مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر، این مطالعه بر روی ۱۲۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در دانمارک صورت گرفته و مشخص می کند در آنهایی که تابستان های نوجوانی خود بیشتر در معرض نور آفتاب بوده اند به طور متوسط دو سال دیرتر به بیماری مبتلا شده اند.

محققان می گویند قرارگیری در معرض نور آفتاب تولید ویتامین D در پوست را افزایش می دهد و مطالعات قبلی نشان داده است که بالا بودن ویتامین D می تواند با بیماری ارتباط داشته باشد. اکنون مطالعاتی در جریان است که مشخص کند آیا تجویز مکمل های ویتامین D به مبتلایان به ام اس می تواند روند این بیماری را کُند کند.

بیماری ام اس به علت اختلال در سیستم ایمنی بوجود می آید و موجب از بین رفتن لایه محافظ اطراف فیبرهای عصبی در مغز و ستون مهره می شود. علائم این بیماری که در زنان بیشتر بروز می کند شامل ضعف عضلانی، بیحسی، اختلالات دید و اختلال در تعادل و بالانس است. این بیماری دوره های شدت و ضعف دارد و گاهی علائم بیماری شدید و زمانی دیگر خفیف می شود. محققان فکر می کنند زمینه های ژنتیکی همراه با محرک های محیطی مانند کمبود ویتامین D می تواند از علل بروز این بیماری باشد.

مطالعات نشان داده است که در کسانی که وزن بالا دارند هم بیماری زودتر بروز می کند و جالب اینجاست که در افراد با وزن بالا هم میزان ویتامین D بدن کمتر از حد طبیعی است.



لینک منبع :تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس

تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../تاثیر-نور-آفتاب-در-پیشگیری-از-ابتلا-به-ام-اس‎Cached7 نوامبر 2015 ... یک مطالعه جدید نشان داده است کسانی که به ام اس مبتلا هستند اگر در دوران نوجوانی به اندازه کافی در معرض نور آفتاب می بودند، به این بیماری مبتلا ... تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=33210 مطالعه جدید نشان می دهد؛. تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس. یک مطالعه جدید نشان داده است کسانی که به ام اس مبتلا هستند اگر در دوران نوجوانی به اندازه ... کمبود ویتامین D با بدن ما چه می‌کند | دانش و محیط زیست | DW | 29.09 ... www.dw.com/fa-ir/کمبود-ویتامین-d-با-بدن-ما-چه.../a-35925158‎Cached29 سپتامبر 2016 ... برای مثال افراد مبتلا به ام اس باید روزانه ۱۸۰ میکروگرم و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ... نور خورشید از جمله منابع اصلی تامین ویتامین D است. ... در سلامتی انسان دارد و کمبود آن می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به ... به طور فعال ویتامین D در بدن تولید کنند به خصوص اگر تحت درمان دیالیزی قرار دارند. تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس - باشگاه خبرنگاران tnews.ir/news/477651482842.html‎Cachedیک مطالعه جدید نشان داده است کسانی که به ام اس مبتلا هستند اگر در دوران نوجوانی به اندازه کافی در معرض نور آفتاب می بودند، به این بیماری مبتلا نمی شدند یا دیرتر ... تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس - سلامانه | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/9199634 9 نوامبر 2015 ... تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس. یک مطالعه جدید نشان داده است کسانی که به ام اس مبتلا هستند اگر در دوران نوجوانی به اندازه کافی در ... تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس nobat.ir/mag/a/Go9gk/‎Cachedیک مطالعه جدید نشان داده است کسانی که به ام اس مبتلا هستند اگر در دوران نوجوانی به اندازه کافی در معرض نور آفتاب می بودند، به این بیماری مبتلا نمی شدند یا دیرتر ... تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس | گیگر giger.ir/تاثیر-نور-آفتاب-در-پیشگیری-از-ابتلا-به-ا.html 7 نوامبر 2015 ... یک مطالعه جدید نشان داده است کسانی که به ام اس مبتلا هستند اگر در دوران نوجوانی به اندازه کافی در معرض نور آفتاب می بودند، به این بیماری مبتلا ... تاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس - شبکه اجتماعی هم میهن https://hammihan.com/post/8386141‎Cachedتاثیر نور آفتاب در پیشگیری از ابتلا به ام اس ***** تاثیر خوب نور آفتاب - Monodraught monodraught.ir/تاثیر-خوب-نور-آفتاب/‎Cached3 دسامبر 2016 ... آفتاب گردش خون را بالا می‌برد و کمک به درمان بیماری‌های پوستی می‌کند. ... اگر بیماران مبتلا به ام اس بخشی از وقت روزانه خود را در برابر نور آفتاب ... ام‌اس و راه‌های پیشگیری از آن - کیهان kayhan.ir/fa/news/13271‎Cached Similarاسترس در بروز این بیماری نقش دارد به طوری‌که ام‌اس در جوانانی که سال‌های اولیه ازدواج را ... درمان‌های موجود بر سیر بیماری تأثیر می‌گذارد اما در حال حاضر درمان قطعی برای این ... و در معرض نور آفتاب بودن یا تأمین ویتامین D از طریق دارو در کاهش ابتلا به این ...