مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا باید کدو تنبل بخوریم؟

[ad_1]

وب‌سایت سلامت نیوز: کدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید.

 این سبزی پاییزی که معمولاً میان ماه اکتبر و دسامبر در دسترس است سرشار از ویتامین A و مؤثر در پیشگیری از پیری است، آنتی اکسیدان های موجود در آن در مقابل سرطان محافظ هستند و فیبر کدو می تواند سطح کلسترول را در حالت مناسبی نگه دارد.

 

دلیل برای مصرف کدو تنبل 

فواید کدوتنبل با جزئیات بیشتر عبارت‌اند از:

1- کمک به کاهش وزن: شاید به دلیل کالری پایین و کربوهیدرات کمی که دارد برای خیلی ها گزینه خوبی در رژیم غذایی شان به حساب نیاید اما مزه لذیذ آن که مثل سیب زمینی شیرین است برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند فوق العاده است. البته از آن دست سبزی هایی است که به مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد که به خاطر فیبرهای موجود در آن است.

2- شاداب کننده پوست: کدوتنبل در کنار دیگر سبزی ها مانند هویج و سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و پوست را در برابر آسیب مقاوم و سرعت درمان را سریع‌تر می کند. مصرف سبزی های نارنجی رنگ مانند کدو در آش و سوپ در فصل زمستان یا در کنار فلفل، پیاز قرمز و چغندر به شدت توصیه می شود.

3- سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی: این سبزی با داشتن ویتامین E به شکل گاما توکروفول منبع خوب آنتی اکسیدان است که می تواند در کاهش التهاب و محافظت در برابر دیگر اشکال سرطان مؤثر باشد. همچنین ژن های پیشگیری کننده از بیماری آلزایمر را فعال می کند.

4- کمک به سرحال شدن: منیزیم موجود در کدوتنبل به درمان افسردگی و تشویش کمک می کند. این ماده معدنی طبیعی که اغلب به نام آرامش بخش طبیعت شناخته می شود به شما احساس راحتی و آسایش می دهد.

5- بهبود قوه بینایی: بتاکاروتن موجود در این سبزی که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود بعدها به صورت رتینول تجزیه می شود که به دیدن نور بیشتر کمک می کند و کارکرد شبکیه چشم را در وضعیت خوبی حفظ می کند.

6- کمک به پمپاژ قلب: مغز و دانه های کدو سرشار از فیبر هستند که سطح کلسترول را در سطح خوبی نگه می دارند و فشارخون را پایین می آورند. برای اینکه از بیشترین میزان فیبر استفاده کنید نان کماج را با تکه های پخته کدو مصرف کنید یا روی سالاد خود دانه های کدوتنبل بریزید.

7- افزایش ایمنی بدن: به لطف ویتامین های A و C موجود در کدو یک سیستم ایمنی سالم خواهید داشت. ترکیب سوپ کدو به همراه زنجبیل و ادویه های مختلف گزینه بسیار خوبی برای غروب های سرد زمستان است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تغذیه ورزشکاران و اصول تغذیه در ورزش ورزش ، …به سایت ورزش و بدنسازی آکاایران خوش آمدید در این بخش با تغذیه ورزشکاران و سایر موارد گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب تخمه های پر از خاصیت؛ از تخمه هندوانه تا تخمه کدوخواص تخمه تخمه ها مانند ماهی ها از نظر امگا ۳ غنی اند امگا ۳ موجود در تخمه ها به کاهش کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها آناناس این میوه استوایی چه خواصی برای بدنتان خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتتور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه رژیم غذایی در کم کاری تیروئید یاد بگیر دات کامغده تیروئید یک غده مهم بدن است که مسوؤل تولید هورمون های ضروری برای تنظیم متابولیسم پیشگیری و کنترل کمبود ویتامین آ را جدی …منبع طرح ملی بررسی سلامت و بیماری در ایران ، سال کلیاتی درباره ویتامین ویتامین تغذیه ورزشکاران و اصول تغذیه در ورزش ورزش ، بدنسازی علم ورزش ۵ صبحانه عالی برای عضله ساز علم ورزش رژیم عضله سازی و برنامه غذایی مخصوص عضله گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعنابرازیانه تخمه های پر از خاصیت؛ از تخمه هندوانه تا تخمه کدو خواص تخمه تخمه ها مانند ماهی ها از نظر امگا ۳ غنی اند امگا ۳ موجود در تخمه ها به کاهش بی نظمی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان صفحه اصلی به نام خالق زیبایـی ها در کنار شما و نزدیک به شما در منطقه تهران برایتان مکانی آرامش بخش را خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات خواص میوه ها ، خواص غذا ،خواص خوراکیها آناناس این میوه استوایی چه خواصی برای بدنتان دارد؟ خواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه برای رژیم غذایی در کم کاری تیروئید یاد بگیر دات کام غده تیروئید یک غده مهم بدن است که مسوؤل تولید هورمون های ضروری برای تنظیم متابولیسم سوخت و پیشگیری و کنترل کمبود ویتامین آ را جدی بگیرید ،سایت منبع طرح ملی بررسی سلامت و بیماری در ایران ، سال کلیاتی درباره ویتامین ویتامین از طرز تهیه مربای کدو تنبل فواید کدو تنبل تزیین کدو تنبل کدو تنبل خواص کدو تنبل تخم کدو تنبل غذا با کدو تنبل طرز تهیه کدو تنبل



