مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت

بر اساس آموزه های دینی رزق و روزی همه انسان ها بدست خداوند متعال و تقسیم شده است. اما این موضوع نباید سبب کسالت یا تنبلی شود زیرا اگرچه توسعه یا تنگی رزق و معیشت در دست خداست لیکن انسان نباید از تلاش باز ایستد. خداوند در قرآن فرمان می دهد که: «ابتغوا من فضل‌الله» “به سراغ فضل الهی بروید و برای کسب مال تلاش کنید.” (سوره جمعه، آیه ۱۰) همان خداوندی که رزق انسانها را معین و تقسیم نموده راه هایی نیز برای کسب آن در زمین گذارده است. لذا نباید آنقدر درگیر کسب روزی و مال شویم که از آخرت غافل گردیم و همچنین نباید به کلی دست از کار بکشیم و منتظر روزی خود از آسمان باشیم!
در آیه ۱۰ از سوره اعراف می خوانیم:
«وَ لَقَدْ مَکَّنَّاکُمْ فِی الأَرْضِ وَ جَعَلْنَا لَکُمْ فِیهَا مَعَایِشَ قَلِیلاً مَّا تَشْکُرُونَ.»
«در زمین جایگاهتان دادیم و راههای معیشتتان را در آن قرار دادیم و چه اندک سپاس می گزارید.»
***
* سه نکته:حق بهره برداری از امکانات دنیا برای همه

خداوند متعال در آیه فوق می فرماید که حق بهره گیرى از امکانات زمین، براى همه‏ انسان هاست و مخصوص گروه خاصى نیست. آفرینش زمین و شرایط آن (از نظر گردش، حرارت، نور، جذب و دفع آبها و گیاهان، قبول فضولات و تحویل سبزى ها و میوه ها و…) نیز به گونه اى است که انسان مى تواند در آن نیازمندى هاى خود را برطرف کند.

** تا تو نانى به کف آرى و به غفلت نخورى
قوانین حاکم بر طبیعت، به نوعى است که انسان مى تواند بر آن سلطه داشته باشد و آن را در اختیار بگیرد. اگر خداوند آن را رام نمى ساخت، بشر به تنهایى قدرت مهار کردن و بهره گیرى از آن را نداشت. زمین، در اختیار و مسخّر انسان قرار داده شده تا به رشد و کمال برسد و معیشت خود را تأمین کند. سعدى مى گوید:
ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند
تا تو نانى به کف آرى و به غفلت نخورى

*** سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت
قرآن کریم به ما راه توسعه و کسب معیشت را می آموزد. برای نمونه:
– شکرگزاری: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود.» (سوره ابراهیم، آیه ۷)
– استغفار: «از پروردگارتان استغفار کنید، او برای شما باران می فرستد.» (سوره هود، آیه ۵۲)
– تقوای الهی: «هرکه نسبت به خدا پروا داشته باشد، او را از بن بست نجات داده و از راهی که محاسبه نمی کند، روزی می دهد.» (سوره طلاق، آیه ۲ و ۳)



لینک منبع :سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت

سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت - انجمن بزرگ قرآنی طه forum.tahaquran.ir/showthread.php?tid=2840‎Cachedسه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت قرآن کریم به ما راه توسعه و کسب معیشت را می آموزد. برای نمونه: - شکرگزاری: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت | پایگاه خبری تراز - تراز نیوز www.taraznews.com/content/134701‎Cached Similar20 ژانویه 2016 ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت. تراز: قوانین حاکم بر طبیعت، به نوعى است که انسان مى تواند بر آن سلطه داشته باشد و آن را در اختیار بگیرد. سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت | ساتین saten.ir/95562/سه-راهکار-قرآنی-برای-گشایش-در-معیشت/‎Cached20 ژانویه 2016 ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت قرآن کریم به ما راه توسعه و کسب معیشت را می آموزد. برای نمونه: – شکرگزاری: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت :: بسم الله الرحمن الرحیم saaer.blog.ir/1394/11/01/سه-راهکار-قرآنی-برای-گشایش-در-معیشت 21 ژانویه 2016 ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت قرآن کریم به ما راه توسعه و کسب معیشت را می آموزد. برای نمونه : - شکرگزاری : « اگر شکرگزاری کنید، (نعمت ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت - تراز نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/12470657 20 ژانویه 2016 ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت. تراز: قوانین حاکم بر طبیعت، به نوعی است که انسان می تواند بر آن سلطه داشته باشد و آن را در اختیار بگیرد ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت -آکا www.akairan.com/.../سه%20راهکار%20قرآنی%20برای%20گشایش%20در%20معیشت%20%20-آ... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت -آکا. 4 راهکار پیامبر برای تربیت دینی فرزندان - آکا · راهکار هایی برای پیشگری از اضطراب کودکان در مهد کودک - آکا. سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت - پاندا رسا www.pandarasa.ir/Tags?search=سه+راهکار+قرآنی+برای+گشایش...معیشت ضvf hgleg ihd cdfh , o,hknkd rvHkd ضرب المثل قرآنی , ضرب المثل , قرآنضvf hgleg rvHkd ... م: سه راهکار سادهhdksjh'vhl, ovdn thg,v hdksjh'vhl, htchda thg, hdksjh'. سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت - tajrobes-bfa tajrobes-bfa.chartblogs.ir/page-257954.html‎Cachedبر اساس آموزه های دینی رزق و روزی همه انسان ها بدست خداوند متعال و تقسیم شده است. اما این. اعمال و اذکاری برای گشایش رزق و روزی - تبیان article.tebyan.net/209257/اعمال-و-اذکاری-برای-گشایش-رزق-و-روزی‎Cached19 ژوئن 2012 ... هر کس سوره‌ی قارعه را بنویسد وبا خود همراه داشته باشد اگر معیشت وزندگی بر او تنگ و سخت باشد زندگی بر او آسان خواهد شد . ... چاپ. تاریخ : سه شنبه 1391/03/30 تعداد بازدید : 92967 ... جهت گشایش رزق از امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) .... منبع: شفا خانه قرآن ... راهکار رفع دائم سفیدی و سیاه شدن مو کشف شد. سخن روز - تجربه tajrobes.blogfa.com/?p=244 باید گفت این دو احساس هیچکس را از درس سختی که به آنها میدهد، رها نمیکند. طبق میل شما هم ... راه فراری از درد نیست. باید روی .... سه راهکار قرآنی برای گشایش در معیشت.