مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه های مقابله با چاقی شکمی

حسین دلشاد، معاون پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در مورد تحقیقی که درباره شیوع چاقی و چاقی شکمی در ایران انجام شد گفت: چاقی ۲ نوع است؛ ۱ - چاقی عمومی که از طریق محاسبه شاخص توده بدنی مشخص می شود ۲ - چاقی شکمی که در ایران به وسیله اندازه گیری دور کمر مشخص می شود.

طبق تحقیقات دور کمر کمتر از ۹۰ طبیعی و دور کمر بین ۹۰ تا ۹۵ نشان دهنده چاقی شکمی است و نیاز به درمان دارد. اگر دور کمر بالاتر از ۹۵ سانتی متر باشد فرد به چاقی شکمی حاد مبتلا است و حتما نیازمند درمان های پزشکی است.

به منظور بررسی بیشتر علل، عوارض و راه های پیش گیری از بروز چاقی شکمی با یکی از متخصصان تغذیه تماس گرفتیم.

دکتر حمیدرضا فرشچی، متخصص تغذیه در این باره می گوید: مشکل بزرگ بودن شکم شاید در کشورهای شرقی که حجم غذاها بسیار بالا است و افراد در هر وعده غذایی غذای سنگین و پرحجم مصرف می کنند بیشتر باشد. به تدریج افراد یاد می گیرند برای پر کردن آن حجم بیشتر و بیشتر بخورند و معده شان در واکنش به این پرخوری افزایش حجم پیدا خواهد کرد. این مشکل در کسانی که عادات غذایی نامناسب دارند، بیشتر هم خواهد شد زیرا تا زمانی که سیگنال سیری به مغز ارسال شود ۱۵ دقیقه طول می کشد و به این ترتیب فرد تا آن زمان حجم بسیار زیادی از غذا را بلعیده است.

به گزارش سلامت نیوز، معده بزرگ به صورت برآمدگی در بالای شکم قابل مشاهده است اما چاقی شکمی در پایین شکم وجود دارد. اختلالات گوارش، ترشحات اسید بیش از حد، ورم دستگاه گوارش فوقانی اعم از معده، مری و اثنی عشر نیز در طول زمان به همراه دلایل فوق الذکر به برآمدگی در ناحیه بالایی شکم منجر خواهد شد.

اما چاقی شکمی که در پایین شکم به وجود می آید یکی از شایع ترین مشکلات در بسیاری از جوامع و در ایران است. طبق تحقیقات، چاقی شکمی سلامت فرد را به شدت به خطر می اندازد و هم اکنون عوارض آن از خود چاقی بیشتر شده است. چاقی ریشه بسیاری از بیماری های متابولیک مثل دیابت، افزایش چربی خون و فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی است.

تجمع بافت چربی در ناحیه شکم معمولا با اندازه گیری دور کمر در ناحیه ناف قابل اندازه گیری است. به گفته دکتر فرشچی نمی توان از سبک زندگی شهرنشینی، افزایش فست فود و عدم تحرک در بروز چاقی شکمی چشم پوشی کرد.

جالب این که کم نیستند کسانی که دچار اضافه وزن و چاقی نیستند اما مبتلا به چاقی شکمی هستند از طرفی ممکن است چاقی شکمی به دلیل نامتناسب کردن اندام شخص را آزار دهد اما تحقیقات نشان داده که چاقی شکمی حتی در کسانی که وزن طبیعی دارند می تواند عامل بروز بیماری های متابولیک در آن ها شود.