لینک منبع :چرا باید کدو تنبل بخوریم؟

چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/428923/چرا-باید-کدو-تنبل-بخوریم 24 نوامبر 2016 ... چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ کدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید. چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ - فرارو fararu.com/fa/news/297017/چرا-باید-کدو-تنبل-بخوریم‎Cached24 نوامبر 2016 ... چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ کدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید. چرا باید کدو حلوایی بخوریم - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/11277_چرا-باید-کدو-حلوایی-بخوریم.html/‎Cached Similarکدو طبعی سرد و تر دارد ، تخم کدو به ضد کرم بودن معروف است .روغن تخم کدو برای اعصاب بسیار مفید است. از خواص دیگر تخم کدو به مدر بودن آن میتوان اشاره کرد. چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ - جامعه زنان خراسان شمالی - تی نیوز tnews.ir/news/ea0a74975399.html‎Cachedکدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید. چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/195261/ 24 نوامبر 2016 ... چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ وب‌سایت کدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن ... چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/10195261/چرا-باید-کدو-تنبل-بخوریم/ چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ وب‌سایت کدوتنبل سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک خوراک فصلی پاییز می توانید هم از مغز، دانه ها و نیز روغن آن استفاده کنید. چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ - میهن مگ https://mihanmag.com/post/.../چرا_باید_کدو_تنبل_بخوریم؟‎Cached24 نوامبر 2016 ... چرا باید کدو تنبل بخورید ؟ چرا باید کدو تنبل بخوریم؟ پنجشنبه, 04 آذر ماه 1395 در 08:18:15 سایت سلامت نیوز: شاه بلوط سرشار از مواد غذایی و ... چرا باید کدو تنبل بخوریم - onvansho https://onvansho.ir/result/چرا-باید-کدو-تنبل-بخوریم.html چرا باید کدو تنبل بخوریم dulme ir. وب‌سایت سلامت نیوز کدوتنبل سرشار از مواد مغذی استبه عنوان یک خوراک فصلی پاییز می . در زمان آلودگی هوا چه بخوریم در زمان ... توصیه امام رضا (ع) درباره مصرف کدو - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../توصیه-امام-رضا-ع-درباره-مصرف-کدو‎Cached7 آوریل 2015 ... توصیه های طب سنتی درباره خواص کدو. ... کدو تنبل های کشور ما دو نوع اند: نوع اول کاملاً گرد هستند و نوع دوم، سر باریک و ... ناشتا میل کنند 5 ساعت بعد یک مسهل بخورند سپس داخل آب گرم بنشینند. ... چرا باید دندان عقل را جراحی کنیم؟ کدو تنبل و این همه خواص - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/news/.../کدو-تنبل-و-این-همه-خواص‎Cached1 نوامبر 2016 ... کدو تنبل علاوه بر مزه لذیذ خودش تخمه درونش هم بسیار خوشمزه است و اگر آن را هنگامی که خیس است بخوریم با مزه ای بسیار دوست داشتنی روبرو خواهیم بود. ... وجود دارد که سلامتی را تضمین می‌کند اما اینکه چرا اسمش را تنبل گذاشته‌اند فلسفه‌اش را نمی‌دانم. ... مفید می‌باشد و این افراد باید از مصرف مکمل بتاکاروتن بپرهیزند.