مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست

[ad_1]

بی‌اطلاعی مشترکان از روند مصرف بسته‌های اینترنتی تخلف است...

به گزارش مشرق، اغلب مشترکان اپراتورها نسبت به کیفیت و کمیت و هزینه خدمات اینترنت تلفن همراه، گلایه دارند و عنوان می‌کنند سرعت اینترنت حداقل در برخی مناطق کشور پایین است و در واقع از کیفیت یکسانی در طول یک بازه زمانی برخوردار نیست.
 عمده کاربران اینترنت تلفن همراه نمی‌دانند کیفیت و کمیت بسته اینترنتی خریداری شده به واقع همان چیزی است که از طرف اپراتور اعلام شده است یا خیر. کمیت و کیفیت بسته‌های اینترنت تلفن همراه همچنان دارای منتقدان سرسختی است، با این حال تا‌کنون نه اپراتورها و نه سازمان تنظیم مقررات رادیویی وزارت ارتباطات توضیح قانع‌کننده‌ای به مردم نداده‌اند و انگشت‌شمار بودن اپراتورهای تلفن همراه در کشور موجب شده شاهد عدم رقابت و انحصار در این حوزه باشیم.

 اینترنت تلفن همراه در برخی از مواقع با نوسان کیفیت مواجه می‌شود و وقتی این اعتراض به اپراتورها انعکاس داده می‌شود اپراتور مدعی می‌شود که احتمالاً در مکانی بوده‌اید که آن مکان نقطه کور است یا آنتن نداشته‌اید، حال باید عنوان داشت که اپراتورها سالانه به دلیل کم‌فروشی و استفاده نکردن مردم ازحجم بسته‌های اینترنت به هر دلیلی چقدر سود کسب می‌کنند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم رسیدگی به شکایات مشترکان تلفن همراه گفت: جواب شفافی در توضیح نحوه محاسبه مصرف بسته‌های اینترنت خریداری شده از شرکت‌های اپراتور تلفن همراه به مشتریان داده نمی‌شود.  رحیم زارع درخصوص وضعیت خدمات اینترنت در کشور، گفت: با وجود اینکه در سال‌های گذشته پیشرفت‌هایی در زمینه ارائه خدمات اینترنت و موبایل بوده است، اما باید پذیرفت در این حوزه مشکلات وجود دارد. 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از شکایت‌های مردم درخصوص زود تمام شدن حجم بسته‌های اینترنتی خریداری شده برای تلفن همراه است و عنوان می‌کنند جواب شفافی در توضیح نحوه محاسبه مصرف بسته‌های اینترنت خریداری شده از اپراتورها به مشتریان داده نمی‌شود؛ در حالی که  باید اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه پاسخگو باشند.

 وی ادامه داد: با توجه به افزایش نیازهای ارتباطی مردم، باید بیشتر به تسهیل ارتباطات توجه شود و دراین راستا تعرفه‌های اینترنت معقول باشد و ضرورت دارد نظارت‌ها در این زمینه مؤثر و شفاف‌تر شود.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید به شکایت‌های مردمی درخصوص کیفیت و قیمت خدمات اینترنتی رسیدگی کند.  تعداد شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت و تلفن همراه محدود است و در نتیجه رقابت مطلوبی برای ارائه خدمات مطلوب و با قیمت مناسب در زمینه خدمات اینترنتی وجود ندارد.  
 

جلوگیری از تبلیغات مبهم

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس  هم گفت:باید دستور العمل مشخص و یکپارچه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق درباره نحوه محاسبه و پایان بسته‌های اینترنتی تدوین شود.  

رمضانعلی سبحانی‌فر درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص وضعیت خدمات اینترنت در کشور، گفت: در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع گلایه مردم از اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی مطرح و اظهار شد که به عنوان مثال مردم با تبلیغات اپراتورها بسته‌های ماهانه خریداری می‌کنند، اما این بسته‌ها ظرف مدت 10 تا 15 روز به اتمام می‌رسد، لذا مردم خواستار شفاف‌سازی در خصوص چگونگی محاسبه بسته‌های اینترنتی هستند. 

وی با بیان اینکه در این نشست بر شفاف‌سازی چگونگی محاسبه بسته‌های اینترنتی و جلوگیری از تبلیغات دو پهلو تأکید شد، افزود: وزیر ارتباطات اظهار کرد این بسته به هر میزانی که خریداری شده باشد، به عنوان مثال 10 هزارتومان تنها برای یک ماه اعتبار دارد و پس از آن اگر مورد استفاده قرار نگیرد، مهلت استفاده از آن به پایان می‌رسد و پیش از پایان مهلت زمانی اگر حجم موردنظر اتمام یابد، مشترکان برای استفاده باید مجدداً نسبت به شارژ آن اقدام کنند.
 

اپراتورها باید پیش از پایان بسته‌های اینترنتی، اطلاع‌رسانی کنند

سبحانی‌فر با تأکید بر تبلیغات شفاف و جلوگیری از تبلیغات دوپهلوی اپراتورها ادامه داد: مردم باید از میزان محاسبه و نرخ بسته‌های اینترنتی و حجم آن اطلاع و آگاهی داشته باشند و وظیفه اپراتورها اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم است، تا مردم براساس آگاهی کامل از حجم و هزینه‌ها بسته مدنظر خویش را انتخاب کنند. 

 

وی از عدم اطلاع‌رسانی برخی اپراتورها برای پایان حجم بسته‌های اینترنتی انتقاد کرد و یادآور شد: عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه تخلف بوده و اپراتورها باید پیش از پایان بسته‌های اینترنتی به آنها اطلاع‌رسانی کرده و به نحوی نسبت به اصلاح روند اقدام کنند.   