لینک منبع :راه های مقابله با چاقی شکمی

راه های مقابله با چاقی شکمی - بیتوته www.beytoote.com/sport/andam/ways3-coping1-obesity.html‎Cached Similarراه های مقابله با چاقی شکمی معاون پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در مورد تحقیقی که درباره شیوع چاقی و چاقی شکمی در ایران انجام شد گفت: چاقی ۲ نوع است؛ ۱ ... ۵ خوردنی مفید برای مبارزه با چاقی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../۵-خوردنی-مفید-برای-مبارزه-با-چاقی‎Cached15 آوریل 2015 ... برخی خوردنی‌ها هستند که جلوی چاقی بیش از حد را می‌گیرند و با چربی‌های بدن مبارزه می‌کنند. ... محققان بتازگی بعد از مطالعه روی گروهی از افراد مبتلا به چربی و چاقی شکمی دریافتند که ... تصویر راه‌های ساده برای‌ آب شدن چربی‌های بدن ... 6 راه برای مبارزه با چربی های دور شکم - سیرنیوز seirnews.com/fa/news/.../6-راه-برای-مبارزه-با-چربی-های-دور-شکم‎Cached Similar... ناحیه شکم شوند. برای آب کردن چربی های شکم خود 6 راهکار زیر را انجام دهید. ... این مساله روی میزان ترشح کورتیزول تاثیر دارد و در انتها منجر به چاقی شکم شما می شود. روشهایی آسان برای مقابله با اشتها و چاقی - نمناک namnak.com/روشهایی-آسان-برای-مقابله-با-اشتها-چاقی.p18109‎Cachedراه هایی برای مقابله با چاقی ... برخی از مطمئن ترین سرکوب کننده های اشتها به شما کمک می کنند که با این عوامل مقابله کنید و گرسنگی تان را به یک روش طبیعی تحت ... راه های کاهش وزن و مقابله با چاقی - داروکده https://www.darukade.com/Post/.../راه-های-کاهش-وزن-و-مقابله-با-چاقی‎Cached15 نوامبر 2014 ... راه های کاهش وزن و مقابله با چاقی ... چاقی شکمی با ترشح هورمون هایی که تحریک کننده رشد سلول های بافت چربی و افزایش اشتها می باشند ، به افزایش ... راه های مقابله با چاقی شکمی » اخبار زیبایی,لاغری,بهداشت,تناسب اندام ... razy.ir/thin/528-راه-های-مقابله-با-چاقی-شکمی.html‎Cached Similarراه های مقابله با چاقی شکمی. ہâٍîً نویسنده: masoud تاریخ: 5 اردیبهشت 1389 بازدید: 7108. alt. طبق تحقیقات دور کمر کمتر از ۹۰ طبیعی و دور کمر بین ۹۰ تا ۹۵ نشان ... چگونه با چربی های شکمی مقابله کنیم - ورزش و کاهش وزن behita.blogsky.com/1391/03/19/post-84/‎Cached Similarچگونه با چربی های شکمی مقابله کنیم - ورزش و کاهش وزن - تناسب اندام با ورزش و ... این افراد زمانی کاهش وزن خود را جدی می گیرند که چاقی شکمی باعث بروز بیماری هایی مثل ... این افراد مسیری معادل 12 مایل راه می‌رفتند، چیزی بیش از 19 کیلومتر در هفته. علل چاقی شکم در خانم‌ها و راه‌های مقابله با آن - هفت گنج 7ganj.ir/علل-چاقی-شکم-در-خانم‌ها-و-راه‌های-مقاب/‎Cachedتجمع چربی در اطراف شکم پس از یائسگی، دومین پدیده شایع در میان خانم‌هاست. در ادامه علت بروز این مشکل و راه‌های مقابله با آن را به شما یادآوری می‌کنیم.گاه افزایش چربی ... راه های مقابله با چاقی شکمی | ایران کوک irancook.ir/tag/راه-های-مقابله-با-چاقی-شکمی/ در کل چاقی به ۲ دسته چاقی عمومی و چاقی موضعی تقسیم می شود. چاقی عمومی بر اساس نمایه توده بدنی (BMI) تعیین می شود و چاقی شکمی هم بر اساس حد نصاب معینی که ... راه های مقابله با چاقی شکمی - وب سایت زیبایی ایران ziba20.com/body-and-beauty.../6496-1390-11-13-21-21-16.html‎Cachedراه های مقابله با چاقی شکمی. همه ی افراد دوست دارند که شکمی صاف داشته باشند،چه غذاها و رفتارهایی باعث می شوند که شکممان بزرگ شود؟ دکتر حمیدرضا فرشچی، ...