترکیه خطای ...حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای دیگران یکی از درس های بزرگ عاشورا است.حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای دیگران یکی از درس های بزرگ عاشورا اس&#. حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای ...ملت ایران انجام دادهاند اظهار نظر رئیس سازمان سینمایی دربار ه حواشی این روزهای سینما بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است اعزام 100 بانوی آموزش دیده در ...معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری در مسجد امام حسین(ع): حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای دیگران یکی از درس های بزرگ عاشورا است.18 ا کتبر 2016 ... به گزارش پارس نیوز، مجلس سوگواری شب شانزدهم محرم 1438 (ه.ق) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم ...19 ا کتبر 2016 ... معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مکتب عاشورا به ما یاد داد که ... بزرگترین درس مکتب عاشورا بخشش خطای دیگران است/دشمنان اسلام شامل عفو و محبت نمی شوند ... کشف ۵ انبار بزرگ تبلت قاچاق در شورآباد کهریزک.


کلماتی برای این موضوع

اس ام اس برای همهیاد باد آن روزگاران یاد باد اس ام اس و متن تبریک عید غدیر اس ام اس و متن تبریک عید معانی اشعار و متون نثر ادبیات سوم متوسطه تجربی …درس اوّل ما همچنان در اوّل وصف تو مانده ایم سپاس و ستایش مخصوص خداوند گرامی و بزرگ آیا برای جبران حق الناس می‌شود قرآن ختم کرد و …آیا می توانم در ماه مبارک رمضان یک دور ثواب ختم قرآن را برای از بین بردن حق الناس هایی گنجور حافظ غزلیات غزل شمارهٔ ۹۴با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدگنجور فردوسی شاهنامه آغاز کتاب بخش ۷ …بهرام نوشته محتوای کلی شاهنامه مشخص است در مورد چه چیزی بحث می کند و به دنبال چه بوده ماجرای شکستن و سوزاندن درب و شکستن پهلوی …ماجرای شکستن و سوزاندن درب و شکستن پهلوی حضرت فاطمه ـ سلام الله علیها ـ چه بوده است و نرگس آبادهمرمت مسجد تاریخی حاج نظام ، ایوان تاریخی حسینیه مرکزی آباده ،کاروانسرای تاریخی وب سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ایپرسش های متداول سوال چرا ما دعا می کنیم ؟ خداوند از خواسته های ما نازنین عروسک زشتعروسک زشت آنچه هستی هدیه خداوند به توست و آنچه می شوی هدیه تو به خداوند استتیر سیر الی الله تمامی نسخه های چاپی دیوان شاه نعمت الله ولی چه قبل از انقلاب و چه پس از آن سانسور و آذر راه زندگیمقدمه انسان ترکیبی ازجسم وروح است وهر یک برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه …بی تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزه جنسی است این نیرو که از ابتدای کهنه سربازایرانی آموزش نظامی اطلاعاتیاین نوع جنگ از ارتباط چهره به چهره تا اجتماعات بزرگ و کوچک را در بر می‌گیرد؛ با این ارتباطات و رسانه ها مقالات مفیدارتباطاتارتباطات سیارارتباطات زیرساختارتباطات فن آواارتباطات سازمانیارتباطات اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز روایت خلخالی از تخریب مقبره رضا شاه جسد رضا شاه …ازتخریبرضاشاهالانکجاستدر کتاب خاطرات آیت الله خلخالی، که توسط نشر سایه منتشر شده است، ج، ص و آمده است دفتر پرسش ها و پاسخ ها شیعه و پرسش ها و پاسخ های دانشجویی دفتر سی و یکم شیعه و اهل ‌ سنت هاد نمایندگی مقام معظم بررسی حدیثی منسوب به امام حسینع در مذمت …در ابتدای این حدیث لفظ مع آمده این یعنی اینکه علامه مجلسیره دارد حدیث را از کتاب زبان و ادبیات فارسی فولکلور ایران، توده شناسیشماره‌ی نوشته ٢٠ ١٨ پروفسور الول ساتن برگردان مجید مصطفوی افسانه‌ها و



لینک منبع :بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است

بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../بخشش-خطای-دیگران-درس-بزرگ-عاشورا-است‎Cached17 ا کتبر 2016 ... حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی معتقد است که بخشش خطای دیگران یکی از درس های بزرگ عاشورا است. بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است - تبیان article.tebyan.net/.../بخشش-خطای-دیگران-درس-بزرگ-عاشورا-است‎Cached5 نوامبر 2016 ... امامت بحثی قرآنی و منتسب به خداوند است و امامان را خود خداوند تعیین کردند و مربوط به مردم نیست. امام رضا (علیه السلام) جایگاه اهل بیت (علیهم السلام) ... Images for بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است- جستجوگر اخبار تی نیوز football.tnews.ir/news/B33873649634 تبیان به نقل از گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجلس سوگواری شب شانزدهم محرم 1438 (ه.ق) با سخنرانی حجت الاسلام و ... بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است - سایت موسسه فرهنگی و ... tnews.ir/تبیان/b33873649634.html تبیان به نقل از گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجلس سوگواری شب شانزدهم محرم 1438 (ه.ق) با سخنرانی حجت الاسلام و ... بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است - تی نیوز tnews.ir/news/b33873649634.html بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است. زمان دریافت خبر : شنبه 15 آبان 1395 ساعت 18:35. بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است. تبیان به نقل از گزارش ... بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است - باشگاه خبرنگاران | خبر ... khabarfarsi.com/u/26713673 بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است. حجت الاسلام و المسلمین ... عاشورا نگاشته اند مبیّن حب و محبتشان به اهل بیت (علیهم السلام) است. اخیراً هم مشاهده کردیم که ... بخشش خطای دیگران، درس بزرگ عاشورا است - سایت خبری مه پو www.mahpoo.com/akhbar/sargarmi/news20161105181932590835.html مروی همچنین در خصوص حر بیان کرد: درس بزرگ توبه حر "بخشش اشتباهات" دیگران است. به این موضوع توجه شود که بازگشت و توبه جر فایده ای برای امام حسین(علیه ... بزرگترین درس مکتب عاشورا بخشش خطای دیگران است ... - تهران نیوز tehrannews.ir/بزرگترین-درس-مکتب-عاشورا-بخشش-خطای-دیگ/ 18 ا کتبر 2016 ... بزرگترین درس مکتب عاشورا بخشش خطای دیگران است/دشمنان اسلام شامل عفو و محبت نمی شوند. معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: ... بزرگترین درس مکتب عاشورا بخشش خطای دیگران است/دشمنان اسلام ... baghershahrnews.ir/بزرگترین-درس-مکتب-عاشورا-بخشش-خطای-دیگ/ 19 ا کتبر 2016 ... معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مکتب عاشورا به ما یاد داد که مسلمانان و توبه کاران را ببخشیم و بر دشمنان و ستمگران کینه بورزیم.