مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان

به گزارش جام جم آنلاین ، محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا دریافته اند که ژن های داوطلب کنترل کننده تجمع ترکیبات فنولیک در کلم بروکلی وجود دارد.

به گفته محققان، مصرف ترکیبات فنولیک، از جمله فلاوونوئیدها، با کاهش ریسک بیماری قلبی عروق کرونر، دیابت نوع۲، آسم و چندین نوع سرطان مرتبط است.

جک جاویک، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ترکیبات فنولیک دارای فعالیت آنتی اکسایشی خوبی هستند و شواهد زیادی نشان می دهد که این فعالیت ضداکسایشی بر مسیر بیوشیمیایی مرتبط با التهاب در پستانداران تاثیر دارد.»

وی در ادامه عنوان می کند: «ما به التهاب نیاز داریم چراکه التهاب و تورم، واکنش به آسیب یا صدمه به بدن است، اما در مواردی هم این التهاب مرتبط با آغاز شماری از بیماری های تخریبی است. افرادی که رژیم غذایی شان متشکل از میزان مشخصی از این ترکیبات باشد، کمتر در معرض خطر رویارویی با این بیماری ها قرار دارند.»

محققان با آزمایش بر روی کلم بروکلی، کل محتوای فنولیک آن و توانایی شان در خنثی سازی رادیکال های اکسیژن را در تحقیقات سلولی مورد بررسی قرار دادند سپس آنها از تکنیک ژنتیکی موسوم به آنالیز مکانی ویژگی کمّی برای تحقیق در مورد ژن های دخیل در ایجاد فنولیک ها استفاده کردند.

با شناسایی این ژن های درگیر در این ترکیبات، محققان به فواید تغذیه ای کلم بروکلی و خانواده سبزیجات این گیاه نظیر کلم پیچ و گل کلم پی بردند.

خبر خوب دیگر این است که ترکیبات فنولیک، پایدار و بی طعم هستند، و این بدین معناست که این سبزیجات را می توان پخت بدون آنکه کیفیت سلامت خود را از دست دهند.

هنگامیکه این سبزیجات مصرف می شوند، ترکیبات فنولیک جذب شده و به سوی نواحی معینی از بدن هدایت می شوند یا در کبد تجمع می یابند. فلاوونوئیدها از طریق جریان خون منتشر شده و بدین ترتیب التهاب از طریق فعالیت اکسایشی آنها کاهش می یابد.

منبع: مهر



لینک منبع :خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان

خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../خواص-کلم-بروکلی-در-پیشگیری-از-آسم-و-سرطان‎Cached25 ژوئن 2016 ... محققان توصیه می کنند با خوردن کلم بروکلی سالم بمانید و ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، آسم و سرطان را کاهش دهید. خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان | | linkchee.com/zeoaaaaaaaaia/ 27 دسامبر 2016 ... به گزارش مهر، محققان دانشگاهروش تهیه‌ی کوکو گل کلم ایلینوی آمریکا دریافته اند به گزارش مهر، تحقیقات محققان دانشگاه پیتزبرگ پنسیلوانیا ... - خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان banounews.ir/News.aspx?code=3434‎Cached25 ژوئن 2016 ... fiogf49gjkf0d محققان توصیه می کنند با خوردن کلم بروکلی سالم بمانید و ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، آسم و سرطان را کاهش دهید. خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم سرطان - onvansho onvansho.ir/result/خواص-کلم-بروکلی-در-پیشگیری-از-آسم-سرطان.html خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسمسرطان تاریخ انتشار یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸ ۲۵. طب سنتیداروهای شفابخش طبیعی کلم؛ سبزی ضد سرطان است خواص کلم ... خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان - قومس | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/20905583 26 ژوئن 2016 ... خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان. محققان توصیه می کنند با خوردن کلم بروکلی سالم بمانید و ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، ... خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/6931757/‎Cached25 ژوئن 2016 ... محققان توصیه می کنند با خوردن کلم بروکلی سالم بمانید و ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، آسم و سرطان را کاهش دهید. خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم ، پوکی استخوان، بیماری های ... bestiwall.com/.../خواص-کلم-بروکلی-پیشگیری-آسم-سرطان-پوکی-استخوان-فواید-سلامتی-کاهش-قند-خون‎Cachedخواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم ، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و ... A ، ویتامین C و ویتامین K می باشد که باعث پیشگیری از سرطان معده و روده می شوند. هرلحظه، خواص کلم بروکلی در پیشگیری از آسم و سرطان harlahze.com/.../خواص-کلم-بروکلی-در-پیشگیری-از-آسم-و-سرطان‎Cached22 جولای 2016 ... به گزارش بلاغ، محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا دریافته اند که ژن های داوطلب کنترل کننده تجمع ترکیبات فنولیک در کلم بروکلی وجود دارد. کلم بروکلی، از روده تا ریه - تبیان article.tebyan.net/129415/کلم-بروکلی-از-روده-تا-ریه‎Cached4 جولای 2010 ... کلم بروکلی با کاهش شیوع سرطان های حلق، دهان، معده، پروستات، و مثانه مرتبط است. کلید ضد سرطان بودن ... به نقل از سلامت نیوز، پژوهشگران اعلام کردند: مصرف کلم بروکلی در پیشگیری از آسم مفید است. ... کلم و خواص آن · بروکلی را ... کلم بروکلی و سلاحی علیه سرطان - گروه آموزشی وبسلامت websalamat.ir/کلم-بروکلی-سلاحی-علیه-سرطان-بیماری-ها/‎Cached16 مه 2016 ... محققان بر این باورند خواص ضد سرطانی کلم بروکلی به این دلیل است که ... بطور کلی خواص مصرف این ماده خوراکی در کنترل و درمان و پرهیز از مصرف ... دو فنجان کلم بروکلی بخارپز، بهترین شیوه برای کنترل علائم آسم نیز مفید است.