وبسایت بازده: اتوماسیون بازاریابی چیست؟ وقتی صحبت از رشد بازاریابی دیجیتال است، ضروری است که از نفوذ اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید و یک استراتژی مستحکم برای بهینهسازی سفر مشتری به کار بگیرید که کمکتان کند در زمان و پول صرفهجویی کنید، و به سرعت مشتریان بیشتری بهدست بیاورید.
اگر استراتژی بهینهسازی سفر مشتریتان را به درستی به کار بگیرید، میتوانید بازدیدکنندگان و مشتریان راغبتان را پرورش دهید، و آنها را در سفری جذابی که در استراتژیتان طراحی کردهاید به گردش ببرید. سپس میتوانید آنها را تبدیل به مشتریان همیشگی کنید، کسانی که به آسانی به سوی محصول رقیبتان نخواهندرفت.
با گفتن این موضوع، در میان بازاریابها یک سوءبرداشت دربارهی اتوماسیون بازاریابی وجود دارد. متاسفانه بازاریابهایی هستند که از یک استراتژی هک رشد (خلق رشد) اثباتشده پیروی نمیکنند، و روی خرید فهرست ایمیلها سرمایهگذاری میکنند. سپس سعی میکنند با استفاده از مشتریانی که به سفر مشتری نرفتهاند، کمپینهای بازاریابیشان را به صورت خودکار در بیاورند.
شاید این راهحل جذاب به نظر برسد، و شاید در برخی موارد نتایج کوتاهمدت بهدست بدهد، اما هک رشد هرگز افزایشهای ناگهانی کوتاهمدت نیست. در واقع، تماما به معنی دست یافتن به نرخ رشد پایدار است.
بهترین زمان برای خودکارسازی استراتژی بازاریابیتان وقتی است که استراتژی سفر مشتریتان را تدوین کردهاید، و شاهد یک جریان ثابت بازدیدکنندگان جدید هستید که حاصل از سرچ ارگانیک یا کمپینهای بازاریابی هزینهدار است. اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق میکند به خودکارسازی کمپینهای بازاریابیتان فکر کنید:
برای اینکه کمکتان کنیم دربارهی اتوماسیون بازاریابی بیشتر بدانید، در ادامه دربارهی مزایای اتوماسیون بازاریابی بیشتر توضیح میدهیم. این کار کمکتان میکند زمان و پول زیادی را صرفهجویی کنید.
وقتی پستها و تبلیغاتتان را در رسانههای اجتماعی به صورت خودکار درآورید هر هفته بیش از ۶ ساعت در مدیریت رسانههای اجتماعیتان صرفه جویی خواهیدکرد و پروفایلهایتان را با محتوای تازه بهروز نگه میدارید.
۲. محتوای پویا
کسب و کارهایی که بر اساس مرورهای گذشتهی بازدیدکنندگان در وبگاه و سابقهی خریدشان، به آنها پیشنهادها و محتوای شخصیسازی شده نشان میدهند، بهطور متوسط شاهد ۲۰ درصد افزایش فروش هستند. آمازون بهتر از هر کسب و کار دیگری این کار را انجام میدهد.
بازاریابهای محتوای باهوش اهمیت محتواگذارهای تاثیرگذار را میدانند. شما به واسطهی خودکار کردن محتواگذاری و ایمیلهای پیگیری نرخ دریافت پاسختان را تا ۲۵ درصد افزایش دهید.
تنظیم قرارهای ملاقات با مشتری یا جلسات با یک ابزار خودکار میتواند ۸۰ درصد وقتتان را در زمانبندی و مدیریت نیروی کار صرفهجوبی کند.
شرکتهایی که پرورش مشتریان راغب را به واسطهی ایمیلها و پیشنهادهای بهموقع، به صورت خودکار درمیآورند شاهد افزایش ۱۰ درصدی یا بیشتر در درآمد هستند.
۶. مجموعه ایمیلهای خرید ارسال کنید
بهدست آوردن مشتری جدید ۵ تا ۳۰ برابر بیشتر از حفظ یک مشتری هزینه دارد. برای همین است که خودکارسازی ایمیلهای پیگری روشی قدرتمند برای جذب و تشویق مشتریان جدید به خرید بیشتر است.
۶۸ درصد بازاریابهای بنگاه به بنگاه هم از رتبهدهی رفتاری و هم از رتبهدهی براساس ساختار جمعیت استفاده میکنند تا به کمک آن مشتریان راغب را که آمادهی خرید هستند برای تیم فروششان شناسایی کنند.
وبگاه سمکارت پی بردهاست کسب و کارهایی که از استراتژی بیشفروشی با یک کلیک استفاده میکنند، هنگام فروش محصولاتشان بهصورت برخط میتوانند حجم سفارششان را بهطور متوسط تا ۳۶۰ درصد یا بیشتر افزایش دهند.
۹. برنامههای تشویقی و وفاداری
۴۹ درصد مصرفکنندگان به خاطر فقط یک کوپن مشتاقانه به سوی برندهای دیگر خواهندرفت. بهطور مداوم از وفاداری مشتری تقدیر کنید و به آنها دلیل برای بازگشت بدهید تا مطمئن شوید این اتفاق برای شما نمیافتد.