مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید

بر اساس گزارش پژوهشگران استرالیایی، بدن زنان در طول دوران بارداری قادر به کسب انرژی اضافه از مواد غذایی مصرفی روزانه بوده و کالری اضافی مورد نیاز خود را از این مواد استخراج می کنند به همین دلیل بر خلاف باورهای عامیانه این گروه از زنان نیازی به پرخوری برای تامین انرژی دو نفر ندارند.

به گزارش مهر، طبق این تحقیقات، برای تغذیه درست مادران باردار نیاز به یک رژیم غذایی متعادل است و پیشنهاد می شود توصیه خوردن غذای بیشتر در مورد مادران باردار ارزیابی مجدد شود.

در این پژوهش ها، محققان با کمک سنسورهای متحرک عوامل متعددی از جمله افزایش وزن، میزان انرژی مصرفی و جذب غذای ۲۶ زن باردار را مورد بررسی قرار دادند. این زنان باردار در طول دوران بارداری خود به طور متوسط ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم افزایش وزن داشته اند و به طور عمده ۷ کیلوگرم از توده چربی بدنشان در سه ماهه اول و دوم بارداری انباشته شده است. این تجمع چربی در زنان شرکت کننده بدون مصرف مواد غذایی اضافی بوده اگرچه انرژی موردنیاز روزانه شان ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مطالعات و یافته های آن نشان می دهد که در دوران بارداری تغییرات متابولیک چشمگیری در زنان باردار ایجاد می شود که سبب حفظ انرژی اضافی به صورت چربی شده و کالری بیشتری از مواد غذایی استخراج می شود.

همچنین این تحقیقات مشخص می سازد که چربی ذخیره شده در بدن زنان باردار از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه در طول دوره بارداری برای رشد جنین و همچنین پس از تولد در دوران شیردهی، به خصوص در شش ماه اول پس از زایمان، بسیار کمک کننده است.

لازم به ذکر است که افزایش وزن ایجاد شده در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیماری های دیابت و Pre-eclampsia (ازعوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی که باعث عوارض جنینی و مادری می‌ شود) را بالا می برد و منجر به افزایش بیماری های قلبی در فرزندان آنان می شود.



لینک منبع :لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید

Images for لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../لازم-نیست-به-اندازه-دو-نفر-غذا-بخورید‎Cached Similar6 ا کتبر 2015 ... طبق پژوهش های اخیر و برخلاف باورهای عامیانه زنان باردار نیازی به پرخوری برای تامین انرژی دو نفر ندارند. توصیه غذایی به زنان باردار/لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید ... www.mehrnews.com/.../توصیه-غذایی-به-زنان-باردار-لازم-نیست-به-اندازه-دو-نفر-غذا-بخورید‎Cached Similar6 ا کتبر 2015 ... طبق پژوهش های اخیر و برخلاف باورهای عامیانه زنان باردار نیازی به پرخوری برای تامین انرژی دو نفر ندارند. 9ماه و غذا برای دو نفر، در بارداری چقدر بخوریم؟ - نی نی بان niniban.com/fa/.../9ماه-و-غذا-برای-دو-نفر-در-بارداری-چقدر-بخوریم‎Cached Similar13 ژوئن 2017 ... «از امروز به بعد باید اندازه دو نفر غذا بخوری». ... کافی است؛ بنابراین لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید و مدام به خاطر بالارفتن عقربه‌های ترازو در ... چند کیلو اضافه وزن در بارداری مجاز است؟ | Himangroup www.himangroup.com/چند-کیلو-اضافه-وزن-در-بارداری-مجاز-است؟/‎Cached9 مه 2016 ... اگر چه در این دوران به مقداری کالری بیشتر از سابق نیاز دارید، اما بر خلاف باور عموم لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورید. به طور متوسط زنان باردار ... باورهای اشتباه در دوران بارداری - معصومه تیموری www.masoumehteymouri.com/blog/.../باورهای-اشتباه-دوران-بارداری/‎Cached25 ژوئن 2017 ... باور اشتباه ۲: باید به اندازه دو نفر غذا بخورید. درست است که برای ... لازم نیست که در دوران بارداری، ریشه‌های تیره موهایتان را به حال خود رها کنید. باورها و توصیه‌های نادرست در دوران بارداری | مادرشو madarsho.com/.../باورها-و-توصیه‌های-نادرست-در-دوران-بارداری‎Cached2 نوامبر 2016 ... این باورها پایه و اساس علمی ندارد و گاهی منجر به تصمیم‌گیری‌‌‌های اشتباه مادران باردار ... نسبت به قبل از بارداری است و لازم نیست به اندازۀ دو نفر غذا بخورید. ... طول بارداری غذاهای چرب و سنگین می‌خورند و بیش از اندازه استراحت می‌کنند. انتخاب تغذیه مناسب دوران بارداری(بخش دوم) - مامانم mamanam.com/.../193-انتخاب-تغذیه-مناسب-دوران-بارداری-بخش-دوم‎Cachedبه دنیا آوردن نوزاد سالم ، خواسته هر زن بارداری است ، زنان باردار باید بدانند که جنینشان ... می کنید، به یاد داشته باشید که واقعا لازم نیست به اندازه ی دو نفر غذا بخورید! در دوران بارداری چه بخوریم : راهنمای تغذیه بارداری - سایت نی نی کده www.ninikadeh.ir/pregnancy/321‎Cached Similarدوران بارداری ، دوره خاصی از زندگی هر زنی است که می تواند انگیزه لازم برای ایجاد تغییرات را در رفتارهای او ایجاد کند. بد نیست که از این انگیزه برای بهبود عادت های تغذیه خود استفاده کنید. چه میوه هایی برای ... آیا باید به اندازه دو نفر باید غذا بخوریم ؟ [PDF] ﺁﻳﺎ ﺑﺎردار هﺴﺘﻴﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻧﻮزادﯼ هﺴﺘﻴﺪ؟ - Helsedirektoratet https://helsedirektoratet.no/.../Er-du-gravid-venter-dere-barn-graviditet-fodsel-og-barseltid-i-norge-IS-1395-farsi.pdf‎Cachedزﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎردارهﺴﺘﻴﺪ، وﻗﺘﯽ ﻣﻮﻗﻊ زاﻳﻤﺎن ﺗﺎن ﻣﯽ رﺳﺪ و در ﻃﻮل دورﻩ ﭘﺲ از زاﻳﻤﺎن ﻟﻐﺎﺗﯽ ﺧﻮاهﻴﺪ ..... ﻻزم ﻧﻴﺴﺖ . ﺑﻪ ﺟﺎﯼ دو ﻧﻔﺮ ﻏﺬا ﺑﺨﻮرﻳﺪ ﻳﺎ ﻏﺬاهﺎﯼ ﺧﺎﺻﯽ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻴﺪ . ﺗﻐﺬﻳﻪ ﺳﺎﻟﻢ ﻳﻌﻨﯽ ﻳﮏ رژﻳﻢ ﻏﺬاﻳﯽ ﻣﺘﻨﻮع.