مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دردهای شکمی را جدی بگیرید

به گزارش جام جم سرا ، دکتر محرابیان فوق تخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درد شکم یکی از ناراحتی‌هایی است که هر یک از افراد تاکنون یک یا چند بار آن را احساس کرده‌اند. گاهی این درد گذرا و گاه مزاحم، گاه به خیر و خوشی برطرف می‌شود و گاه دردسر ساز و نیازمند اقدامات تشخیصی و درمان جدی است. از طرفی درد عامل ناراحتی و عذاب بیمار، ولی از طرف دیگر علامت هشدار دهنده وجود اختلال در ساختمان و یا عملکرد اعضا درونی است که اگر این علامت هشدار دهنده به ظاهر مزاحم وجود نداشت می‌توانست منجر به خطرات جدی و گاه کشنده شود.

وی افزود: به طور کلی تشخیص علت درد شکم گاهی بسیار مشکل است زیرا اولاً شکم محوطه بسته‌ای است که حاوی اعضا متعدد در مجاورت یکدیگر می‌باشد که پیدا کردن علت را مشکل می‌کند، از طرف دیگر دردی یک احساس است که توسط بیمار بیان می‌شود و این بیان اساساً در افراد مختلف وابسته به آستانه تحمل افراد دارد.

دکتر محرابیان اظهار داشت: در پاره‌ای از موارد هم اشکال در عملکرد سیستم‌های مختلف عامل ایجاد درد است که با هیچ آزمایش، رادیوگرافی و... قابل تشخیص نیست و تنها بیان دقیق بیمار و دقت پزشک می‌توانند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین توجه دقیق بیمار به خصوصیات درد از جمله زمان درد، محل دقیق درد، کیفیت درد (سوزشی، گنگ و مبهم،‌ یکنواخت و مدام یا متناوب)، نواحی که درد به آنجا انتشار می‌یابد، عواملی که باعث تشدید درد یا بهبود دردی می‌شود می‌تواند راهنمایی کننده و مفید تشخیص باشد. انتظار از پزشک که بدون موارد فوق به تشخیص و درمان صحیح برسد دور از انتظار است.



لینک منبع :دردهای شکمی را جدی بگیرید

درد شکم را جدی بگیرید - دکتر سیروس مومن زاده - متخصص درد www.drmomenzadeh.com/NewsDetails.aspx?id=169‎Cachedدرد شکم را جدی بگیرید. خصوصیت مهم درد قلبی آن است که در اثر فعالیت تشدید می‌شود و با استراحت بهبود می‌یابد. گاهی درد ناشی از حمله قلبی به هیچ وجه در قفسه ... دردهای شکمی را جدی بگیرید - سلامتی salamati.ir/2017/04/30/دردهای-شکمی-را-جدی-بگیرید-2/‎Cached30 آوریل 2017 ... برخی از دردهای شکمی‌، ساده‌ و پیش پا افتاده‌اند و به درمان ‌نیاز ندارند و خود به خود هم بهبود می‌یابند اما گاهی دردهای شکمی، خطرناک و حتی کشنده هستند. دردهای شکمی را جدی بگیرید - تبیان article.tebyan.net/247763/دردهای-شکمی-را-جدی-بگیرید‎Cached3 ژوئن 2013 ... برخی از دردهای شکمی، ساده و پیش پا افتاده اند و به درمان نیاز ندارند و خود به خود بهبود می یابند، اما گاهی دردهای شکمی، خطرناک و حتی کشنده هستند و ... 8 درد شکمی که باید جدی بگیرید - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../8-درد-شکمی-که-باید-جدی-بگیرید‎Cached Similar6 آگوست 2014 ... بسیاری از ما ممکن است در طول روز با دردهایی در ناحیه شکم و اطراف آن مواجه شویم که آن را چندان جدی نگرفته و از مراجعه به پزشک نیز غفلت کنیم. درد های شکمی را جدی بگیرید - العالم fa.alalam.ir/news/3009361 22 جولای 2017 ... تقریبا همه انسان ها درد در ناحیه شکم را تجربه می کنند که دلایل مختلفی دارند، اما برخی از این دردها خطرناک و مهم هستند و به گفته کارشناسان، افراد باید ... دردهای شکمی را جدی بگیرید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/429730/دردهای-شکمی-را-جدی-بگیرید‎Cachedدردهای شکمی را جدی بگیرید غفلت از دردهای شکمی در دراز مدت صدماتی را به همراه خواهد داشت که البته می‌تواند در همان ابتدای ابتلا به سادگی درمان و کنترل شود. Fars News Agency : 13 نوع درد شکم را جدی بگیرید - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/printable.php?nn=13911105000746‎Cached Similar10 ژانویه 2013 ... 13 نوع درد شکم را جدی بگیرید خبرگزاری فارس:اگر درد بالای شکم در اثر فعالیت، مثلا ورزش کردن یا بالا رفتن از پله ایجاد ‌شود، به‌خصوص اگر با ... درد شکم در کودک را جدی بگیرید - نمناک namnak.com/درد-شکم-در-کودک-را-جدی-بگیرید.p4188‎Cachedدرد شکم و اهمیت درد شکم در کودک و عوامل درد شکم در کودکان رادرنمناک ببینید. این دردها را در ناحیه شکم باید جدی بگیرید - خبرلند khabarland.com/news/.../این-دردها-را-در-ناحیه-شکم-باید-جدی-بگیرید‎Cached21 جولای 2017 ... این دردها را در ناحیه شکم باید جدی بگیرید تقریبا همه انسان ها درد در ناحیه شکم را تجربه می کنند که دلایل مختلفی دارند، اما برخی از این دردها خطرناک و ... این 5 درد شکم دوران قاعدگی را جدی بگیرید - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/news/.../این-5-درد-شکم-دوران-قاعدگی-را-جدی-بگیرید‎Cachedدرد شکم و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی ناراحت کننده است ولی اگر ادامه دار نباشد جایی برای نگرانی نیست. ب.