مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی

دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته شده است.دیجی کالا که استارت اولیه خود را از سال ۸۵ و با فعالیت محدود در زمینه فروش اینترنتی آغاز کرده توانسته با فعالیت مداوم و تحسین برانگیز در طی مدت ۸ سال خود را به عنوان بزرگترین،معتبرترین و پردرآمدترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل کند؛ به گونه ای که نشریه اکومونیست در گزارشی از کسب و کارهای اینترنتی ایران،ارزش دیجی کالا را بیش از ۲۹ میلیون دلار برآورده کرده و جایگاه نخست کسب و کارهای اینترنتی در ایران را با اقتدار به این مجموعه عظیم واگذار کرده است ( پس از دیجی کالا کافه بازار با ارزش ۸ میلیون دلار و سایت شبکه تبلیغات با ارزش ۳ میلیون دلار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. )

عملکرد بی نقص دیجی کالا در این چند سال اخیر به گونه ای بوده که توانسته اعتماد و اعتبار زیادی در میان کاربران اینترنت ایران کسب کند و در میان کسانی که تاکنون از این سایت خریدی نداشته اند حس مثبتی ایجاد نماید.چرا که سایتی با فروش روزانه بیش از ۱ میلیارد تومان در ماه گویای حضور یک برند معتبر اینترنتی در ایران می باشد.

صاحب دیجی کالا صاحب بامبلو راکت اینترنت درآمد دیجی کالا برادران سامویر

 بامیلو

فروشگاه اینترنتی بامیلو که در تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد نخستین پروژه کمپانی جهانی راکت اینترنت در ایران می باشد.راکت اینترنت که توسط برادران سامویر Samwer در اروپا اداره می شود با هدف پیاده سازی کسب و کارهای اینترنتی موفق دنیا در سایر کشورها توانسته تا کنون درآمد قابل توجهی کسب کند.این کمپانی در ایران با سه سایت بامیلو،موزاندو و بدو فود کار خود را آغاز کرده است.آنچه که تاکنون توانسته سبب برتری بامیلو نسبت به بسیاری از فروشگاه اینترنتی باسابقه در کشور باشد به چهار عامل زیر ارتباط دارد:

۱- پشتوانه مالی عظیم راکت اینترنت

۲-تجربه بسیار زیاد تیم مدیریت

۳-محصولات متنوع و باکیفیت

۴-طرحهای خلاقانه تشویقی و تخفیفی خرید

بخش سوم ) آغاز رقابت میان دیجی کالا و بامیلو

از آغاز فعالیت بامیلو تا کنون به طور شگفت آوری شاهد تبلیغات انبوه این سایت در میان اکثر سایتهای پربازدید و معتبر ایرانی بوده و هستیم.با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که بامیلو در هر ماه بیش ۵۰ میلیون به طور حداقل برای تبلیغات خود هزینه می کند.دو تبلیغ بنری در ورزش ۳، خبرگزاری های مطرح کشور همچون خبرآنلاین، فیس نما،یوتیوب و بسیاری سایتهای دیگر شاهد بنرهای مختلف و موضوعی بامیلو هستیم.البته بامیلو در کنار این تبلیغات انبوه و پرهزینه که توانسته سایت خود را در کمتر از ۱ سال به رتبه ۴۸ سایتهای پربازدید ایرانی برساند از تیم مدیریتی قوی و باتجربه برخوردار است.طرح های تشویقی خرید و تخفیف ها،طراحی بنرهای تبلیغاتی حرفه ای،فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی بخشی از عوامل موفقیت این سایت می باشد.

اما با مرور فعالیت چند ماهه این سایت و تغییراتی که در دیجی کالا مشاهده کردیم می توان بیان کرد که دیجی کالا تا مدتها خطری از سوی هیچ سایت مشابه ایرانی حس نمی کرد.یکه تازی غیر قابل انکار دیجی کالا سبب شده بود که تا مدتها شاید عملکرد یکنواختی از این مجموعه باشیم.گرچه همین عملکرد یکنواخت با کیفیت و اثربخشی بالا انجام می شد اما با تولد بامیلو،دیجی کالا خطر کاهش جایگاه خود را طبق آمار حس کرده و یا با درایت توانسته با پیش بینی آینده،برنامه های پیشگیری از کاهش جایگاه خود را آغاز کند.

در چند ماه اخیر دو تغییر عمده در برنامه های مارکتینگ دیجی کالا مشاهده کردیم:

۱-افزایش تبلیغات دیجی کالا در سایتهای معتبر ایرانی و آغاز تبلیغات محیطی ( در ایستگاه های مترو )

۲-افزایش تنوع محصولات خود

اکنون دیجی کالایی که زمانی فقط کالاهای دیجیتال را عرضه می کرد به فروش محصولات آرایشی-بهداشتی،محصولات فرهنگی و … نیز روی آورده است.رقابت این دو مجموعه برای تبدیل شده به یک ebay در ایران سبب افزایش کیفیت خدمات رسانی آنها و افزایش وسعت فعالیت های آنها شده است.

البته در ظاهر بامیلو در ارائه برنامه های خلاقانه تشویقی خرید نظیر ” طرح هفته طلایی ” از دیجی کالا پیش افتاده است اما دیجی کالا نیز با طرح هایی همچون ” ارسال رایگان در روز آسمان پاک ” سعی می کند از رقیب جدید خود عقب نماند.