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید دستورالعمل مشخص و یکپارچه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق درباره نحوه محاسبه و پایان بسته‌ها تدوین شود، تصریح کرد: مردم باید به نحوی از میزان حجم و پایان بسته‌های اینترنتی خود مطلع شوند، تا پس از آن با میل خود از حجم آزاد استفاده کرده یا مجدداً بسته‌های اینترنتی را خریداری کنند، اما بی‌اطلاعی مشترکان یک تخلف آشکار است./روزنامه جوان

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ارتباطات و رسانه ها مقالات مفیدارتباطاتارتباطات سیارارتباطات زیرساختارتباطات فن آواارتباطات سازمانیارتباطات اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروز سری ترفندها ترفندهای جالبسریترفندهاپاک کردن حرفه ای اطلاعات نوشته شده در شنبه دوم آذر ساعت شماره پست زمانی که ایمنی، بهداشت و محیط زیست … ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند …دنیای موبایل ،دنیای موبایل و کامپیوتر،دنیای موبایل و تبلت،دنیای موبایل،دنیای سایت بهترین عکسهای روح و جن و موجودات …ت میشه یا نه ؟ کمک کنید درخواست نرم افزار میرزه دست دو بخرم ارتباطات و رسانه ها مقالات مفید ارتباطاتارتباطات سیارارتباطات زیرساختارتباطات فن آواارتباطات سازمانیارتباطات ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی جهان اخباراخبار اجتماعیاخبار اجتماعی ایراناخبار اجتماعی روزسایت اخباراخبار امروزاخبار سری ترفندها ترفندهای جالب سریترفندها پاک کردن حرفه ای اطلاعات نوشته شده در شنبه دوم آذر ساعت شماره پست زمانی که هارد ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند موبایل کامپیوتر دنیای موبایل ،دنیای موبایل و کامپیوتر،دنیای موبایل و تبلت،دنیای موبایل،دنیای موبایل سایت بهترین عکسهای روح و جن و موجودات ماورائی ت میشه یا نه ؟ کمک کنید درخواست نرم افزار میرزه دست دو بخرم



لینک منبع :اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست

اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../اطلاعات-بسته-های-اینترنتی-اپراتورها-شفاف-نیست 21 نوامبر 2016 ... بی‌اطلاعی مشترکان از روند مصرف بسته‌های اینترنتی تخلف است... اطلاعات بسته های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست | بی اطلاعی - قطره www.ghatreh.com/.../اطلاعات-بسته-های-اینترنتی-اپراتورها-شفاف-نیست 21 نوامبر 2016 ... بی اطلاعی مشترکان از روند مصرف بسته های اینترنتی تخلف است... نوشته اطلاعات بسته های اینترنتی اپراتورها شفاف نیØ. اطلاعات بسته های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست - onvansho onvansho.ir/.../اطلاعات-بسته-های-اینترنتی-اپراتورها-شفاف-نیست.html اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست ایستنا. بی‌اطلاعی مشترکان از روند مصرف بسته‌های اینترنتی تخلف است اغلب مشترکان اپراتورها . نحوه تفکیک ... اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست | شلمچه نیوز www.shalamchenews.com/اطلاعات-بسته‌های-اینترنتی-اپراتورها/‎Cached21 نوامبر 2016 ... اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست. به گزارش شلمچه نیوز به نقل از مشرق، اغلب مشترکان اپراتورها نسبت به کیفیت و کمیت و هزینه ... چگونگی مصرف حجم بسته‌های اینترنتی موبایل شفاف نیست/ لزوم ... www.icana.ir/.../چگونگی-مصرف-حجم-بسته‌های-اینترنتی-موبایل-شفاف-نیست-لزوم-شفاف-سازی-اپراتورهای-تلفن-همراه‎Cached6 فوریه 2017 ... ... شفاف نبودن نحوه مصرف حجم بسته‌های اینترنتی تلفن همراه گلایه دارند. ... چگونگی مصرف حجم بسته‌های اینترنتی موبایل شفاف نیست/ لزوم شفاف سازی اپراتورهای ... وی افزود:باید نظارت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان ... روش محاسبه بسته‌های اینترنتی برای مردم شفاف نیست | فاوا نیوز www.favanews.com/19395/روش-محاسبه-بسته‌های-اینترنتی-برای-مرد 23 نوامبر 2016 ... مردم با تبلیغات اپراتورها بسته‌های ماهیانه خریداری می‌کنند، اما این بسته‌ها ... اطلاعات موضوع گلایه مردم از اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی مطرح شد و ... اطلاعات بسته های آنلاین اپراتورها شفاف نمی باشد - سرزه www.serze.com/اطلاعات-بسته-آنلاین-اپراتورها-شفاف-2324790/‎Cached22 نوامبر 2016 ... اطلاعات بسته های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست بی آگاهی ای مشترکان از روند مصرف بسته های آنلاین تخلف است... نحوه محاسبه حجم بسته های اینترنتی شفاف نیست/ لزوم پاسخگویی ... khabarfarsi.com/u/28399782 20 نوامبر 2016 ... اطلاعات بسته های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست. توضیح نحوه محاسبه مصرف بسته های اینترنت خریداری شده از اپراتورها به مشتریان داده نمی شود؛ ... اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../اطلاعات-بسته-های-اینترنتی-اپراتورها-شفاف-نیست‎Cached21 نوامبر 2016 ... بی‌اطلاعی مشترکان از روند مصرف بسته‌های اینترنتی تخلف است... اطلاعات بسته‌های اینترنتی اپراتورها شفاف نیست - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/458076/ 19 نوامبر 2016 ... اغلب مشترکان اپراتورها نسبت به کیفیت و کمیت و هزینه خدمات اینترنت تلفن همراه، گلایه دارند و عنوان می‌کنند سرعت اینترنت حداقل در برخی مناطق ...