مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صورت، آیینه کمبود مواد مغذی

به گزارش جام جم آنلاین، با ارتباط میان کمبود مواد مغذی و برخی مشکلاتی که خود را در صورت نشان می‌دهند، آشنا شوید:

ترک‌های گوشه دهان

نوع کمبود: روی، ویتامین B و پروتئین

مرغ و ماهی، از بهترین منابع پروتئین و ویتامین B هستند. اگر گیاهخوار هستید، شیر، پنیر و ماست را در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید تا پروتئین و ویتامین B موردنیاز را دریافت کنید. مصرف مواد غذایی مثل اسفناج، لوبیا قرمز، ماهیان استخوانی و زرده تخم‌مرغ در افزایش دریافتی روی بدن موثر است.

برجستگی قرمز و سفید آکنه مانند روی گونه‌ها

نوع کمبود: اسیدهای چرب امگا3، ویتامین A و ویتامین D

ماهی‌های چرب، منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب هستند. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید کمبود این اسیدهای چرب را از منابع گیاهی مثل روغن دانه کتان و گردو تامین کنید. هویج و سبزیجات دارای برگ‌های تیره، منابع خوبی از ویتامین A و ماست، پنیر و زرده تخم‌مرغ منابع خوبی از ویتامین D به شمار می‌آیند. قدم زدن یا دویدن در آفتاب نیز به تولید ویتامین D مورد نیاز در پوست کمک می‌کند.

رنگ پریدگی لب‌ها

نوع کمبود: آهن

گوشت قرمز، اسفناج، لوبیا و ماهی برخی از بهترین منابع آهن هستند. برای این که جذب آهن را در بدنتان افزایش دهید، دریافتی مواد غذایی حاوی ویتامینC مثل مرکبات، کلم و فلفل دلمه‌ای، اسفناج و گوجه‌فرنگی را افزایش دهید.

رنگ پریدگی صورت

نوع کمبود: ویتامین 12B

اگر متوجه رنگ پریدگی صورت‌تان شده‌اید، باید آن را نشانه‌ای از کمبود ویتامین 12 Bبدانید. زبانتان را چک کنید. زبان باید به طور طبیعی دارای برجستگی‌هایی باشد. اگر زبانتان صاف است، علامت دیگری از کمبود ویتامین 12 Bاست. کمبود این ویتامین همچنین خستگی و ضعف حافظه را به دنبال دارد. فقط منابع حیوانی، تامین‌کننده ویتامین 12 Bهستند. ماهی، صدف، گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ از بهترین منابع تامین‌کننده این ویتامین به شمار می‌آیند.

جوش‌های قرمز پوسته پوسته

نوع کمبود: ویتامین 7 B یا بیوتین

ویتامین 7 B یک پروتئین مهم برای پوست است که به تقویت سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

کمبود شدید این ویتامین می‌تواند فرد را دچار افسردگی و خستگی کند. برخی از بهترین منابع ویتامین 7 B مرغ، ماهی، زرده تخم‌مرغ، محصولات لبنی، سیب زمینی، اسفناج و گل کلم است.

پف کردن چشم‌ها

نوع کمبود: ید

کمبود ید در رژیم غذایی می‌تواند به خشکی پوست و افزایش وزن منجر شود. نمک سفره، از عمده‌ترین منابع ید است، اما اگر رژیم غذایی کم‌نمک دارید می‌توانید این ماده مغذی را با مصرف ماهی، ماست، پنیر، سیب‌زمینی، موز و توت‌فرنگی تامین کنید.



لینک منبع :صورت، آیینه کمبود مواد مغذی

Images for صورت، آیینه کمبود مواد مغذی صورت، آیینه کمبود مواد مغذی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../صورت،-آیینه-کمبود-مواد-مغذی‎Cached4 آوریل 2017 ... تصویر صورت، آیینه کمبود مواد مغذی. به گزارش جام جم آنلاین، با ارتباط میان کمبود مواد مغذی و برخی مشکلاتی که خود را در صورت نشان می‌دهند، آشنا ... صورت، آیینه کمبود مواد مغذی - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/news/465565/صورت-آیینه-کمبود-مواد-مغذی محصولات مراقبت از پوست تا حدی به خوش‌حالت شدن صورت و چهره ما کمک می‌کنند، اما ... به گزارش بولتن نیوز، با ارتباط میان کمبود مواد مغذی و برخی مشکلاتی که خود را ... صورت، آیینه کمبود مواد مغذی - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/health/6785-صورت،-آیینه-کمبود-مواد-مغذی.html به گزارش پنجاه و پنجاه به نقل از جام جم آنلاین، با ارتباط میان کمبود مواد مغذی و برخی مشکلاتی که خود را در صورت نشان می‌دهند، آشنا شوید: ترک‌های گوشه دهان نوع کمبود: ... خبرگزاری آریا - صورت، آیینه کمبود مواد مغذی www.aryanews.com/News/.../صورت،-آیینه-کمبود-مواد-مغذی صورت، آیینه کمبود مواد مغذی. خبرگزاری آریا - محصولات مراقبت از پوست تا حدی به خوش‌حالت شدن صورت و چهره ما کمک می‌کنند، اما رژیم غذایی نقش اصلی را در تعیین ... روزنامه جام جم96/1/15: صورت، آیینه کمبود مواد مغذی - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=3536449 صورت، آیینه کمبود مواد مغذی مترجم: یاسمین مشرف برگرفته از: thehealthorange. com محصولات مراقبت از پوست تا حدی به خوش حالت شدن صورت و چهره ما کمک می کنند ، ... صورت، آیینه کمبود مواد مغذی - شاپ یار - وبلاگ shopyar24.ir/blog/صورت،-آیینه-کمبود-مواد-مغذی/‎Cached4 آوریل 2017 ... محصولات مراقبت از پوست تا حدی به خوش‌حالت شدن صورت و چهره ما کمک می‌کنند، اما رژیم غذایی نقش اصلی را در تعیین حالت چهره ما دارد، به این معنا که ... 10 نشانه دریافت ناکافی مواد مغذی - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1188462‎Cached25 مارس 2017 ... در ادامه برخی نشانه های کمبود مواد مغذی ارائه شده اند که در صورت مواجهه با آنها بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. معاینه پزشک می تواند در ... صورت خود را در آینه نگاه کنید و سلامتتان را دریابید! - مجیک بادی magicbody.ir/صورت-خود-را-در-آینه-نگاه-کنید-و-سلامتتان/‎Cachedعلاوه بر اینکه در آینه می توانید تیپتان را ببینید،می توانید با دقت به ... مکمل غذایی آهن و افزودن مواد غذایی حاوی آهن مانند گوشت ،عدس و لوبیا، می توانید این کمبود را ... نشانه های کمبود ویتامین روی پوست و مو | Hendevaneh hendevaneh.com/نشانه-های-کمبود-ویتامین-روی-پوست-و-مو/‎Cached23 فوریه 2017 ... ... در بدن رخ می دهد ازجمله در پوست صورت.اگر دوست دارید بدانید بدنتان دچار کمبود کدام مواد مغذی است، کافی است خود را در آینه نگاه کنید. در بیشتر موارد کمبود انواع ویتامین ها اول در چهره آشکار می شود، زیرا پوست صورت نازک تر است.