گرچه از آمارهای فروش این دو مجموعه اطلاع دقیقی نداریم اما بدون شک بامیلو نیز به یکی از سایتهای پردرآمد ایرانی تبدیل شده که با توجه به مالکیت غیر ایرانی آن امید داریم سایر کسب و کارهای اینترنتی کشورمان با الگوبرداری از مجموعه های موفقی چون دیجی کالا و بامیلو بتوانند رونق بیشتری به فضای کسب و کار خود بدهند.

منبع: وبلاگ گروه تجارت الکترونیک پیشتاز

گوگل و مقایسه روند جستجوی برند دیجی کالا و بامیلو

صاحب دیجی کالا صاحب بامبلو راکت اینترنت درآمد دیجی کالا برادران سامویر



لینک منبع :بامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی

بامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی ... farspage.com/w/28/pct7l‎Cached4 آوریل 2017 ... دیجی کالا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته شده است.دیجی کالا که استارت اولیه خود را از سال ۸۵ و با فعالیت ... گزارشی کوتاه از رقابت دیجی کالا و بامیلو - انجمن مطالب کپی شده از ... forum.lioncomputer.ir/index.php?/...گزارشی-کوتاه-از-رقابت-دیجی-کالا...بامیلو/‎Cachedفروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته ... رقابت این دو مجموعه برای تبدیل شده به یک ebay در ایران سبب افزایش ... بامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی -آکا www.netlox.ir/.../بامیلو-و-دیجی-کالا-؛-گزارشی-کوتاه-از-رقابت-دو-فروشگاه-ا بامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی -آکا. بامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی www.akairan.ir/بامیلو_و_دیجی_کالا_؛_گزارشی_کوتاه_از_رقابت_دو_فروشگاه_اینترنتی‎Cachedبامیلو و دیجی کالا ؛ گزارشی کوتاه از رقابت دو فروشگاه اینترنتی. گزارشی کوتاه از رقابت دیجی کالا و بامیلو | Najme Salari | Pulse ... https://www.linkedin.com/.../گزارشی-کوتاه-از-رقابت-دیجی-کالا-و-بامیلو-najme-salary‎Cached Similar22 فوریه 2015 ... بخش اول ) دیجی کالا. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته شده است.دیجی کالا که استارت اولیه خود را از سال 85 و ... بامیلو موفق تر است یا دی جی کالا؟ - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/04/24/bamilo-is-more-successful-or-digikala/‎Cached14 جولای 2016 ... فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته شده است. ... اکومونیست در گزارشی از کسب و کارهای اینترنتی ایران،ارزش دیجی کالا را بیش از ۲۹ میلیون دلار برآورده ... بخش سوم ) آغاز رقابت میان دیجی کالا و بامیلو ... در چند ماه اخیر دو تغییر عمده در برنامه های مارکتینگ دیجی کالا مشاهده کردیم:. فروشگاه اینترنتی بامیلو + آشنایی کامل با بامیلو بلاگ - روزگار rouzegar.com/fun/online-store-bamilo‎Cachedفروشگاه بامیلو فروشگاه اینترنتی بامیلو آشنایی کامل با بامیلو بلاگ خرید اینترنتی از فروشگاه بامیلو ادرس بامیلو انبار بامیلو ... بامیلو جایی است که این دو گروه را در یک بازار مجازی به هم می‌رساند. ... گزارشی کوتاه از رقابت دیجی کالا و بامیلو. اردیبهشت ۱۳۹۴ - علمی ، کاربردی ، اجتماعی ، خبرنامه - بلاگفا www.kasbokar1392.blogfa.com/1394/02 گزارشی کوتاه از رقابت دیجی کالا و بامیلو ... فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته شده است. ... دو تبلیغ بنری در ورزش 3، خبرگزاری های مطرح کشور همچون خبرآنلاین، فیس نما،یوتیوب و بسیاری سایتهای دیگر شاهد ... آپارات - فروشگاه بامیلو www.aparat.com/result/_فروشگاه_بامیلو‎Cachedتیزر موشن گرافیک فروشگاه اینترنتی بامیلو · کانون تبلیغاتی دو نق... 1,272 بازدید. 5:17 ... علت موفقیت فروشگاه های دیجی کالا و بامیلو - سلام برنامه ... جعبه گشایی و بررسی کوتاه گوشی هواوی Mate 9 · فروشگاه ... قهرمانی تیم رباتیک KN2C در رقابت بین المللی IMAV چین ... برنامه کلید - گزارشی کامل از پشت صحنه ی بامیلو. فروشگاه اینترنتی آمازون بزودی در ایران www.eghtesadnews.com/.../164237-فروشگاه-اینترنتی-آمازون-بزودی-در-ایران‎Cachedکدخبر: ۱۶۴۲۳۷ ۱۳۹۶/۰۱/۱۲ ۱۶:۰۶:۳۴ لینک کوتاه ... بازار ایران و رقابت با دیجی کالا هم یکی از اهداف این شرکت است. به گزارش خبرگزاری ایلنا، آمازون فروشگاه بزرگ Souq.com در امارات متحده عربی را با قیمت 750 میلیون دلار ... باشیم که می‌تواند به افزایش خریداران ایرانی به دلیل ارزانی بیشتر کالا منجر بشود و سهم دیجی کالا، بامیلو و.