مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولید برق با قدم زدن

[ad_1]

تولید برق با قدم زدن

دانش > فناوری‌ - همشهری آنلاین:
محققان آمریکایی با استفاده از نانوسلولز در کفپوش منزل، سامانه‌ای ارائه کردند که می‌تواند قدم زدن افراد را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. این روش بسیار ارزان بوده و به سادگی قابل استفاده است.

به گزارش ایرنا، کف ساختمان را می‌توان با مواد تجدیدپذیر مختلف کفپوشی کرد که این کار برای زیست‌سازگار کردن منزل مناسب است. اما پژوهشگران نشان دادند که امکان سبزتر کردن کف خانه نیز وجود دارد که این کار به مدد وجود ماده‌ای ارزان قیمت و روشی ساده قابل انجام است.

محققان دانشگاه ویسکونسین مادیسون موفق به ارائه فناوری شدند که در آن با کفپوش کردن منزل با نانوسلولز می‌توان برق تولید کرد.

زودونگ وانگ و همکارانش نتایج این یافته علمی خود را در نشریه Nano Energy منتشر کردند. در این روش محققان پالپ چوب را که معمولا در کفپوش ساختمان استفاده می‌شود به نانوسلولز تبدیل کردند. این نانوسلولزها در صورتی که اصلاح شیمیایی شوند قادرند با تماس فیزیکی بار الکتریکی تولید کنند.

زمانی که این نانوالیاف در کف ساختمان استفاده می‌شود قادر به تولید برق است. قدم زدن در خانه، فشار روی آن ایجاد می‌کند که این فشار به الکتریسیته تبدیل می‌شود. از آنجایی که این پالپ‌ها ارزان و فراوان هستند، یک منبع تجدیدپذیر مناسب برای تامین انرژی خواهند بود. البته پیش از این روش‌هایی دیگری نیز برای تبدیل فشار حاصل از قدم زدن به الکتریسیته ارائه شده‌ است اما قیمت آنها بالا بوده و برای تولید انبوه مناسب نیستند.

سال‌های زیادی است که محققان روی فناوری نانوژنراتورهای تریبوالکتریکی کار می‌کنند. تریبوالکتریک به فرآیند تولید الکتریسیته ساکن روی لباس گفته می‌شود. نانوسلولز‌های اصلاح شده هزینه پایینی داشته و به سادگی قابل استفاده هستند.

یکی از مزیت‌های این روش آن است که برای تولید انرژی نیاز به اقلیم یا آب و هوای خاصی ندارد و به سادگی می‌تواند جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.

فضاهای پر رفت و آمد نظیر استادیوم‌های ورزشی گزینه مناسبی برای تولید حجم بالایی برق است. در این فناوری از دو ماده مختلف استفاده شده که یکی نانوالیاف سلولزی بوده و دیگری ماده‌ای با ضخامت یک میلی‌متر یا کم‌تر است. می‌توان کف منزل را با چند لایه کفپوش کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عصر ایران گاه لازم است که انسان دیدگان خود را ببندد زیرا اغلب خود را به نابینائی زدن نیز نوعی کاروفناوری کَلالهپرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسیدعروس مد ارایشاموزش درست کردن موی کوتاه دخترانه موها را با شامپو و نرم کننده مناسب بشورید زمانی پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن پارسی نیوزخبرگزاری فارس با پیروزی پر گل آرسنال مقابل بازل و تساوی سن ژرمن توپچی‌ها به عنوان برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …در عمل هیچ بلندگوهایی ساخته نشده که به تنهایی قدرت تولید وات را داسته باشداکثر برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …فشردن شاسی زنگ آن را به سیم مشترک شاسیهای زنگ که با مقاومت کوچکی اهم به منفی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانپر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهاناخبار سیاسی اخبار فرهنگی اخبار کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت پول نیوز دلار تومانی؛ زمینه‌ساز تصویب نرخ تسعیر بودجه بازده نیروگاهی در ایران؛ کمتر از ٣٦ درصد عصر ایران گاه لازم است که انسان دیدگان خود را ببندد زیرا اغلب خود را به نابینائی زدن نیز نوعی خوشبختی مراحل تولید کاغذ مراحل تولید کاغذ فرایند تولید کاغذ از این قرار است الیاف سلولزی را در آب می‌گذارند تا برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات اصول اتصال اکنون به بررسی روابط توان را برای یک بلندگو اهمی با جریان فرضی می پردازیم در این جا برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات ژیروسکوپ و ب ارتفاع سنج یک جی پی اس می تواند ارتفاع نسبت به سطح دریا را با دقت معقولی به شما نشان دهد نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسید مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش مالیآموزش مدیریت سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از سال ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی شبکه خبری و اطلاع رسانی صنعت مرغداری و دامپروری دسترسی به سایت تا چند ساعت آینده قطع می باشد لطفا چند ساعت دیگر مجددا این صفحه را ببینید تولید برق با سیم رابط تولید برق با ارمیچر تولید برق با گرما تولید برق با آب تولید برق با جاذبه زمین تولید برق با آهنربا



