مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این غذاها عامل بوی بد دهان هستند

به گزارش جام جم سرا ، مریم مقیمی درباره بوی بد دهان اظهار داشت: مصرف غذاهای بیات، غذاهای کارخانه‌ای، غذاهای غلیظ و دیرهضم موجب بروز بوی دهان می‌شود.

به‌گفته وی همچنین مصرف غذاهای فست فودی, همبرگر و سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به‌راحتی هضم نمی‌شود و به‌اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف تنقلات بی‌ارزش مانند پفک, چیپس, آب‌میوه‌های صنعتی, زیاد خوردن غذا, باهم‌خوری و برهم‌خوری‌ها نیز از علل دیگر بوی بد دهان است.

مقیمی اضافه کرد: برای پیشگیری از بوی بد دهان افراد از مصرف انواع نوشابه‌های گازدار و بدون گاز صنعتی, قهوه، کاکائو، نسکافه, گوشت گاو و گوساله, آب یخ, غذاهای خمیری مانند ماکارونی، الویه، قارچ و سیب‌زمینی پرهیز جدی داشته باشند.

وی با بیان طرز تهیه یک خمیردندان گیاهی گفت: برای تهیه خمیردندان گیاهی می‌توان گلنار 20 گرم، کندر 15 گرم، سماق 30 گرم و تخم گشنیز 5 گرم، همه را نرم بکوبند یا آسیب کنند، مسواک را خیس کنند و به پودر آغشته کنند و مسواک بزنند.

این متخصص طب سنتی افزود: مالیدن مخلوط عسل و نمک و سرکه ماهی حداقل سه الی چهار بار بر دندان‌ها باعث سفید شدن دندان‌ها، بهبود آفت دهان، پاکسازی چرک از لثه و روئیدن گوشت جدید بر لثه می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: افراد از مصرف مواد غذایی شیرین قنادی مثل نان خامه‌ای و در مجموع شیرینی زیاد بپرهیزند چرا که عاملی برای بوی بدن دهان است و به دندان‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

منبع :​تسنیم



لینک منبع :این غذاها عامل بوی بد دهان هستند

این غذاها عامل بوی بد دهان هستند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../این-غذاها-عامل-بوی-بد-دهان-هستند‎Cached8 مه 2016 ... یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست‌فودی, نوشابه‌های گازدار، همبرگر سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها ... مصرف نوشابه‌های گازدار و فست‌فودها عامل بوی بد دهان است - خبرگزاری ... https://www.tasnimnews.com/.../مصرف-نوشابه-های-گازدار-و-فست-فودها-عامل-بوی-بد-دهان-است‎Cachedیک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست‌فودی, نوشابه‌های گازدار، همبرگر سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به‌راحتی ... این بیماری علت بوی بد دهان شماست! - نمناک namnak.com/علت-بوی-بد-دهان.p19106‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها این بیماری علت بوی بد دهان شماست! ... پیش از بررسی نفس، از این افراد خواسته شد که به مدت 12 ساعت غذایی نخورند و حداقل ... علت و درمان بوی بد دهان - نمناک namnak.com/رفع-بوی-بد-دهان-بدن-با-روشهایی-ساده.p359‎Cachedبرای از بین بردن این بوی بد کافیست مقداری رب انار را به لثه ها بمالید و تا چند ساعت چیزی ... همچنین با مصرف این مواد غذایی می توانید بوی بد دهان را برطرف کنید. بدبویی دهان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بدبویی_دهان‎Cached Similarباقیمانده غذا بین دندان ها باعث رشد باکتری می شود و باکتری ها عامل بوی دهان هستند. ... نارسایی کبد یکی دیگر از دلایل بوی نامطبوع دهان است و گاهی این علامت در تشخیص ... با توجه به اینکه یکی از علل بوی بد دهان تجمع باکتری ها و اضافه های مواد غذایی ... چرا با وجود رعایت بداشت فردی و مسواک روزانه باز دچار بوی بد دهان هستم ... cleankey.ir/چرا-با-وجود-رعایت-بداشت-فردی-و-مسواک-روز/‎Cachedاین غذاها عامل بوی بد دهان هستند * مصرف غذاهای بیات، غذاهای کارخانه ای، غذاهای غلیظ و دیرهضم مانند غذاهای فست فودی، همبرگر، سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد ... غذاهایی که عامل بوی بد دهان هستند را بشناسید! + نظر طب سنتی - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../غذاهایی-که-عامل-بوی-بد-دهان-هستند-را-بشناسید!-نظر-طب-سنتی‎Cached22 ژوئن 2016 ... اما در همین گیر و دار با پرهیز از برخی غذاها شما می توانید از این بوی بد در امان باشید! غذاهایی که عامل بوی بد دهان هستند را بشناسید! + نظر طب سنتی. بوی بد دهان “علل و نحوه پیشگیری و درمان آن” (مرجع کامل اطلاعات) – سایت ... www.pezeshk.us/?p=7264‎Cached Similarدر این حالت بوی بد دهان به وسیله وضعیت‌های موضعی مثل بهداشت ضعیف دهان و ... و زبان باردار چون به تجمع و نگهداری مواد غذایی کمک می‌کنند در ایجاد بوی بد دهان دخالت دارند. این غذاها عامل بوی بد دهان هستند - تدبیر و امید | دمادم https://damadam.ir/news/این-غذاها-عامل-بوی-بد-دهان-هستند/2423464 یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست‌فودی, نوشابه‌های گازدار، همبرگر سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده ... بوی بد دهان نشانه چه بوده و درمان آن چگونه است؟ | چطور chetor.com/39081-بوی-بد-دهان/‎Cached Rating: 88% - 205 votes خوردن مواد غذایی خاص مثل سیر، پیاز، ادویه‌جات و ترشی‌جات هم به بوی بد دهان دامن می‌زنند، این مواد غذایی بعد از هضم وارد جریان خون می‌شوند و از طریق ریه‌ها تنفس شما را تحت ...