مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میگرن را بدون دارو درمان کنید

جام‌جم‌سرا: برخی پزشکان و محققان بر این باورند که روش‌های غیردارویی ممکن است در برخی موارد از دارودرمانی موثرتر باشد.

طب سوزنی از قدیمی‌ترین روش‌هایی است که در درمان بیماری‌های متعدد​ نقش دارد. استفاده از طب سوزنی علاوه بر کاهش علائم بیماری، تکرار حملات میگرنی را کاهش می‌دهد.

ماساژدرمانی هرچند تاثیری در کاهش دردهای میگرنی ندارد، از دفعات ایجاد سردردهای میگرنی می‌کاهد و با کاهش استرس که شایع‌ترین دلیل بروز میگرن به شمار می‌رود، آن را تا حد قابل‌ملاحظه‌ای کم می‌کند.

محققان معتقدند مصرف برخی مکمل‌ها از قبیل ​ریبوفلاوین (​ویتامین ​B2) هر چند از دردها کم نمی‌کند، اما دفعات بروز میگرن را کاهش می‌دهد. ولی توصیه می‌شود مصرف مکمل‌ها تحت نظر پزشک صورت گیرد تا عوارض احتمالی مصرف آن به حداقل برسد.

منشا بسیاری از سردردهای میگرنی استرس است. با توجه به استرس بالایی که در دنیای امروز وجود دارد، شیوع این بیماری بین قشرهای مختلف جوامع بشری افزایش یافته است. استفاده از برخی روش‌های آرامبخش​مانند تنفس​عمیق و آرام‌سازی ماهیچه‌ها و حتی یوگا​ ممکن است با از بین بردن استرس به کاهش دردهای میگرنی کمک کند. در این میان نمی‌توان نقش موثر ورزش را نادیده گرفت. این کار شدت و دفعات سردرد را کاهش می‌دهد. به گفته پزشکان، ورزش به مدت 40 دقیقه و سه بار در هفته به اندازه دارو و روش‌های آرامبخش ممکن است از بروز سردردهای میگرنی بکاهد.

حرف زدن یکی از شیوه‌های شگفت‌آور درمان سردردهای میگرنی به شمار می‌رود، ولی در این میان ​ رفتار درمانی‌شناختی (CBT)​، با تمرکز روی تغییر الگوها و اعمال فکری و ایجاد تفکرات مثبت به کاهش سردردهای میگرنی کمک می‌کند. این روش گاه در ترکیب با دارودرمانی به کار می‌رود.​گاهی تغییر در رژیم غذایی ممکن است سردردهای میگرنی را در مبتلایان کاهش دهد. معمولا افرادی که مستعد ابتلا به این نوع سردرد هستند، به برخی مواد غذایی مانند کافئین، شکلات ، کاکائو، پنیر کهنه و مواد لبنی حساس هستند و پس از مصرف دچار سردرد می‌شوند. به‌طور قطع رعایت این نکات می‌تواند تا​حد​زیادی شما را از شر سردردهای میگرنی خلاص کند.

منبع: WebMd

مترجم: ندا اظهری



لینک منبع :میگرن را بدون دارو درمان کنید

میگرن را بدون دارو درمان کنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../میگرن-را-بدون-دارو-درمان-کنید‎Cached27 آگوست 2014 ... تصویر میگرن را بدون دارو درمان کنید. جام‌جم‌سرا: برخی پزشکان و محققان بر این باورند که روش‌های غیردارویی ممکن است در برخی موارد از دارودرمانی ... میگرن را بدون دارو درمان کنید - سلامت روان - اعصاب و روان - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../میگرن-را-بدون-دارو-درمان-کنید‎Cached27 آگوست 2014 ... میگرن را بدون دارو درمان کنید. سلامت نیوز: میگرن در مقام یکی از شایع‌ترین سردردها، طیف گسترده‌ای از مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و سالانه ... میگرن را بدون دارو درمان کنید - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/میگرن-را-بدون-دارو-درمان-کنید/4134980 میگرن در مقام یکی از شایع‌ترین سردردها، طیف گسترده‌ای از مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و سالانه بسیاری از مردم برای خلاصی از دردهای بی‌امان ... سردرد های میگرنی را چگونه درمان کنیم؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30949‎Cached Similarداروهایی که به طور ویژه برای درمان میگرن به بازار عرضه می شوند مانند ترکیبی از ... برای اغلب افرادی که به حمله های شدید میگرن مبتلا هستند تریپتان ها داروهای انتخابی ... تان می آید اگر برای تان امکان دارد در تاریکی و در اتاقی ساکت، استراحت کنید. درمان سریع سردرد در عرض 30 ثانیه بدون دارو+دستورالعمل www.yjc.ir/.../درمان-سریع-سردرد-در-عرض-30-ثانیه-بدون-دارو-دستورالعمل‎Cached9 مارس 2017 ... درمان میگرن به صبر و شکیبایی نیاز دارد، اغلب داروهای تجویزی فقط به ... به کمک نمک با کیفیت هیمالیا سر دردهای میگرنی خود را در نطفه خفه کنید. چگونه سردرد را بدون دارو درمان کنیم؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../چگونه-سردرد-را-بدون-دارو-درمان-کنیم؟‎Cachedچگونه سردرد را بدون دارو درمان کنیم؟ ... اگر دچار میگرن یا سردرد خوشه ای هستید از کمپرس آب سرد استفاده کنید تا رگ های خونی منقبض شود و جریان خون به سر کاهش پیدا ... بدون دارو میگرن را درمان کنید - انجمن حمایت ازبیماران چشمی آرپی rpsiran.ir/forum/showthread.php?tid=3688 بدون دارو میگرن را درمان کنید. صدف آفلاین مدیر ارشد *. ارسال‌ها: 1,661 تشکر اهداء کرده: 541 تشکر دریافتی: 1,953 بار در 631 پست موضوع‌ها: 1,613 تاریخ عضویت: ... درمان سریع سردرد بدون دارو - نمناک namnak.com/درمان-سریع-سردرد.p10878‎Cachedدرمان سریع سردرد و درمان سردردهای شدید و درمان سردردهای میگرنی ومواد غذایی برای درمان ... درمان سریع سردرد بدون دارو در واقع بستگی به مصرف مواد غذایی بسیار ساده ای دارد که ... شما در طول روز شاید از این مواد غذایی استفاده می کنید اما از خواص و فواید بی ... درمان سردرد بدون دارو - آپارات ► 1:39www.aparat.com/v/EMv9u/درمان_سردرد_بدون_دارو Dec 30, 2016 - 2 min در این ویدیوی آموزشی پزشکی به شما روش درمان سردرد بدون قرص و دارو را معرفی می کنیم. در ادامه با نبض ما همراه باشید. برای اطلاعات بیشتر ... درمان میگرن بدون استفاده از دارو - مجله سلامتی دکتر کرمانی مجله ... https://kermany.com/درمان-میگرن-بدون-استفاده-از-داروx/‎Cached30 آوریل 2014 ... البته قبل از اینکه مکملها را استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت ... قرنهاست که مردم برای درمان سردرد های میگرنی از دارو های گیاهی استفاده میکنند.