لینک منبع :تولید برق با قدم زدن

با قدم زدن در خانه، الکتریسیته مورد نیاز را تولید کنید - ستاد نانو nano.ir/index.php?ctrl=news&actn=news_view&site...‎Cached29 نوامبر 2016 ... با قدم زدن در خانه، الکتریسیته مورد نیاز را تولید کنید ... به ارائه فناوری شدند که در آن با کفپوش کردن منزل با نانوسلولز می‌توان برق تولید کرد. تولید برق با قدم زدن - آپارات ► 1:16www.aparat.com/v/ZjCJA/تولید_برق_با_قدم_زدن Aug 7, 2016 - 1 min رامتک با فناوری Pavegen همگی با راه رفتن می توانیم در تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز محله خود سهم داشته باشیم تولید برق با قدم زدن ... آپارات - تولید برق و قدم زدن www.aparat.com/result/تولید_برق_و_قدم_زدن‎Cachedآپارات - تولید برق و قدم زدن. ... تولید برق با قدم زدن · رامتک. 1,509 بازدید. 2:19 ... تامین روشنایی خیابانها با برق حاصل از قدم زدن · karafariran. 127 بازدید. 1:49 ... تولید برق با قدم زدن - ایران اکونومیست | دمادم https://damadam.ir/news/تولید-برق-با-قدم-زدن/4425597 محققان آمریکایی با استفاده از نانوسلولز در کفپوش منزل، سامانه‌ای ارائه کردند که می‌تواند قدم زدن افراد را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. این روش بسیار ... با قدم زدن در خانه الکتریسیته مورد نیاز را تولید کنید - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../با-قدم-زدن-در-خانه-الکتریسیته-مورد-نیاز-را-تولید-کنید‎Cached29 نوامبر 2016 ... زمانی که این نانوالیاف در کف ساختمان استفاده می‌شود قادر به تولید برق است. قدم زدن در خانه، فشار روی آن ایجاد می‌کند که این فشار به الکتریسیته ... خبرگزاری جمهوری اسلامی - تولید برق با قدم زدن - ایرنا 217.25.54.55/fa/News/82325901/ 29 نوامبر 2016 ... تهران-ایرنا-محققان آمریکایی با استفاده از نانوسلولز در کفپوش منزل، سامانه ای ارائه کردند که می تواند قدم زدن افراد را به انرژی الکتریکی تبدیل ... تولید برق با قدم زدن | محققان آمریکایی با استفاده از نانوسلولز - قطره www.ghatreh.com/news/nn34840289/تولید-برق-قدم-زدن‎Cached1 دسامبر 2016 ... محققان آمریکایی با استفاده از نانوسلولز در کفپوش منزل، سامانه ای ارائه کردند که می تواند قدم زدن افراد را به اÙ. تولید برق از قدم زدن عابرین - civily www.civily.ir/فناوری-تولید-برق-از-قدم-زدن-عابرین/‎Cached3 ا کتبر 2016 ... خانه مصالح و تکنولوژی های نوین تجهیزات تولید برق از قدم زدن عابرین ... تردد نصب گردد و با استفاده از فرآیند القای الکترومغناطیسی و ذخیره انرژی ... با راه رفتن برق تولید کنید+عکس - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/74460/‎Cached23 ا کتبر 2011 ... شما با قدم زدن بر روی این کاشی انرژی ای به سطح آن وارد میکنید و این کاشی این انرژی را در یک باتری ذخیره میکند و در هنگام لازم از آن استفاده میکند. تولید برق با قدم زدن - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health-science/تولید-برق-با-قدم-زدن/.../6100683/‎Cached30 نوامبر 2016 ... محققان آمریکایی با استفاده از نانوسلولز در کفپوش منزل، سامانه ای ارائه کردند که می تواند قدم زدن افراد را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. این روش ...